Honda CRF 250 Rally

Echt bizar zuinig.
Ligt het misschien ook aan de hoogte ( minder zuurstof, lagere luchtdruk dus minder weerstand ) waar je woont/rijdt?
Het is daar warmer dus dat is ook gunstig voor benzineverbruik.


Ja het is hier flink vochtig en heet (Thailand) waar ik rij, niet woon, ik heb dit eigenlijk nooit hoor, 't zijn altijd de anderen die de zuinigste motoren hebben, heb normaal gesproken altijd de benzineslurpers, dus ja vindt het eigenlijk ook behoorlijk bizar, overkomt me nooit |(
Planning om volgende week rondje Thailand te doen met een Engelse maat van me, regenseizoen schijnt aan te vangen, en das wel lekker tegen de hitte.
IMG_20200524_182926.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn crf met 700km op de teller gekocht. Staat nu 1750km op en ik merk echt dat er een wat luidere grom bij het optrekken te horen is, ook voelt het alsof die sneller reageert. Blokje ingereden?
 
Mijn crf met 700km op de teller gekocht. Staat nu 1750km op en ik merk echt dat er een wat luidere grom bij het optrekken te horen is, ook voelt het alsof die sneller reageert. Blokje ingereden?

Ja, als je de 7000 kilometer gepasseerd bent gaat ie steeds vlotter lopen, die grom wordt duidelijker, wordt duidelijk zuiniger, en loopt heel vlot naar de 120-130, in de praktijk weinig snelheids verschil meer dan tussen bv de crf en de cb 500X .
 
Als ik op de Amerikaanse messageboards kijk zie ik vaak een paar mods voorbij komen.
Tandwielen veranderen (2 tandjes achter erbij schijnt al wonderen te doen met optrekken).
De luchtsnorkel verwijderen of een grotere terug plaatsen (vaak ook gecombineerd met het raster weghalen bij de filter)
Hoe staan jullie tegenover deze mods?
Ik ga denk ik de snorkel verwijderen wanneer mijn EJK en uitlaat binnen zijn.

Verder 165km gereden en 5.91liter getankt
 
Als ik op de Amerikaanse messageboards kijk zie ik vaak een paar mods voorbij komen.
Tandwielen veranderen (2 tandjes achter erbij schijnt al wonderen te doen met optrekken).
De luchtsnorkel verwijderen of een grotere terug plaatsen (vaak ook gecombineerd met het raster weghalen bij de filter)
Hoe staan jullie tegenover deze mods?
Ik ga denk ik de snorkel verwijderen wanneer mijn EJK en uitlaat binnen zijn.

Verder 165km gereden en 5.91liter getankt

Ik hou het liefst alles zoveel mogelijk origineel. Maar dat is ieder zijn ding natuurlijk :)
 
Grotendeels lege wegen hier nou het land weer op gang komt, de eersten die je ziet zijn motorrijders, die weer op verkenning gaan ( voornamelijk Africa twins, CB 500 en dikke adv scooters, dit is Honda land) nu de proviciale grenzen opengaan voor vakantie reizen, de leegte geeft wel het explorer gevoel, heb het even vast gelegd met de action cam, nu het nog kan.
 
Ondertussen alweer 7 weken verder sinds ik mn uitlaat besteld heb :+ . Volgende week maar mn EJK ophalen als zoethoudertje
 
Vandaag de EJK maar eens opgehaald en geinstalleerd. Ook de snorkel verwijderd
20200624_150037.jpg

EJK unit met een klittenbandje op de plek van je onderhoudsboekje
20200624_150033.jpg

Kabels gewoon met de kabelboom mee kunnen laten gaan.
20200624_150046.jpg

Moeilijkste was nog om die connector los te krijgen en de nieuwe connectoren ergens aan vast te binden zodat deze niet 'rondzweven'. Engele geduld en heule kleine tiewraps
 
Vandaag de EJK maar eens opgehaald en geinstalleerd. Ook de snorkel verwijderd

EJK unit met een klittenbandje op de plek van je onderhoudsboekje
Kabels gewoon met de kabelboom mee kunnen laten gaan.

Moeilijkste was nog om die connector los te krijgen en de nieuwe connectoren ergens aan vast te binden zodat deze niet 'rondzweven'. Engele geduld en heule kleine tiewraps

Netjes !

En.. veel beter?
 
Leuke en informatieve site over de CRF.


Ook handig overzicht voor als je een nieuwe lamp moet kopen:


 
Vanmiddag bij Goedhartmotoren op crf 250 rally gezeten.
Zakte erg door in achtervering ( ik weeg 75 kilo )
Schrok daar beetje van.
Lees niets in dit forum over aanpassingen ( hyperpro )
Betekent dat dat jullie tevreden zijn met de vering?
 
In dit forum wordt niet heel veel gesproken over de Rally helaas. Maar een aantal Rally eigenaren zijn hier actief.
Het is alom bekend dat de standaard OEM achtervering te slap is.
Op ADVRider forum is erg veel geschreven over deze vering en wordt door veel rijders vervangen door after market schokdempers.
Ik zelf overweeg om een YSS schokdemper te monteren op mijn Rally.
 
Terug
Bovenaan Onderaan