Honda CRF 250 Rally

hookeniggy

MF veteraan
23 jun 2008
5.059
3.252
Castricum - Hua Hin Thailand
De allerkleinste in het adventure reismotor segment is zeker niet de allerminste, inmiddels heb ik er zo'n 8000 reiskilometers op zitten, en vindt de Honda een klasse op zich, deel hier je avonturen, ervaring, reizen over deze stoere reisenduro waarmee je eigenlijk zo de wereld mee rond kan.
 
Laatst bewerkt:
250 Rally.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit en de prijs van een relatief nieuwe tweedehandse is netjes. Helaas totaal ongeschikt voor de snelweg door het minieme vermogen (misschien zijn ze 2ehands daarom zo goedkoop)
 
Waardige opvolger van de nx 250 en de best ogende adventure machine op de markt, samen met de tenere. Ik zit vol ongeduld op een 300 of 400 versie te wachten.
 
Ziet er leuk uit en de prijs van een relatief nieuwe tweedehandse is netjes. Helaas totaal ongeschikt voor de snelweg door het minieme vermogen (misschien zijn ze 2ehands daarom zo goedkoop)

Ik dacht er net zo over, met een twee en een half de snelweg op ? is totaal belachelijk, de eerste paar duizend kilometer was ie niet vooruit te branden, nu, na de inrijdperiode, ik heb hem flink op z'n donder gegeven, komt er flink schot in de zaak, loopt vlotjes naar de 130, de windbescherming is echt goed voor elkaar, en geen trillingen in het stuur, ik weet niet wat de tweede hands prijzen zijn, hij is nieuw al zo goedkoop.
 
Waardige opvolger van de nx 250 en de best ogende adventure machine op de markt, samen met de tenere. Ik zit vol ongeduld op een 300 of 400 versie te wachten.

Jaha, hij oogt zeer aantrekkelijk, zelfs de GS mensen komen geinterreseerd een praatje maken, haha.
Ziet er gewoon echt goed uit, rechtstreekse kopie van Joan Barreda's CRF Rally.
 
IMG_20191214_104052.jpg


De grijze versie is trouwens ook heel knap irl.
Doet me denken aan mn tenere 660.

p4pb13020977.jpg
 
Vind het een heel leuk ding om te zien! :t
Alleen hier in NL klopt de verhouding prijs/gewicht/vermogen naar mijn idee niet: 7000e/157kg/24PK.
 
Vind het een heel leuk ding om te zien! :t
Alleen hier in NL klopt de verhouding prijs/gewicht/vermogen naar mijn idee niet: 7000e/157kg/24PK.

Zou kunnen, vindt ik een moeilijke, ben ook een veel zwaardere fiets gewend, en drie keer zoveel vermogen, maar het ding voelt zo vreselijk licht.
In Nederland nieuw 6500 euro of zo?
 
2019 prijs is € 5.958.-
Voor de CRF250L ja, de Rally kost €7.358.

Vind ik persoonlijk teveel geld voor de specs, als ze er een 300 van maken zou ik het al beter snappen.
De RE Himalayan kost €5.748, misschien iets minder off-road gericht maar wel meer koppel en een stuk goedkoper..
 
Voor de CRF250L ja, de Rally kost €7.358.

Vind ik persoonlijk teveel geld voor de specs, als ze er een 300 van maken zou ik het al beter snappen.
De RE Himalayan kost €5.748, misschien iets minder off-road gericht maar wel meer koppel en een stuk goedkoper..

Honda kan de 250 makkelijk meer vermogen geven maar dat gaat dan weer ten koste van de betrouwbaarheid en de onderhoudsintervallen.
Kijk maar eens op internet naar de problemen die gebruikers hebben met een RE en het verschil met hoe H250 eigenaars over het algemeen lovend zijn over hun motor, dat zegt toch wel iets.
Ik rijdt liever dan dat ik ieder keer bezorgd moet zijn of er weer wat met mijn motor aan de hand is en het moet (laten) repareren.

Ben het met je eens dat de Rally in verhouding te zwaar is maar de 250L is 145 Kg rijklaar dat scheelt 11 kg.
 
Honda kan de 250 makkelijk meer vermogen geven maar dat gaat dan weer ten koste van de betrouwbaarheid en de onderhoudsintervallen.
Kijk maar eens op internet naar de problemen die gebruikers hebben met een RE en het verschil met hoe H250 eigenaars over het algemeen lovend zijn over hun motor, dat zegt toch wel iets.
Ik rijdt liever dan dat ik ieder keer bezorgd moet zijn of er weer wat met mijn motor aan de hand is en het moet (laten) repareren.

Ben het met je eens dat de Rally in verhouding te zwaar is maar de 250L is 145 Kg rijklaar dat scheelt 11 kg.
Voor de CRF250L ja, de Rally kost €7.358.

Vind ik persoonlijk teveel geld voor de specs, als ze er een 300 van maken zou ik het al beter snappen.
De RE Himalayan kost €5.748, misschien iets minder off-road gericht maar wel meer koppel en een stuk goedkoper..

Dat is geen goedkope 250, ik heb er bij de introductie opgezeten, ik vondt het rally uiterlijk helemaal wauw, we hebben beide KTM in ons verleden gereden, inmiddels ook alweer een paar jaartjes geleden, zowel ik als mijn maatje wij vonden het zo'n verschrikkleijk prachtding, en wij waren beiden zo ontzettend teleurgesteld in de specificaties, wat vermogen betreft dan, maar ja met zo'n prijskaartje blijft het wel een exclusief ding dan, nu ik er een tijdje op rijd zou ik eigenlijk niet weten wat een alternatief is.
 
Dat is geen goedkope 250, ik heb er bij de introductie opgezeten, ik vondt het rally uiterlijk helemaal wauw, we hebben beide KTM in ons verleden gereden, inmiddels ook alweer een paar jaartjes geleden, zowel ik als mijn maatje wij vonden het zo'n verschrikkleijk prachtding, en wij waren beiden zo ontzettend teleurgesteld in de specificaties, wat vermogen betreft dan, maar ja met zo'n prijskaartje blijft het wel een exclusief ding dan, nu ik er een tijdje op rijd zou ik eigenlijk niet weten wat een alternatief is, ik vindt het een aparte machine voor een apart publiek, het comfort is zeker goed te noemen op de snelweg, en met de lange veerwegen 280 mm geloof ik rijdt ie offroad erg gemakkelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan