Honda CRF 250 Rally

Prachtig filpmpje, echt geweldig, ik begon in die tijd ook op een RM 125 D ? heb ze ook allemaal gehad, de RM 250 en RM 495 en de RM 500 full floater, groot Gerrit Wolsink en Gerard Rond fan, heb je nog meer filmpjes?
Er is weinig uit die tijd mooi zeg, bedankt voor posten!!:}
Leuk dat je het leuk vindt. Jij bent er echt mee doorgegaan dan, ik ben afgehaakt tijdens de 125's en had daarna 32 jaar niet meer gereden. Ik reed vaak met m'n vader in havelte en makkinga die een rm250 had. En gerrit wolsink en gerard rond waren ook mijn absolute helden.

Ik begon op een 4 takt xr75. Hier was ik net het schakelen machtig geworden. We reden meer grasbaan met deze dingen, ze hadden niet genoeg power voor het zand.
Het vorige filmpje is het oefenterrein van defensie, en dit veldje hier is er naast, het was de voormalige landingstrip van de duitsers die daar een vliegveldje hadden voor messerschmitts in wo2.


En hier een paar jaar later op de rm bij het canada meer, dat heet nu recreatieplas aekingermeer bij appelscha in de buurt. Dit is geen super 8 maar de 1ste analoge video met geluid. Je ziet hier ook een yz125 die ingereden wordt, gloedjenieuw zo uit de showroom neem ik aan.

 
Laatst bewerkt:
Ondertussen nog onderweg ergens tussen de cocos noten plantages in het zuiden van Thailand in de grensstreek met Chumpon provincie, voor wie het iets zegt, ik voel me lekker op m'n 250 Rally, de mensen zijn hier erg vriendelijk, en de overnachtingen zijn goed en goedkoop, wat ik grappig vindt is dat de mensen coca cola zeggen ipv corona, je krijgt hier en daar fruit in je handen gedrukt, of men bied je een bakkie koffie aan als je ergens om de weg vraagt, dat laatste vindt ik overigens erg leuk, want het is een prima excuus om met dorpelingen een praatje te maken, overal waar je staat krijg je weer diezelfe big smile, zo gaaf, ik ga nog wel een ritverslagje maken, voor nu even een paar fotos en sterkte in NederlandBekijk bijlage 1585306
Spreek je Thais met de mensen?
Ik zie dat je softbags hebt. Dat zou ik ook liever hebben dan aluminium koffers. Als je valt dan zet een alu koffer de klap rechtstreeks door naar het subframe. Met alle risico van scheuren van het subframe.
Maar hoe heb je dat rechts waar de uitlaat zit? Brandt die geen gat in je tas?
Ik vind dat je de navigatie ook mooi gecombineerd hebt met de bevestiging van het opzet ruitje.
 
Leuk om weer terug te zien, de motorcross tijden :)
Mijn roots gaan dan niet zover terug maar wel altijd genoten van het trainen en wedstrijden rijden :)
Motoren die ik zo'n btje gehad heb: Suzuki rm125, Honda cr250, cr500, Kawasaki kx125, kxf250, KTM sx125, sxf250
Ook nog meegedaan aan de KTM Red bull eurocup kwalificatie op een gloednieuwe sxf250 supermoto in 2006 :)
full
 
Ondertussen nog onderweg ergens tussen de cocos noten plantages in het zuiden van Thailand in de grensstreek met Chumpon provincie, voor wie het iets zegt, ik voel me lekker op m'n 250 Rally, de mensen zijn hier erg vriendelijk, en de overnachtingen zijn goed en goedkoop, wat ik grappig vindt is dat de mensen coca cola zeggen ipv corona, je krijgt hier en daar fruit in je handen gedrukt, of men bied je een bakkie koffie aan als je ergens om de weg vraagt, dat laatste vindt ik overigens erg leuk, want het is een prima excuus om met dorpelingen een praatje te maken, overal waar je staat krijg je weer diezelfe big smile, zo gaaf, ik ga nog wel een ritverslagje maken, voor nu even een paar fotos en sterkte in NederlandBekijk bijlage 1585306
Ik reisde in de provincie daaronder, niet ver van waar je nu bent. De dorpelingen zijn nog niks veranderd, zo te horen. Veel plezier met je reis en geniet ervan.
 
Heeft iemand hier ervaring met de standaard accu vervangen door een lithium accu? Zie dat vaak voorbij komen op het internet. Dacht misschien zijn er hier al mensen voor gegaan!
 
Heeft iemand hier ervaring met de standaard accu vervangen door een lithium accu? Zie dat vaak voorbij komen op het internet. Dacht misschien zijn er hier al mensen voor gegaan!
Ik heb door de jaren al m'n oude accu's met lithium vervangen, en bevalt prima. In m'n ktm nu al zo'n 5 jaar, en heb er nu ook 1 in een dikke v-twin, dus grotere cc inhoud kan dus ook. Het behoudt z'n lading veel langer dan een normale. Maar met echt koude temperaturen kunnen ze langzaam op gang komen. Opladen kan niet met een standaard oplader want dan gaan ze kapot.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in mijn CBR1000RR een LiFePO4 accu. Bevalt perfect. Weegt niks en heeft bijna geen zelfontlading.
Hij heeft een heel lage interne weerstand en dus een heel hoge kortsluitstroom. Daardoor kan een klein accuutje al een hoge startstroom leveren (CCA).
Het enige nadeel is dat er weinig energie in zit. Als je je lampen laat branden met de motor uit, dan is hij snel leeg. Maar op mijn circuitmotor zitten toch geen lampen :+
 
Misschien was mijn bericht niet helemaal duidelijk. Het vervangen van de loodaccu door een LFP is de eerste modificatie die ik zou doen. Het is heel makkelijk om uit te voeren en scheelt je al gauw een kilo of 2-3. Voor een straat motor lekker belangrijk, voor een motor die je in bedwang moet houden scheelt het vermoeidheid aan het einde van de dag.
 
Leuk dat je het leuk vindt. Jij bent er echt mee doorgegaan dan, ik ben afgehaakt tijdens de 125's en had daarna 32 jaar niet meer gereden. Ik reed vaak met m'n vader in havelte en makkinga die een rm250 had. En gerrit wolsink en gerard rond waren ook mijn absolute helden.

Ik begon op een 4 takt xr75. Hier was ik net het schakelen machtig geworden. We reden meer grasbaan met deze dingen, ze hadden niet genoeg power voor het zand.
Het vorige filmpje is het oefenterrein van defensie, en dit veldje hier is er naast, het was de voormalige landingstrip van de duitsers die daar een vliegveldje hadden voor messerschmitts in wo2.


En hier een paar jaar later op de rm bij het canada meer, dat heet nu recreatieplas aekingermeer bij appelscha in de buurt. Dit is geen super 8 maar de 1ste analoge video met geluid. Je ziet hier ook een yz125 die ingereden wordt, gloedjenieuw zo uit de showroom neem ik aan.

Hoi, och wat prachtig, ja vroeger zag het echt geel op de crossbanen en oefenstekjes van Nederland, als kind reed ik elke woensdag middag op m'n Garrelli 51 cc tje in Hengelo, overijsel met mijn maatje hij op zijn Fantic 50, zijn pa reed een Guzzi California, en reed ons elke woensdag middag naar de crossclub, alles reed daar door elkaar heen, veel Maico's en Moto Villas', en zijspannen, en aan het einde van de middag reden we dan een wedstrijdje per klasse.

Ja ik ben er wel wat mee doorgegaan voor de lol, toen ik mijn rijbewijs had ben ik enduro gaan rijden, omdat ik dat leuker en gezelliger vondt dan motorcross op een KTM 500, waar Kees vd Ven en Rond ook mee reden, zij verklaarden dat ze maar twee zuigers per jaar gebruikten, ik was continu zuigers aan het wisselen met de Japanse motoren, en met KTM kon je echt een jaar op een zuiger rijden, het was een erg gezellige tijd bij Brouwer in Zwartebroek, er werdt veel gelachen, en sterke verhalen werden daar uitgewisseld, en samen gesleuteld.
Na een zwaar ongeval en 4 jaar revalideren, kon ik zo'n tien jaar niet meer rijden, en heb ik me meer op m'n professionele ontplooiing gericht, en nadat ik een middagje op een BMW GS van een vriend had gereden, ben ik een beetje met twee cilinders Honda en Yamaha gaan klooien, ben via een kennis bij een club terrecht gekomen van hetzelfde allooi, oud rally rijders, avonturiers, en wereld reizigers, en nu heerlijk met de crf rally beetje rondtoeren, en enduro wanderen, voor lol en ontspanning, en mooie plekjes ontdekken.
 
Spreek je Thais met de mensen?
Ik zie dat je softbags hebt. Dat zou ik ook liever hebben dan aluminium koffers. Als je valt dan zet een alu koffer de klap rechtstreeks door naar het subframe. Met alle risico van scheuren van het subframe.
Maar hoe heb je dat rechts waar de uitlaat zit? Brandt die geen gat in je tas?
Ik vind dat je de navigatie ook mooi gecombineerd hebt met de bevestiging van het opzet ruitje.
Ik probeer een beetje Thai te spreken, dat breekt het ijs wel vaak, de meesten spreken wel evenveel Engels als ik Thai......en dat maakt dat je voor een vraag wel 40 woorden en veel lachen gebruikt voordat het kwartje aan beide kanten valt, maar dat is ook het leuke vindt ik, toch alle tijd, en zo vindt je leuke plekjes of m'n wijst je een pad aan wat je anders niet op je gps gevonden had, en je maakt vrienden die je misschien nooit meer weer ziet, maar dat maakt niet uit, het is wel een Thais gebruik om reizigers te begroeten en te voorzien van drinken en een hap eten, en te vertellen wat je gezien hebt, en wat er gaande is op andere plekken.

Ja dank voor compliment ruitje, ala Dakar, en praktisch, stof waait uit je gezicht, en je kan lekker kort op de gps navigeren.

De soft bags gebruik ik al wel een tijd, beschermt de motor, waren ooit eens waterdicht, en ik heb ze zo ver mogelijk naar voren.
De uitlaat is afgeschermd he, dus dat wordt niet warm.
Ik heb eigenlijk nog nooit met koffers gereden, ja ik weet niet waarom, softbags lijken me praktischer, en hebben minder aantrekkingskracht op de mens die op jouw spullen uit zijn, al is dat hier in Thailand geen thema, zijn hier boedisten.
 
Ik reisde in de provincie daaronder, niet ver van waar je nu bent. De dorpelingen zijn nog niks veranderd, zo te horen. Veel plezier met je reis en geniet ervan.
Ja dank je wel, hier ontzettend gaaf en vriendelijk, en zelfs af en toe al kebab, heerlijk, we maken geen dikke kilometers, maar vallen wel van de ene in de andere belevenis, je was in Surat Thani?
Er is nog een reisbeperking vanwege, coca cola.....dus willen het land respecteren, ze hebben hier veel voor buitenlanders gedaan.
 
Ja dank je wel, hier ontzettend gaaf en vriendelijk, en zelfs af en toe al kebab, heerlijk, we maken geen dikke kilometers, maar vallen wel van de ene in de andere belevenis, je was in Surat Thani?
Er is nog een reisbeperking vanwege, coca cola.....dus willen het land respecteren, ze hebben hier veel voor buitenlanders gedaan.
Surat thani ja, en don sak om de ferry te nemen naar koh samui. Ik herken de verhalen over de gastvrijheid. Soms schoot het gewoon niet op, overal bieden ze wat aan, of ze verwachten dat je aanschuift bij een zuippartij terwijl je alleen even de weg vroeg. We hadden toen alleen wat vage kaarten in het thais.
 
Surat thani ja, en don sak om de ferry te nemen naar koh samui. Ik herken de verhalen over de gastvrijheid. Soms schoot het gewoon niet op, overal bieden ze wat aan, of ze verwachten dat je aanschuift bij een zuippartij terwijl je alleen even de weg vroeg. We hadden toen alleen wat vage kaarten in het thais.
Haha, lachen ja, ze drukken je gewoon een fles whiskey in je hand, pracht volk, super gastvrij.
 
Hookeniggy, je leeft mijn droom :Y
Dank Freon, het is voor mij ook allemaal nieuw, zal proberen wat belevingen te plaatsen hier, in een erg leuke strandkroeg met westerlingen beland, en Thai, motorrijders, het soort dat je alleen in films ziet, eigen choppers bouwen, en daadwerkelijk van echte vrijheid genieten, groetsels vanuit Thailand, zal wat trachten te posten :W :]
 
Wat ik nog vergeten was, zodat jullie de hoogte van de nieuwe CRF 300 Rally kunnen inschatten, dit is Harry een GS rijder uit Berlijn, hij is 1.80 lang en ca 75 kg zwaar hij wil de 300 Rally aanschaffen voor Azie reisen, naast zijn CB 500 X wil hij toch een motor die makkelijker rijdt op onverharde wegen, makkelijk op te tillen is, en toch redelijk comfortabel, en vooral zeer betrouwbaar en zuinig is.

20210119_121016.jpg
 
Dat trekt mij aan in de Crf250/300. Ik heb al 3 super motoren, maar die vergen mijn volledige aandacht en commitment. Ik zou wel een lekker motortje willen die alles kan en nooit moeilijk doet.
Harry heeft al een CB500X, dat is al een leuke bescheiden motor en hij gaat toch nog kijken naar een Crf300l Rally. Dat bevestigt voor mij dat een CB500X toch nog te veel is.
 
Dat trekt mij aan in de Crf250/300. Ik heb al 3 super motoren, maar die vergen mijn volledige aandacht en commitment. Ik zou wel een lekker motortje willen die alles kan en nooit moeilijk doet.
Harry heeft al een CB500X, dat is al een leuke bescheiden motor en hij gaat toch nog kijken naar een Crf300l Rally. Dat bevestigt voor mij dat een CB500X toch nog te veel is.
Welke 3 motoren heb je?
Teveel voor wat?
Het is voor iedereen anders maar ± 200kg is voor offroad verre van ideaal.
Ik vind een lichte(re) motor overigens ook op het asfalt leuker rijden.
 
Dat trekt mij aan in de Crf250/300. Ik heb al 3 super motoren, maar die vergen mijn volledige aandacht en commitment. Ik zou wel een lekker motortje willen die alles kan en nooit moeilijk doet.
Harry heeft al een CB500X, dat is al een leuke bescheiden motor en hij gaat toch nog kijken naar een Crf300l Rally. Dat bevestigt voor mij dat een CB500X toch nog te veel is.
Ja inderdaad, ik was daar ook zeer verbaast over, Harry heeft een CB 500 X uit 2020, maar toch hobbelt hij er een beetje achteraan, ik had verwacht dat dit andersom zou zijn, Harry is als GS rijder gewend om de toon te zetten, en nu heeft hij toch wel zijn handen vol aan de CB 500X.
De CRF Rally en of L zijn motoren waar je eigenlijk alleen maar benzine in hoeft te gooien, en je kan helemaal los gaan, die 140 op de snelweg redt ik nog wel als het moet, de fransman die ik tegen kwam op zijn 250 rally had er al 67.000 op zitten dwars door Asie, helemaal totaal probleemloos.
Maar we hebben lol hoor samen, ik doe het gewoon wat rustiger aan, het is ook genieten van de prachtige natuur,
IMG_20210115_100008.jpg
IMG_20210115_100039.jpg
en dan komen we er ook, groetsels uit Thailand.
 
Laatst bewerkt:
Een van de hotels waar we sliepen langs de Trans Asia Higway voor 14 euro pp voor twee persoonskamer inclusief ontbijt, eieren met koffie toast en gebakken spek, het leuke is dat je hier kooplui uit heel Asie tegenkomt.
IMG_20210115_094105.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan