Honda CRF 250 Rally

Even naar het winkelcentrum, dit zou een vrij ongbruikelijk straatbeeld zijn voor Nederlandse begrippen, twee CRF, s naast elkaar geparkeerd onder de supermarkt, eni n Bangkok zie je ook KTM Adventures en BMW GS ik was er toevallig afgelopen week een paar dagen, het staat op mijn scratchlist, op de motor deze milioenenstad doorkruizen (20 milioen) ik heb er grote angst voor, respect voor degenen die het doen, je kan mij in elke woestijn of jungle droppen, met een volle tank en water, en een stuk worst overleef ik.

Een uitdaging binnenkort, ik wil het gedaan hebben, gezelliger met trein of bus, maar op de motor door deze metropool, ik moet het gedaan hebben🙄

received_648406156265880.jpeg




Ekkamai station, het centrum van Bangkok, op nog geen 2 km hiervandaan worden alle CRF's geboren😅 alle!
En tevens het begin van Sukhumvit road, de langste weg van Thailand, die naar Cambodja leidt, en ook wel de Trans Asian Higway wordt genoem, in principe kun je van hier uit naar Hanoi rijden, of als je 2000 kilometer naar het zuiden rijdt (Phetkasem road) kijk je vanuit Singapore op Indonesie.
20220513_164114.jpg


Van hier naar Hanoi is 1350 km, het klinkt verder weg dan dat het is😁

20220513_164124.jpg
 
Laatst bewerkt:
vraagje voor de kenners..

er worden in NL toch honda rally motoren voor dakar etc geprepareerd?

door wie ook al weer??
Leuke vraag. Er wordt in NL veel te weinig bekendheid aan gegeven.
Ik heb geen idee of/waar/wie er motoren in NL prepareert voor Dakar.
Ik heb wel eens een leuke webpagina gevonden uit ik dacht Italië waar ze een CRF450L ombouwden tot een Rally, maar die kan ik niet terug vinden.
 
nope..
misschien dat ik die piloot van (??) twee/ drie jaar geleden in de dakar terug kan vinden.. nlder die op een honda reed..

even zoeken..

Ik zag er een in Barcelona te koop staan, een Dakar gebruikt, zat ook helemaal een Spaanse kit op, maar wat Freon zegt klopt ook, mijn maatje heeft een speciale CRF 450, ik geloof een RX, met vol vermogen nieuw gekocht in Italie, ik zal hem eens vragen.
 
dat ken ik niet..
waar komt deze dan vandaan??
Ik ook niet echt, ik houd me normaal gesproken met oudere Rally fietsen uit de jaren 80/90 bezig, ik kwam die tegen bij een enduro wedstrijd in Almeria, dat was destijds een beetje m'n speeltuin, en zag er later nog eens een te koop staan, maar er wordt wel meer in Spaanse werkplaatsjes geconstrueerd waar niet echt veel ruchtbaarheid aan gegeven wordt, zijn wat minder extravert dan Italianen is mijn ervaring.
Gewoon milanuncios afspeuren, dan kom je ervan zelf wel eentje tegen.
 
Bestel maar vast een nieuwe binnenband denk ik.
Je had gelijk. De achterste heb ik perongeluk lek gemaakt. Maar zat ook roest op t ventiel dus.... ja.. toch beter een nieuwe
XD. Wel raar dat die het bij de voorste ook zo deed.... maar die is nog steeds hard. Bestel even 2x achter en 1x voor. Voor de zekerheid. Bandje iets meer oppompen alvorens ik de band erom doe.
 
Je had gelijk. De achterste heb ik perongeluk lek gemaakt. Maar zat ook roest op t ventiel dus.... ja.. toch beter een nieuwe
XD. Wel raar dat die het bij de voorste ook zo deed.... maar die is nog steeds hard. Bestel even 2x achter en 1x voor. Voor de zekerheid. Bandje iets meer oppompen alvorens ik de band erom doe.

Beter roest op het ventiel dan roest in de piep😁
 
Hey, toch alweer enkele weken dat ik hier nog gepasseerd ben.
@hookeniggy : Waar hang je tegenwoordig rond? Thailand of Europaland? ;-)

Een vraagsken over het verminderen van de veervoorspanning van hyperpro schokbreker op mijn CRF250L. Je moet daarvoor de grote stelring wat losser schroeven. Dat snap ik. Maar heeft er iemand ergens referentiewaarden? Dus x mm de stelring omhoog schroeven levert y cm verlaging op van 't kontje? Of zoiets.... want om de stelring te verdraaien moet die schokbreker los, dus dat doe ik liever zo weinig mogelijk.
 
Zo die zit er ook om. Binnenband iets harder opgepompt om te voorkomen dat ie tussen de lepel zou komen. Dus ben benieuwd of die morgen nog op 1.2 bar staat. Morgen de band weer onder de motor zetten. Geen energie meer voor. En dan wel ff een rot klusje met precies de schijf tussen de remblokken en die ketting erop. :) en dan maar voorzichtig rondje rijden om t huis.
 

Bijlagen

  • 20220519_202620.jpg
    20220519_202620.jpg
    611,8 KB · Weergaven: 16
Wanneer is een band te zwaar? Gaat dat over het gewicht, of over het grof profiel, of over het volume / breedte / hoogte ?
Gewicht, volume, breedte, hoogte.
Dit de maat voor een 450 met 45+ pk, 100 of maximum 110 komt beter tot zijn recht op de 250.
Tracker is gewoon in 100 te krijgen en dat zal veel lichter sturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan