Honda CRF 250 Rally

volgensmij woont er niet echt iemand in de buurt. Maar een maatje was wel leuk geweest ja. :) dan kan je toch afkijken bij diegene en dan ben je niet alleen.

Sommige geven wel trainingen en anderen weer niet. Maar het is toch even afwachten op de zadel ook.

Maar hoop wel dat ik in de toekomst iemand tegen kom met wie ik samen kan rijden. Wie weet wel een vriend of vriendin ( als in date) :p
Samen rijden is altijd leuker, veiliger en gaat bij mij eigenlijk ook altijd beter (vanwege de mentale garantie dat iemand je dan uit de sloot kan vissen als t misgaat). Als ik me wil vermaken moet ik sowieso naar het Oosten rijden, dus al t weer iets warmer is wil ik best een keer die kant op komen. Kan ik gelijk eindelijk eens een CRF250 rally eens in actie zien ;). Ookal ben ik erg gehecht aan mijn XT660Z Tenere, af en toe flirten met een andere fiets kan geen kwaad denk ik.

Het is gewoon een kwestie van doen, ik ben nog lang geen pro, maar ik word elke keer wel weer iets beter en durf en kan dingen die ik eerst nooit gedaan zou hebben.
 
Samen rijden is altijd leuker, veiliger en gaat bij mij eigenlijk ook altijd beter (vanwege de mentale garantie dat iemand je dan uit de sloot kan vissen als t misgaat). Als ik me wil vermaken moet ik sowieso naar het Oosten rijden, dus al t weer iets warmer is wil ik best een keer die kant op komen. Kan ik gelijk eindelijk eens een CRF250 rally eens in actie zien ;). Ookal ben ik erg gehecht aan mijn XT660Z Tenere, af en toe flirten met een andere fiets kan geen kwaad denk ik.

Het is gewoon een kwestie van doen, ik ben nog lang geen pro, maar ik word elke keer wel weer iets beter en durf en kan dingen die ik eerst nooit gedaan zou hebben.
Dan zou je het toch wel met CRF250L moeten doen want de rally heb ik niet :p

Maar is leuk! zien we tegen die tijd wel. Misschien willen er wel meer deze kant opkomen. En wie weet heb ik dan ondertussen een redelijk vast maatje gevonden.

Mijn moeder zei al... zoek iemand op die ook van motoren houdt ( als in relatie) niet dat, dat perse een must is voor mij. Maar zou wel leuk zijn ja. :p wie weet ooit..
 
Komaan Heren. Zelf ben ik al verkocht, maar de dame hierboven is duidelijk op zoek naar een stoere motorvent.
Of willen jullie per se eerst die foto zien? :N
 
Komaan Heren. Zelf ben ik al verkocht, maar de dame hierboven is duidelijk op zoek naar een stoere motorvent.
Of willen jullie per se eerst die foto zien? :N
Hahaha xD

Een dame mag overigens ook. Maar, dat is wel iets schaarser in deze tak. xD
Het is ook niet dat ik vurig opzoek ben.
Ben nog aan het herstellen van mijn vorige relatie.

Maar, gezelligheid is altijd welkom en wie weet.. toch? :)
 
Heb je nog ruimte voor een passagier?
Er zitten wel duo steuntjes op, maar op je foto lijkt er weinig ruimte op de buddyseat achter je.
Ik heb weleens duo gereden maar dan zit ik zelf veel meer naar voren, het kan wel maar fijn is anders. Nu met de yoshimura uitlaat zou ik het niet snel meer doen, dat ding word gloeiend heet
 
Er is een soort minimumsnelheid waarbij de motor wat gaat surfen, die moet je even vinden, je hoeft niet keihard te gaan en je hoeft ook niet heel precies proberen te sturen, heeft niet zo veel zin en dat vermoeit nogal, al gaat sturen wel preciezer met hogere snelheden. Bandendruk scheelt ook veel in dat soort terrein. Ook wat timo hier zei, een paar posts geleden, als je dat ook even onthoudt. Als je rechtdoor gaat kun je ook naar achteren zitten, dat vermindert ook de druk op je voorwiel. Het is een luiere optie die ik zelf ook veel gebruik.
Ik denk dat er een kip-ei probleem is. Als je het kunt, dan is het makkelijk en kost het niet zoveel moeite.
 
RTL7 verpest de Dakar. Elke dag dezelfde herhalingen en waardeloos verslag van de etappe. Die raffelen ze af. Jammer.
 
Leuke gast !
En ik heb een weer een paar bruikbare opberg plekjes gezien:


In het onderste filmpje een zadelverlaging zoals Malissa wil :t
In het bovenste filmpje een stokje om je spacers op hun plek te houden bij het monteren van een wiel. Ik schaam me dat ik dat zelf niet bedacht heb. Regenwielen wisselen op het circuit: elke keer hetzelfde drama. Zit ik te frummelen om de achterremklauw om de schijf en in de achterbrug te krijgen, flikkert aan de andere kant de spacer er tussenuit. Kan ik weer opnieuw beginnen :(
Dat gebeurt me vanaf nu niet meer :)
 
In het onderste filmpje een zadelverlaging zoals Malissa wil :t
In het bovenste filmpje een stokje om je spacers op hun plek te houden bij het monteren van een wiel. Ik schaam me dat ik dat zelf niet bedacht heb. Regenwielen wisselen op het circuit: elke keer hetzelfde drama. Zit ik te frummelen om de achterremklauw om de schijf en in de achterbrug te krijgen, flikkert aan de andere kant de spacer er tussenuit. Kan ik weer opnieuw beginnen :(
Dat gebeurt me vanaf nu niet meer :)
Ik had bij mn 600rr circuitmotor 2 sets wielen met vaste wielbussen, nooit geen gekloot meer met losse wielbussen ;)
 
In het onderste filmpje een zadelverlaging zoals Malissa wil :t
In het bovenste filmpje een stokje om je spacers op hun plek te houden bij het monteren van een wiel. Ik schaam me dat ik dat zelf niet bedacht heb. Regenwielen wisselen op het circuit: elke keer hetzelfde drama. Zit ik te frummelen om de achterremklauw om de schijf en in de achterbrug te krijgen, flikkert aan de andere kant de spacer er tussenuit. Kan ik weer opnieuw beginnen :(
Dat gebeurt me vanaf nu niet meer :)
Precies. Alleen hij wordt wel wat eerder ingesneden naar beneden. Bij de A wordt hij al ingesneden dan. En het trekhandvat geval, heb ik eraf gehaald.
 
Deze man maakt juist een hoger zadel. Ik weet niet waarom je hem hoger zou willen, misschien tegen het doorslaan als je over een grote bult rijdt. Hij heeft ook steviger schuim.
 
Deze man maakt juist een hoger zadel. Ik weet niet waarom je hem hoger zou willen, misschien tegen het doorslaan als je over een grote bult rijdt. Hij heeft ook steviger schuim.
Als je lange(re) benen hebt dan is het wel fijner want dan zijn ze wat meer gestrekt als je zit.
Ik heb ook een Seatscomfort zadel maar compleet dus niet alleen het foam vervangen en heb het originele zadel ook nog.
De voorkant is qua breedte hetzelfde als het origineel maar loopt naar achteren iets meer uit ( breder) en dat zit natuurlijk fijner als je langer rijdt.

 
Ik leerde het als tiener in de jaren 70, dan is het makkelijk praten natuurlijk.

Prachtig filpmpje, echt geweldig, ik begon in die tijd ook op een RM 125 D ? heb ze ook allemaal gehad, de RM 250 en RM 495 en de RM 500 full floater, groot Gerrit Wolsink en Gerard Rond fan, heb je nog meer filmpjes?
Er is weinig uit die tijd mooi zeg, bedankt voor posten!!:}
 
Ondertussen nog onderweg ergens tussen de cocos noten plantages in het zuiden van Thailand in de grensstreek met Chumpon provincie, voor wie het iets zegt, ik voel me lekker op m'n 250 Rally, de mensen zijn hier erg vriendelijk, en de overnachtingen zijn goed en goedkoop, wat ik grappig vindt is dat de mensen coca cola zeggen ipv corona, je krijgt hier en daar fruit in je handen gedrukt, of men bied je een bakkie koffie aan als je ergens om de weg vraagt, dat laatste vindt ik overigens erg leuk, want het is een prima excuus om met dorpelingen een praatje te maken, overal waar je staat krijg je weer diezelfe big smile, zo gaaf, ik ga nog wel een ritverslagje maken, voor nu even een paar fotos en sterkte in Nederland
20210115_161249.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan