Honda CRF 250 Rally

Ik geloof dat er niks mis is met mijn bougie?

Uiteindelijk met klein mini tangetje eruit kunnen krijgen
Zo even tussen het verhuizen door en alles.....
Filtertje ga ik wel vervangen maar hoort niet gelijk de boosdoener te zijn, die is namelijk niet zwart van het stof of zo. En schoner dan de vorige die ik had :P
Denk dan dat misschien de toeren opgeschroeft moet worden
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-09-06 at 17.25.35.jpeg
    WhatsApp Image 2022-09-06 at 17.25.35.jpeg
    52,9 KB · Weergaven: 11
  • WhatsApp Image 2022-09-06 at 17.25.08.jpeg
    WhatsApp Image 2022-09-06 at 17.25.08.jpeg
    52,3 KB · Weergaven: 10
  • WhatsApp Image 2022-09-06 at 17.24.39.jpeg
    WhatsApp Image 2022-09-06 at 17.24.39.jpeg
    53 KB · Weergaven: 10
Denk als ik het probleem niet kan vinden, dat ik hem dan naar de garage breng.
Met koude start ( dus nog niet aangeweest ) start hij normaal. maar na 30 seconden slaat hij af. Daarna kan ik hem alleen starten met vol gas open. en een tijdje gas te houden.
Daarna blijft hij wel gewoon lopen. Ook als ik ergens stilsta.
 
Krijg alleen nu de bougie niet meer in t gat, valt erniet recht in waardoor ik hem niet kan vastmaken. Moet ik toch alsnog een magnetisch ding halen. Of de tank eraf halen en zien wat ik doe. xD
 
Ik geloof dat er niks mis is met mijn bougie?

Uiteindelijk met klein mini tangetje eruit kunnen krijgen
Zo even tussen het verhuizen door en alles.....
Filtertje ga ik wel vervangen maar hoort niet gelijk de boosdoener te zijn, die is namelijk niet zwart van het stof of zo. En schoner dan de vorige die ik had :P
Denk dan dat misschien de toeren opgeschroeft moet worden
Stel je vraag even in het techniek-forum daar weten een aantal vast wat er aan mankeert

 
Ik vindt de bougie er flink droog en wit uitzien Mallisa, dus hij verzuipt niet, je geeft volgas en dan slaat hij af, alleen koudstart loopt hij even, zou zeggen dat hij geen brandstof krijgt, zou een verstopt brandstof filter kunnen zijn, of de ecu die de motor even brandstof geeft als hij koud is, gewoon maar een theorie, maar die bougie ziet eruit alsof hij geen of te kort brandstof krijgt.
Maar ik heb alleen sleutel ervaring met carburatie motoren.
 
Probeer eens als hij aanstart en spuit dan met ether in de inlaat, blijft hij doorlopen dan weet je dat hij geen brandstof krijgt, moet je met z'n tweeen doen, een persoon die de ether er in spuit, en de ander die gas houd.
Dat is altijd mijn manier om het uit te testen, werkt met alles, op elke verbrandings motor, maakt niet uit of het tweetakt, viertakt of diesel is.
 
Ik vindt de bougie er flink droog en wit uitzien Mallisa, dus hij verzuipt niet, je geeft volgas en dan slaat hij af, alleen koudstart loopt hij even, zou zeggen dat hij geen brandstof krijgt, zou een verstopt brandstof filter kunnen zijn, of de ecu die de motor even brandstof geeft als hij koud is, gewoon maar een theorie, maar die bougie ziet eruit alsof hij geen of te kort brandstof krijgt.
Maar ik heb alleen sleutel ervaring met carburatie motoren.
Nee, hij gaat juist aan met vol gas.
Het is zo; Koude normale start gelijk aan. 30 seconden en dan valt hij uit. Daarna kan ik hem alleen nog maar starten met vol gas erbij.
Warm blijft hij lopen. ook als ik hem opnieuw start
 
Wie gebruikt er Garmin voor te navigeren?

Ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast was nadat ik de Zumo xt een paar maanden geleden gekocht heb, ik moest alleen even wennen aan de bediening, die is anders dan mijn oude.

Een hele fijne optie voor offroad rijden vindt ik Byrds eye, het werkt super voor mij, je kan min of meer over een berg kijken, en exact zien welke paden te rijden zijn, en of ze geblokkeerd zijn door obstakels een omgevallen boom of zo.

Hoor weinig mensen erover, het is anders dan tracks volgen, heb het nu hier geprobeerd maar kan maar maximaal 30 km satteliet beelden uploaden, in Thailand 70 km.
Alleen lijkt me anti diefstal iets over de gps hier geen luxe.
Ik ben van plan om een Garmin Zumo XT te kopen inclusief Group Ride Tracker.
Qua diefstal: je kunt hem toch van de motor afhalen als je bij je motor weg loopt? Of wil ik er een slotje bij?

Voorbeeld:
 
Ik ben van plan om een Garmin Zumo XT te kopen inclusief Group Ride Tracker.
Qua diefstal: je kunt hem toch van de motor afhalen als je bij je motor weg loopt? Of wil ik er een slotje bij?

Voorbeeld:

Zijn best redelijk groot, slotje erbij is geen slecht idee, in Thailand geen probleem, hier in Europa, weet ik het zonet nog niet.
Is een slotje of zo geen overbodige luxe denk ik.
Ik ben inmiddels zo gewend om alles op de moto te latwn.
 
Zijn best redelijk groot, slotje erbij is geen slecht idee, in Thailand geen probleem, hier in Europa, weet ik het zonet nog niet.
Is een slotje of zo geen overbodige luxe denk ik.
Ik ben inmiddels zo gewend om alles op de moto te latwn.
Mijn idee is dat ze hem met slotje en al van de motor gaan rukken. Navi is inderdaad een groot ding, maar past wel in mijn rugzakje.
 
Hebben jullie ook een probleem dat stoplichten niet zien dat je staat te wachten en op rood blijven staan?
 
Hebben jullie ook een probleem dat stoplichten niet zien dat je staat te wachten en op rood blijven staan?
Ja soms.
Maar als verkeerslichten je niet registreren dan doen flitsers dat ook niet want die zijn gekoppeld dus kun je door roodrijden als er niks aankomt :];)
 
Hebben jullie ook een probleem dat stoplichten niet zien dat je staat te wachten en op rood blijven staan?
Niet dat ik een CRF300L rij, maar met de AT heb ik vaak hetzelfde probleem. Mijn oplossing: de laatste paar meters voor het stoplicht een beetje slingeren binnen de lijntjes van je rijhelft. Mocht dat nog altijd niet werken (of wil je het gewoon gefixt hebben), melding maken via MAG.
 
P
Mijn idee is dat ze hem met slotje en al van de motor gaan rukken. Navi is inderdaad een groot ding, maar past wel in mijn rugzakje.

Ja denk je?
Past inderdaad prima in de rugzak, das dan gelijk een vd nadelen van de xt, hij is groot, en redelijk zwaar vergeleken met de oude Zumo, en hij glimt te mooi, dus valt een beetje in het oog.
 
Hebben jullie ook een probleem dat stoplichten niet zien dat je staat te wachten en op rood blijven staan?

Ik heb het probleem niet, maar dan ook nooit met de Rally in Nederland gereden.
Met de ST slaat ie wel vlot op groen, bij mij dan, maar is ook een redelijke brok ijzer, althans ik ga ervan uit dat ie op ijzer reageert?
Ik ga als het kan ook op de magneet lus staan.
Dat schijnt te helpen?
 
Ik heb ooit gehoord dat je een soort magneten aan de onderkant vd motor kan bevestigen die de lussen van de verkeerslichten activeren.
Had je toch maar een ijzeren skid plate moeten nemen ipv zo een sjieke van plastic ;)
 
Nee, hij gaat juist aan met vol gas.
Het is zo; Koude normale start gelijk aan. 30 seconden en dan valt hij uit. Daarna kan ik hem alleen nog maar starten met vol gas erbij.
Warm blijft hij lopen. ook als ik hem opnieuw start
Ik had er even naar gekeken en wat langer als normaal vanwege mijn interesse in / mogelijk aanschaf tot een crf.
op CMSNL is al bijna niks te vinden, dus ook niet wat voor soort choke systeem jouw injectie heeft.
Er zijn er die werken met een soort van was , zodra die dan zachter word door het opwarmen vd motor smoort het gedeelte wat extra benzine geeft, om het woord choke niet te willen gebruiken :P

Ik zag ook een vermelding langs komen van de 02 sensor , lastige van injectie is dat het ook deels elektrisch is, dus misschien is dat vol gas geven voor de CDI een teken dat je toch echt wil starten en het even niet gaat om brandstofverbruik of koude motor. Maar dit is puur giswerk hoor .

Misschien toch het handigst om te beginnen met het uitlezen vd foutcodes en zoals ik in het andere topic ook zei, als bij 12.000 de kleppen gesteld moeten worden zou het kunnen dat die wat lekken als de motor nog koud is en dat op de 1 of andere manier het motor management activeert ( ik vind triggeren zo een rotwoord , dat triggert mij enorm :P )

Iig succes ermee.
 
Ik had er even naar gekeken en wat langer als normaal vanwege mijn interesse in / mogelijk aanschaf tot een crf.
op CMSNL is al bijna niks te vinden, dus ook niet wat voor soort choke systeem jouw injectie heeft.
Er zijn er die werken met een soort van was , zodra die dan zachter word door het opwarmen vd motor smoort het gedeelte wat extra benzine geeft, om het woord choke niet te willen gebruiken :P

Ik zag ook een vermelding langs komen van de 02 sensor , lastige van injectie is dat het ook deels elektrisch is, dus misschien is dat vol gas geven voor de CDI een teken dat je toch echt wil starten en het even niet gaat om brandstofverbruik of koude motor. Maar dit is puur giswerk hoor .

Misschien toch het handigst om te beginnen met het uitlezen vd foutcodes en zoals ik in het andere topic ook zei, als bij 12.000 de kleppen gesteld moeten worden zou het kunnen dat die wat lekken als de motor nog koud is en dat op de 1 of andere manier het motor management activeert ( ik vind triggeren zo een rotwoord , dat triggert mij enorm :P )

Iig succes ermee.
Jep. denk ook dat de kleppen nagekeken moeten worden. Zal proberen de bougie er weer in te krijgen en de boel weer te installeren. En dan nog even de motor weer proberen. Maar, dan moet hij toch langs de garage voor zulke dingen. Ik kan helaas niet alles zelf doen :P
 
Ik had er even naar gekeken en wat langer als normaal vanwege mijn interesse in / mogelijk aanschaf tot een crf.
op CMSNL is al bijna niks te vinden, dus ook niet wat voor soort choke systeem jouw injectie heeft.
Er zijn er die werken met een soort van was , zodra die dan zachter word door het opwarmen vd motor smoort het gedeelte wat extra benzine geeft, om het woord choke niet te willen gebruiken :P

Ik zag ook een vermelding langs komen van de 02 sensor , lastige van injectie is dat het ook deels elektrisch is, dus misschien is dat vol gas geven voor de CDI een teken dat je toch echt wil starten en het even niet gaat om brandstofverbruik of koude motor. Maar dit is puur giswerk hoor .

Misschien toch het handigst om te beginnen met het uitlezen vd foutcodes en zoals ik in het andere topic ook zei, als bij 12.000 de kleppen gesteld moeten worden zou het kunnen dat die wat lekken als de motor nog koud is en dat op de 1 of andere manier het motor management activeert ( ik vind triggeren zo een rotwoord , dat triggert mij enorm :P )

Iig succes ermee.
Je mag die van mij wel kopen hoor, als die t weer goed doet :P
 
Jep. denk ook dat de kleppen nagekeken moeten worden. Zal proberen de bougie er weer in te krijgen en de boel weer te installeren. En dan nog even de motor weer proberen. Maar, dan moet hij toch langs de garage voor zulke dingen. Ik kan helaas niet alles zelf doen :P
Ik neem aan dat de injectie reageert op de meetgegevens van de lambdasonde in de uitlaat. Hoe dat werkt in de ECU gaat mij boven de pet. Ik zou er mee naar de dealer gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan