Honda CRF 250 Rally

Ja, Euro 5 norm inderdaad. Dat maakt het ook logisch dat ze tijdelijk gestopt zijn met produceren.

@hookeniggy De Euro 5 norm is Europees dus ik kan me voorstellen dat de emissie eisen in Thailand (nog) niet zo streng zijn dus kunnen ze daar nog gewoon in productie blijven.
In Europa komt de huidige 250 waarschijnlijk niet meer door de keuring vandaar dat ze nu een 300cc in productie nemen.

Hoi Relic, ik ben in Thailand met een Thaise motor, dus ik ga er vanuit dat het allemaal hetzelfde is, E6 is de amerikaanse norm, Duitse maat van me heeft hier een nieuwe CB 500 gekocht en die was ook euro 5.
 
Het FB bericht is van een Europeaan en zijn Honda dealer vertelde dat, die zal zoiets niet verzinnen lijkt me.
En mede gezien het feit dat de 250 inderdaad tijdelijk uit productie is maakt dat het wel geloofwaardig vind ik, maar we gaan het zien..

Nou spannend, Honda dealers verzinnen doorgaans niet iets, maar ik ga er niet op zitten wachten, de huidige versie vindt ik eigenlijk ook wel prima, en mischien wel de laatste echte Dakar replica, daarom vindt ik 'm ook zo mooi, en wilde ik de 2020 versie hebben.
 
Nou spannend, Honda dealers verzinnen doorgaans niet iets, maar ik ga er niet op zitten wachten, de huidige versie vindt ik eigenlijk ook wel prima, en mischien wel de laatste echte Dakar replica, daarom vindt ik 'm ook zo mooi, en wilde ik de 2020 versie hebben.

Gelijk heb je !
 
Jaha, ervaring is dat de nieuwere adv motoren steeds minder adventure worden, de 250 L en Rally waren daarin een zeer aangename uitzondering op die regel, ik ga niet meer op wat nieuws zitten wachten wat toch steeds meer weg en minder offroad wordt.

Ja dat is wel waar.
Dezelfde CRF met 7/8 pk meer en nog wat extra koppel zou toch wel erg gaaf zijn, ietsje meer pit is eigenlijk het enige wat ik soms echt mis.

ADV waar staan die letters eigenlijk voor?
A is Adventure lijkt me
D is Dual?
V is Vehicle ?

Of staat het voor ADVenture?

ATV is dan All Terrain Vehicle.
ADW is Around the World.
 
Ik vraag me af of er dan een volledig nieuw model komt. Of zou het 1 en ander over te zetten zijn O-)

Er zijn geen geruchten geweest voor een volledig nieuw model dus uitgaan van dezelfde motor met alleen het 300CC blok wat ze al hebben erin lijkt me het meest aannemelijk.
Misschien dat ze het blok anders tunen ivm off road rijden maar dat zal de belangrijkste verandering zijn denk ik.
Yamaha heeft in de Tenere 700 ook het blok gebruikt wat in de MT07, XSR 700 en Tracer ligt maar voelt toch heel anders in de T7.
 
Ja dat is wel waar.
Dezelfde CRF met 7/8 pk meer en nog wat extra koppel zou toch wel erg gaaf zijn, ietsje meer pit is eigenlijk het enige wat ik soms echt mis.

ADV waar staan die letters eigenlijk voor?
A is Adventure lijkt me
D is Dual?
V is Vehicle ?

Of staat het voor ADVenture?

ATV is dan All Terrain Vehicle.
ADW is Around the World.

ADV staat voor Adventure, een term die in Canada is ontstaan, en later door BMW is overgenomen.

Ik mis geen extra vermogen, tijdens tourritten wordt dat duidelijk met zwaardere adv bikes het gaat gewoon gelijk op, en met offroad ritten met Husqvarna's en KTM's enduro's ook, gaat gelijk op.

Een 300 blijft natuurlijk een eencylinder, maar de krukas zal meer massa hebben, op single track zal ie minder makkelijk een bocht inwillen, wat ik zo de charme van de 250 vindt, ik ben heel heel lang geleden eens begonnen op 125 cc tweetakten met slappe vering, en de crf Rally voelt voor mij zo aan, zo van het kan eigenlijk niet maar het mag wel, springen , single track, snelweg, lange tourritten, en een bezoek aan de pomp doet geen pijn, lol.

En dan over 10 jaar wil iedereen weer de oer 250 Rally.
 
Die gaat inderdaad nooit meer weg! Mooi ook om te zien hoe een motorblok evolueert, en hoeveel gelijkenissen er nog zijn. Zal eens foto van beide blikken posten.
 
Daar zijn natuurlijk geen euronormen... Maar meer pk gaat natuurlijk ten koste van betrouwbaarheid en levensduur van het blok.
 
De CB300R heeft 31 pk en weegt 143 Kg en heeft een koppel v 27,5Nm.
Ik denk dat de nieuwe CRF300L dezelfde motor zal krijgen.

27% meer power tov de 2017/2020 versies en zelfs 35,9% meer tov de 2013/2016 versies.

wow... 20 kg zwaarder dan een WR450..
 
Op marktplaats toevallig een setje rode Zeta valbeugels voor op het stuur gevonden. Eerdaags er maar eens op zetten
 
IMG-20200518-WA0024.jpeg
20200518_201136.jpg


Excuus voor de verschrikkelijke (en donkere) fotos. Net de beugels en handkappen erop gezet. Ziet er echt veel beter uit :t
 
Excuus voor de verschrikkelijke (en donkere) fotos. Net de beugels en handkappen erop gezet. Ziet er echt veel beter uit :t

Top :t

Ik zie in de beugels geen gaten zitten om de handkappen erop te zetten, daar zie ik wel bouten in zitten?
Moest je die er zelf inboren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan