Honda CRF 250 Rally

Kom maandag, of liever dinsdag hier even langs.. Heb hier moment sleutels liggen,ook erg prettig met dit soort werk.
Als jij even de momenten opzoekt van de onderste kroonplaat bouten, en de as pinch bouten, of as moer..

Dan is het in een 10 minuten geregeld... , en of is het klaar *O* of je hebt wat krom... -O- ben langer aan het zoeken naar de juiste sleutels, en gereedschap, en instellen van moment sleutel(s) dan dat je bezig bent.

Disclaimer:
Opa is gelukkig getrouwd, en valt niet op jong, is al gevaccineerd voor zijn werk, dus niets om bang voor te zijn.
Zelfs koffie of ander drinken is mogelijk . Koekje heb ik niet... helaasshhhhh
Opa is 1,5 kilo te kort voor zijn gewicht, Dus is ie op rantsoen..
🤣🤣🤣
 
Zolang ik nog hier ben ga ik ook alleen nog maar naar de dealer, ze rekenen eigenlijk alleen maar de onderdelen, en wat je de monteur geeft moet je zelf weten, met iets kleins willen ze vaak niks hebben, nog een beetje ouderwets eigenlijk, je kan ook nog gewoon een peuk roken in de werkplaats, of meehelpen als je dat wil, vindt men vaak nog leuk ook, t is wel een beetje vrijheid blijheid allemaal.
20210216_103501.jpg
 
Motor lijkt nu wel iets beter. Mijn vader heeft ook nog wat rukken aan het stuur gegeven. die is wel wat sterker. En hij heeft nog even gezeten op de motor. zhij kwam er bijna niet op en af, van de stijfheid. haha. Nu snapt ie ook waarom ik via de rechterkant afstap...... xD
 
Waarom stap je rechts af? De motor is vanaf links of rechts toch even hoog?
Maar links kun je er dichter bij staan.
 
Ah, je bent bang dat de motor van je af valt. Ja dan is het heel logisch om rechts op en af te stappen.
 
Als ie nog erg hoog is, zou je er nog een andere link in kunnen zetten. Dat hoeft niet duur te zijn maar is wel effectief.
 
Wel handig om niet van de voetsteunen te schuiven, met die hak.

En zo zwaar zijn die banden niet, ze eronder gooien moet wel lukken.
Banden op een velg trekken daarentegen... Dat is echt niet evident, zeker niet de eerste keer.

En dan zit alles erop en blijk je de binnenband plat te hebben gestoken :X
 
Wel handig om niet van de voetsteunen te schuiven, met die hak.

En zo zwaar zijn die banden niet, ze eronder gooien moet wel lukken.
Banden op een velg trekken daarentegen... Dat is echt niet evident, zeker niet de eerste keer.

En dan zit alles erop en blijk je de binnenband plat te hebben gestoken :X

Ik heb het laatst met 2 kleine lepeltjes gedaan die ik onderweg ook mee heb, gewoon zodat je de techniek een beetje beheerst.

Belangrijkste is om genoeg lucht in de binnenband te houden en niet te haastig werken.

zegt degene die laatst 3x de band erop kon leggen :(
 
Ik krijg de boel niet los en mijn vader is er niet. dus ik geef het even op voor nu. Dan maar een andere keer.

De garage wil geen zelfgehaalde banden erom leggen.... dus ik ben wel een beetje factup hier met 2 banden.
 
Ik krijg de boel niet los en mijn vader is er niet. dus ik geef het even op voor nu. Dan maar een andere keer.

De garage wil geen zelfgehaalde banden erom leggen.... dus ik ben wel een beetje factup hier met 2 banden.
Gewoon naar een Kwik-fit gaan met je wielen en banden.
Daar doen ze het en is nog goedkoop ook.

Kwik fit verkoopt geen motorbanden dus de toeslag van €10,- per band als je 'm ergens anders hebt gekocht kunnen ze logischerwijs dan niet vragen.
 
Ja ik kijk wel even wie het dan voor mij wil doen. Maar moet dan eerst de banden brengen en daarna de motor.
Is er geen Kwik fit bij jouw in de buurt?
Wielen los vd motor en die meenemen samen met je nieuwe banden is het makkelijkst anders moet je die er daar vanaf halen..
Thuis wielen er weer op en klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan