Honda CRF 250 Rally

Mijn CRF is nog niet ingereden en staat nog op de originele banden. Ik heb begrepen dat die off-road niet geweldig zijn. Ik vind het daarom niet erg om ze op asfalt te verslijten.

Ik verwacht (hoop) dat ik de CRF straks met een aanhanger naar een leuk startpunt rijd en dan voornamelijk off-road zal rijden.
Naar de Pyreneeën bijvoorbeeld.

Als ik wat langer op de CRF zit krijg ik een houten kont. Hebben jullie daar ervaring mee? Wat doe ik daar aan? Komt het doordat ik (nu nog) in een spijkerbroek rijd?
 
Mijn CRF is nog niet ingereden en staat nog op de originele banden. Ik heb begrepen dat die off-road niet geweldig zijn. Ik vind het daarom niet erg om ze op asfalt te verslijten.

Ik verwacht (hoop) dat ik de CRF straks met een aanhanger naar een leuk startpunt rijd en dan voornamelijk off-road zal rijden.
Naar de Pyreneeën bijvoorbeeld.

Als ik wat langer op de CRF zit krijg ik een houten kont. Hebben jullie daar ervaring mee? Wat doe ik daar aan? Komt het doordat ik (nu nog) in een spijkerbroek rijd?
Nee, :) Ik heb ook weleens een houten kont. De ene keer wel en de andere keer niet. Veel mensen doen dan een schapenvachtje eronder om zachter te zitten. Of, gewoon veel staan :p
 
Zadel is allicht net als van veel offroaders te smal om lang te zitten.

Ik zou in dit weer met de banden niet inzitten.
 
Ik verwacht (hoop) dat ik de CRF straks met een aanhanger naar een leuk startpunt rijd en dan voornamelijk off-road zal rijden.
Naar de Pyreneeën bijvoorbeeld.
Ja, zoiets ben ik ook van plan !
Als ik wat langer op de CRF zit krijg ik een houten kont. Hebben jullie daar ervaring mee? Wat doe ik daar aan? Komt het doordat ik (nu nog) in een spijkerbroek rijd?
Ik heb 2 weken geleden het originele zadel er weer op gezet omdat mijn Comfort Seat zadel lekt.
Heb er geen uren meer gereden maar viel me niet tegen.
ipv eventueel een ander zadel overwegen is een (race) fietsbroek ( met zeem ) wellicht veel beter en handiger, schijnt heel comfortabel te zijn maar heb er zelf nog geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een dagje supermoto gedaan in Lelystad. wel leuk om weer eens leuk op een motor te rijden die er als een speer vandoor gaat.
In de bochten duw je de motor van je af en ga je aan de andere kant hangen bij hele korte/scherpe bochten en dat doe je bij offroad ook vaak dus wel vergelijkbaar.
Verder rijdt je aan de binnenkant vd bocht ipv de "ideale rijlijn".
Oefeningen zoals: Rondjes staand rijden zonder remmen, Slalom, Cirkel rijden in z'n 1 met constant gas en zool glijdend op het asfalt :]

Het regende de hele dag wel wat ( miezerig, droog, af en toe grote korte bui ) maar het verbaasde me hoeveel grip je nog hebt op die slicks.

Ik denk als je slicks op de CRF gooit dat je nog best lol heb op zo'n circuit.
 

Bijlagen

  • 94660634-40A6-4B7E-89D2-06A266A324C5.jpeg
    94660634-40A6-4B7E-89D2-06A266A324C5.jpeg
    213,4 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me heel erg leuk om een keer te doen, maar ik heb geen supermoto. Is het iets wat ik kan boeken inclusief huurmotor?
 
Begrijp ik heel goed Malissa.
Ik heb normaliter 2 motoren maar op dit moment alleen de CRF250L en ik mis een "wegmotor" behoorlijk merk ik.
De CRF is leuk maar voor alleen 100% weggebruik voldoet die logischerwijs gewoon niet vanwege het grote gebrek aan power en de verkeerde banden die er dan om liggen dus heb inmiddels iets besteld maar de levertijden zijn op dit moment bedroevend dus we wachten geduldig af ⌛ |( en doe m'n tentje tripjes voorlopig lekker binnendoor en op de TET.

Ben ook heel voorzichtig me vizier aan het verzetten om wat jij hierboven schrijft.
Gewoon met een adventure/allroad de makkelijker TET, gravel/green laning tracks door Europa doen lijkt me op dit moment ook erg leuk.
En aangezien ik de langere trips solo doe is dat ook een stuk veiliger in geval van pech of erger.

Ik doe de CRF overigens niet weg, want veel te gave motor, maar overweeg om die voortaan mee te nemen met een aanhanger en dan ergens kamperen/verblijven en daar in de omgeving paar dagen rijden en verder.
Kan ik ook gelijk de goede noppen banden erom leggen zonder dat ze al versleten zijn, meer reserve spul meenemen en in geval van pech op de aanhanger en terug.

Voor hookeniggy ligt dat heel anders, die woont in de perfecte omgeving voor de CRF maar hier in dit kleine en steeds onverdraagzamere landje is ie niet echt in z'n element helaas.
Ik heb de luxe om naast de CRF300L ook een Truimph Trident 660 voor de straat kilometers heb. Dat plan van een aanhanger heb ik ook al langer, heb een trekhaak liggen voor mijn auto, het wachten tot mijn garage tijd heeft voor de montage. Dan maar eens een aanhangertje scoren.
 
Ik heb de luxe om naast de CRF300L ook een Truimph Trident 660 voor de straat kilometers heb. Dat plan van een aanhanger heb ik ook al langer, heb een trekhaak liggen voor mijn auto, het wachten tot mijn garage tijd heeft voor de montage. Dan maar eens een aanhangertje scoren.
Die mogelijkheden hebben wij eventueel ook wel. Maar wij huren nu een garagebox. Daar kunnen we helaas geen quad, 2 motoren en een eventuele aanhanger stallen. Maar, een aanhanger willen we zeker wel hebben als we een woning gekocht hebben met garage :) 2 motoren kan best. Maar, moet ik voor de ander nog een hele lange tijd sparen. En wil zeker wel iets hebben wat 2015 + bouwjaar is. Daarom, deze toch maar verkopen volgend jaar als het nieuwe seizoen begint. Kan ik straks nog even modder happen samen met mijn vrouw.
 
Begrijp ik heel goed Malissa.
Ik heb normaliter 2 motoren maar op dit moment alleen de CRF250L en ik mis een "wegmotor" behoorlijk merk ik.
De CRF is leuk maar voor alleen 100% weggebruik voldoet die logischerwijs gewoon niet vanwege het grote gebrek aan power en de verkeerde banden die er dan om liggen dus heb inmiddels iets besteld maar de levertijden zijn op dit moment bedroevend dus we wachten geduldig af ⌛ |( en doe m'n tentje tripjes voorlopig lekker binnendoor en op de TET.

Ben ook heel voorzichtig me vizier aan het verzetten om wat jij hierboven schrijft.
Gewoon met een adventure/allroad de makkelijker TET, gravel/green laning tracks door Europa doen lijkt me op dit moment ook erg leuk.
En aangezien ik de langere trips solo doe is dat ook een stuk veiliger in geval van pech of erger.

Ik doe de CRF overigens niet weg, want veel te gave motor, maar overweeg om die voortaan mee te nemen met een aanhanger en dan ergens kamperen/verblijven en daar in de omgeving paar dagen rijden en verder.
Kan ik ook gelijk de goede noppen banden erom leggen zonder dat ze al versleten zijn, meer reserve spul meenemen en in geval van pech op de aanhanger en terug.

Voor hookeniggy ligt dat heel anders, die woont in de perfecte omgeving voor de CRF maar hier in dit kleine en steeds onverdraagzamere landje is ie niet echt in z'n element helaas.

Ik ben inmiddels terug in Spanje, was wel een beetje vermoeiende terugreis, wat zou het gaaf zijn om hier mijn crf te hebben zeg, er rijden hier erg veel lichte motorfietsjes valt me op, meer als voorheen, eigenlijk een beetje zoals het vroeger was, maar ik mis nu al m'n dagelijkse commute op mijn CRF, ik ben een geworden met dat ding, heb hier nog twee 750's super tenere's staan dus mag niet klagen, maar het zal me erg benieuwen hoe dat gaat bevallen na zo'n heel wat km's op de Rally, het is de bedoeling dat mijn partner (niet de crf😁) hier ook naar toe komt, ze heeft een erg drukke baan, en aan vakantie toe, het zondagse ritje op de Rally samen, kom je niet tot rust, waarschijnlijk gaan we dan wel een knoop doorhakken, of in Spanje of Thailand wonen , ik denk dat het Thailand wordt.
Ik laat wel even weten hoe de overstap van 250 naar 750 voelt , ik heb het vorig jaar een weekje kunnen doen maar voelde me wel een beetje een houten klaas, al waren de bochte bergwegen in het Spaanse wel erg gaaf, off road was een ander verhaal vooral bergaf, we zullen zien, ik laat wel even een plaatje hier vallen, en mocht er een crf'r toevallig naar Spanje komen dan hoor ik het ook graag🙏
 
Straks een stukje rijden met Tweevoor :) Wel lekker weer erbij.
Kan helaas niks opnemen, want mijn go pro is nog steeds zoek........ :') Ga ook nog geen andere aanschaffen. Straks verhuizen naar Hoogeveen, wie weet kom ik hem tegen.
 
Dat was misschien maar beter ook, staat mijn gestuntel in ieder geval niet op beeld. :+ Zal me ook eens verdiepen in een camera, is GoPro nog steeds de beste keuze.

Het gaat in ieder geval wel een poosje duren voordat ik het niveau van een jaar of 40 jaar geleden weer terug heb. Dan kan ik weer inhalen en hoef niet steeds stof (of modder) te happen. :]

Met dit lekkere weer was het een mooie rit door het schone Drenthe, dus dankjewel Malissa.
 
en ik maar denken dat het hier specifiek om de Rally ging :$

Voor wie in de Pyreneen wil gaan rijden : Doen, echt schitterend.
Ik vergelijk het een beetje met de eerste keer dat ik de Grossglockner reed en vooral probeerde te vergelijken met andere passen , echt heel anders en uniek.
Het is alweer even geleden en gelukkig was ik mee met mensen die het al vaker hadden gedaan, maar net als je denkt dat je midden in het meest afgelegen gebied bent ga je de hoek om en staat er een herberg met allemaal mensen ( en alleen maar 4x4's dat dan wel ) . Met vervolgens weer kilometer lang alleen maar natuur.

Austin Vince die bekend is van Mondo Enduro e.a , wat weer de inspiratie was voor o.a long wat down, houd nu al een aantal jaren rijdagen door Noord Spanje , omgeving Andorra met allerlei tracks die hij zelf gemaakt heeft en wildkamperen met tarps etc. (rijd op een crf250l )

Met de uitzondering van 1 dag , zonder de normale voorrijder, heb ik geen moment gehad dat ik dacht dat het niet zou gaan en dat je gewoon zou kunnen omkeren. Omgeving Andorra en la seu d'urgell .
afgelopen winter heb ik voornamelijk in Portugal de TET gereden , maar dat was ook niet op een crf :)
 
Straks een stukje rijden met Tweevoor :) Wel lekker weer erbij.
Kan helaas niks opnemen, want mijn go pro is nog steeds zoek........ :') Ga ook nog geen andere aanschaffen. Straks verhuizen naar Hoogeveen, wie weet kom ik hem tegen.
Geloof het of niet m'n go pro is mij een jaartje terug uit m'n zak gevallen bij het zwemmen in zee in Thailand, een kwartier later stapte ik erop, en hij stond nog op opnemen, giller.
 
en ik maar denken dat het hier specifiek om de Rally ging :$

Voor wie in de Pyreneen wil gaan rijden : Doen, echt schitterend.
Ik vergelijk het een beetje met de eerste keer dat ik de Grossglockner reed en vooral probeerde te vergelijken met andere passen , echt heel anders en uniek.
Het is alweer even geleden en gelukkig was ik mee met mensen die het al vaker hadden gedaan, maar net als je denkt dat je midden in het meest afgelegen gebied bent ga je de hoek om en staat er een herberg met allemaal mensen ( en alleen maar 4x4's dat dan wel ) . Met vervolgens weer kilometer lang alleen maar natuur.

Austin Vince die bekend is van Mondo Enduro e.a , wat weer de inspiratie was voor o.a long wat down, houd nu al een aantal jaren rijdagen door Noord Spanje , omgeving Andorra met allerlei tracks die hij zelf gemaakt heeft en wildkamperen met tarps etc. (rijd op een crf250l )

Met de uitzondering van 1 dag , zonder de normale voorrijder, heb ik geen moment gehad dat ik dacht dat het niet zou gaan en dat je gewoon zou kunnen omkeren. Omgeving Andorra en la seu d'urgell .
afgelopen winter heb ik voornamelijk in Portugal de TET gereden , maar dat was ook niet op een crf :)
Ja leuke films heeft die gast, echte klassieker, als't meezit dan ga ik vd week die kant uit, maar moet t niet te heet wezen, behoefte aan koel weer,
 
Hoi Malissa, SeatConcepts heeft voor de CRF een lager zadel.


Dat is 2,5 cm lager dan standaard en het foam is van betere kwaliteit.
Heb je zelf ervaring met Seatconcepts?
Ze hebben voor zover ik weet geen dealers in Europa, ik kan dus niet even proefzitten. Ik ben benieuwd of het de investering waard is.
 
Heb je zelf ervaring met Seatconcepts?
Ze hebben voor zover ik weet geen dealers in Europa, ik kan dus niet even proefzitten. Ik ben benieuwd of het de investering waard is.
Ik heb een Seatconcepts zadel, die zat er al op toen ik 'm kocht.
Heel erg fijn zadel en alom geroemd en heel comfortabel, daar kun je geen miskoop mee doen denk ik.
Die van mij lekt alleen sinds een paar maanden dus heb het originele zadel er weer tijdelijk op.
Moet plastic onder het leer plaatsen maar heb nog geen zin in de klus :)
 
@hookeniggy . Aangezien dit topic nu over de gewone crf250L , de CRF300L en de Rallye uitvoering gaat, zou je misschien een topic report kunnen doen met de vraag om dit aan te passen ?

als er geen rally zou staan zou men misschien meer geneigd zijn er te kijken of de rest ook genoemd word :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan