Honda CRF 250 Rally

Dit weekend een lekker ritje gedaan, op geen enkel moment te koud gehad..

Vandaag ook alleen met een bodywarmer extra gereden. Dus - > ondershirt, protector, crosshirt, bodywarmer. Warm genoeg 👍

Belangrijkste met deze temperatuur is de wind van je lijf. Dikke jas is echt niet nodig tenzij je veel stil gaat staan. Je moet voordat je begint het eigenlijk net te koud hebben, heb je het warm voordat je gaat rijden hen je te veel aan.
 
Ik heb het over offroad he, waarbij je niet heel snel rijdt en veel beweegt.

Op de weg rijd ik ook door, dan doe ik wel wat extra laagjes aan en is handvatverwarming noodzakelijk.
 
Honda heeft een adviesprijs: 6458 EUR
Als dat de prijs exclusief rijklaar maken is gaat de prijs in Nederland met maar liefst € 859,= omhoog, dat is maar liefst 14%! In andere landen gaat de prijs met ongeveer 4% omhoog. Honda schiet zich wat mij betreft daarmee in haar voet want dat vind ik echt teveel. Dan koop ik liever voor de helft van het geld een KTM Freeride of een WR250.
 
De vraag is hoever Honda daar aan wat kan doen, of dat de staat daar nog iets mee te maken heeft.

(de rest van je punt is natuurlijk aan jou, je mag vrij shoppen bij wie je wil)
 
Als dat de prijs exclusief rijklaar maken is gaat de prijs in Nederland met maar liefst € 859,= omhoog, dat is maar liefst 14%! In andere landen gaat de prijs met ongeveer 4% omhoog. Honda schiet zich wat mij betreft daarmee in haar voet want dat vind ik echt teveel. Dan koop ik liever voor de helft van het geld een KTM Freeride of een WR250.
Daar zat ik ookal naar te kijken! Zeer jammer..
In ander nieuws, mn crf staat voor 5.5k te koop 😄
 
Ik vind het nu persoonlijk te koud. - 3 noord Oost windje van windkracht 3 a 4... nee brr..
Gewoon lekker genieten van het motorrijweer wat je zelf het fijnst vind, voor mij persoonlijk was de aanvang van de herfst altijd zeer betekenisvol want dat was de start van het enduro seizoen, dat zit er in gebakken, van kleins af aan, heerlijk zweten op de tweetakt, en later de biertakt, zo werden de eerste viertakt enduro's en offroads genoemd op sommige plekken in het oosten, het mais ging er af, en de crossbanen werden met gezelligheid overspoeld, maar heb nu die knop maar omgezet ...._O-
 
Ik ben blij dat ik redelijk kan inschatten wat voor kleding maat ik moet hebben en dus ook goed geschat met het crosspak en de Leatt body protector. Ik voel me wel een beetje een schildpad als ik die Leatt protector aan heb maar oke.
Broek zit als gegoten, ga alleen toch ook nog ff snel ( knie en heup protector kopen ) om zeker te weten dat het dan ook nog goed past.
De trui is lang ( maar niet overdreven ) alleen bij de armen zit het wel strak. Het heeft nog wel rek over, maar het is lastig om het lekker op positie te krijgen. Denk wel dat het oké is.
Shirt kan wel bij de broek in.


Als ik het shirt aan heb zie je echt een enorme bult zitten op mn rug van de protector xD _O- Dat vind ik zelf echt heel raar eruit zien. Maarja aangezien ik vaak alleen rij, kan ik maar beter teveel beschermd zijn, dan net te weinig.

WhatsApp Image 2021-01-07 at 16.01.05.jpeg

WhatsApp Image 2021-01-07 at 16.01.05 (1).jpeg


Ohja, die zwarte is niet de desbetreffende broek. Maar, dat snappen jullie vast ook wel xD
 
Laatst bewerkt:
Voor 6,475 euro, voor de CRF 300 Rally en 5,475 voor de 300L (dit is exc duits kenteken, hebben wij nie nodig) krijg ik toch wel erg veel trek om me de Rally in Duitsland te kopen wie denkt er nog meer zo over?

Voor een evt groepskorting.
of kunnen we een Motorzaak in Nederland vinden die ze wel grijs wil importeren, en alles kan afhandelen, garantie en zo.
Mijn broer bijvoorbeeld, wil ook wel erg graag een 300 Rally omdat hij er z'n vele woon werk kilometers mee wil gaan doen.
420 kilometer kunnen rijden op een tankje (18 euro) is natuurlijk reuze interresant
Garantie van een Nederlandse motorzaak is dan belangerijk, hij wil naar Motoport vragen of ze hem er een kunnen leveren.
Wie weet misschien hoe de BPM wordt berekend?

Übersicht – CRF300 Rally – Adventure – Honda
 
Voor 6,475 euro, voor de CRF 300 Rally en 5,475 voor de 300L (dit is exc duits kenteken, hebben wij nie nodig) krijg ik toch wel erg veel trek om me de Rally in Duitsland te kopen wie denkt er nog meer zo over?

Voor een evt groepskorting.
of kunnen we een Motorzaak in Nederland vinden die ze wel grijs wil importeren, en alles kan afhandelen, garantie en zo.
Mijn broer bijvoorbeeld, wil ook wel erg graag een 300 Rally omdat hij er z'n vele woon werk kilometers mee wil gaan doen.
420 kilometer kunnen rijden op een tankje (18 euro) is natuurlijk reuze interresant
Garantie van een Nederlandse motorzaak is dan belangerijk, hij wil naar Motoport vragen of ze hem er een kunnen leveren.
Wie weet misschien hoe de BPM wordt berekend?

Übersicht – CRF300 Rally – Adventure – Honda
Heb al eens eerder zelf een motor uit het buitenland geïmporteerd, deze pagina is top! Paul's Fast Guzzi page
 
Voor 6,475 euro, voor de CRF 300 Rally en 5,475 voor de 300L (dit is exc duits kenteken, hebben wij nie nodig) krijg ik toch wel erg veel trek om me de Rally in Duitsland te kopen wie denkt er nog meer zo over?

Voor een evt groepskorting.
of kunnen we een Motorzaak in Nederland vinden die ze wel grijs wil importeren, en alles kan afhandelen, garantie en zo.
Mijn broer bijvoorbeeld, wil ook wel erg graag een 300 Rally omdat hij er z'n vele woon werk kilometers mee wil gaan doen.
420 kilometer kunnen rijden op een tankje (18 euro) is natuurlijk reuze interresant
Garantie van een Nederlandse motorzaak is dan belangerijk, hij wil naar Motoport vragen of ze hem er een kunnen leveren.
Wie weet misschien hoe de BPM wordt berekend?

Übersicht – CRF300 Rally – Adventure – Honda
Dat zou niet de uiteindelijke prijs zijn neem ik aan?
 
Je moet dus regelen dat de duitse dealer geen btw in rekening brengt omdat je in nederland ook gewoon btw betaalt over een nieuwe motor.

Als ik vlug reken denk ik dat een L invoeren zo'n € 500,= voordeel oplevert.
 
Laatst bewerkt:
Je moet dus regelen dat de duitse dealer geen btw in rekening brengt omdat je in nederland ook gewoon btw betaalt over een nieuwe motor.

Als ik vlug reken denk ik dat een L invoeren zo'n € 500,= voordeel oplevert.
Ik lees hier al een tijdje mee, omdat t gewoon een leuk actief topic is.
Maar volgens betaal je altijd duitse BTW, en als je dan kan aantonen dat je de BTW betaald hebt in Nederland, dan kun je die Duitse BTW terugkrijgen. Wel is het natuurlijk wijs om dit van te voren te regelen. In dit topic is zo ongeveer alles al wel behandeld: How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België
Het meeste staat in de OP, maar het stuk over BTW is volgens mij besproken ergens in t topic
 
Ik lees hier al een tijdje mee, omdat t gewoon een leuk actief topic is.
Maar volgens betaal je altijd duitse BTW, en als je dan kan aantonen dat je de BTW betaald hebt in Nederland, dan kun je die Duitse BTW terugkrijgen. Wel is het natuurlijk wijs om dit van te voren te regelen. In dit topic is zo ongeveer alles al wel behandeld: How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België
Het meeste staat in de OP, maar het stuk over BTW is volgens mij besproken ergens in t topic
Top dankjewel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan