Honda CRF 250 Rally

Dit weekend weer een mooi stuk NL TET gereden! Genieten!

Maar nu weet ik het zeker; de achterschokdemper krijgt een vervanger.. :-)

c0df7032-bfea-43c4-adde-6eeef04b608f.jpg
 
ff snel. navigatie zit er ondertussen op. Alleen de eerste kap bovenaan krijg ik niet goed vast, dus daar zit wat speling tussen. Ik knapte het moertje al kapot geloof ik bij het draaien, dus hou het maar zo. Hoe gaat de buddy seat eraf? daar ben ik nog niet achter.
Gefeliciteerd Marissa, ben je blij? mooie fiets joh, doet me eigenlijk wel aan de 2021 kleurstelling denken, kan dat kloppen?
 
Wow de site heeft een verandering ondergaan.


Mooiii, ik wil ook !!!!!!!!!

Waarom wil je schokdemper vervangen ?
Originele schokdemper is veel te slap, is een zeer bekend punt bij deze fiets. Zeker bij offroad rijden veel te weinig demping. Op asfalt erg slap, is niet berekend op zware hollanders... ;-)
 
Originele schokdemper is veel te slap, is een zeer bekend punt bij deze fiets. Zeker bij offroad rijden veel te weinig demping. Op asfalt erg slap, is niet berekend op zware hollanders... ;-)
Ja,. dat is dus juist weer in mijn voordeel dat hij zo slap is.... met off-road nog geen ervaring. Nou is het niet dat ik met 77kg licht ben. Maar ook niet zwaar. Denk, dat de vering wel oké is voor mij. Met een stijvere vering moet ik garant de boel verlagen.
 
In Engeland en Duitsland is de Rally wel beschikbaar dus ik neem aan dat ie ook naar Nederland komt lijkt me anders heel raar.
In België ook nog alleen de L op de site ?



 
Op de Honda EU site staat de Rally zo omschreven:
153KG
Fuel Tank Capacity12.8L
Fuel Consumption32.3km/L


 
Laatst bewerkt:
Ja,. dat is dus juist weer in mijn voordeel dat hij zo slap is.... met off-road nog geen ervaring. Nou is het niet dat ik met 77kg licht ben. Maar ook niet zwaar. Denk, dat de vering wel oké is voor mij. Met een stijvere vering moet ik garant de boel verlagen.
Een slappe vering hoeft niet verlaagd te worden, dat is hij dan al met een te zwaar persoon erop. Dit gaat om de spiraalveer die er op zit en samenwerkt met de schokbreker. Die is voor een bepaalde gewichtsklasse berekent. Het volledige bereik van de schokbreker wordt dan niet meer goed benut. Standaard ligt het vaak rond de 70/80 kg, maar soms ook lichter (fabrikantsafhankelijk), en het is ook wat de rijder prefereert en z'n snelheid. Spiralen kunnen eenvoudig gewisseld worden.
 
In Spanje ook alleen de 250 Rally en de 300L , technische gegeven's kw's lijken te verschillen met hier ook het gewicht wordt voor 153 kg droog opgegeven terwijl dat hier inc de brandstof is, ook geen prijzen bekend?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan