Honda CRF 250 Rally

Welke 3 motoren heb je?
Teveel voor wat?
Het is voor iedereen anders maar ± 200kg is voor offroad verre van ideaal.
Ik vind een lichte(re) motor overigens ook op het asfalt leuker rijden.
Op het circuit heb ik een CBR900RR op regenbanden en een CBR1000RR op slicks. Ik was het wielen wisselen helemaal zat :/ .
Voor op straat heb ik een CB1300 X4.
Lomp zwaar, maar wat een heerlijk ding. Ik mag echt aan de bak om hem door een bocht te wringen.
De 900 mag ook gewoon op straat:9
Alle 3 niks voor in het zand.
 
Ja inderdaad, ik was daar ook zeer verbaast over, Harry heeft een CB 500 X uit 2020, maar toch hobbelt hij er een beetje achteraan, ik had verwacht dat dit andersom zou zijn, Harry is als GS rijder gewend om de toon te zetten, en nu heeft hij toch wel zijn handen vol aan de CB 500X.
De CRF Rally en of L zijn motoren waar je eigenlijk alleen maar benzine in hoeft te gooien, en je kan helemaal los gaan, die 140 op de snelweg redt ik nog wel als het moet, de fransman die ik tegen kwam op zijn 250 rally had er al 67.000 op zitten dwars door Asie, helemaal totaal probleemloos.
Maar we hebben lol hoor samen, ik doe het gewoon wat rustiger aan, het is ook genieten van de prachtige natuur,Bekijk bijlage 1586851Bekijk bijlage 1586852 en dan komen we er ook, groetsels uit Thailand.
Halleluja, hij rijdt helemaal in het zwart, lekker in de droge periode.
 
Op het circuit heb ik een CBR900RR op regenbanden en een CBR1000RR op slicks. Ik was het wielen wisselen helemaal zat :/ .
Voor op straat heb ik een CB1300 X4.
Lomp zwaar, maar wat een heerlijk ding. Ik mag echt aan de bak om hem door een bocht te wringen.
De 900 mag ook gewoon op straat:9
Alle 3 niks voor in het zand.
Jaha, super heerlijke fietsen, ook een Blade gehad, heerlijk mee geknald, kreeg aangeboden om iemand z'n H2 hier eens uit te proberen (op de terugreis) misschien leuk op een lege landingsbaan of zo8)7heb eigenlijk nooit geweten dat er zo'n brede motor scene is hier, overal lopen er wel gasten te klooien met wegracertjes, en zelfbuild choppers.
 
We kwamen deze ook tegen, vondt 'm wel vet, een Honda RC 30 of 45 of zo iets.
IMG_20210106_170648.jpg
 
Op het circuit heb ik een CBR900RR op regenbanden en een CBR1000RR op slicks. Ik was het wielen wisselen helemaal zat :/ .
Voor op straat heb ik een CB1300 X4.
Lomp zwaar, maar wat een heerlijk ding. Ik mag echt aan de bak om hem door een bocht te wringen.
De 900 mag ook gewoon op straat:9
Alle 3 niks voor in het zand.

Mooie collectie :t
 
Ik denk steeds meer erover na om een maand vakantie te nemen en door een niet nader te noemen aziatisch land te rijden 😄
Besmet met het Hookeniggy virus, dat schijnt een nieuwe variant te zijn uit het Oosten.
Zeer besmettelijk en er is voor zover ik weet nog geen vaccin tegen.

Ik zou 2 maanden gaan :]:]
 
We kwamen deze ook tegen, vondt 'm wel vet, een Honda RC 30 of 45 of zo iets.
Bekijk bijlage 1586907
Die dingen kwam je daar erg veel tegen eind 90er jaren, evenals de cbr400r, dat was allemaal grijze import uit japan, en belandde vaak in de verhuur zoals in phuket. Daar stond dan een boulevard van km's lang met allerlei japans geimporteerd spul op een rij. Gebeurden veel ongelukken mee met dronken toeristen zonder helm.
 
Welke 3 motoren heb je?
Teveel voor wat?
Het is voor iedereen anders maar ± 200kg is voor offroad verre van ideaal.
Ik vind een lichte(re) motor overigens ook op het asfalt leuker rijden.
Over teveel gesproken: ik heb sterk de indruk dat de kl250 in dit filmpje steeds even rustig aan doet zodat de drz400 hem weer kan bijhalen:
 
Niet teveel fotos plaatsen, shit was mis ik th dan, wegens omstandigheden al veel td lang niet meer geweest.
We zouden afgelopen zomer gaan, maar tickets gecancelled.

Als het weer enigzins normaal is, gaan we direct. Deze zomer gok ik nog niet, maar wellicht met kerst?
Fingers crossed

Geniet ervan, heerlijk land, ben er daarom maar met 1tje getrouwd
 
Niet teveel fotos plaatsen, shit was mis ik th dan, wegens omstandigheden al veel td lang niet meer geweest.
We zouden afgelopen zomer gaan, maar tickets gecancelled.

Als het weer enigzins normaal is, gaan we direct. Deze zomer gok ik nog niet, maar wellicht met kerst?
Fingers crossed

Geniet ervan, heerlijk land, ben er daarom maar met 1tje getrouwd
Oh wow, dat kan ik me voorstellen dat je het hier mist, maar je hebt wel elke avond lekkere Thaise kost dan.

Ik had precies hetzelfde, was hier twee jaar geleden pas voor het eerst (op doorreis naar Australie en Balie) en miste daar Thailand reeds (die gezelligheid) werd ergens op een vliegveld door Duitsers uitgenodigd om hun op de terrugreis te komen bezoeken in Khao Takiab, Hua Hin en heb dat ook gedaan, eenmaal terug in Europa miste ik alles, de mensen, het eten, het rijden door de prachtig natuur, toen nog op een 150 cc scootertje voor 70 euro per maand, en de coulance in alles, heerlijk in zee zwemmen, ik dacht altijd dat het een oude zooi zou zijn maar het bleek toch wel een heel modern land, en waar je leuke mensen tegenkomt waar je een heel goed gesprek mee kan voeren.

Ben toen nog een paar keer over heen gegaan, gewoon al m'n centen opzij gezet, m'n motor gekocht, die ik eerst huurde, totdat het land op slot ging, en ik een van de vele gestrande buitenlanders was, die uit heel Asie gevlucht waren.
De overheid was goed voor ons, er werd naar goedkoop onderdak gezocht, tot op heden visa coulance voor iedereen.
Toen na 7 maanden het luchtverkeer weer een beetje op gang kwam, zijn velen gewoon gebleven.

Hier is alles normaal, er waren afgelopen maand voor het eerst geimporteerde besmettingen, voor de rest was Thailand het hele jaar door corona vrij, want de grensen waren dicht, dus nu wordt gevraagd even niet naar een andere provincie te reisen.
Voor zover ik weet kunnen Europeanen weer komen, maar moeten eerst 14 daagjes in een quarantene hotelletje.

Sterkte daar ook met je Thaise vrouw!*O*
 
Besmet met het Hookeniggy virus, dat schijnt een nieuwe variant te zijn uit het Oosten.
Zeer besmettelijk en er is voor zover ik weet nog geen vaccin tegen.

Ik zou 2 maanden gaan :]:]
_O-
IMG_20210116_122522.jpg

Het Thaise crf vaccin schijnt goed te zijn, gebruik het nu ook, en nog geen bijwerkingen _O-
Besmet met het Hookeniggy virus, dat schijnt een nieuwe variant te zijn uit het Oosten.
Zeer besmettelijk en er is voor zover ik weet nog geen vaccin tegen.

Ik zou 2 maanden gaan :]:]
 
Ik had gelezen dat als je een motorreis ( leuke routes ) het beste naar Chiang Mai kan vliegen ? En daar een motor huren. Aangezien je eigen motor daarheen laten vliegen behoorlijk wat tijd kost en veel geld ook.
 
Ik had gelezen dat als je een motorreis ( leuke routes ) het beste naar Chiang Mai kan vliegen ? En daar een motor huren. Aangezien je eigen motor daarheen laten vliegen behoorlijk wat tijd kost en veel geld ook.
T is overal mooi, chiang mai is bergachtig, maar dat kan elders ook
Als je ron d ciang mai off road gaat, zul je vast wat meer moeten oeffenen

@hookeniggy jij zit nu zuid richting maleisie?
Familie zit in prachin buri, ons huis staat in bang saray, 25km onder pattaya

En dat eten hier thuis zit wel goed, we runnen samen een thais afhaal/bezorg restaurant :9~:9~:9~

Zij wil met x jaar die kant weer op, en ik mag mee :Y
Wil wel graav dat beide kinderen zelfstandig zijn, jongste is 14, dus duurt nog een paar jaar
 
Vandaag de eerste onderdelen binnen gekregen voor het ombouwen van het 250CC blok naar een 286CC blok. De krukas, balans as en zuiger gaan over in het huidige blok. Doel is het verhogen van het koppel, door de langere slag van het CBR300R blok.

Bekijk bijlage 1587353
De boring (76 mm) blijft het zelfde, maar de slag vergroot je van 55 naar 63 mm.
Pakt hij die extra slag alleen onderin? Dus je hebt geen langere cilinder nodig?
Dat maakt het een stuk eenvoudiger :-)
 
De boring (76 mm) blijft het zelfde, maar de slag vergroot je van 55 naar 63 mm.
Pakt hij die extra slag alleen onderin? Dus je hebt geen langere cilinder nodig?
Dat maakt het een stuk eenvoudiger :-)
Yep, langere slag. De zuiger is korter, vandaar dat die mee gaat. Cilinder kan dan hetzelfde blijven. Enige puntje is nog de brandstof voorziening, er bestaat nog niet echt consensus of de 2017+ ECU genoeg brandstof levert. Nogal tegenstrijdige berichten hierover. throttle body, injector en uitlaat zijn in ieder geval al prima vanaf het 2017+ model.
 
Yep, langere slag. De zuiger is korter, vandaar dat die mee gaat. Cilinder kan dan hetzelfde blijven. Enige puntje is nog de brandstof voorziening, er bestaat nog niet echt consensus of de 2017+ ECU genoeg brandstof levert. Nogal tegenstrijdige berichten hierover. throttle body, injector en uitlaat zijn in ieder geval al prima vanaf het 2017+ model.
Anders een EJK installeren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan