Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ga anders eens met georganiseerde ritten mee zoals bijv. Endurofuntours, dan maak je lekker wat kilometers en het niveau is prima te doen.
Ik weet niet in welke maten de AC10 er allemaal is maar de Crf heeft hele standaard maten dus de kans is groot dat ze er tussen zitten.Volgens mij is het hier al eerder genoemd, maar de AC10 is een band die eruit gaat. Er is wel iemand op MF die een partij opgekocht heeft, weet alleen niet of daar de goede maat tussen zit.
@gassen dit was in de voormalige DDR, in de buurt van Schwerin.
Ik moet maar even bij mijn lokale garage navragen.Volgens mij is het hier al eerder genoemd, maar de AC10 is een band die eruit gaat. Er is wel iemand op MF die een partij opgekocht heeft, weet alleen niet of daar de goede maat tussen zit.
@gassen dit was in de voormalige DDR, in de buurt van Schwerin.
Ik weet niet waar je de motor gekocht hebt. Mulders dacht ik op een foto te zien?Ik moet maar even bij mijn lokale garage navragen.
Ja klopt.Ik weet niet waar je de motor gekocht hebt. Mulders dacht ik op een foto te zien?
Bij mulders hebben ze volgens mij wel de meeste banden op voorraad.
Ik zou een band kiezen met veel noppen in het midden als je in dit terrein blijft rijden. Dus geen Mitas Xt754.
Maar bijv. een Metzeler six days extreme of Michelin enduro.
In droog klapzand doen noppen niet veel. In modder wel. Maar het gaat niet alleen om de nop, het gaat ook om de compound en druk. Zachte noppen en compound werken slecht in zacht terrein en vice versa.Dat zal zeker zo zijn. Maar, t kan wel een beetje helpen.
Gave Rally/navi toren! Dat zou een upgrade zijn als ik de 300L koop. Nog steeds minder duur dan de Rally maar wel met de dingen erop die ik graag zou willen. Rechtstreeks uit Canada laten komen of via een Europese dealer op de kop getikt?Ik zal me hier ook even voorstellen. Ik ben Martijn en rij sinds 2018 ook op een CRF250L en ik gebruik hem vooral als reis machine en hier lokaal (rond Assen) rond te rijden over onverharde wegen. Ik heb er in 2019 een reis mee gemaakt naar de noordkaap via de TET in Duitsland, Polen, Litouwen, Estland, Letland, Finland, Zweden, Noorwegen en Denemarken. Met een kleinde detour over Senja en de Lofoten, totaal ongeveer 10.000 km. Voor mij is de CRF250L echt de perfecte reis machine, redelijk licht en oer betrouwbaar. Tijdens de reis alleen een voorband moeten vervangen en een beetje olie bijvullen.
Voor deze reis heb ik de machine wel wat aangepast:
Bekijk bijlage 1578509
- 14/43 tandwiel verhouding, zodat de 6e versnelling wat minder een overdrive is
- SpeedoDRD om de km teller weer op een echte snelheid te laten uitkomen
- Seat Concepts hoger zadel
- Bar risers
- grotere Acerbis tank
Dit jaar nog een tripje kunnen maken naar de Vogezen, hopelijk volgend jaar weer een wat langere reis. Afgelopen herfst de motor onder handen genomen en nu omgebouwd naar een CRF250L Rally, met de kit van Patrick Trahan. Uiteindelijk zat mijn hele stuur vol met mounts voor de GPS, electronica en andere zaken. Nu zit dat allemaal beter weggewerkt en heb ik ook nog wat extra wind bescherming.
Bekijk bijlage 1578510
En nog even over de banden discussie, ik heb gereden met de volgende banden op de CRF250L (in chronologische volgorde):
Wat mij vooral opgevallen is, is dat omtrek (120/80 is niet altijd beschikbaar) en gewicht veel uitmaken voor het rijgedrag van de CRF250L, tip is dus zeker te kijken naar het gewicht van de banden.
- Originele IRC banden, goed op asfalt en alles daarbuiten eigenlijk niet
- Kenda K270, lekker licht, goed op asfalt en gravel. Minder op zand / modder. Achterband sleet weinig, voorband ging cuppen. Voorband in Zweden vervangen door een Trelleborg Army Special.
- Pirelli MT21, ook licht, goed op alle ondergronden. Achterband alleen wel snel vierkant met veel rijden op asfalt.
- Motoz Tractionator Rallz, de tube uitvoering. Banden zijn iets zwaarder en achter iets minder zijwaartse grip als de MT21's. Hopelijk houden deze het langer vol dan de MT21's, tot nu toe ben ik er in ieder geval erg tevreden over.
Ik heb hem rechtstreeks uit Canada laten komen, is ook de enige plek om hem te verkrijgen voor zover ik weet. Ik weet niet of deze kit gaat passen op de 300L, ik heb hem al moeten aanpassen om hem op een 2018 passend te krijgen. 2017+ modellen hebben in europa ABS en een andere km teller (de bevestiging van 2017+ is anders dan van voor 2017). De kit van Patrick is eigenlijk ook alleen geschikt voor de pre 2017 modellen als je zelf niets wil modificeren.Gave Rally/navi toren! Dat zou een upgrade zijn als ik de 300L koop. Nog steeds minder duur dan de Rally maar wel met de dingen erop die ik graag zou willen. Rechtstreeks uit Canada laten komen of via een Europese dealer op de kop getikt?
AC10 is niet erg denderend op straat, blokkeerde bij mij vrij snel op droog asftalt notabene. Wordt ook uitgefaseerd. Gemonde heeft een partijtje opgekocht.Ik denk trouwens dat ik de michelin AC 10 achterop ga zetten. Daar gaat mijn voorkeur nu naar uit.
Voor, voor weet ik het nog niet.
Welkom m_bruinsIk zal me hier ook even voorstellen. Ik ben Martijn en rij sinds 2018 ook op een CRF250L en ik gebruik hem vooral als reis machine en hier lokaal (rond Assen) rond te rijden over onverharde wegen. Ik heb er in 2019 een reis mee gemaakt naar de noordkaap via de TET in Duitsland, Polen, Litouwen, Estland, Letland, Finland, Zweden, Noorwegen en Denemarken. Met een kleinde detour over Senja en de Lofoten, totaal ongeveer 10.000 km. Voor mij is de CRF250L echt de perfecte reis machine, redelijk licht en oer betrouwbaar. Tijdens de reis alleen een voorband moeten vervangen en een beetje olie bijvullen.
Ja, grootste gedeelte solo gereden. In Finland de TET tussen Salla en Lokka gereden met twee andere die ik onderweg ontmoette, aangezien dit stuk redelijk afgelegen is. Nog een stuk verder gereden hierna met een van hen richting Kirkenes in Noorwegen en verder langs de Barentsz zee naar Mehamn en de Noordkaap.Welkom m_bruins
Mooie reis, heb je die solo gereden?
Hmm, hopelijk maakt hij straks ook iets voor de 300L. Het lijkt erop dat de 300 toch wat reuring aan het veroorzaken is, zou best wel eens een goed verkopende fiets kunnen gaan worden.Ik heb hem rechtstreeks uit Canada laten komen, is ook de enige plek om hem te verkrijgen voor zover ik weet. Ik weet niet of deze kit gaat passen op de 300L, ik heb hem al moeten aanpassen om hem op een 2018 passend te krijgen. 2017+ modellen hebben in europa ABS en een andere km teller (de bevestiging van 2017+ is anders dan van voor 2017). De kit van Patrick is eigenlijk ook alleen geschikt voor de pre 2017 modellen als je zelf niets wil modificeren.
Hoe doe je dat als je de motor onbeheerd moet laten als je bv even boodschappen gaat doen?Ja, grootste gedeelte solo gereden. In Finland de TET tussen Salla en Lokka gereden met twee andere die ik onderweg ontmoette, aangezien dit stuk redelijk afgelegen is. Nog een stuk verder gereden hierna met een van hen richting Kirkenes in Noorwegen en verder langs de Barentsz zee naar Mehamn en de Noordkaap.
Ik haal inderdaad de gps eraf en als ik een video camera mee heb dan gaat deze er inderdaad ook af, beide neem ik dan altijd op zak mee. Ik reis al bijna 15 jaar solo en ik heb nog nooit het idee gehad dat de normale spullen (tent, kleding etc.) ook maar enigzins interessant zijn voor mensen die dit zouden willen meenemen. Andere waardevolle spullen heb ik altijd in een kriega heuptas zitten, dus die gaat standaard mee.Hoe doe je dat als je de motor onbeheerd moet laten als je bv even boodschappen gaat doen?
Haal je dan al je gps/camera.. en waardevolle spullen eraf of een bagagenet erover of ga je ervan uit dat het veilig genoeg is?
Welkom! Altijd leuk om die verre reis verhalen te lezen, helemaal met een crf250! En vrijwel alle verhalen zijn positiefIk zal me hier ook even voorstellen. Ik ben Martijn en rij sinds 2018 ook op een CRF250L en ik gebruik hem vooral als reis machine en hier lokaal (rond Assen) rond te rijden over onverharde wegen. Ik heb er in 2019 een reis mee gemaakt naar de noordkaap via de TET in Duitsland, Polen, Litouwen, Estland, Letland, Finland, Zweden, Noorwegen en Denemarken. Met een kleinde detour over Senja en de Lofoten, totaal ongeveer 10.000 km. Voor mij is de CRF250L echt de perfecte reis machine, redelijk licht en oer betrouwbaar. Tijdens de reis alleen een voorband moeten vervangen en een beetje olie bijvullen.
Voor deze reis heb ik de machine wel wat aangepast:
Bekijk bijlage 1578509
- 14/43 tandwiel verhouding, zodat de 6e versnelling wat minder een overdrive is
- SpeedoDRD om de km teller weer op een echte snelheid te laten uitkomen
- Seat Concepts hoger zadel
- Bar risers
- grotere Acerbis tank
Dit jaar nog een tripje kunnen maken naar de Vogezen, hopelijk volgend jaar weer een wat langere reis. Afgelopen herfst de motor onder handen genomen en nu omgebouwd naar een CRF250L Rally, met de kit van Patrick Trahan. Uiteindelijk zat mijn hele stuur vol met mounts voor de GPS, electronica en andere zaken. Nu zit dat allemaal beter weggewerkt en heb ik ook nog wat extra wind bescherming.
Bekijk bijlage 1578510
En nog even over de banden discussie, ik heb gereden met de volgende banden op de CRF250L (in chronologische volgorde):
Wat mij vooral opgevallen is, is dat omtrek (120/80 is niet altijd beschikbaar) en gewicht veel uitmaken voor het rijgedrag van de CRF250L, tip is dus zeker te kijken naar het gewicht van de banden.
- Originele IRC banden, goed op asfalt en alles daarbuiten eigenlijk niet
- Kenda K270, lekker licht, goed op asfalt en gravel. Minder op zand / modder. Achterband sleet weinig, voorband ging cuppen. Voorband in Zweden vervangen door een Trelleborg Army Special.
- Pirelli MT21, ook licht, goed op alle ondergronden. Achterband alleen wel snel vierkant met veel rijden op asfalt.
- Motoz Tractionator Rallz, de tube uitvoering. Banden zijn iets zwaarder en achter iets minder zijwaartse grip als de MT21's. Hopelijk houden deze het langer vol dan de MT21's, tot nu toe ben ik er in ieder geval erg tevreden over.
Ziet er wel nice uit. Dus heb hem ff opgeslagen.Ik heb dit compressortje, hij weegt 466 gram. Dat is misschien wel wat zwaar.
Xiaomi Mi Draagbare Luchtpomp - TechPunt
Xiaomi Mi Portable Air Pump: de multifunctionele pomp voor alle type banden. Bereikt een druk van 150PSI en is gemakkelijk mee te nemen. Bestel 'm nu!www.xiaomiproducts.nl
Dat zou wel een beetje apart zijn. Iedereen bij otr's en enduro's rijdt ermee. Het zou me ook verder niet echt boeien.Ik zag net een filmpje voorbij komen op youtube dat mogelijk de bandenspanners niet legaal zijn voor op de weg ?
Nu was dit wel een amerikaans filmpje geloof ik waarbij het gaat om ( rim locks )