Honda CRF 250 Rally

Dat is ook wel een erg kort pijpje , is er plaats om het te verlengen ? Of eventueel zelf iets maken ?
Ja volgens mij wel ruimte.
Ik ga eens op zoek naar een foto van de binnenkant. De demper is wel demontabel ,er zijn tenminste setjes te koop om ze weer te monteren na demontage.
 
Is heel persoonlijk.
Rijdt je voornamelijk off-road dan is meer koppel dus bv een 42 achter waarschijnlijk beter inderdaad.
Een 11-48 geeft 34,5% meer koppel :) zie ik, geen idee of dat kan hoor..

Ik krijg er deze week een nieuwe ketting en tandwielen op maar gewoon weer origineel dus 14-40.
Ik rij bij voorkeur alleen on road om offroad te bereiken... Dus ga zeker voor groter achter:Y
 
Is heel persoonlijk.
Rijdt je voornamelijk off-road dan is meer koppel dus bv een 42 achter waarschijnlijk beter inderdaad.
Een 11-48 geeft 34,5% meer koppel :) zie ik, geen idee of dat kan hoor..

Ik krijg er deze week een nieuwe ketting en tandwielen op maar gewoon weer origineel dus 14-40.
Waar bestel jij die set?
 
Waar bestel jij die set?
Weet ik niet want ik heb 'm weggebracht daarvoor maar ze hebben een set besteld en ik vertrouw erop dat dat oké is.
Heb zelf geen overdekte plek om te klussen en met dit weer ga ik daar niet aan beginnen.
Kreeg in Juni, nadat ik achter de binnenband zelf had vervangen, het wiel er na veel moeite weer in ( heb 2 paar handen nodig denk ik :) ) dus moet iemand me nog een keertje laten zien wat ik onhandig doe voordat ik die er zelf weer uit haal..

Heb ook gelijk een grote beurt laten doen en nieuwe remblokjes, haal 'm Dinsdag of Woensdag op en dan is de CRF weer klaar om de winter te doorstaan :]
 
Laatst bewerkt:
Is nou niet meteen mijn specialisme ,....uitlaat dempers,... Heb wel iets gevonden maar die is uit verkocht.
 
Weet ik niet want ik heb 'm weggebracht daarvoor maar ze hebben een set besteld en ik vertrouw erop dat dat oké is.
Heb zelf geen overdekte plek om te klussen en met dit weer ga ik daar niet aan beginnen.
Kreeg in Juni, nadat ik achter de binnenband zelf had vervangen, het wiel er na veel moeite weer in ( heb 2 paar handen nodig denk ik :) ) dus moet iemand me nog een keertje laten zien wat ik onhandig doe voordat ik die er zelf weer uit haal..

Heb ook gelijk een grote beurt laten doen en nieuwe remblokjes, haal 'm Dinsdag of Woensdag op en dan is de CRF weer klaar om de winter te doorstaan :]
Oké,..lekker👍(ik doe alles zelf maar soms wel ff zoeken)
 
Is er iemand hier die een wphb heeft van de crf250l uit 2016??
Zou graag het electra schema willen hebben. Ik wil een USB adapter plaatsen op het stuur. De voeding via een geschakelde plus,.. waar is deze draad het makkelijkst aan te sluiten? En welke kleur ?? (Zwart??)🤔
 
Is er iemand hier die een wphb heeft van de crf250l uit 2016??
Zou graag het electra schema willen hebben. Ik wil een USB adapter plaatsen op het stuur. De voeding via een geschakelde plus,.. waar is deze draad het makkelijkst aan te sluiten? En welke kleur ?? (Zwart??)🤔
Dit?
1633391912297.png
 
Is er iemand hier die een wphb heeft van de crf250l uit 2016??
Zou graag het electra schema willen hebben. Ik wil een USB adapter plaatsen op het stuur. De voeding via een geschakelde plus,.. waar is deze draad het makkelijkst aan te sluiten? En welke kleur ?? (Zwart??)🤔
Idd zwart of zwart/rood. Zitten beide na het contactslot.
 
Ik las dat de KLX230S ?? een gearing van 13-46 krijgt... holy moly. Toen mijn 250l 13-45 had, dacht ik al van wheeeeeliee _O- Maar, dat was vrij in het begin, daar kon ik niet mee omgaan met die gearing dus hij heeft weer 14-40 wel een stuk beginners vriendelijk. Vraag me wel af hoe ze erbij komen om dan 13-46 te doen op een voor hun'' beginners motor ''. Ik denk er soms wel aan om terug te gaan naar een andere tandwielverhouding, maar ergens vind ik ook dat de motor mooi is, zoals die is. En koop dan liever een andere.
 
De eindoverbrenging hangt ook af van de interne overbrengingsverhouding, die kan heel anders zijn.
 
Ik las dat de KLX230S ?? een gearing van 13-46 krijgt... holy moly. Toen mijn 250l 13-45 had, dacht ik al van wheeeeeliee _O- Maar, dat was vrij in het begin, daar kon ik niet mee omgaan met die gearing dus hij heeft weer 14-40 wel een stuk beginners vriendelijk. Vraag me wel af hoe ze erbij komen om dan 13-46 te doen op een voor hun'' beginners motor ''. Ik denk er soms wel aan om terug te gaan naar een andere tandwielverhouding, maar ergens vind ik ook dat de motor mooi is, zoals die is. En koop dan liever een andere.
De "oude" klx230 uit 2020 heeft af fabriek een verhouding van 14-45
Dus de nieuwe klx230s 13-46 is niet zo vreemd in die context. (Het gaat idd om de tandwielen in het blok, en zo maakt een programma als Gear indicator ook zijn berekening .
 
Zo, gisterenavond zijn ze mijn van 2013 oude en 18600km tellende CRFje waar ik nooit vriendjes mee kon worden komen ophalen. Morgen ga ik een '19 model-met-ABS halen dat nauwelijks 3500km heeft. Benieuwd of ik met deze wél vriendjes kan worden. Indien niet, dan zal ik iets anders moeten zoeken dat licht is, en betrouwbaar, met lange onderhoudsintervallen en waarvan dealers en onderdelen over de hele wereld verspreid zijn. (hoewel ik waarschijnlijk nooit op wereldreis ga vertrekken...)
 
Zo, gisterenavond zijn ze mijn van 2013 oude en 18600km tellende CRFje waar ik nooit vriendjes mee kon worden komen ophalen. Morgen ga ik een '19 model-met-ABS halen dat nauwelijks 3500km heeft. Benieuwd of ik met deze wél vriendjes kan worden. Indien niet, dan zal ik iets anders moeten zoeken dat licht is, en betrouwbaar, met lange onderhoudsintervallen en waarvan dealers en onderdelen over de hele wereld verspreid zijn. (hoewel ik waarschijnlijk nooit op wereldreis ga vertrekken...)
Gefeliciteerd !
Waarom zou de '19 versie beter zijn dan ?
Verschil is toch minimaal behalve de ABS dan.
 
Gefeliciteerd !
Waarom zou de '19 versie beter zijn dan ?
Verschil is toch minimaal behalve de ABS dan.
Wel, daarvoor moet je effe graven naar mijn posts in deze topic. Heel kort samengevat: ik had hoegenaamd geen goed gevoel met mijn CRF en blijkbaar was ik de enige. Na talloze controles dus beslist om die te verkopen. Het recentere model heeft ook ABS en zo hoop ik mijn vrouw ook weer wat meer aan het rijden te krijgen. Plus die '19 zal later weer gemakkelijker te verkopen zijn omdat ie zo recent is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan