Honda CRF 250 Rally

Nah, vogels zijn niet zo zwaar als ze er uitzien.
Ik heb eens een gans gekopt aan 60-70 km/u. Gewoon actief je hoofd tegen zetten als tegen een voetbal. Valt best mee.
 
Nah, vogels zijn niet zo zwaar als ze er uitzien.
Ik heb eens een gans gekopt aan 60-70 km/u. Gewoon actief je hoofd tegen zetten als tegen een voetbal. Valt best mee.
Een fazant vermijd ik toch liever, het zal je gebeuren:
 
Ik denk dat je de klap tegen de fazant overleeft, maar ik weet niet of ik mijn motor op de weg kan houden.
Daarom vind ik de tip van Hubertje wel goed. In mijn woorden: de aanval kiezen en dwars door de fazant heen willen gaan. De klap blijft even groot, maar je gaat actief controle nemen over de situatie.
 
Ik heb dat toen volstrekt intuitief gedaan. De pluimen hingen in mn helm en ik kan je garanderen dat de gans er niet goed van was. Ik denk dat zonder actieve kopstoot mijn hoofd allicht wel achterover geklapt was, en dan beland je snel in het decor.
 
Exploren langs de oude Singapore naar Burma spoorlijn, komen we aan in een van de oude dorpjes Thap Sakae waar zich ook een stationnetje bevind en waar 78 jaar geleden Nederlandse krijgsgevangenen gewaterd werden, waarschijnlijk ook mensen uit mijn familie nauwelijks voor te stellen, nu rijdt ik hier op m'n CRF 250 Rally, een beetje van het uitzicht te genieten, en rijdend vanaf de motor fazanten uit de lucht te koppen.😂😂

 
Laatst bewerkt:
De prijs vd 300Rally staat inmiddels op de site:

Adviesprijs incl. 21% BTW, BPM en rijklaarkosten € 7.998
Ben eigenlijk wel benieuwd wie zich er een gaat bestellen, ik heb begrepen van Honda Nedeland en Duitsland dat het wel heel erg mondjes maat gaat worden wat betrefd de CRF 300 Rally uitvoeringen, denk dat toekomstige eigenaren dan echt wel een erg unieke beherenswaardige motor hebben, zat gs'en, maar 300 Rally's staan niet op elke hoek vd straat, en dat zal nooit gaan worden ook niet.
Ik wil er absoluut een als ik terug ben.
 
Exploren langs de oude Singapore naar Burma spoorlijn, komen we aan in een van de oude dorpjes Thap Sakae waar zich ook een stationnetje bevind en waar 78 jaar geleden Nederlandse krijgsgevangenen gewaterd werden, waarschijnlijk ook mensen uit mijn familie nauwelijks voor te stellen, nu rijdt ik hier op m'n CRF 250 Rally, een beetje van het uitzicht te genieten, en rijdend vanaf de motor fazanten uit de lucht te koppen.😂😂

Dank je voor het filmpje !
Slechts één advies: film of fotografeer nooit tegen de zon, behalve als je een héle dure camera hebt ;-)
 
Ik heb dat toen volstrekt intuitief gedaan. De pluimen hingen in mn helm en ik kan je garanderen dat de gans er niet goed van was. Ik denk dat zonder actieve kopstoot mijn hoofd allicht wel achterover geklapt was, en dan beland je snel in het decor.
Je hebt ook veel geluk gehad volgens mij. Je had de tijd om het te zien gebeuren en te reageren met een gemikte kopstoot. Als zo'n beest plots met al zijn kilo's dwars doorheen je dunne plastieken vizier knalt, recht in je aangezicht, dan ben je zelf een vogel voor de kat, als ik mij deze woordspeling mag permiteren.
 
8000 euro is wel voor een 300 rally - laat ons eerlijk zijn - echt te veel.
Ik heb 4.999 euro betaald voor mijn CRF250L, nieuw. Dat was een mooie deal.
Ik zie geen 3.000 euro meerwaarde in de 300-reeks. Dus ik blijf bij mijn 2020 crf250l.

Die paar PK's gaan het verschil niet maken. Als je dat wil, moet je een andere motor kopen.
Ik ben trouwens heel erg voorstander van doorontwikkelde motorblokken. De CRF reeks is al ultrabetrouwbaar, maar ik ben altijd net iets blijer als ik ook nog eens het laatste bouwjaar van een reeks heb gekocht. Dan weet je zeker dat alles doorontwikkeld en aangepast is.
 
8000 euro is wel voor een 300 rally - laat ons eerlijk zijn - echt te veel.
Ik heb 4.999 euro betaald voor mijn CRF250L, nieuw. Dat was een mooie deal.
Ik zie geen 3.000 euro meerwaarde in de 300-reeks. Dus ik blijf bij mijn 2020 crf250l.

Die paar PK's gaan het verschil niet maken. Als je dat wil, moet je een andere motor kopen.
Ik ben trouwens heel erg voorstander van doorontwikkelde motorblokken. De CRF reeks is al ultrabetrouwbaar, maar ik ben altijd net iets blijer als ik ook nog eens het laatste bouwjaar van een reeks heb gekocht. Dan weet je zeker dat alles doorontwikkeld en aangepast is.
In Nederland zit je natuurlijk nog met bpm. Voor de paar nieuwe CRF250L's die er nog te krijgen zijn betaal je in Nederland ook € 6000,-. De nieuwe CRF300L kost € 6500,-.

Het blok van de CRF300 is hetzelfde als dat van de CBR 300R en die bestaat al sinds 2014. Je zit alleen nu met euro5, waardoor je in het westen 3pk minder hebt. In Thailand hebben ze wel gewoon 30pk.
 
Staar je niet blind op de typebenaming '300'.
Mijn cb300r zn blokje vermeldt '286' cc.
 
Dank je voor het filmpje !
Slechts één advies: film of fotografeer nooit tegen de zon, behalve als je een héle dure camera hebt ;-)
Graag gedaan Muug, ik deel graag de supergave momentjes, ik heb niet zo'n dure camera maar probeer gewoon op de gedenkwaardige stukjes iets te filmen met een handje aan't stuur, en de andere even opnametje maken, is hier gewoon relaxed wat dat betrefd, en als ik denk dit is wel mooi, dan haal ik de camera uit m'n zak, en film eventjes, of met de telefoon, allemaal een beetje proffesorisch he, dank voor je :Wadvies
 
Terug
Bovenaan Onderaan