Honda CRF 250 Rally

Leuk even rondgekeken, en voor erg weinig geld heerlijk gegeten, maar in de namiddag wil ik weer een beetje tuffen, en kijken waar (ik) beland, bij de uitgang bleek, ik ben Pieter offroad gevolgd, dat ik de officiele ingang en entree gemist ben, ik zwaai vriendelijk, trek men meest onschuldige smoel, men zwaait terug en ik ben weer onderweg, ik wil hier zeker nog een keer, maar dan in gezelschap met een groep vrienden terugkeren, wat gaaf.
IMG_20210116_160040.jpg
 
Op alle foto’s ziet het er zo relaxed uit. Heerlijk rustig, open, vrij. Heel anders dan hier waar de politie ‘s avonds staat te posten om mensen tijdens de avondklok te bekeuren.
 
Ik doe het niet.
Maar, dat is puur vanwege mijn toekomstig beeld. En dat is leren op de crf 250 en later over gaan op een enduro motor.
Nou goed, als dat laatste het uiteindelijk niet word, kan ik zomaar een 300 kopen. :P
Vergis je niet in het onderhoud dat een enduro machine nodig heeft:

10. The maintenance interval is the same across the entire CRF450 lineup. The Honda shop manual calls for the motor oil to be changed every 600 miles and for the intake and exhaust valves to be inspected every 3000kms / 1800 miles. Imagine 1000kms / 600 miles of twisty single-track and water crossings. That is a long time between oil changes, especially given that common sense and conventional wisdom calls for changing and inspecting the oil after every long trip.


... en dan hebben ze het nog niet over een complete motorblok revisie na 200 uur.

Ik heb daar geen zin in en daarom lijkt de CRF250L mij zo’n briljante motor: heerlijk zorgeloos op rondrijden.
 
Laatst bewerkt:
Vergis je niet in het onderhoud dat een enduro machine nodig heeft:

10. The maintenance interval is the same across the entire CRF450 lineup. The Honda shop manual calls for the motor oil to be changed every 600 miles and for the intake and exhaust valves to be inspected every 3000kms / 1800 miles. Imagine 1000kms / 600 miles of twisty single-track and water crossings. That is a long time between oil changes, especially given that common sense and conventional wisdom calls for changing and inspecting the oil after every long trip.


... en dan hebben ze het nog niet over een complete motorblok revisie na 200 uur.

Ik heb daar geen zin in en daarom lijkt de CRF250L mij zo’n briljante motor: heerlijk zorgeloos op rondrijden.
Ik weet dat het meer kost. Ik kan de kosten wel hebben.

Maar, niet gezegt dat ik het daadwerkelijk ga doen. Maar, het zou ergens wel in de richting komen van wat ik altijd al graag had willen doen. :)

De crf250L is wel een super motor om heel veel mee te doen.
 
Vergis je niet in het onderhoud dat een enduro machine nodig heeft:

10. The maintenance interval is the same across the entire CRF450 lineup. The Honda shop manual calls for the motor oil to be changed every 600 miles and for the intake and exhaust valves to be inspected every 3000kms / 1800 miles. Imagine 1000kms / 600 miles of twisty single-track and water crossings. That is a long time between oil changes, especially given that common sense and conventional wisdom calls for changing and inspecting the oil after every long trip.


... en dan hebben ze het nog niet over een complete motorblok revisie na 200 uur.

Ik heb daar geen zin in en daarom lijkt de CRF250L mij zo’n briljante motor: heerlijk zorgeloos op rondrijden.
Dit was voor mij ook de reden om voor de 250 te kiezen. Hele lange onderhoud intervallen. Uren bijhouden heb ik geen zin in. Weet niet of er nog zwaardere enduro/allroads zijn met dergelijke intervallen
 
Dit was voor mij ook de reden om voor de 250 te kiezen. Hele lange onderhoud intervallen. Uren bijhouden heb ik geen zin in. Weet niet of er nog zwaardere enduro/allroads zijn met dergelijke intervallen
Ik denk alleen de KTM690 en Husqvarna 701. Wegen volgens mij ongeveer net zoiets en hebben 3x zoveel vermogen. Kosten alleen ook bijna het drievoudige 8)7 (en natuurlijk europese betrouwbaarheid, naar het schijnt)
 
Er zijn maar weinig fabrikanten zoals honda, die low maintenance/lage pk motoren maken en waar je elke keer toch weer graag mee op pad gaat. Ik heb zelf nog een XR200 die niet kapot te krijgen, waar met moeite 16 pk uitkomt, en toch is het een fijn ding.

 
Ik keek ook altijd op tegen het onderhoud van een enduro maar vind dit in de praktijk toch echt meevallen.
Oliewissel doe ik gelijk na het schoonmaken, betekent dat ik 10 minuten langer bezig ben.
Kleppen stellen nog geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat veel mensen hem daar even voor wegbrengen naar een dealer (ik ieder geval wel).
 
Kleppen stellen valt bij de ktm's mee. Als de tank eraf is kan de kleppendeksel eraf en het enige speciaal gereedschap die je nodig hebt zijn voeler maatjes. Als alles binnen de toleranties valt is het in 30 min gedaan.
 
Ik keek ook altijd op tegen het onderhoud van een enduro maar vind dit in de praktijk toch echt meevallen.
Oliewissel doe ik gelijk na het schoonmaken, betekent dat ik 10 minuten langer bezig ben.
Kleppen stellen nog geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat veel mensen hem daar even voor wegbrengen naar een dealer (ik ieder geval wel).
Ik moet zeggen dat onderhoud bij m'n ktm erg eenvoudig is. Kleppen stellen hoef ik ook niet vaak, echt hoge toerentallen probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen. Zuigerwissels zijn ook erg afhankelijk van het voorkomen van rotzooi in de inlaat. Ik rij al jaren met een zand/stof filter over het normale filter en dat scheelt ook enorm veel in filterwissels.
 
Er zijn maar weinig fabrikanten zoals honda, die low maintenance/lage pk motoren maken en waar je elke keer toch weer graag mee op pad gaat. Ik heb zelf nog een XR200 die niet kapot te krijgen, waar met moeite 16 pk uitkomt, en toch is het een fijn ding.

Ik heb eens op een XR200 gereden. Heerlijk ding! Wat rijdt dat makkelijk.
 
Ik kijk stiekum een beetje naar een xt 350 (moet ik wel eerst mijn soes kwijt)
Is dat wat?
Lijkt mij zwaar genoeg om op straat mee te kunnen, en licht genoeg om wat off road te doen
All road vind ik ook heerlijk, maar heb 2 rotte knieen, dus letterlijk in kgs te zwaaf voor mij
 
Ik kijk stiekum een beetje naar een xt 350 (moet ik wel eerst mijn soes kwijt)
Is dat wat?
Lijkt mij zwaar genoeg om op straat mee te kunnen, en licht genoeg om wat off road te doen
All road vind ik ook heerlijk, maar heb 2 rotte knieen, dus letterlijk in kgs te zwaaf voor mij
Mooi ding maar die kun je volgens mij alleen starten met een kick-start dus dat lijkt me niet zo fijn voor je knieën?
 
Inmiddels zit ik op bijna 20.000 km in zeg maar een jaartje, alles puur genot en vrijheid, groetsels vanaf de trails en thaise platteland.Bekijk bijlage 1589016
Jaloers.. en nu wou ik zeggen; En wij maar werken. Maar dat geldt niet voor iedereen helaas in de corona tijd. :N

Ik heb gevraagt of ze kunnen proberen mijn zadel eerder klaar te krijgen, ze gaan kijken wat ze kunnen doen.
 
Mooi ding maar die kun je volgens mij alleen starten met een kick-start dus dat lijkt me niet zo fijn voor je knieën?
Kickstart is niet per definitie een probleem, wel het opvangen van de motor als je stil staat
Bv bij een verkeerslicht stop ik en sta op mijn rechter been ipv links
 
Kickstart is niet per definitie een probleem, wel het opvangen van de motor als je stil staat
Bv bij een verkeerslicht stop ik en sta op mijn rechter been ipv links
Oké.
Ik heb in de zomer een dagje gecrosst en toen kon ik 'm alleen aan de praat krijgen met een kick start en dat was me toch zwaar.
Kreeg dat ding halverwege de dag niet meer aangetrapt _O-
Zou niks voor mij zijn ;)
 
Jaloers.. en nu wou ik zeggen; En wij maar werken. Maar dat geldt niet voor iedereen helaas in de corona tijd. :N

Ik heb gevraagt of ze kunnen proberen mijn zadel eerder klaar te krijgen, ze gaan kijken wat ze kunnen doen.
Ik span me onderweg in om wat vermakelijke en leuke post te plaatsen deels om de landgenoot een beetje de corona tijd door te helpen en mee te laten genieten, als het jaloerse gevoelens losmaakt dan kap ik ermee😱.
 
Oké.
Ik heb in de zomer een dagje gecrosst en toen kon ik 'm alleen aan de praat krijgen met een kick start en dat was me toch zwaar.
Kreeg dat ding halverwege de dag niet meer aangetrapt _O-
Zou niks voor mij zijn ;)
Neemt niet weg dat een motor aankicken wel heerlijk is.

Tijdje terug met een XR600 gedaan. Ding wou maar niet aan, steeds geknooi en in een keer had ik de slag te pakken, trap je m naar onder en dan komt er beweging in. Heerlijk gevoel is dat.
 
Ik span me onderweg in om wat vermakelijke en leuke post te plaatsen deels om de landgenoot een beetje de corona tijd door te helpen en mee te laten genieten, als het jaloerse gevoelens losmaakt dan kap ik ermee😱.
Ontzettend jaloerse gevoelens, maar wel op een positieve manier:P:P. Ga vooral zo door, want ik ben plaatsvervangend aan het genieten.

Neemt niet weg dat een motor aankicken wel heerlijk is.

Tijdje terug met een XR600 gedaan. Ding wou maar niet aan, steeds geknooi en in een keer had ik de slag te pakken, trap je m naar onder en dan komt er beweging in. Heerlijk gevoel is dat.
Binnenkort nog eens proberen?
 
Oké.
Ik heb in de zomer een dagje gecrosst en toen kon ik 'm alleen aan de praat krijgen met een kick start en dat was me toch zwaar.
Kreeg dat ding halverwege de dag niet meer aangetrapt _O-
Zou niks voor mij zijn ;)
Ik ken dat van een KTM 350 LC tweetakt. Dat ding was hoog, dus rechts er naast staan op een kratje en met links kicken.
Voor ik hem aan de praat had was ik al bek af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan