Honda CRF 250 Rally

Welkom!
Overweeg een 21brothers Rogal 30L aan te schaffen voor een reis volgende jaar.Citaat
Pools blijkbaar, ze doen zelfs de moeite niet om de site in het Engels te zetten, denk ik. Lijkt wel of ze GiantLoop spullen nabouwen.
Wel lekker veel spulletjes voor mijn andere bike, de KTM 950 Adventure.


Een andere vraag: ik had het idee dat mijn stuur véél te los heen en weer ging. Niks van "zwaarte" in het sturen. Dus effe de bovenste kroonplaat losgemaakt en die centrale moer eraf (die zat VAST!) en toen kon ik met een drevel zomaar die stelring (onder de bovenste kroonplaat) een centimeter aanduwen! De horror!
De balhoofdspanning klopt dus ab-so-luut niet op deze CRF. Helaas heb je er een speciale dopsleutel voor nodig, als je dat op de correcte spanning wilt aantrekken. Of is er toch nog een andere handige manier om dat mooi goed aan te trekken?
 
Je kan die dingen met een drevel erg makkelijk veel te veel voorspanning geven.
Vast -1 cm klinkt op zich niet als te weinig. De topmoer geeft ook nog voorspanning mee.
Sturen mag best licht gaan, toch, als er maar geen speling (toktok) op het balhoofd zit als je de motor met voorrem dicht vooruit-achteruit beweegt.
 
Pools blijkbaar, ze doen zelfs de moeite niet om de site in het Engels te zetten, denk ik. Lijkt wel of ze GiantLoop spullen nabouwen.
Wel lekker veel spulletjes voor mijn andere bike, de KTM 950 Adventure.


Een andere vraag: ik had het idee dat mijn stuur véél te los heen en weer ging. Niks van "zwaarte" in het sturen. Dus effe de bovenste kroonplaat losgemaakt en die centrale moer eraf (die zat VAST!) en toen kon ik met een drevel zomaar die stelring (onder de bovenste kroonplaat) een centimeter aanduwen! De horror!
De balhoofdspanning klopt dus ab-so-luut niet op deze CRF. Helaas heb je er een speciale dopsleutel voor nodig, als je dat op de correcte spanning wilt aantrekken. Of is er toch nog een andere handige manier om dat mooi goed aan te trekken?

Meestal zitten ze te vast, van de fabriek uit, gewoon beide wilen vd grond, en kijken of de voorvork uit zichzelf nog een kant wil uitvallen, dan is ie goed, doet ie dat niet meer dan is ie te vast, ook al voelt het licht in het stuur.
 
Denk dat ie heeeeel hoog scoort, wil je echt een groot deel van de TET doen, zonder issues.

Klopt.
Noel geeft dit als antwoordt op de vraag,
WHAT'S THE BEST TET BIKE?
The CRF250 in either guise. Secretly every one knows this to be true. It’s the last authentic trail bike being made that’s of any practical use.


En Greg de PR7 en:
The other is the Honda CRF250L (or Rally). Sure it's a bit heavy and underpowered but it will get you where you need to go and not let you down. Probably. As long as you don't push it too hard.
 
Klopt.
Noel geeft dit als antwoordt op de vraag,
WHAT'S THE BEST TET BIKE?
The CRF250 in either guise. Secretly every one knows this to be true. It’s the last authentic trail bike being made that’s of any practical use.


En Greg de PR7 en:
The other is the Honda CRF250L (or Rally). Sure it's a bit heavy and underpowered but it will get you where you need to go and not let you down. Probably. As long as you don't push it too hard.

Ja, ik zou ook echt geen alternatief weten, inmiddels 17000 km probeemloos over de TAT.....pushing hard, en heerlijk tussen de 330 en 380 km op een tank, echt onverwoestbare motor, en hij blijft netjes, ook wel lekker vindt ik.
 
Deze Australische test geeft misschien wat meer inzicht, inmiddels na 16000 kilometer kan ik zeggen dat de Rally ontzettend betrouwbaar is, erg zuinig omspringt met de brandstof, en je tijdens offroad ritten gewoon met wedstrijd enduro's oprijdt, maar het onderhoud niet hebt, wel het comfort, dus na uren in het zadel stap je fitter van de motor, en rijdt minder vermoeiend, hele fijne TET motor.
2018 Honda CRF250L Rally | Motorcycle Test | Motorcycle News, Sport and Reviews
 
Deze Australische test geeft misschien wat meer inzicht, inmiddels na 16000 kilometer kan ik zeggen dat de Rally ontzettend betrouwbaar is, erg zuinig omspringt met de brandstof, en je tijdens offroad ritten gewoon met wedstrijd enduro's oprijdt, maar het onderhoud niet hebt, wel het comfort, dus na uren in het zadel stap je fitter van de motor, en rijdt minder vermoeiend, hele fijne TET motor.
2018 Honda CRF250L Rally | Motorcycle Test | Motorcycle News, Sport and Reviews
Leuk artikel!
Ben stiekem wel benieuwd of mensen hier ook de 450cc versie rijden
 
Ik kwam hier de laatste tijd met enige regelmaat een 250L tegen in het dorp compleet met vaste kofferrekken, en helemaal reisklaar geprepareerd, af en toe stond ie ook naast mijn Rally geparkeerd, de laatste keer dat het plaats vondt heb ik een briefje op z'n stuur geplakt met m'n telefoonnummer, en de boodschap, if you wanna ride give me call.
Na een aantal dagen kreeg ik een belletje, en een man met een Noors accent, later bleek dat te kloppen, hebben we eergister afgesproken om een rondje te doen, Edwin de Noorse eigenaar van de bereisde 250 L, en ik Hookeniggy, Nederlandse eigenaar van de minder bereisde maar wel zandlustige Rally.

Dat was hartstikke leuk, we hebben een rondje gedaan van zo'n 270 kilometer, waarin zo'n beetje alle aspecten van allroad motorrijden in voorkwamen tijdens de zeer natte monsoon periode hier, dus naast een stuk snelweg, een flink stuk offroad, diepe modder en single track, pitoreske dorpjes, stenen, zand, knippen, en diepe sporen in modder en invallende duisternis toen we het spoor bijster waren, en de gps ook uitviel, maar da's ok, ik verdwaal graag, zeker in een pracht omgeving, later bleek dat Edwin, ergens op z'n helm een go pro gemonteerd had, en vollop aan het filmen is geweest, en foto's heeft gemaakt.

Uiteindelijk zijn we allebeide in het donker, en tijdens zeer harde regen, rivieren die over de wegen stroomden, auto's tot boven de wielen door het water thuisgeraakt, en ik moet zeggen in zulke omstandigheden ben je op de Rally, wel heel erg in je element, heerlijk, zodra ik foto's en filmpje heb zal ik hier een verslagje posten.
 

2021 new Honda CRF250L & CRF250 Rally first teaser photos & details​

Met Dual Spark, traction control en nieuwe display



Traction control, ja fijn had ik echt nodig, lol, lijkt ook wel een grotere tank te hebben en een extra radiator, aan de startknop zijde.

Toevallig heb ik vd week nog gebeld met AP Honda Thailand, dit is de vestiging van Honda Japan in Bangkok, waar de CRF'en en CB500 geassembleerd worden, op de 2021 uitvoering heeft de jonge dame aan de lijn ontkennend geantwoord, wist ze niks van, ze heeft me nog wel een paar maal retour gebeld over wat andere vragen en eventueel een tour in de fabriek in Bang Na, dit is op het Toyota complex vlakbij het vliegveld, misschien zou het kunnen, mijn god wat zou ik daar graag even rond gluren.
 
Volgens meerdere websites wordt de nieuwe Rally binnen enkele dagen officieel bekendgemaakt door Honda....en voor einde dit jaar leverbaar, nieuw zijn,

* Meer vermogen door mechanische direkt injectie en twee bougies, beter geschikt voor dagelijks woonwerk.
* Meer veerweg voor beide modellen met stuggere vering.
* Nog zuiniger en grotere tank.
* E5 emissie norm.
* Grotere kuipruit voor meer comfort.
* Verbeterde versnellingsbak.
* Uitschakelbare abs op voor en achterwiel.

Het lijkt mij dat de nieuwe Rally een serieuze poging is van Honda om rijders over de brug te trekken naar het downsize segment, zoals Yamaha dat momenteel doet met de T7, die de GS verkoopcijfers in Duitsland de eerste maand van verkoop versloeg, de huidige Rally is al niet verkeerd maar moet eigenlijk nog een tikkie beter om dat te kunnen, top van 130 is net te krap, ok offroad en qua actieradius is ie goed, 370 km maar zou ook ietsie beter kunnen.
Heb de Rally wel eens betiteld als de corona adv bike, maar in deze tijden is het helemaal niet verkeerd om 1:36 te kunnen rijden maar met wat minder peka's.
Zou zeggen als die topsnelheid naar over de 140 echte km's gaat, en rondt de 32 pk, met droog gewicht van 145 kg zou dit een populair fietsje kunnen worden.
Benieuwd...
 
Volgens meerdere websites wordt de nieuwe Rally binnen enkele dagen officieel bekendgemaakt door Honda....en voor einde dit jaar leverbaar, nieuw zijn,

* Meer vermogen door mechanische direkt injectie en twee bougies, beter geschikt voor dagelijks woonwerk.
* Meer veerweg voor beide modellen met stuggere vering.
* Nog zuiniger en grotere tank.
* E5 emissie norm.
* Grotere kuipruit voor meer comfort.
* Verbeterde versnellingsbak.
* Uitschakelbare abs op voor en achterwiel.

Het lijkt mij dat de nieuwe Rally een serieuze poging is van Honda om rijders over de brug te trekken naar het downsize segment, zoals Yamaha dat momenteel doet met de T7, die de GS verkoopcijfers in Duitsland de eerste maand van verkoop versloeg, de huidige Rally is al niet verkeerd maar moet eigenlijk nog een tikkie beter om dat te kunnen, top van 130 is net te krap, ok offroad en qua actieradius is ie goed, 370 km maar zou ook ietsie beter kunnen.
Heb de Rally wel eens betiteld als de corona adv bike, maar in deze tijden is het helemaal niet verkeerd om 1:36 te kunnen rijden maar met wat minder peka's.
Zou zeggen als die topsnelheid naar over de 140 echte km's gaat, en rondt de 32 pk, met droog gewicht van 145 kg zou dit een populair fietsje kunnen worden.
Benieuwd...
Dat zou mooi zijn als dit allemaal uitkomt :)
 
Volgens meerdere websites wordt de nieuwe Rally binnen enkele dagen officieel bekendgemaakt door Honda....en voor einde dit jaar leverbaar, nieuw zijn,

* Meer vermogen door mechanische direkt injectie en twee bougies, beter geschikt voor dagelijks woonwerk.
* Meer veerweg voor beide modellen met stuggere vering.
* Nog zuiniger en grotere tank.
* E5 emissie norm.
* Grotere kuipruit voor meer comfort.
* Verbeterde versnellingsbak.
* Uitschakelbare abs op voor en achterwiel.

Het lijkt mij dat de nieuwe Rally een serieuze poging is van Honda om rijders over de brug te trekken naar het downsize segment, zoals Yamaha dat momenteel doet met de T7, die de GS verkoopcijfers in Duitsland de eerste maand van verkoop versloeg, de huidige Rally is al niet verkeerd maar moet eigenlijk nog een tikkie beter om dat te kunnen, top van 130 is net te krap, ok offroad en qua actieradius is ie goed, 370 km maar zou ook ietsie beter kunnen.
Heb de Rally wel eens betiteld als de corona adv bike, maar in deze tijden is het helemaal niet verkeerd om 1:36 te kunnen rijden maar met wat minder peka's.
Zou zeggen als die topsnelheid naar over de 140 echte km's gaat, en rondt de 32 pk, met droog gewicht van 145 kg zou dit een populair fietsje kunnen worden.
Benieuwd...

13 Nov worden ze gepresenteerd.

Ik vind wind schermen ondingen ( altijd lawaai en ongemak ) en rijdt graag in de vrije wind dus heb ik oa een L maar als de rally een grotere tank heeft dan is die wel interessant voor langere trips.
Al bekend hoeveel L tank erop komt?
Schroef ik het scherm er gewoon af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan