Honda CRF 250 Rally

Hartelijk dank voor het aanbod Muug, daar zou toch belangstelling voor moeten zijn, heb je ook een foto van de Hyperpro?
Voor hoeveel gewicht rijder veer zit er op?
Foto? Ja, ergens. Niet op de gsm blijkbaar. Staat misschien op mijn pc. Nieuwe foto nemen is momenteel niet mogelijk want mijn ktm is half gedemonteerd en ligt all over the place. Maar het is een gewone blauwe. Geen hydraulische veervoorspanning. Standaard veer dus voor 70-100kg.

Update: mijn zoekertje. https://www.2dehands.be/seller/view/m1929342032
 
Laatst bewerkt:
Tijd om mijn nieuwe Touratech/ Ortliebs eens te gaan installeren, mijn oude nog origenele Ortliebs zijn inmiddels 16 jaar oud en hebben kleren over de halve wereld droog gehouden plus brood trommel tijd om de nieuwe te installeren, ze hebben hun dienst inmiddels meer dan bewezen.

20230217_102422.jpg


20230217_101709.jpg
 
Met de oude op zo'n 250.00 km over land verschillende motoren gemonteerd in Europa, Candada en Marroko en dan de laatste vier jaar op m'n Rally heb ik de volgende voordelen ondervonden:

* Gewicht slechts 2 kg cq flinke tube tandpasta.
* De tassen beschermen je motor bij een val.
* Als ze wat ouder zijn gaan ze er armoedig
uitzien, onaantrekkelijk voor het dievengilde.
En douane, die vinden alu koffers interresanter.
* Omdat ze over het zadel hangen veert het hele
gewicht mee en het zwaartepunt ligt centraal.
Goede rijeigenschappen, ook off road.
* Als je in diep water staat te klooien geven lege
tassen een beetje drijfvermogen.
* Mocht je ergens ver weg een motor huren dan
kun je meestal als boordbagage en eigen helm
mee het vliegtuig in en op huurmotor hangen.
* Belangerijkste bij een val kun je er niet aan
bezeren.
 
Dinsdag vertrek, vanuit Prachuap Khiri Khan en dan ga ik zaterdag de anderen treffen in Chaing Mai, barst er momenteel met off roads vanuit de hele wereld, alle grenzen zijn alweer een tijdje open door heel Azie, zelfs China is weer open sinds drie weken, pakken met Chinese touristen hier en omgekeerd veel die naar China gaan, dus paspoort en motorpapieren mee, ergens volgende week willen we Laos inrijden en vandaar uit naar de grens met China, geen restricties meer in heel Azie, twee jaar op gewacht, zelfs China is nu mild met inrijden ik zal zo veel mogelijk proberen te posten als er wat te melden valt🤘✌️
 
En Birdseye werkt ook weer heel goed op de xt, sateliet uploads binnen twee minuten, gaan we nodig hebben in die gebieden.
Nadeel is dat deze techniek verboden is in het noorden van Thailand & Laos grens gebied.
20230217_122104.jpg

20230217_120423.jpg
 
Een genot om al dit moois te monteren, die simpele tasjes, heerlijk de tijd voor genomen, en de Rally frist er helemaal van op, Adventure ready🙄Bekijk bijlage 1849510
Bekijk bijlage 1849511Bekijk bijlage 1849512
Tijd om mijn nieuwe Touratech/ Ortliebs eens te gaan installeren, mijn oude nog origenele Ortliebs zijn inmiddels 16 jaar oud en hebben kleren over de halve wereld droog gehouden plus brood trommel tijd om de nieuwe te installeren, ze hebben hun dienst inmiddels meer dan bewezen.

Bekijk bijlage 1849502

Bekijk bijlage 1849503
Mooi om te horen dat je daar zo enorm tevreden mee bent.
Ik verschiet er wat van dat deze nog steeds nieuw te verkrijgen zijn.
Want er zijn tegenwoordig zoveel high tech alternatieven, van Advspec (de Magadans), 21brothers, Kriega, Moskomoto die stuk voor stuk pochen met allerlei geavanceerde snufjes.
En toch kies jij voor deze eenvoudige zakken.
 
Mooi om te horen dat je daar zo enorm tevreden mee bent.
Ik verschiet er wat van dat deze nog steeds nieuw te verkrijgen zijn.
Want er zijn tegenwoordig zoveel high tech alternatieven, van Advspec (de Magadans), 21brothers, Kriega, Moskomoto die stuk voor stuk pochen met allerlei geavanceerde snufjes.
En toch kies jij voor deze eenvoudige zakken.
Hoi leuke reactie.
Ja ik ben er ook wel blij mee dat ze er nog zijn, ik heb een tijdje als motorkoerier gewerkt en in die wereld werd Ortlieb wel veel gebruikt, kunnen tegen een stootje en omdat ze lekker glad zijn blijf je ook nergens achterhaken en kun je ook niet zo snel in de haast andere dingen beschadigen, een autospiegel of zo, en je blijft niet zo snel met je veters van gympen er in hangen, is lullig kan ik je vertellen😁 als je zomers op de grachtengordel in spagaat aan je ktm'etje hangt haha, dus ja ik weet ook niet beter dan de Ortlieb, nu dan Touratech zakken ik heb ook nooit wat anders geprobeerd eigenlijk.
En omdat het feitelijk kapot moet geef ik er liever wat minder geld aan uit😁👍
Ik geloof dat ze in de offshore en duikwereld in principe ook nog steeds gebruikt worden
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
En bij n gat of slijtageplek, gewoon repareerbaar. Wel originele Ortlieb reparatieset gebruiken. En goed ontvetten en opschuren.

Ja inderdaad, ik heb ze inderdaad een keer gerepareerd, beetje zelfde principe als een rubber bootje, ik denk dat ze in de fiets wereld nog wel steeds toonaangevend zijn, je ziet Nederlanders op fietsen over de hele wereld met Ortliebs👍
 
Eén van de nadelen zou kunnen zijn dat ze niet veilig zijn? Één haal met een mes en ze kunnen aan alles. Of bij een ernstige val scheuren ze in stukken, niet? De Magadans buitentassen hebben een kevlar binnenlaag die beschermt tegen scheuren en messteken. De binnenzakken sluit je volgens het bekende Ortlieb systeem: oprollen.
 
Laatst bewerkt:
Wel ja, ik kan ook maar vermelden wat er in de marketing burbl geschreven wordt: "The result is a set of 35l bags with an outer bag of Kevlar/Twaron fabric sandwiched between 1000D Cordura layers. This combination is abrasion resistant and claims to be slashproof"

Een review : Adventure Spec Magadan Panniers Review - Mad or Nomad

Hier heb je ze op een CRF250L: Review: Adventure Spec Magadan MK2 panniers on CRF250L – RTWriders Motorcycle Adventures

Hier op m'n eigen foto, juli vorig jaar:
- links: kampeerspullen
- rechts: kledij en andere rommel
- tasje bovenop: een drone 8-)
20220721101838-2361edd9-me.jpg


Maar de Ortliebs zijn met 175 euro wél een drietal keer goedkoper dan die Magadans. Dat moet ik je nageven.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Het houd wel wat scherpe takjes en een grapjas met een stanleymes tegen. Maar met een beetje fatsoenlijk zakmes prik je er zo een gat in en kun je hem dan opensnijden.

Moet ook nog even kijken wat ik op de T7 ga gooien. Qua veiligheid maak ik me niet druk, ga er gewoon vanuit dat ze er binnen een paar tellen bij kunnen. Gewoon geen waardevolle spullen indoen :)
 
We dwalen een beetje af maar ik permitteer me ook nog één post in die richting: ik heb voor op mijn KTM voor tassen van Givi gekozen. Zacht maar wel met een frame zodat je ze net als koffers op de motor doet en eraf haalt. Vond ik een mooie combi. Maar het maakt de set wel wat zwaarder, op een CRF250 / 300 of op mijn eigen NX250 zou ik ze niet monteren.


20220519_123346.jpg
 
Wel ja, ik kan ook maar vermelden wat er in de marketing burbl geschreven wordt: "The result is a set of 35l bags with an outer bag of Kevlar/Twaron fabric sandwiched between 1000D Cordura layers. This combination is abrasion resistant and claims to be slashproof"

Een review : Adventure Spec Magadan Panniers Review - Mad or Nomad

Hier heb je ze op een CRF250L: Review: Adventure Spec Magadan MK2 panniers on CRF250L – RTWriders Motorcycle Adventures

Hier op m'n eigen foto, juli vorig jaar:
- links: kampeerspullen
- rechts: kledij en andere rommel
- tasje bovenop: een drone 8-)
20220721101838-2361edd9-me.jpg


Maar de Ortliebs zijn met 175 euro wél een drietal keer goedkoper dan die Magadans. Dat moet ik je nageven.

Aan zo'n dikke KTM mag je alles hangen altijd goed👍👍
 
We dwalen een beetje af maar ik permitteer me ook nog één post in die richting: ik heb voor op mijn KTM voor tassen van Givi gekozen. Zacht maar wel met een frame zodat je ze net als koffers op de motor doet en eraf haalt. Vond ik een mooie combi. Maar het maakt de set wel wat zwaarder, op een CRF250 / 300 of op mijn eigen NX250 zou ik ze niet monteren.


Bekijk bijlage 1850717

Beetje afdwalen hoort erbij op het onverharde😅
 
Kevlar houdt echt geen messteek tegen hoor :9
Kevlar zal inderdaad geen messteek tegenhouden, maar open snijden met een lange snee zal je nog tegenvallen.
Ook met een alu koffer geldt dat als ze er bij willen, dan breken ze hem wel open.
Toch geeft een koffer die op slot zit een beetje een geruststellend gevoel.
Maar bij een valpartij heb ik mijn been liever onder een zachte tas dan een harde koffer.
 
Twee keer gevallen met ortliebs in marrokko.
Nog op het asfalt.
Dus voordat we ook maar één. Stukje piste hadden gereden.
Wist ik veel wat een michelin dessert doet op nat asfalt.
Maar de ortliebs waren alleen nog te redden met ductape.
Na de vakantie compleet afgeschreven.
Toen maar zelf Magadans gebouwd.
En die bevallen stuk beter.
Blijven echt veel beter heel.
Heb er geen kevlar tussen gedaan werd me te duur.
En ook nooit de dikte gezien die in de echte magadans zitten.
 
  • Wow
Waarderingen: Muug
Ik ben de motor een beetje onderhanden aan het nemen.
Nieuwe handkappen gekocht, k&n filtertje, framebeschermers.

Nu was ik even bezig met het gashandvat aangezien ik toch de handkappen eraf had, gashandvat liep al een tijdje stroef terug. Maar, met kappen eraf komt hij helemaal niet echt meer terug, echt een slakkentempo wel. Kabel is inorde en ook bij het motorblok ( dat ronddraaiend dingetje waar de kabel omheen zit ) is inorde en als handvat terug gedraaid is heeft hij verder geen speling over. Kom ik erachter dat mijn aluminium gashandvat gewoon hartstikke krom is. Zit wel enig vuil, maar je ziet het duidelijk....
Dus beste optie is; Nieuw stuur, gashandvat en andere handvaten. Wel een beetje balen, maar moet toch gebeuren.
Nieuw stuur omdat ik het idee heb dat een ander gashandvat niet lekker gaat om dit stuur heen, want alles wat daar zit zal wel scheef geschuurd zijn ondertussen.

332708252_522998093307161_7494646043291462031_n.jpg
 
is het staal of alu stuur?
Je kan toch niet elke als je de motor neerlegt een nwe stuur en handkappen bestellen???
Wordt prijzig grapje zo.
 
is het staal of alu stuur?
Je kan toch niet elke als je de motor neerlegt een nwe stuur en handkappen bestellen???
Wordt prijzig grapje zo.
Hij is al vaker hard gevallen op de rechterkant. Altijd de rechterkant trouwens.. :)
Geen idee, origineel stuur.
Maar, het is nu wel zo dat de boel eigenlijk al scheef staat, dus veel opties zijn er niet. :)
 
Origineel honda is staal 22mm als ik me niet vergis.
Zou gaan voor gebruikt ktm stuur.
Renthal met beetje geluk scoor je die voor €25.
Dat is 28 alu.
Moet je wel eenmalig 28mm houders kopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan