Honda CRF 250 Rally

Wat is er anders aan een H2C? Ik had er nog nooit van gehoord, heb even gegoogled en vond dit filmpje, met een bagage rekje, een koplamp beschermer, Zeta handbeschermers en wat bling. Is er onderhuids ook een verschil? Nog grotere tank of zo?

 
Op internet zie ik het en der commentaar op de zachte vering van de CRF L/Rally. Ik denk dat Honda daar goed over nagedacht heeft en dat ze gekozen hebben voor een vering die past bij het geheel. Dus geen hardcore enduro, maar een motor die meer vergevend is. Iggy schreef al dat hij met de CRF250L RALLY op sommige stukken misschien wel sneller is dan met een hardcore enduro.
Voor de mensen die toch graag een stijvere vering willen, deze man noemt een aantal aanbieders (geen inhoudelijke review):
 
Op internet zie ik het en der commentaar op de zachte vering van de CRF L/Rally. Ik denk dat Honda daar goed over nagedacht heeft en dat ze gekozen hebben voor een vering die past bij het geheel. Dus geen hardcore enduro, maar een motor die meer vergevend is. Iggy schreef al dat hij met de CRF250L RALLY op sommige stukken misschien wel sneller is dan met een hardcore enduro.
Voor de mensen die toch graag een stijvere vering willen, deze man noemt een aantal aanbieders (geen inhoudelijke review):
Tot nu toe vind ik de standaard veer prima. Ik weeg zo'n 77 a 80 kg en dan kom ik tenminste bij de grond :+ Stijvere veren zorgen ervoor dat hij minder inveert en ook nog eens dat hij alle hobbels en dergelijke harder oppikt. Ik hoef niet perse als een halve gare door de TET te sjeezen. Ja soms gaat de veer er weleens flink doorheen als je een mooie kom achtige kuil hebt, maargoed. Zachte vering is toch juist beter voor de TET ? of iniedergeval voor bepaalde ondergronden.......
Voor hier in nederland prima iniedergeval.
 
Wat is er anders aan een H2C? Ik had er nog nooit van gehoord, heb even gegoogled en vond dit filmpje, met een bagage rekje, een koplamp beschermer, Zeta handbeschermers en wat bling. Is er onderhuids ook een verschil? Nog grotere tank of zo?

Hoi Freon, het is een beetje vergelijkbaar met BMW Alpina of zo, dus de motor voorzien van speciale fabrieksdelen in dit geval AP Honda, dit is de R&D afdeling van Honda Japan in Thailand, en blokje met iets meer zorg geassembleerd, dus geblueprint zeg maar en het model is genummerd in het chassis t/m no 200, dus H2C staat op kenteken, hij is verder hetzelfde als de gewone Rally, maar dan wel voorzien van ander bestickering, de tankinhoud is hetzelfde, ik weet niet of er ge-exporteerde versies zijn, want er zijn er maar 200 van.
 
Op internet zie ik het en der commentaar op de zachte vering van de CRF L/Rally. Ik denk dat Honda daar goed over nagedacht heeft en dat ze gekozen hebben voor een vering die past bij het geheel. Dus geen hardcore enduro, maar een motor die meer vergevend is. Iggy schreef al dat hij met de CRF250L RALLY op sommige stukken misschien wel sneller is dan met een hardcore enduro.
Voor de mensen die toch graag een stijvere vering willen, deze man noemt een aantal aanbieders (geen inhoudelijke review):
Ja dat klopt Freon, ik vindt 'm precieser sturen, vooral op lagere snelheid, en harde bodem, Honda heeft toch wel goed nagedacht hierover, ik vindt ook dat de vering ook niet echt doorslaat, Montesa is natuurlijk ook Honda eigendom, dus ze zullen denk ik toch wel wat trailmotor techniek hebben toegepast, denk ik zo maar, op technische stukken rijdt ie veel beteren gedoceerder dan de Husky.
 
Tot nu toe vind ik de standaard veer prima. Ik weeg zo'n 77 a 80 kg en dan kom ik tenminste bij de grond :+ Stijvere veren zorgen ervoor dat hij minder inveert en ook nog eens dat hij alle hobbels en dergelijke harder oppikt. Ik hoef niet perse als een halve gare door de TET te sjeezen. Ja soms gaat de veer er weleens flink doorheen als je een mooie kom achtige kuil hebt, maargoed. Zachte vering is toch juist beter voor de TET ? of iniedergeval voor bepaalde ondergronden.......
Voor hier in nederland prima iniedergeval.
Vindt ik ook, wil ook nog een beetje genieten van de omgeving :W
 
Even een mini stukje aan het rijden.
Merk nog wel dat ik voor modder stop om te kijken hoe ik erlangs ga, maar erdoor gaan we hoe dan ook xD

Morgen word het warm, dus waarschijnlijk ook veel mensen. Maar, morgen ga ik er een langer dagje van maken.

Ik zit nu rustig op een bankje met vogels en weilanden om me heen, en het is heerlijk om te kijken naar de motor. Het geeft een soort geluks momentje, te bedenken dat ze van mij is en dat ik er zo op kan wegrijden als ik wil. Maar, ze heeft wel wat liefde nodig, want ze is echt wel smerig.........

Ohja, mensen tegen komen op mul zand vind ik niet leuk. Dan heb ik een hekel aan mensen. Geef me vrij baan!!! altijd bang dat ik val tegen die mensen aan, niet eens meer het vallen zelf eigenlijk. Ach, dat heb je niet eens in de hand, dat gebeurd in 1 split second.
 

Bijlagen

  • IMG-20210508-WA0005.jpeg
    IMG-20210508-WA0005.jpeg
    297,2 KB · Weergaven: 23
Even een mini stukje aan het rijden.
Merk nog wel dat ik voor modder stop om te kijken hoe ik erlangs ga, maar erdoor gaan we hoe dan ook xD

Morgen word het warm, dus waarschijnlijk ook veel mensen. Maar, morgen ga ik er een langer dagje van maken.

Ik zit nu rustig op een bankje met vogels en weilanden om me heen, en het is heerlijk om te kijken naar de motor. Het geeft een soort geluks momentje, te bedenken dat ze van mij is en dat ik er zo op kan wegrijden als ik wil. Maar, ze heeft wel wat liefde nodig, want ze is echt wel smerig.........

Ohja, mensen tegen komen op mul zand vind ik niet leuk. Dan heb ik een hekel aan mensen. Geef me vrij baan!!! altijd bang dat ik val tegen die mensen aan, niet eens meer het vallen zelf eigenlijk. Ach, dat heb je niet eens in de hand, dat gebeurd in 1 split second.
Mensen hebben geen idee wat het is om op een motor door zand te rijden dus anticiperen ze daar ook niet op helaas.
Daar komt bij dat ze je daar liever niet zien dus dat helpt ook niet :(

Leuke Kriega bag ! Is dat de OS-6 Adventure pack?
 
Mensen hebben geen idee wat het is om op een motor door zand te rijden dus anticiperen ze daar ook niet op helaas.
Daar komt bij dat ze je daar liever niet zien dus dat helpt ook niet :(

Leuke Kriega bag ! Is dat de OS-6 Adventure pack?
Haha achja.. wij haten soms mensen op ons pad en visa versa. Maar, iedereen houdt opzich best wel rekening met elkaar, alleen het komt niet altijd even goed uit. xD

Ja volgensmij is dat de OS6. De kleinste dacht ik. Mooi genoeg voor achterop bij dag tripjes. zit wat extra gereedschap in, flesje drinken met eten en mijn bandenoppomp geval, soms ook ehbo tasje, maar das wel heel erg proppen.
 
Haha achja.. wij haten soms mensen op ons pad en visa versa. Maar, iedereen houdt opzich best wel rekening met elkaar, alleen het komt niet altijd even goed uit. xD

Ja volgensmij is dat de OS6. De kleinste dacht ik. Mooi genoeg voor achterop bij dag tripjes. zit wat extra gereedschap in, flesje drinken met eten en mijn bandenoppomp geval, soms ook ehbo tasje, maar das wel heel erg proppen.
Mooi klein tasje. Zou ik ook liever achterop de motor hebben dan een rugzakje op mijn rug.
Voordeel van een rugzakje is dat je die makkelijker meeneemt als je van je motor wegloopt. Terrasje om te lunchen of zo.
 
Mooi klein tasje. Zou ik ook liever achterop de motor hebben dan een rugzakje op mijn rug.
Voordeel van een rugzakje is dat je die makkelijker meeneemt als je van je motor wegloopt. Terrasje om te lunchen of zo.
Ja dat is wel zo ja, alles heeft voor en nadelen. Maar, heb liever niet iets op mijn rug. Wil wel ooit nog een camelback aanschaffen, maarja das maar vloeistof wat erin zit. Geen spullen :)
 
Mijn camera van de telefoon is ook niet al te best meer, of hij was vies. Nja, ooit is het tijd voor een nieuwe telefoon ook, dan maar eentje die gelijk betere fotos maakt.
 
Hoi! Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar ik probeer het gewoon: ik kan een Honda CRF250l 2018 kopen voor 4750 euro. Nou vraag ik me af of dit een beetje goede prijs is. De motor ziet er goed uit en heeft ruim 12.000 km’s gelopen. Hoor het graag! Malissa’s verhalen klinken leuk, dus ik zou ook wel zoiets willen proberen. :) dank alvast!
 
Voor 1750 meer heb je een nieuwe CRF300L. Tweede hands blijven ze prijzig. Ik verwacht dat jij op die 2018 de komende 3 jaar minder dan 1750 afschrijft ( als je hem niet crashed )
 
Ik ben thuis banden aan het wisselen van een straatmotor. De oude heb ik er af. De nieuwe ga ik laten monteren. Thuis monteren kost me teveel kracht.
Gaat dat met een off-road makkelijker?
In dit filmpje lijkt het simpel:
 
Voor 1750 meer heb je een nieuwe CRF300L. Tweede hands blijven ze prijzig. Ik verwacht dat jij op die 2018 de komende 3 jaar minder dan 1750 afschrijft ( als je hem niet crashed )
Thanks voor je reactie! Ik ben eigenlijk ook in de markt voor een 300l, maar ik heb verschillende dealers gebeld en de meesten verwachten hem pas laat in dit jaar of zelfs pas volgend jaar. Terwijl ik voor een 300l informeerde werd ik op deze gewezen. Die zou me wel in staat stellen om van de zomer vast te rijden, maar vind het verschil met een nieuwe zelf ook best klein idd. Moeilijke keuze! Het wordt ook mn eerste motor, dus dat maakt het nog net wat lastiger. Iig goed om te horen dat ze vrij waardevast zijn. :)
 
Hoi! Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar ik probeer het gewoon: ik kan een Honda CRF250l 2018 kopen voor 4750 euro. Nou vraag ik me af of dit een beetje goede prijs is. De motor ziet er goed uit en heeft ruim 12.000 km’s gelopen. Hoor het graag! Malissa’s verhalen klinken leuk, dus ik zou ook wel zoiets willen proberen. :) dank alvast!
Heeft hij nog verdere belangrijke accesoires ? zoals stevige handkappen ? en is de gearing nog hetzelfde ? ( niet dat, dat veel uitmaakt ) maar ik heb de mijne gekocht met een totaal andere tandwielverhouding en heb heb terug laten zetten naar standaard.. Dat was namelijk voor mij wel even goed.

Nja anyway... probeer af te dingen naar 4500 euro als dat lukt. Want, die van mij is geleverd met stevige handkappen en invouwbare koppeling en rem hendels. 2400km gereden uit 2019 en afleveringsbeurt voor 5250......
 
Heeft hij nog verdere belangrijke accesoires ? zoals stevige handkappen ? en is de gearing nog hetzelfde ? ( niet dat, dat veel uitmaakt ) maar ik heb de mijne gekocht met een totaal andere tandwielverhouding en heb heb terug laten zetten naar standaard.. Dat was namelijk voor mij wel even goed.

Nja anyway... probeer af te dingen naar 4500 euro als dat lukt. Want, die van mij is geleverd met stevige handkappen en invouwbare koppeling en rem hendels. 2400km gereden uit 2019 en afleveringsbeurt voor 5250.....
Ha Malissa, thanks voor je reactie! Klinkt cool wat je doet! Voor zover ik weet zijn er niet echt aanvullende accessoires, maar de motor heeft wel ABS. Als beginner lijkt dat me toch wel fijn. Ik zal eens kijken of er wat af kan, maar die indruk kreeg ik niet. Ze schijnen zichzelf te verkopen deze motoren. Thanks voor de info iig, dat is wel een mooie referentie!
 
Ha Malissa, thanks voor je reactie! Klinkt cool wat je doet! Voor zover ik weet zijn er niet echt aanvullende accessoires, maar de motor heeft wel ABS. Als beginner lijkt dat me toch wel fijn. Ik zal eens kijken of er wat af kan, maar die indruk kreeg ik niet. Ze schijnen zichzelf te verkopen deze motoren. Thanks voor de info iig, dat is wel een mooie referentie!
Mijn motor uit 2019 heeft ook abs. achter valt uit te zetten doormiddel van een knop. bij die van mij iniedergeval. Kan handig zijn als je off road rijd.
 
Ik ben thuis banden aan het wisselen van een straatmotor. De oude heb ik er af. De nieuwe ga ik laten monteren. Thuis monteren kost me teveel kracht.
Gaat dat met een off-road makkelijker?
In dit filmpje lijkt het simpel:
Maakt niet uit, eraf halen is iets moeilijker dan erop leggen. Bandenzeep gebruiken en de band goed in het midden van de velg houden is het belangrijkste.
Er zijn Offroad/Crossbanden waar je veel moeite voor moet doen, met name de Dessertbanden zijn nogal stugge types.

Vroeger kon ik een band wisselen met twee lepels, net binnen de 6minuten, en dat was lang.
Henk Knuiman deed het in 1.45min. ,dat was in 1984 tijdens de zesdaagse trainingen ;),en dat alleen met 4 bandenlepels.
Nu heb ik alle tijd en schat dat ik er een kleine 20minuten over doe.
Ik heb een baja no pinch tool gemaakt en dat maakt het allemaal erg gemakkelijk.
no pinch baja.jpg


Om de hiel te lossen heb ik onderstaand tooltje gemaakt: Vaak druk je de band zo van de velg maar soms hebben ze net wat meer overtuiging nodig en dan is dat tooltje net iets gemakkelijker dan een spade.
1620506746031.png
 
Ik maak het makkelijk voor mezelf. Voor de demontage zaag ik eerst de band met een decoupeerzaag in de lengte door.
Om de hiel te lossen heb ik zo’n apparaat van Datona:


DEB4E743-4195-4D40-8CE6-87B597ED5508.jpeg

Omdat de band dan ik twee helften ligt is het makkelijker om hem in het midden te krijgen. En dan nog moet ik er op letten dat hij niet naar de kraag van de velg terug zakt.
Heel knap hoe jij die tools zelf gemaakt hebt! Vooral de No-Pinch tandheugel :}
 
Er staat weer wat op. Wel vaak hetzelfde, maar voor mij alleen maar beter.
Merk inderdaad dat exporteren naar 4k een betere kwaliteit geeft dan 1080. Alleen moet even een externe hardeschijf aanschaffen, want ik kan het gewoon niet allemaal kwijt op mijn SSD. :Y Een 4k video van 15 minuten lang en dan60 fps is al zo'n 93 gb...... ja echt waar.

En met de upload snelheid die ik heb duurt dat minstens 10 uur xD
Ohja deze is in 1080... de vorige is in 4k
 
Er staat weer wat op. Wel vaak hetzelfde, maar voor mij alleen maar beter.
Merk inderdaad dat exporteren naar 4k een betere kwaliteit geeft dan 1080. Alleen moet even een externe hardeschijf aanschaffen, want ik kan het gewoon niet allemaal kwijt op mijn SSD. :Y Een 4k video van 15 minuten lang en dan60 fps is al zo'n 93 gb...... ja echt waar.

En met de upload snelheid die ik heb duurt dat minstens 10 uur xD
Ohja deze is in 1080... de vorige is in 4k
Probeer anders samenvattingen te maken d.m.v. videobewerking. De meeste kijkers kijken geen onbewerkte video's van 15 of 30 minuten af. Ze zijn meestal bij een paar minuutjes al afgehaakt (soms al scrollend), tenzij er ongelooflijk veel spannende dingen gebeuren. Een laptop die uren staat te renderen heeft het erg zwaar. Ik heb er zo ook wel een paar laptops mee gesloopt bij veelvuldig gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan