Honda CRF 250 Rally

Ik begreep je reactie eerst niet. Ik denk: de bedrijfstemperatuur van olie is toch geen 30 graden?
De olie temperatuur zal 80-110 graden zijn.
Inderdaad in de NL winter 80 graden 10W30 zal qua dikte overeenkomen met inde zomer in Zuid Frankrijk 110 graden 10W40.
Ik postte de 10W30 hier omdat ik er een beetje verbaasd over was.
Als de toleranties van nieuwe motoren kleiner dan voorheen zijn, dan zou ik 5W30 of 0W30 verwachten.
Misschien is die 10W30 alleen voor Noord Europa.
Ik ben een mooiweer rijder, 10W40 zou voor mij dan ook prima zijn.

Ik begreep die 30 graden versie ook niet helemaal, dat is hier de geparkeerde temperatuur🤣🤣🤣🤣
 
Toch maar weer 95 in de tank gegooid ipv die E20 ik denk toch wel te voelen dat ie iets beter oppakt en wat lood zal lange termijn ook wat beter voor het torretje zijn.

20220622_154124.jpg
 
Eerder dan gepland heb ik mijn 300 Rally gekregen *O*
Ik ben hem nu voorzichtig aan het inrijden. Geen zware off-road, toeren houd ik nog tussen de 4000-6000 en ik ga nog niet zwaarder dan de 4e versnelling.
Wat is hij licht! En langzaam :)
Ik moet opnieuw leren motorrijden.
Ik heb nu 155 km gereden en 4,7 liter verbruikt. Dat is 1 op 33. Maar dat zal wel toenemen als ik harder ga rijden.
Congrats!

Ik zit nu op ruim 1100km, verbruik zit op 3.2 a 3.3L/100! De 300L is nog wat lichter, heerlijke motor voor onverhard! Vermogen dikke prima.
 
Op zoek naar een niet te grote tanktas die goed past op mijn crf300l. Benieuwd of en zo ja welke tanktas jullie gebruiken. En hoe die bevalt natuurlijk. Tips?
 
Toch maar weer 95 in de tank gegooid ipv die E20 ik denk toch wel te voelen dat ie iets beter oppakt en wat lood zal lange termijn ook wat beter voor het torretje zijn.

Mijn dealer adviseerde mij bij het afhalen van de CRF om alleen E5 te gebruiken en geen E10.
 
Mijn dealer adviseerde mij bij het afhalen van de CRF om alleen E5 te gebruiken en geen E10.

Ja ik denk dat E5 wel beter is ja, geloof zelfde als 95?
Ik merk het verschil wel voelbaar, als t in de Toyota camry moet of zo dan boeit me nie zo heel erg, maar ik wil nog wel een tijdje op m'n crf je rijden, geniet elke dag van dat ding, hoop er nog 30 jaar mee te doen.
 
En nog een gelukkige bezitter van een nieuwe CRF300L. Reed vanmiddag blij toeterend naar huis, maar dat kan ook komen door de toeter en richtingaanwijzer die net andersom zitten dan op mijn Yamaha.

De dealer zit 8 km bij mij vandaan, dus er staan na het ritje 80 km op. *D

Bekijk bijlage 1777267

Harte gefeliciteerd man👍👍👍
Heerlijk door t boerenland toeren.
Mooie omgeving.
Gas d'r bij😁
 
Harte gefeliciteerd man👍👍👍
Heerlijk door t boerenland toeren.
Mooie omgeving.
Gas d'r bij😁
Dankjewel.
Jammer genoeg komen er steeds meer verbodsbordjes bij, maar er zijn nog steeds meer dan genoeg paadjes over en blijft het prachtig wonen en off roaden.
 
Ja ik denk dat E5 wel beter is ja, geloof zelfde als 95?
Ik merk het verschil wel voelbaar, als t in de Toyota camry moet of zo dan boeit me nie zo heel erg, maar ik wil nog wel een tijdje op m'n crf je rijden, geniet elke dag van dat ding, hoop er nog 30 jaar mee te doen.
E5 is euro 98 en E10 euro 95. Dat is tenminste de praktijk als ik nu tank, want euro 95 kan ook E5 zijn en euro 98 E10.
De uitleg was dat vooral de kleinere motoren (als de 300 cc) er gevoeliger voor zijn. En een 50 cc nog meer. Weet verder niet hoeveel van dat verhaal klopt.
 
Laatst bewerkt:
E5 is euro 98 en E10 euro 95. Dat is tenminste de praktijk als ik nu tank, want euro 95 kan ook E5 zijn en euro 98 E10.
De uitleg was dat vooral de kleinere motoren (als de 300 cc) er gevoeliger voor zijn. En een 50 cc nog meer. Weet verder niet hoeveel van dat verhaal klopt.
Nou weet ik het ook niet meer, alleen dat 95 of 98 het klop of knock getal is, of het lood in de brandstof, dus de hoger, de beter bestand tegen detoneren, of pingelen zeiden we vroeger.
In de goede oude tijd.
 
Hoe staan jullie op de motor?

Als ik gewoon rechtop ga staan, dan heb ik het gevoel dat het stuur boven de stepjes zit en de motor is dan erg smal waardoor ik weinig grip heb.
Als ik het voorwiel licht wil maken door naar achteren te hangen dan kan ik de motor wel goed tussen mijn knieën knijpen.
Maar moet je in alle gevallen het voorwiel licht maken?
 
Hoe staan jullie op de motor?

Als ik gewoon rechtop ga staan, dan heb ik het gevoel dat het stuur boven de stepjes zit en de motor is dan erg smal waardoor ik weinig grip heb.
Als ik het voorwiel licht wil maken door naar achteren te hangen dan kan ik de motor wel goed tussen mijn knieën knijpen.
Maar moet je in alle gevallen het voorwiel licht maken?

Voorwiel licht maken als het voorwiel ergens overheen moet ipv doorheen. In principe sta je als uitgangspositie met je kin en stuur ongeveer in 1 verticale lijn. Sta op de bal van je voeten en zorg dat je tenen niet naar buiten wijzen. Als je erge O-benen hebt kun je je tenen iets naar binnen richten. Lol
 
Hoe staan jullie op de motor?

Als ik gewoon rechtop ga staan, dan heb ik het gevoel dat het stuur boven de stepjes zit en de motor is dan erg smal waardoor ik weinig grip heb.
Als ik het voorwiel licht wil maken door naar achteren te hangen dan kan ik de motor wel goed tussen mijn knieën knijpen.
Maar moet je in alle gevallen het voorwiel licht maken?

Ik zit wat meer op de Rally merk ik van mezelf, en knel men tank tussen de knieen, zoals op een crossmotor vindt staan meer iets voor een twee cylinder met een grote tank ( peter hansel stijl) maar misschien ist gevoel hoor.
 
Nou..

Weer terug van week vakantie TET Nederland, met DE vrouw. :')

Geen een keer gevallen ook, hele prestatie. Oké, een keer tegen Iris en de quad tegenaan gedonderd omdat de grond verder weg was dan ik verwachtte.
Geen beelden, want op een of ander manier is mijn Go pro al een tijdje zoek. ondanks dat ik hier op mijn bureau de behuizing heb liggen........
Lekker geslapen met de kippen en de alpacas. :+
 

Bijlagen

  • 291981325_7849964358377567_2311654263109058318_n.jpg
    291981325_7849964358377567_2311654263109058318_n.jpg
    305 KB · Weergaven: 38
  • 291987832_7849964365044233_2320598117427271105_n.jpg
    291987832_7849964365044233_2320598117427271105_n.jpg
    270 KB · Weergaven: 37
  • 292039677_7849964185044251_1442162680281150474_n.jpg
    292039677_7849964185044251_1442162680281150474_n.jpg
    296,8 KB · Weergaven: 37
Terug
Bovenaan Onderaan