Honda CRF 250 Rally

Ik heb een paar ouwe tangen van mijn vader en een bahco van mijn opa. Dat is het mooiste gereedschap dat ik heb :)
 
Aah, handvast is wel voldoende toch.. met daarna nog een extra tikje. :') Mijn vader heeft genoeg sleutels gelukkig. Dat ga ik ook zeker allemaal overnemen als hij er niet meer is. Scheelt weer kopen :X Dat is ook de reden waarom ik niet zo snel naar dingen kan kijken. Geen zin om continu heen en weer te rijden naar mijn ouders. :Y
Misschien kan je je geld ipv allerlei acessoires, zoals heavy duty binnenbanden, nieuwe handkappen en helmen, beter aan een ratelsetje besteden met wat schroevedraaiers, en steek/ring sleutel setje. Hoef je ook geen erfenis af te wachten...
 
Misschien kan je je geld ipv allerlei acessoires, zoals heavy duty binnenbanden, nieuwe handkappen en helmen, beter aan een ratelsetje besteden met wat schroevedraaiers, en steek/ring sleutel setje. Hoef je ook geen erfenis af te wachten...
Klopt. Zeg ik ook heel vaak tegen mijzelf, dat het wel handig is om het een en ander iniedergeval dichtbij te hebben. Maarja... er is zoveel om te kopen. :+
 
Setje ring steek bij de Lidl of aldi, is al eerst goed genoeg..
Zelfde voor de doppenset... kost niet veel, werkt eerst prima.
Dan een momentsleutel,


Net als mijn vader vertelde, wat Ik nooit geloofde, totdat ik mijn eerste auto had...
Een auto kopen is het makkelijkste... dan pas komt het dure, wegenbelasting, verzekering, brandstof, en onderhoud..
 
Setje ring steek bij de Lidl of aldi, is al eerst goed genoeg..
Zelfde voor de doppenset... kost niet veel, werkt eerst prima.
Dan een momentsleutel,


Net als mijn vader vertelde, wat Ik nooit geloofde, totdat ik mijn eerste auto had...
Een auto kopen is het makkelijkste... dan pas komt het dure, wegenbelasting, verzekering, brandstof, en onderhoud..
Dat zei mijn moeder altijd toen ik een paard wou.
Ze zei altijd: Een paard kopen kunnen we best doen voor jou, maar dan komt het onderhoudt nog en wat dacht van de eventueele dierenarts kosten ? Die moeten betaald worden, je kan een paard niet laten lijden. Hmmm ja shit.


Nog steeds is de motor goedkoper dan als ik nu een paard had gehad. _O-

Maar zal in de loop van de maanden eens even wat aanschaffen. Soms heeft mijn vader ook gereedschap over, dus ik vraag hem eerst ff.
 
WhatsApp Image 2021-04-17 at 15.04.38.jpeg


Lekker stukkie gereden. En ik kan er echt van genietne als ik een beboste omgeving ben en dan gewoon echt met een slakke gang al staand gewoon om me heen kan kijken. Het hoeft niet altijd hard.........

Trouwens op camera moeilijk te zien, maar dit is wat ik ongeveer zie:
Je ziet het wel op de foto enigzins.. rechts zit meer naar voren en links naar achteren. Maar, het kan ook illussie zijn naturlijk. al wel van niet. Het is eerder alsof de kroonplaten scheef zitten.. heel gek.
WhatsApp Image 2021-04-17 at 15.08.02.jpeg
 
Ja je kroonplaten zitten ook gewoon scheef.
Kar even tot bij je vader, leen zn sleutels en zet die boel recht zoals we hier al 30x gezegd hebben :+
 
Bekijk bijlage 1620500

Lekker stukkie gereden. En ik kan er echt van genietne als ik een beboste omgeving ben en dan gewoon echt met een slakke gang al staand gewoon om me heen kan kijken. Het hoeft niet altijd hard.........

Trouwens op camera moeilijk te zien, maar dit is wat ik ongeveer zie:
Je ziet het wel op de foto enigzins.. rechts zit meer naar voren en links naar achteren. Maar, het kan ook illussie zijn naturlijk. al wel van niet. Het is eerder alsof de kroonplaten scheef zitten.. heel gek.
Bekijk bijlage 1620501
Lekker weer!!
 
Effe alle kroonplaatschroefen losdraaien Malissa, dan de twee van je wielas los, en dan weer vast, daarna de bovenste vastdraaien van de kroonplaten, en dan de onderste, is het dan niet goed dan is er iets krom, klinkt misschien een beetje Belgisch, maar ik heb daar dan ook veel gecrost_O-
 
Echt goed kan het niet zijn voor de componenten om zo langdurig.rond te tuffen, lijkt me.
T is een honda.......

Ik heb hier nog geen schroevedraaier op de mijne gehad in 24.000 km offroad rijden, los van regulier onderhoud, en twee lekke banden, helemaal niets stuk, echt nog nooit meegemaakt, met geen enkele motor, ik sloop meestal alles:]|(
 
T is een honda.......

Ik heb hier nog geen schroevedraaier op de mijne gehad in 24.000 km offroad rijden, los van regulier onderhoud, en twee lekke banden, helemaal niets stuk, echt nog nooit meegemaakt, met geen enkele motor, ik sloop meestal alles:]|(
Scheve motor doet het ook prima merk ik. xD
 
De kroonplaat staat krom bedoelde ik, ze is niet krom. Daarvoor moet je heel erg veel kracht zetten.

Je kan ook je stuur even lossen en weer vast zetten, dat staat ook op een stevige stapel gevezen.
 
Maar hoe krijg je dan een hele kroonplaat weer recht....
ga er morgen met de motor wel ff langs.
Ik vind sleutelen aan m'n motor niks aan, heb er geen verstand van en heb er vaak het juiste gereedschap niet voor.
Ik rij dan ff langs de dealer. Kost wel wat maar dan weet ik zeker dat het goed is.
Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.
 
Ik vind sleutelen aan m'n motor niks aan, heb er geen verstand van en heb er vaak het juiste gereedschap niet voor.
Ik rij dan ff langs de dealer. Kost wel wat maar dan weet ik zeker dat het goed is.
Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.
Klopt, kan altijd nog een afspraak maken daarna. heb er ook niet veel verstand van. Maar, kan wel weer het verschil zien als hij wel recht is.
 
De kroonplaat staat krom bedoelde ik, ze is niet krom. Daarvoor moet je heel erg veel kracht zetten.

Je kan ook je stuur even lossen en weer vast zetten, dat staat ook op een stevige stapel gevezen.
Ik ga morgen het voorwiel eraf halen. De kroonplaten los van onder naar boven. Daarna weer vast maken van boven naar onder ? En dan weer recht vastzetten, maar dat kan bijna niet verkeerd gaan toch ? Wel even de poot 1 voor 1 ondersteunen, anders flikkeren ze geloof ik naar beneden. Beetje maat werk denk ik.
 
Neen neen neen.
Voorwiel laten zitten.
Onderste kroonplaat los. Eventueel klemboutje(s) van de vooras los.
Al de rest laten zitten.
Je hebt dat voorwiel en die bovenkroon nodig om een en ander recht te kunnen wrikken. Als alles weer in lijn komt, hoor je soms een tik.

Als je alles los doet, komt het niet recht.
 
Neen neen neen.
Voorwiel laten zitten.
Onderste kroonplaat los. Eventueel klemboutje(s) van de vooras los.
Al de rest laten zitten.
Je hebt dat voorwiel en die bovenkroon nodig om een en ander recht te kunnen wrikken. Als alles weer in lijn komt, hoor je soms een tik.

Als je alles los doet, komt het niet recht.
:^
 
Kom maandag, of liever dinsdag hier even langs.. Heb hier moment sleutels liggen,ook erg prettig met dit soort werk.
Als jij even de momenten opzoekt van de onderste kroonplaat bouten, en de as pinch bouten, of as moer..

Dan is het in een 10 minuten geregeld... , en of is het klaar *O* of je hebt wat krom... -O- ben langer aan het zoeken naar de juiste sleutels, en gereedschap, en instellen van moment sleutel(s) dan dat je bezig bent.

Disclaimer:
Opa is gelukkig getrouwd, en valt niet op jong, is al gevaccineerd voor zijn werk, dus niets om bang voor te zijn.
Zelfs koffie of ander drinken is mogelijk . Koekje heb ik niet... helaasshhhhh
Opa is 1,5 kilo te kort voor zijn gewicht, Dus is ie op rantsoen..
 
Kom maandag, of liever dinsdag hier even langs.. Heb hier moment sleutels liggen,ook erg prettig met dit soort werk.
Als jij even de momenten opzoekt van de onderste kroonplaat bouten, en de as pinch bouten, of as moer..

Dan is het in een 10 minuten geregeld... , en of is het klaar *O* of je hebt wat krom... -O- ben langer aan het zoeken naar de juiste sleutels, en gereedschap, en instellen van moment sleutel(s) dan dat je bezig bent.

Disclaimer:
Opa is gelukkig getrouwd, en valt niet op jong, is al gevaccineerd voor zijn werk, dus niets om bang voor te zijn.
Zelfs koffie of ander drinken is mogelijk . Koekje heb ik niet... helaasshhhhh
Opa is 1,5 kilo te kort voor zijn gewicht, Dus is ie op rantsoen..
Probeer het vandaag eerst zelf. Als het niet lukt kom ik bij jou.

Maar moet dan wel na het werk :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan