Honda CRF 250 Rally

Stond iig gepland...
Maar of dat er ooit nog van komt.
Heeft ooit een proto ik dacht in Milaan Gestaan......

Oh, ik dacht in eerste instantie dat de CRF 250, de 450 was toen ik 'm voor het eerst zag, ik snap het eigenlijk ook niet, een grote fabrikant als Honda, kan makkelijk zo'n ding bouwen, en ze zou ook goed verkopen neem ik aan, een 250 zet elke Eurropeaan op het verkeerde been, hoe goed ie ook is, het is eigenlijk bij voorbaat al niks, en dat is jammer.
 
Klus geklaard, de CRF Rally mag zich nou aansluiten in het illustere rijtje van zijn voorgangers.
Finish Dakar.jpg
 
Die CRFjes 250 zijn eigenlijk gemaakt voor de aziatische markt, niet de europese.
 
Ik keur niets af. Mensen hier vragen zich af waarom honda zich op deze 250jes focust. Dat was mn antwoord.

Ik begrijp wat je bedoeld, het had van mij in eerste instantie ook wel wat groter gemogen, in Spanje bijvoorbeeld bevalt ie erg goed, maar is ook een land met erg veel leegte en waar je erg fijn kunt motor rijden.

Met meer cylinderinhoud had hij natruurlijk lomper geworden, een 250 rijdt natuurlijk wel erg makkelijk in het terrein, en door het vermogen laag te houden bij hoge toeren, is het koppel bij de lage toeren relatief hoog, en dat maakt 'm rijdbaar onder alle omstandighedeDe meeste testers sugereren dan ook als je je op de 250 cc sticker op de tank focust, dan bederf je het eigenlijk al voor jezelf. het domste wat Honda gedaan heeft, hij voelt meer aan als een tamme 400, met een redelijk comfortable top van 130 echte kilometers.
 
Ik begrijp wat je bedoeld, het had van mij in eerste instantie ook wel wat groter gemogen, in Spanje bijvoorbeeld bevalt ie erg goed, maar is ook een land met erg veel leegte en waar je erg fijn kunt motor rijden.

Met meer cylinderinhoud had hij natruurlijk lomper geworden, een 250 rijdt natuurlijk wel erg makkelijk in het terrein, en door het vermogen laag te houden bij hoge toeren, is het koppel bij de lage toeren relatief hoog, en dat maakt 'm rijdbaar onder alle omstandighedeDe meeste testers sugereren dan ook als je je op de 250 cc sticker op de tank focust, dan bederf je het eigenlijk al voor jezelf. het domste wat Honda gedaan heeft, hij voelt meer aan als een tamme 400, met een redelijk comfortable top van 130 echte kilometers.

Ik heb wel 's op een L gereden in azie en vond het een fijne motor. Je kan hem nog iets sneller maken met vertanding. Hier hebben ze nog een ander trucje met een compressortje die ze hier produceren volgens mij, scheelt weer een paar pk's. Ik zal 's vragen hoe dat apparaatje heet.
 
Ze worden zat verkocht merkte ik.

Nu weet ik het weer.
Het is een apparaatje dat de lucht ioniseert voor een betere verbranding. 10% vermogenswinst met dat dingetje. Luchttoevoer en afvoer kan sowieso verbeterd worden dmv ander luchtfilter, andere uitlaat + nog andere vertanding en je hebt een compleet andere motor.
 
Begrijp me niet verkeerd, ik kan heel hard rijde
Ik heb wel 's op een L gereden in azie en vond het een fijne motor. Je kan hem nog iets sneller maken met vertanding. Hier hebben ze nog een ander trucje met een compressortje die ze hier produceren volgens mij, scheelt weer een paar pk's. Ik zal 's vragen hoe dat apparaatje heet.

Klinkt interessant!! een drukcompressor, cq supercharger?
 
Ik heb wel 's op een L gereden in azie en vond het een fijne motor. Je kan hem nog iets sneller maken met vertanding. Hier hebben ze nog een ander trucje met een compressortje die ze hier produceren volgens mij, scheelt weer een paar pk's. Ik zal 's vragen hoe dat apparaatje heet.

Toevallig wel eens wat gehoord over de onderste koppelingsplaat? slipperclutch? vervangen voor een gewone plaat?
 
Laatst bewerkt:
Het is in ieder geval een betrouwbaar blokje, die gasten van Amsterdam2anywere zijn er de complete aardbol mee rondgereden zonder noemenswaardige problemen.
 
Ik vind hem echt mooi die rally, leuk reismotortje. Zelfs als 250 vindt ik hem wel de moeite. Beetje opkietelen moet kunnen.

 
Ik vind hem echt mooi die rally, leuk reismotortje. Zelfs als 250 vindt ik hem wel de moeite. Beetje opkietelen moet kunnen.


Ik vindt 'm ook reuze mooi, misschien wel de mooiste reismotor, voor degene die het kan moet de 250 sticker op de tank negeren, ik vindt het een prima comfortabele reismotor, na een maand of 6 intensief gebruik, ik zal binnenkort een samenvatting geven van mijn ervaring, inmiddels komt ie los en rijdt ie 140 op de teller, en dat voelt niet aan als snel.
 
Ik overweeg de aanschaf van een Crf250l.
Van de rally spreekt mij de ruit, grotere tankinhoud en voor offroad betere vering aan.
Wat mij tegenhoudt is ( naast de forse meerprijs) de grote zwarte plastic motorbeschermer.(vind ik erg lelijk)
Vraag. Is deze makkelijk te vervangen door een metalen exemplaar?
Kan natuurlijk ook op de 250L investeren in een grotere tank en ruit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan