Honda CRF 250 Rally

het is met de 1000 begonnen he, de 1100 is een upgrade qua capaciteit.
Iemand die op ik reis heb ontmoet had een nieuwe crf1000 gekocht en volgehangen met spullekes, maar hij vond de motor niet spannend genoeg, hij had ervoor een cb900 hornet, wat men weer een saaie naked fireblade vond in de tijdschriften. Hij kon mij ongeveer bijhouden op een 650 vstrom en vond dat ik aardig sportief reed. Nou was het wel andersmans motor maar had toch echt het voornemen die in 1 stuk terug te brengen .
nou weet ik dat ik geen getalenteerd motorrijder ben, maar alles is dus relatief. Hij heeft nu een Blackbird naar volle tevredenheid.

Om maar een de TET als voorbeeld te nemen , wat niet kan omdat dat niet een begrip is wat je zo maar kan omschrijven ( vind ik) , dan denk ik persoonlijk dat een ktm 690 het beste compromis is om daadwerkelijk van uiterst Noord naar uiterst Zuid te rijden.

Maar ik hou niet van regen dus ik rijd niet naar het noorden :+
Beglie :P is leuk voor friet maar niet voor offroad dus dat slaan we over.
Frankijk ga ik hopelijk de komende maanden nog meemaken , maar als ze daar zelfs een fiets stelen van iemand die helemaal vanujit Pakistan naar Europa was gefietst, hoef ik daar geen 10k + motor met een ketting aan mijn oude busje te leggen, met het oog op diefstal.
( Hoewel die fiets in Parijs is gestolen, dus tja :P )

Daarnaast vind ik het nogal wat om een motor van meer dan 7000 euro zonder bekommering door de blub en andere meuk te rijden met het mogelijk risico dat hij een keer over de kop gaat.
niet dat ik daar op zit te wachten met een crf300, maar met een yamaha T7 is dat qua bedrag dubbel zo zuur en vanwege de kans dat je iets krom rijd vanwege het hogere gewicht ook niet aantrekkelijk.

Gelukkig is dat voornamelijk een kwestie van persoonlijke perceptie, zoals ze dat zo mooi zeggen en zijn er genoeg mensen die een nieuwe offroad kopen en daar vrolijk mee gaan blubberen tot ze wat anders leuk zien wat ze zich kunnen veroorloven zodat wat meer economisch ingestelde mensen ( arm ;) ) zoals ik daar verder mee kunnen gaan .

* beetje algemeen verhaal, ik had niet hoeven citeren, het liep wat uit ;) *

Mijn capitalitische waarden en normen zijn door de jaren heen ook op een mede menselijk niveau gebleven.

Daarom ben ik ook heel erg blij met de mijne.
De motor geeft me de vrijheid, om te doen wat ik wil doen, weinig, of geen motor kan dat.
 
Ik hoor net van mijn maatje in Thailand die wilde de nieuwe CRF L kopen, dat er daar inmiddels ook al een levertijd is van 3 maanden, en dat is heel ongewoon, voorheen kon je er een kopen, of bestellen die vers uit de fabriek komt, dus maximaal 1 dag oud na assemblage, ik weet niet of het voor de Rally ook geld, en of het komt door de grote vraag vanuit het buitenland, blijkt wel dat de vraag groter is dan men kan produceren.
Er worden er ook nog in Japan geproduceeerd, ook de 250 Rally nog, maar die is alleen voor de binnenlandse markt bedoeld.
Ik weet niet wat normaal gesproken de levertijd hier in Europa is, maar vindt 3 maanden op twee uur afstand van de fabriek erg lang.
 
Ik heb aangegeven dat ik geïnteresseerd ben, maar ik ben bang dat het iets te moeilijk is voor mij.
 
Ik heb aangegeven dat ik geïnteresseerd ben, maar ik ben bang dat het iets te moeilijk is voor mij.
Ik heb er ook weleens aangedacht maar vind het risico dat iemand je aanrijdt te hoog.
Veel motoren die bijna allemaal hard willen rijden in omstandigheden waar je relatief veel valt en dan ook nog veel niveau verschillen tussen de rijders onderling, dat is voor mij een no go.
 
Ik heb aangegeven dat ik geïnteresseerd ben, maar ik ben bang dat het iets te moeilijk is voor mij.

Ik heb er ook weleens aangedacht maar vind het risico dat iemand je aanrijdt te hoog.
Veel motoren die bijna allemaal hard willen rijden in omstandigheden waar je relatief veel valt en dan ook nog veel niveau verschillen tussen de rijders onderling, dat is voor mij een no go.
Ik had juist begrepen dat het door Erwin wordt georganiseerd voor allroad/ offroad motoren met extra vermelding dat je wel offroad banden moet monteren.
Het lijkt mij wel leuk om te doen en met een relatief kleine groep zal je elkaar makkelijk kunnen ontwijken op de baan.

Ik zou eerder wegblijven omdat je elkaar overeind moet helpen en ik geen zin heb om de hele dag GS ' en en Tigers op de wielen terug te krijgen in het mulle zand 😜
 
Ik had juist begrepen dat het door Erwin wordt georganiseerd voor allroad/ offroad motoren met extra vermelding dat je wel offroad banden moet monteren.
Het lijkt mij wel leuk om te doen en met een relatief kleine groep zal je elkaar makkelijk kunnen ontwijken op de baan.

Ik zou eerder wegblijven omdat je elkaar overeind moet helpen en ik geen zin heb om de hele dag GS ' en en Tigers op de wielen terug te krijgen in het mulle zand 😜
Je hebt gelijk ik las OTR maar dat is het juist niet begrijp ik nu ;) :
Regelmatig komen er in het OTR/Enduro/Cross topic mensen voorbij die met hun Adventure vanalles willen proberen.
Geen probleem natuurlijk, maar al snel blijkt dat je bij de meeste dingen tussen de volbloed crossers/enduro's terecht komt, een plek waar je eigenlijk niet thuis hoort en misschien ook wel niet wilt zijn.


Een paar keer zo'n zware motor optillen is ook geen pretje inderdaad :}
Maar wel fijn dat je weet dat er hulp is indien nodig.
 
Hop, beslissing is genomen: de CRF250L gaat in de verkoop. Zucht. Prachtig motootje, maar er is 1) veel te weinig tijd en 2) veel te weinig legale veldwegjes in Vlaanderen/België en 3) de meeste van mijn maten hebben ook nooit tijd. Dan doe ik er beter aan om mijn geld te recupereren. Zonde ergens wel. Maar er één keer mee rijden op een heel jaar is écht wel veel te weinig.
 
Jammer dat het rijden er niet van komt Muug.
Ik probeer elke dag te rijden. In de praktijk lukt dat niet, maar 3 à 4 keer per week tot nu toe wel. Als het kouder, regenachtig, eerder donker wordt zal dat wel zakken naar 1 x per week.
Mijn andere motoren staan ondertussen stil |(
 
Jammer dat het rijden er niet van komt Muug.
Ik probeer elke dag te rijden. In de praktijk lukt dat niet, maar 3 à 4 keer per week tot nu toe wel. Als het kouder, regenachtig, eerder donker wordt zal dat wel zakken naar 1 x per week.
Mijn andere motoren staan ondertussen stil |(
Dan moet je toch een pak leuke veldwegjes in de buurt hebben!
 
Dank je Muug, Relic🙏🙏
:} Thailand staat zeker in mijn top vijf om eens te bezoeken :-) Onbekendheid en de lange vlucht veroorzaken wel ferme drempelvrees. Mijn vrouw en ik zijn doorgaans reisnomaden, met motorfiets of kleine campervan (genre VW T4), en we weten niet goed hoe we ons ginder zouden moeten organiseren. :?

Het is wel een beetje spijtig dat ik hier minder ga komen, jullie zijn een fijne bende. :t Normaal gezien ga ik nu wat meer rondwaren in de BMW R1xx0RS topic, want sinds vorige week heb ik dan wel weer een R1200RS gekocht. :]
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je toch een pak leuke veldwegjes in de buurt hebben!
Nee, helemaal niks hier in de buurt. Maar wel een hoekje waar ik door hoog onkruid kan rijden (de grond kan ik niet zien) en ergens waar ze nog aan de weg gaan werken ligt een strook zand waar ik kan oefenen.
Het is mijn bedoeling om leuke paadjes te rijden. Het motortje heb ik al, nu nog leren rijden. En dan naar de Pyreneeën of zo.
Op YouTube staan fantastische filmpjes van In2Adventure in de Pyreneeën Isabena Enduro Park Espana. Dat lijkt me ook leuk met een R1250GSA maar de CRF is toch wat lichter als ik een keer val.
 
Nee, helemaal niks hier in de buurt. Maar wel een hoekje waar ik door hoog onkruid kan rijden (de grond kan ik niet zien) en ergens waar ze nog aan de weg gaan werken ligt een strook zand waar ik kan oefenen.
Het is mijn bedoeling om leuke paadjes te rijden. Het motortje heb ik al, nu nog leren rijden. En dan naar de Pyreneeën of zo.
Op YouTube staan fantastische filmpjes van In2Adventure in de Pyreneeën Isabena Enduro Park Espana. Dat lijkt me ook leuk met een R1250GSA maar de CRF is toch wat lichter als ik een keer val.
Kan je Duits lezen? Koop dan de Alpenstrassenfuhrer. Alle Alpenpassen, verhard en onverhard, uitgebreid beschreven, zeker de moeite! Ik heb al meerdere reizen gedaan op basis van dit boek. Op wikiloc vind je gpsroutes, en ook op alpenrouten.de.
Probeer zeker eens de Assietta kamroute en rij ook eens naar de top van de Sommeillier en de Jafferau. Ideale uitvalsbasis is Camping Don Bosco. De uitbater kent alle pistes en welke wanneer afgesloten is etc.
 
Kan je Duits lezen? Koop dan de Alpenstrassenfuhrer. Alle Alpenpassen, verhard en onverhard, uitgebreid beschreven, zeker de moeite! Ik heb al meerdere reizen gedaan op basis van dit boek. Op wikiloc vind je gpsroutes, en ook op alpenrouten.de.
Probeer zeker eens de Assietta kamroute en rij ook eens naar de top van de Sommeillier en de Jafferau. Ideale uitvalsbasis is Camping Don Bosco. De uitbater kent alle pistes en welke wanneer afgesloten is etc.
Duits is geen probleem.
Is het deze?
https://www.amazon.nl/Großer-Alpens...sser+alpenstrassen+fuhrer,aps,67&sr=8-1-fkmr1
 
:} Thailand staat zeker in mijn top vijf om eens te bezoeken :-) Onbekendheid en de lange vlucht veroorzaken wel ferme drempelvrees. Mijn vrouw en ik zijn doorgaans reisnomaden, met motorfiets of kleine campervan (genre VW T4), en we weten niet goed hoe we ons ginder zouden moeten organiseren. :?

Het is wel een beetje spijtig dat ik hier minder ga komen, jullie zijn een fijne bende. :t Normaal gezien ga ik nu wat meer rondwaren in de BMW R1xx0RS topic, want sinds vorige week heb ik dan wel weer een R1200RS gekocht. :]

Oh wat gaaf, ik heb ook een T4, twee zelfs, eentje heb ik 9 jaar geleden van de sloop gered, en heb 'm nog steeds, een zg zaug diesel, dus zonder turbo, of enigerlei electronica.
Maar ik vindt Thailand wel een reuze makkelijk land om te reizen, en wonen, alles is daar zo goed ingesteld op alles dat er eigenlijk weinig georganiseerd hoeft te worden, veel beter als hier bij ons, ik vindt de vlucht ook erg prettig, veel fijner dan bv Noord Amerika, bij aankomst zijn er overal balies met sim kaartjes, en elk hotel stuurt zo een taxi om je op te halen, en geen gezeur als je vroeg incheckt omdat je na een lange vlucht wilt slapen, ik ben er toevallig verzeild geraakt, na een Australie reis, en een tussenlanding in Bangkok, inmiddels al weer 4 jaar geleden geloof ik, vondt alles zo goed georganiseerd daar, en heel betaalbaar, erg prettige mensen, je kan me alles vragen hoor als je wat wilt weten, gewoon crf - R 1200 r topic haha,👍
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Kan je Duits lezen? Koop dan de Alpenstrassenfuhrer. Alle Alpenpassen, verhard en onverhard, uitgebreid beschreven, zeker de moeite! Ik heb al meerdere reizen gedaan op basis van dit boek. Op wikiloc vind je gpsroutes, en ook op alpenrouten.de.
Probeer zeker eens de Assietta kamroute en rij ook eens naar de top van de Sommeillier en de Jafferau. Ideale uitvalsbasis is Camping Don Bosco. De uitbater kent alle pistes en welke wanneer afgesloten is etc.

Elke Nederlander kan Duits lezen geloof ik😅
 
Nee, helemaal niks hier in de buurt. Maar wel een hoekje waar ik door hoog onkruid kan rijden (de grond kan ik niet zien) en ergens waar ze nog aan de weg gaan werken ligt een strook zand waar ik kan oefenen.
Het is mijn bedoeling om leuke paadjes te rijden. Het motortje heb ik al, nu nog leren rijden. En dan naar de Pyreneeën of zo.
Op YouTube staan fantastische filmpjes van In2Adventure in de Pyreneeën Isabena Enduro Park Espana. Dat lijkt me ook leuk met een R1250GSA maar de CRF is toch wat lichter als ik een keer val.

Wel oppassen in hoog gras hoor, een kennis van me is een keertje zo tegen een klein betonnen paaltje niet zichtbaar in de berm aangereden en heeft de hele voorvork van z'n ktm eraf gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan