Honda CRF 250 Rally

De eerste 300 km staan op de 300L. Op de terugweg vanavond viel mij op dat er iets resoneert bij 3750 toeren. Dat is bij 35 in de derde versnelling. Normaal houd ik de motor ergens tussen de 4000 en 6000, dus dit was nieuw voor mij. Nog niets kunnen vinden dat los zit of rammelt.

Is dit een vaker voorkomend iets of kan ik de garage alvast gaan bellen?
 
De eerste 300 km staan op de 300L. Op de terugweg vanavond viel mij op dat er iets resoneert bij 3750 toeren. Dat is bij 35 in de derde versnelling. Normaal houd ik de motor ergens tussen de 4000 en 6000, dus dit was nieuw voor mij. Nog niets kunnen vinden dat los zit of rammelt.

Is dit een vaker voorkomend iets of kan ik de garage alvast gaan bellen?
Geen idee wat je precies bedoelt. Maar, ik zou bij 35 km per uur mooi in de 2e versnelling rijden. Mijn ervaring met de 250 versie is dat als ik in de 3e versnelling rij en ik rij iets van 35-40 km dan maakt hij te weinig toeren om lekker te rijden. Rijdt pas lekker bij 5500 toeren. dus probeer hem altijd ongeveer daar te houden als ik constant een snelheid moet rijden. Maar, dat zijn mijn bevindingen...
 
Ze halen bij een bepaalde toerental hun trekkracht. Als het toerental onder de 4000 komt, krijgen ze moeite met trekken. En dat is wat je waarschijnlijk voelt.
 
Dankjewel. De 300 heeft een langere slag en meer trekkracht onderin plus kortere versnellingen. De US handleiding van de 300 heeft een tabel waarin van 2 naar 3 wordt geschakeld bij 30 km/u, dat is bij 3000 toeren. Dat is voor mijn gevoel te vroeg, maar de motor zou het dus wel aan moeten kunnen.
Heb net even geprobeerd, maar zelfs bij stilstand in de vrij kun je horen dat er bij de 3750 een raar of moeilijk punt zit, daar net onder of boven en het probleem is weg.

Er schijnt volgens het web wel een "5K rattle" te bestaan voor zowel de 250 of de 300, maar bij dat toerental merk ik niets. Consensus daar is dat het bij de motor hoort en zolang het niet extreem is ook geen probleem is.

Recommended Shift points CRF300L.png
 
Nou..

Weer terug van week vakantie TET Nederland, met DE vrouw. :')

Geen een keer gevallen ook, hele prestatie. Oké, een keer tegen Iris en de quad tegenaan gedonderd omdat de grond verder weg was dan ik verwachtte.
Geen beelden, want op een of ander manier is mijn Go pro al een tijdje zoek. ondanks dat ik hier op mijn bureau de behuizing heb liggen........
Lekker geslapen met de kippen en de alpacas. :+

Wat een luxe Malissa en wat een gaaf idee, de quad mee voor de bagage, lijkt wel echt zo'n wereld expeditie, echt toffe foto's hoor, heel origineel allemaal, prachtig, als je nog meer foto's hebt, ik zie ze graag🤘😍
 
Wat een luxe Malissa en wat een gaaf idee, de quad mee voor de bagage, lijkt wel echt zo'n wereld expeditie, echt toffe foto's hoor, heel origineel allemaal, prachtig, als je nog meer foto's hebt, ik zie ze graag🤘😍
Zeer weinig foto's gemaakt. Meer genoten van het rijden. Vooral foto's van onze staanplaatsen :')
 
Lieve lui,

Ergens rondom september/oktober wil ik mijn motor gaan verkopen. Ja, jullie lezen het goed.
Ik neem weer een straatmotor en een quad om samen met mijn vrouw off road te toeren in het binnen en buitenland en die dingen vol te stoppen met kampeer spullen. Dit had ik dan ook zelf nooit verwacht.... maar in mijn eentje nu off road rijden vind ik geen zak meer aan.
Jullie weten dat ik de motor zelf onder handen heb genomen en hij doet het nog steeds prima, zou er zo weer een eind mee weg rijden.

Banden zijn in topstaat, luchtfilter, remvloeistof, remblokken en motorolie zijn recent gedaan zoals jullie weten.
Ze heeft krasjes, en met een hoge druk heb ik grotendeel van de stickers eraf geblazen en hier en daar zitten reclame stickers en stickers van itchy boots. Gelukkig kunnen die er weer af met een sopje.
Heeft een hepco en becker bagagerek
Enige wat erdoor mij zelf veranderd is aan de motor; aluminium gashandvat.

Op marktplaats worden ze aangeboden alsof ze al antiek zijn als je naar de prijs en verhouding kijkt.
Motor uit 2012 betaal je misschien wel € 5000,- voor.

Die van mij komt uit 2019 in prima conditie, en ik hoef er niet meer dan € 4000,- voor te hebben. Ohja, niet showroom schoon. :+

Iemand die deze motor nog zoekt ? of wellicht iemand weet of meer informatie, dan graag een PB. Hij komt hier later nog wel op de motoren verkoop te staan. En op Marktplaats.

Don't be in shock lads.
 
Koop gewoon een klx250 voor mevrouw, maakt vooral geen overhaaste beslissingen zou ik zeggen.
Ze heeft geen motorrijbewijs. En motorrijden lukt niet ivm haar pols. :) Dus vandaar deze beslissing. Quad rijden vind ik ook heel gaaf om te doen. Maar, 2 off road gevallen hoef ik niet te hebben. En wel weer zin om de straat op te gaan met iets meer vermogen.

Ik maak geen overhaaste beslissingen :)
 
Je hoeft je ook helemaal niet te verantwoorden tegenover mij hoor. Veel plezier op straat.

Valt harder, kan ik je zeggen.
 
Lieve lui,

Ergens rondom september/oktober wil ik mijn motor gaan verkopen. Ja, jullie lezen het goed.
Ik neem weer een straatmotor en een quad om samen met mijn vrouw off road te toeren in het binnen en buitenland en die dingen vol te stoppen met kampeer spullen. Dit had ik dan ook zelf nooit verwacht.... maar in mijn eentje nu off road rijden vind ik geen zak meer aan.
Jullie weten dat ik de motor zelf onder handen heb genomen en hij doet het nog steeds prima, zou er zo weer een eind mee weg rijden.

Banden zijn in topstaat, luchtfilter, remvloeistof, remblokken en motorolie zijn recent gedaan zoals jullie weten.
Ze heeft krasjes, en met een hoge druk heb ik grotendeel van de stickers eraf geblazen en hier en daar zitten reclame stickers en stickers van itchy boots. Gelukkig kunnen die er weer af met een sopje.
Heeft een hepco en becker bagagerek
Enige wat erdoor mij zelf veranderd is aan de motor; aluminium gashandvat.

Op marktplaats worden ze aangeboden alsof ze al antiek zijn als je naar de prijs en verhouding kijkt.
Motor uit 2012 betaal je misschien wel € 5000,- voor.

Die van mij komt uit 2019 in prima conditie, en ik hoef er niet meer dan € 4000,- voor te hebben. Ohja, niet showroom schoon. :+

Iemand die deze motor nog zoekt ? of wellicht iemand weet of meer informatie, dan graag een PB. Hij komt hier later nog wel op de motoren verkoop te staan. En op Marktplaats.

Don't be in shock lads.

Je moet de zak ook lekker thuislaten Malissa🤘
 
Ik vindt alleen off road rijden persoonlijk het fijnste wat er is, als mijn kop vol zit dan is na een lekker ritje door de natuur een geweldige ontspanning, met een groep, tenzij het een speciaal groepje rijders, heb ik dat minder want dan moet je weer aanpassen aan elkaar.

Zou die crf er nog even lekker erbij houden.
 
Ik vindt alleen off road rijden persoonlijk het fijnste wat er is, als mijn kop vol zit dan is na een lekker ritje door de natuur een geweldige ontspanning, met een groep, tenzij het een speciaal groepje rijders, heb ik dat minder want dan moet je weer aanpassen aan elkaar.

Zou die crf er nog even lekker erbij houden.
Ja, daar heb je ergens wel gelijk aan. En toch wil ik graag weer overstappen naar een weg motor of een andere all roader. ( ook nog een optie natuurlijk ) Maar de CRF is inderdaad een goede fijne motor. Alleen, elke keer als ik denk wel te willen rijden, heb ik het gevoel dat ik zoveel mogelijk off road moet rijden ivm mijn banden. En daarom heb ik liever een wat meer straat georienteerde motor. Ik neem daarnaast een quad om off road te rijden alleen of samen met mijn vrouw. :)

Hij is ook nog niet weg he, maar jullie ( motor - forum ) krijgt wel eerste keus.
 
Moest vandaag voor de tweede keer tanken, de teller stond al boven de 400 km.
Direct ook maar bij de dealer langs gereden die een paar 100 m vanaf het tankstation zit. Er is direct naar gekeken en de ratel werd bij stationair al gevonden en na een testritje met de motor is de conclusie dat de ratel gewoon bij het blok hoort.

Dus ik hoef er niet meer op te letten en knor weer vrolijk verder. Toch wel gaaf om wat rond te toeren en bij de zandpaadjes niet meer af hoeven te vragen waar die gaat, maar gewoon ingaan en zelf zien waar het uitkomt.
 
Ja, daar heb je ergens wel gelijk aan. En toch wil ik graag weer overstappen naar een weg motor of een andere all roader. ( ook nog een optie natuurlijk ) Maar de CRF is inderdaad een goede fijne motor. Alleen, elke keer als ik denk wel te willen rijden, heb ik het gevoel dat ik zoveel mogelijk off road moet rijden ivm mijn banden. En daarom heb ik liever een wat meer straat georienteerde motor. Ik neem daarnaast een quad om off road te rijden alleen of samen met mijn vrouw. :)

Hij is ook nog niet weg he, maar jullie ( motor - forum ) krijgt wel eerste keus.

Doe gewoon wat je leuk lijkt, zou ik zeggen. Interesses kunnen veranderen..gelukkig maar..
 
Laatst bewerkt:
Leg er halfbanden op?
Mogelijk. Maar, ik wil graag weer wat meer power en met mijn vrouw af en toe ook achterop rondje duitsland of dergelijke. :) En daarnaast kopen we nog een quad om samen grote gedeeltes TET te doen :)
Ohja, en weegt daarnaast ook wel een beetje mee dat ik Nederland alsnog te klein vind worden voor off road en ik mezelf erger aan andere mensen als ik aan het rijden ben en ik moet elke keer stoppen voor paarden etc. T is niet alleen de motor.
 
Ja dat snap ik wel.

Ik erger me ook iedere keer weer aan Nederlanders als ik er ergens tegenkom. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan