Honda CRF 250 Rally

Pff, wat besteld maandag bij FC moto.de. Is gewoon gelijk leverbaar en wacht nog steeds op track en trace. En heb al gemailt en ze zeggen zelf ook dat het gewoon in stock is.

Vind het vaag gedoe. Als ik maandag nog niks krijg, dan mogen ze mn geld terug storten.

Edit; nogmaals een mail gestuurd, staat er ineens verzonden en geleverd ( zelfde tijdstippen op vandaag) en nog geen track en trace. Dus heb gevraagt of ze dat even nader kunnen toelichten.
Ik hetzelfde. Ik heb meer dan een week terug besteld bij nr1 motor en een bevestigingsmail gehad, daarna niks meer.
 
Ik doe een wilde gok. 6800 in Nederland voor de 300L
Prijzen zijn nog niet bekend, maar zelfs al zouden ze 10% stijgen, wat veel is, kom je rond de 6600 euri uit. Maar als ik de prijs in Duitsland neem en BPM en BTW voor Nederland bereken kom ik op een prijs voor de L uit van een kleine 6300 euro.
 
Laatst bewerkt:
Van Sleeuwen is inderdaad een fijne motorzaak. Het is nog geen 5 minuten van mijn werk af dus dat is ook een voordeel. 😂
 
Ik zit dit topic een beetje te volgen de laatste weken. Heb een paar jaar geleden op het punt gestaan een 250L te kopen maar koos toen voor een KTM Freeride, helaas heeft die moeten sneuvelen in een scheiding nadat ik er nog amper op heb kunnen rijden.

Ik heb een KTM 990 Adv als reismotor maar zoek eigenlijk iets om binnendoor met tentje achterop door Europa te zwerven in de vakantie en soms een keer het bos in te kunnen gaan. Ik zie nu dat de 300 eraan komt en daar heb ik wel trek in. Dadelijk even bij de dealer navragen. Die zal wel van niks weten want die heeft nog 4 250l's op voorraad staan. (nope, zijn voor de verhuur, wel op gezeten uiteraard)

Enige waar ik wat mee zit is de zadelhoogte. Ik ben bijna 180 maar heb korte benen, op de KTM met 1 voet aan de grond of twee voeten op bal van de voeten. De aangegeven hoogte van de KTM is hetzelfde als de Honda maar ik hoop dat de motor wat smaller is. Maar ik zag ook dat Seatconcepts een 2,5 cm lager zadel heeft, hopelijk ook voor de 300, of anders een Aziatisch zadel voor verticaal gehandicapten zoals ik via Ebay bestellen.

Edit: Ben er geweest, pas makkelijk met gewone schoenen twee voeten plat aan de grond, eind januari, begin februari staan ze in de showroom.
Van Sleeuwen in Volkel is een fijne zaak, kan er zodra ze binnen zijn een proefrit op maken van een halve dag met gids door het onverhard.
Ik kan alleen even antwoord geven op je vraag ( die al beantwoord voor je is ) over of je wel met 2 voeten aan de grond kan. Ik ben 1.63 en ik kan dus niet aan de grond komen, moet letterlijk op t puntje van mn dikke tenen staan. Of wel, met 1 bil op t zadel en 1 voet aan de grond en dat is wat ik nu doen. Waarschijnlijk met off road niet super handig, maar dat zien we dan wel weer, daar kan ik verder nog niet zoveel over zeggen.
 
Ik heb een KTM 990 Adv als reismotor maar zoek eigenlijk iets om binnendoor met tentje achterop door Europa te zwerven in de vakantie en soms een keer het bos in te kunnen gaan.

Edit: Ben er geweest, pas makkelijk met gewone schoenen twee voeten plat aan de grond, eind januari, begin februari staan ze in de showroom.
Van Sleeuwen in Volkel is een fijne zaak, kan er zodra ze binnen zijn een proefrit op maken van een halve dag met gids door het onverhard.
Tentje door Europa, bos... precies daarvoor heb ik de 250L.
Ik neem 4L extra benzine mee zodat je toch wat kilometers kunt rijden zonder bezorgd te worden maar dat gaat natuurlijk ten kostte van wat bagage ruimte.
Dat is voor mij de reden om de 300Rally te kopen want dan heb je bijna 13L mee met 1 keer tanken (±390 km uitgaande van 1 op 30L )
Als ik dan 2L extra meeneem dan kun je zo'n 450Km rijden.

Ja Van Sleeuwen is een leuk zaak inderdaad. Ik ben er geweest met de Tenere 700 Demodag maar te ver vanuit Utrecht.
Erg gaaf dat je met de nieuwe 300L een halve dag onverhard mag rijden.
 
Prijs in Duitsland bekend: .......6311 euro inc btw (verlegbaar) , bij import naar NL komt de bpm er nog bij dan, en even vragen naar een Thaise ecu zodat je over de volle 31 pk kunt beschikken.
Ja een andere ECU is wel een goeie!
Neem er een paar mee, je bent er nu toch :)
 
ff snel fototje. Maareh.. ik wou opnemen voor jullie.. is ineens mn go pro leeg... wtf.
Wel glibberig nu... alleen de motor kan meer, dan dat ik zelf durf. dus ik ga met 20 km per uur al zittend over de paden. xD
het stuur moet wel verhoogd worden, want mijn armen zijn te kort om lekker te kunnen staan. Verdorie. Ben benieuwd of dat weer wil met de bekabeling.
 

Bijlagen

  • IMG_20201204_133227.jpg
    IMG_20201204_133227.jpg
    516,8 KB · Weergaven: 12
Je moet vertrouwen krijgen, zonder ervaring op het onverhard en een nieuwe motor zal niet meevallen, rustig aan opbouwen dan komt dat vanzelf wel goed. Dit soort wegen reed ik zelfs met mijn Harley van 350kg;) dus dat mag voor jou met de 250 geen probleem zijn, veel plezier!
 
ff snel fototje. Maareh.. ik wou opnemen voor jullie.. is ineens mn go pro leeg... wtf.
Wel glibberig nu... alleen de motor kan meer, dan dat ik zelf durf. dus ik ga met 20 km per uur al zittend over de paden. xD
het stuur moet wel verhoogd worden, want mijn armen zijn te kort om lekker te kunnen staan. Verdorie. Ben benieuwd of dat weer wil met de bekabeling.
Leuk hé :]
Is grind zie ik, ga staan en (iets) meer gas dan rijdt het veel makkelijker. Benen klemmen tegen de tank dan kan je je stuur veel losser vasthouden en dan kan die z'n eigen weg "zoeken" zonder dat je krampachtig probeert vast te houden
 
Dat grind was niet eens de issue.... het zand met sporen en glibberig opzich wel.
Het is zo jammer dat mijn go pro op aparte wijze leeg was, anders hadden jullie gezegt, dat ik het goed had gedaan *O* :9

Ik kwam op den duur op een zandweg die glad was van de regen met kuilen en water en dan ook nog alleen maar sporen van andere auto's/trekkers en ook nog eens in een bocht. Dus ik dacht echt van oke... ik glij het gaat niet helemaal lekker en ik ga ver uit de bocht bijna het water in.. ( voor mijn gevoel ) nog steeds zat ik over natte glibberige sporen te denderen en ik dacht.. niet remmen GAS GAS GAS GAS GAS _O- te hilarisch.
En op een rechte was het ook zo ongeveer zo met allemaal gaten. Dus ik denk.. oke, je kan misschien wel niet helemaal lekker staan omdat het stuur te laag is, maar doe het maar gewoon wel.. Dus kont wat achteruit een beetje door de knieën en GAS GAS GAS.. zo over die kuilen heen gedenderd. :]

Ik kwam op den duur op een stukje... waar rechts heel veel modder was en sporen en links droog maar wel met een sloot en dat stukje liep scheef het modder in. Dus, ik begon op het stukje wat droog was.. maar het voelde niet vertrouwd en was bang dat ik in de sloot zou vallen. Dus, ik dacht.. SEND IT...... GAS en toch maar die vieze gore blubber met kuilen in gestuurd, denk liever daar op mn plaat gaan dan in het water.

Morgen weer 1 dagje.. even weer proberen. Ik was vergeten mijn pinpas mee te nemen, dus zou niet kunnen tanken. Hij is nu voor de helft leeg, dus ik had nog wel 100 km gekund waarschijnlijk.. maar ach. Het is wel ff goed zo.

Ohja, niet off road rijden betekend wel fucking zadelpijn... dus ik denk toch dat er wel een andere zadel voor gaat komen.

En moet inderdaad even kijken waar die geur vandaan komt, is wel heel raar.. ik weet wel dat als er wat nattigs tegen het blok komt dat hij dan wat gaat ruiken.. maar dit stonk echt heel apart. Alles doet het voor zover nog en anders was hij allang wel in de fik gevlogen lijkt me.
 
Dat grind was niet eens de issue.... het zand met sporen en glibberig opzich wel.
Het is zo jammer dat mijn go pro op aparte wijze leeg was, anders hadden jullie gezegt, dat ik het goed had gedaan *O* :9

Ik kwam op den duur op een zandweg die glad was van de regen met kuilen en water en dan ook nog alleen maar sporen van andere auto's/trekkers en ook nog eens in een bocht. Dus ik dacht echt van oke... ik glij het gaat niet helemaal lekker en ik ga ver uit de bocht bijna het water in.. ( voor mijn gevoel ) nog steeds zat ik over natte glibberige sporen te denderen en ik dacht.. niet remmen GAS GAS GAS GAS GAS _O- te hilarisch.
En op een rechte was het ook zo ongeveer zo met allemaal gaten. Dus ik denk.. oke, je kan misschien wel niet helemaal lekker staan omdat het stuur te laag is, maar doe het maar gewoon wel.. Dus kont wat achteruit een beetje door de knieën en GAS GAS GAS.. zo over die kuilen heen gedenderd. :]

Ik kwam op den duur op een stukje... waar rechts heel veel modder was en sporen en links droog maar wel met een sloot en dat stukje liep scheef het modder in. Dus, ik begon op het stukje wat droog was.. maar het voelde niet vertrouwd en was bang dat ik in de sloot zou vallen. Dus, ik dacht.. SEND IT...... GAS en toch maar die vieze gore blubber met kuilen in gestuurd, denk liever daar op mn plaat gaan dan in het water.

Morgen weer 1 dagje.. even weer proberen. Ik was vergeten mijn pinpas mee te nemen, dus zou niet kunnen tanken. Hij is nu voor de helft leeg, dus ik had nog wel 100 km gekund waarschijnlijk.. maar ach. Het is wel ff goed zo.

Ohja, niet off road rijden betekend wel fucking zadelpijn... dus ik denk toch dat er wel een andere zadel voor gaat komen.

En moet inderdaad even kijken waar die geur vandaan komt, is wel heel raar.. ik weet wel dat als er wat nattigs tegen het blok komt dat hij dan wat gaat ruiken.. maar dit stonk echt heel apart. Alles doet het voor zover nog en anders was hij allang wel in de fik gevlogen lijkt me.
Als je door plassen gaat, doe dat dan door het midden, dan ga je door het diepste punt en glij je dus niet zijdelings weg.
 
Dat grind was niet eens de issue.... het zand met sporen en glibberig opzich wel.
Het is zo jammer dat mijn go pro op aparte wijze leeg was, anders hadden jullie gezegt, dat ik het goed had gedaan *O* :9

Ik kwam op den duur op een zandweg die glad was van de regen met kuilen en water en dan ook nog alleen maar sporen van andere auto's/trekkers en ook nog eens in een bocht. Dus ik dacht echt van oke... ik glij het gaat niet helemaal lekker en ik ga ver uit de bocht bijna het water in.. ( voor mijn gevoel ) nog steeds zat ik over natte glibberige sporen te denderen en ik dacht.. niet remmen GAS GAS GAS GAS GAS _O- te hilarisch.
En op een rechte was het ook zo ongeveer zo met allemaal gaten. Dus ik denk.. oke, je kan misschien wel niet helemaal lekker staan omdat het stuur te laag is, maar doe het maar gewoon wel.. Dus kont wat achteruit een beetje door de knieën en GAS GAS GAS.. zo over die kuilen heen gedenderd. :]

Ik kwam op den duur op een stukje... waar rechts heel veel modder was en sporen en links droog maar wel met een sloot en dat stukje liep scheef het modder in. Dus, ik begon op het stukje wat droog was.. maar het voelde niet vertrouwd en was bang dat ik in de sloot zou vallen. Dus, ik dacht.. SEND IT...... GAS en toch maar die vieze gore blubber met kuilen in gestuurd, denk liever daar op mn plaat gaan dan in het water.

Morgen weer 1 dagje.. even weer proberen. Ik was vergeten mijn pinpas mee te nemen, dus zou niet kunnen tanken. Hij is nu voor de helft leeg, dus ik had nog wel 100 km gekund waarschijnlijk.. maar ach. Het is wel ff goed zo.

Ohja, niet off road rijden betekend wel fucking zadelpijn... dus ik denk toch dat er wel een andere zadel voor gaat komen.

En moet inderdaad even kijken waar die geur vandaan komt, is wel heel raar.. ik weet wel dat als er wat nattigs tegen het blok komt dat hij dan wat gaat ruiken.. maar dit stonk echt heel apart. Alles doet het voor zover nog en anders was hij allang wel in de fik gevlogen lijkt me.
Nu nog leren offroad rijden. Het stuur is niet te laag hoor. Je kan beter even je bandendruk iets verlagen als je het terrein in gaat.
 
Met het rustig rijden door los zand sta je een beetje door je knieën waardoor je lager staat. Als de snelheid echt omhoog gaat ga je vanzelf voorover hangen. ;) Anders wordt je er gewoon vanaf geblazen.😂

Ik denk dat als je probeert wat door je knieën te hangen dat het wel meevalt. Maar ik kan dat niet beoordelen. Je moet doen wat je zelf het fijnste vind.
 
Het stuur is niet te laag? zo voelt het wel.... of ik sta veel te recht dat kan ook.
Houding is belangrijk.
Ik heb bij de Supermotorschool een motorcross training gedaan daar leer je erg veel.
Motorcrossers staan veel meer naar voren, dus boven het stuur ipv hun kont naar achteren leerde ik oa daar.
In bochten zover mogelijk naar voren schuiven en je binnenbeen zo hoog mogelijk houden, dat soort dingen..
Er zijn wel meer aanbieders van dit soort trainingen.
Ook een keertje Trial rijden is heel nuttig en leuk, dan rijdt je eigenlijk alleen stapvoets en je kunt niet zitten want geen zadel.


Er is genoeg online te vinden hoe het moet zodat je het niet verkeerd aanleert maar veel zelf rijden en oefenen is natuurlijk het beste en het leukst.
 
Houding is belangrijk.
Ik heb bij de Supermotorschool een motorcross training gedaan daar leer je erg veel.
Motorcrossers staan veel meer naar voren, dus boven het stuur ipv hun kont naar achteren leerde ik oa daar.
In bochten zover mogelijk naar voren schuiven en je binnenbeen zo hoog mogelijk houden, dat soort dingen..
Er zijn wel meer aanbieders van dit soort trainingen.
Ook een keertje Trial rijden is heel nuttig en leuk, dan rijdt je eigenlijk alleen stapvoets en je kunt niet zitten want geen zadel.


Er is genoeg online te vinden hoe het moet zodat je het niet verkeerd aanleert maar veel zelf rijden en oefenen is natuurlijk het beste en het leukst.
Ja klopt. Had al naar een training gekeken en die worden ook wel gegeven. Wil ik wel even naar kijken om ook eens te doen. Denk volgend jaar maart/februari.

Gewoon nog even proberen, kan het stuur altijd nog verhogen.
 
Houding is belangrijk.
Ik heb bij de Supermotorschool een motorcross training gedaan daar leer je erg veel.
Motorcrossers staan veel meer naar voren, dus boven het stuur ipv hun kont naar achteren leerde ik oa daar.
In bochten zover mogelijk naar voren schuiven en je binnenbeen zo hoog mogelijk houden, dat soort dingen..
Er zijn wel meer aanbieders van dit soort trainingen.
Ook een keertje Trial rijden is heel nuttig en leuk, dan rijdt je eigenlijk alleen stapvoets en je kunt niet zitten want geen zadel.


Er is genoeg online te vinden hoe het moet zodat je het niet verkeerd aanleert maar veel zelf rijden en oefenen is natuurlijk het beste en het leukst.
Sorry, ga er nog even een keer op in. Ik lees juist ook weer dat het goed is om wat naar achter leunen en aan het gas te hangen, zodat de motorfiets met het voorwiel over de sporen heen gaat en je makkelijker door modder/kuilen komt. Dat is wat ik ook gedaan heb en dat ging volgensmij best oké. Als je blijft zitten en je rijdt langzaam ga je dus juist alle kanten op.
 
Sorry, ga er nog even een keer op in. Ik lees juist ook weer dat het goed is om wat naar achter leunen en aan het gas te hangen, zodat de motorfiets met het voorwiel over de sporen heen gaat en je makkelijker door modder/kuilen komt. Dat is wat ik ook gedaan heb en dat ging volgensmij best oké. Als je blijft zitten en je rijdt langzaam ga je dus juist alle kanten op.
Ja, wij hadden daar met de instructeur ook vragen over en dat klopt ook. Het ligt gewoon heel erg aan waarop je rijdt.
Als de crossers over klippen rijden dan hangen ze naar achteren precies om wat jij schrijft dat het voorwiel lichter wordt.
Dus het terrein "lezen" en de daarbij beste houding is niet iets wat je zomaar leert maar jarenlange ervaring vergt.
 
Sorry, ga er nog even een keer op in. Ik lees juist ook weer dat het goed is om wat naar achter leunen en aan het gas te hangen, zodat de motorfiets met het voorwiel over de sporen heen gaat en je makkelijker door modder/kuilen komt. Dat is wat ik ook gedaan heb en dat ging volgensmij best oké. Als je blijft zitten en je rijdt langzaam ga je dus juist alle kanten op.
Er is giga veel te leren mbt technieken. Dit kun je niet in 1 x leren en is teveel om hier even uit te leggen. Je zou er inderdaad goed aan doen om wat basislessen te nemen. Bij neutraal staan is je kin ongeveer boven het stuur iig. Er zijn ook veel tutorials op youtube wat je een beetje kan helpen.
Meestal crossvideo's, maar bochten (cornering), sporen (ruts) en zand rijden enz zijn wel toepasbaar op jou. Catanzaro is erg goed vind ik.

 
Laatst bewerkt:
Er is giga veel te leren mbt technieken. Dit kun je niet in 1 x leren en is teveel om hier even uit te leggen. Je zou er inderdaad goed aan doen om wat basislessen te nemen. Bij neutraal staan is je kin ongeveer boven het stuur iig. Er zijn ook veel tutorials op youtube wat je een beetje kan helpen.
Meestal crossvideo's, maar bochten (cornering), sporen (ruts) en zand rijden enz zijn wel toepasbaar op jou. Catanzaro is erg goed vind ik.

Ga ik straks even kijken. Heb sowieso al veel gekeken, dus vandaar dat ik ook wel iets wist. Maar, het is natuurlijk ook veel doen... en kijken wat past bij je.
 
Ga ik straks even kijken. Heb sowieso al veel gekeken, dus vandaar dat ik ook wel iets wist. Maar, het is natuurlijk ook veel doen... en kijken wat past bij je.
Het is idd heel veel doen, kost uurtjes. Je hebt voor zand- en modderpaden rijden geen uitgebreid repertoire nodig. Maar dingen als flat cornering, rutted cornering, ruts riding en sand riding zijn wel voordelig. En een stuur verhogen voor iemand van onder 1.70 lijkt me erg sterk. Te hoog stuur brengt weer problemen met het zittend sturen. Wat meer grip oplevert is een beetje vermindering van bandendruk.
 
En probeer niet alleen op pad te gaan of probeer de risicos zoveel mogelijk uit te sluiten. Neem de telefoon mee. Ik heb bv altijd Google aan zodat mijn vrouw kan zien waar ik ben , mocht het fout gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan