Honda CRF 250 Rally

Moest vandaag voor de tweede keer tanken, de teller stond al boven de 400 km.
Direct ook maar bij de dealer langs gereden die een paar 100 m vanaf het tankstation zit. Er is direct naar gekeken en de ratel werd bij stationair al gevonden en na een testritje met de motor is de conclusie dat de ratel gewoon bij het blok hoort.

Dus ik hoef er niet meer op te letten en knor weer vrolijk verder. Toch wel gaaf om wat rond te toeren en bij de zandpaadjes niet meer af hoeven te vragen waar die gaat, maar gewoon ingaan en zelf zien waar het uitkomt.

Is dat met de nieuwe 300?
Daar hoord geen ratel in te zitten hoor!
 
Mogelijk. Maar, ik wil graag weer wat meer power en met mijn vrouw af en toe ook achterop rondje duitsland of dergelijke. :) En daarnaast kopen we nog een quad om samen grote gedeeltes TET te doen :)
Ohja, en weegt daarnaast ook wel een beetje mee dat ik Nederland alsnog te klein vind worden voor off road en ik mezelf erger aan andere mensen als ik aan het rijden ben en ik moet elke keer stoppen voor paarden etc. T is niet alleen de motor.

Snap 'm.
De (on) verdraagzaamheid speelt daar ook een rol in wel, er zijn best wel grote buitengebieden in Nederland, ik verbaas mij er telkens over.
Nou, over enkele weken eens kijken of ik er nog steeds zo over denk🤣👍
 
Is dat met de nieuwe 300?
Daar hoord geen ratel in te zitten hoor!
Het zit waarschijnlijk ook niet in het blok zelf. Er gaat bij 3750 iets mee trillen dat het lawaai maakte maar kan tijdens het rijden niet goed horen waar het vandaan komt. Het lijkt ergens bij het stuur vandaan te komen, dus de cockpit of de radiateur. Het blok hangt niet in rubbers dus alle trillingen gaan door de hele motor en alles wat een klein beetje los zit of kan bewegen gaat dan lekker mee resoneren.

Heb het maken van de afspraak voor de eerste beurt in ieder geval nog vermeld zodat ze kunnen kijken of ze het wel kunnen vinden wat het precies is.

En Honda geeft 5 jaar garantie.
 
Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd wat de 300 in Nederland op topsnelheid doet, maar daar ist nog een beetje vroeg voor schat ik😁
Tot nu toe heb ik niet meer dan 125 op de teller gezien en de hoogste snelheid volgens de ritten in Calimoto is 115 km/u. Er staat hier altijd wel tegenwind en een lengte van 1.90 m bij 90 kg vang ik daar aardig wat van op.
 
Het zit waarschijnlijk ook niet in het blok zelf. Er gaat bij 3750 iets mee trillen dat het lawaai maakte maar kan tijdens het rijden niet goed horen waar het vandaan komt. Het lijkt ergens bij het stuur vandaan te komen, dus de cockpit of de radiateur. Het blok hangt niet in rubbers dus alle trillingen gaan door de hele motor en alles wat een klein beetje los zit of kan bewegen gaat dan lekker mee resoneren.

Heb het maken van de afspraak voor de eerste beurt in ieder geval nog vermeld zodat ze kunnen kijken of ze het wel kunnen vinden wat het precies is.

En Honda geeft 5 jaar garantie.
Dat hoort niet hoor, ik wat uurtjes op 300 Rally door gebracht en hier trillen ze absoluut niet , ook nog nooit iemand over gehoord, zelfs als we van de Africa twin op de Rally overstappen dan valt gewoon op hoe geciviliseerd de 300 is voor een kleine eencylinder.
De 300 Rally zou de comfortabele lange afstands vervanger worden van de 250 Rally, ik zou de dealer hier toch maar even op aanspreken.
Als ie er nog een heeft dan met die andere vergelijken, en kijken wat er mis is.
 
Ach, duo rijden is ook wel gezellig, gister toch weer sinds lange tijd even weer een rondje samen gemaakt de bergen in, en ondanks wat spettertjes een super leuke dag gehad, ik hoorde achter mij wel eens wat geklaag over t harde zadel, maar zag ondanks dat toch een hele brede glimlach als we door en langs prachtige berg kammen reden das het mooie van motorrijden....🤣🤣👍

1657505816880.jpg


20220710_115634.jpg
 
Mijn motoren en banden kunnen véél meer dan ik wil, en ik kan véél minder dan wat ik wil dus ik ben gelukkig nog niet uitgeleerd.

Mijn NX250, de voorouder van de CRF250 / 300, loopt heel mooi 'trillingsvrij'. Het blokje loopt prachtig soepel door het hele toerenbereik heen en nooit heb ik last van trillingen. Ik zou 'dus' hetzelfde verwachten van de moderne nazaat. Die trillingen / ratel die @Tweevoor beschrijft lijken me dan ook niet ok.
 
Mijn motoren en banden kunnen véél meer dan ik wil, en ik kan véél minder dan wat ik wil dus ik ben gelukkig nog niet uitgeleerd.

Mijn NX250, de voorouder van de CRF250 / 300, loopt heel mooi 'trillingsvrij'. Het blokje loopt prachtig soepel door het hele toerenbereik heen en nooit heb ik last van trillingen. Ik zou 'dus' hetzelfde verwachten van de moderne nazaat. Die trillingen / ratel die @Tweevoor beschrijft lijken me dan ook niet ok.
Die van mij ook, helaas geen 5 gulden munstuk bij de hand voor de trillngvrij test.
 
Waarschijnlijk heb ik de boosdoener. De oplossing heb ik nog niet kunnen testen, maar dit was de situatie rond de 3750 toeren bij nullast en tijdens het rijden in verschillende versnellingen:



Opgenomen met een oude telefoon, dus de kwaliteit is maar zozo.
 
Waarschijnlijk heb ik de boosdoener. De oplossing heb ik nog niet kunnen testen, maar dit was de situatie rond de 3750 toeren bij nullast en tijdens het rijden in verschillende versnellingen:

Bekijk bijlage 1781771

Opgenomen met een oude telefoon, dus de kwaliteit is maar zozo.
Ik snap dat je het een irritant geluid vind. Je schreef: Waarschijnlijk heb ik de boosdoener. Bedoel je dat je weet wat het is? Of dat je een geluidsopname hebt?
 
In het echt is nog luider (metaalachtiger) en irritanter.
Gisteren heb ik de koplampunit eraf gehaald en toen was het geluid weg. De trilling bij 3750 is nog even te voelen, maar dat stoort verder niet.

Heb de boutjes los gehaald en weer vast gezet en zal dat tijdens de volgende rit gaan testen.
 
In het echt is nog luider (metaalachtiger) en irritanter.
Gisteren heb ik de koplampunit eraf gehaald en toen was het geluid weg. De trilling bij 3750 is nog even te voelen, maar dat stoort verder niet.

Heb de boutjes los gehaald en weer vast gezet en zal dat tijdens de volgende rit gaan testen.

Ik zou de dealer hierover mailen. Daar heb je een honda voor gekocht inderdaad.
 
Uit ervaring weet ik dat ik het vervangen van een koplamp niet pas uit wil zoeken als ik in het donker in het bos sta. Dus dat moest ik toch al oefenen.

Volgende week gaat de CRF sowieso naar de dealer voor een beurt en dit probleem is daarvoor ook al aangemeld.
 
Uit ervaring weet ik dat ik het vervangen van een koplamp niet pas uit wil zoeken als ik in het donker in het bos sta. Dus dat moest ik toch al oefenen.

Volgende week gaat de CRF sowieso naar de dealer voor een beurt en dit probleem is daarvoor ook al aangemeld.

Doe je heel goed, de crf's zijn hier compleet probleemloze motoren die absoluut heel veel kilometers meegaan, dat is gewoon de reputatie vd motorfiets, en het zijn geen goedkope motoren.
Maar er kan er altijd een tussen kruipen met een assemblage foutje, en das de verantwoordelijkheid van de dealer die hem na moet kijken en controleren voordat ie uiteindelijk bij de klant terecht komt en de motorfiets deel gaat nemen in het weg verkeer, en als ze er niet uit komen dan moeten ze contact opnemen met AP Honda in Bang Na in Thailand waar de CRF,s gebouwd worden, die weten het binnen 5 min.
Of ze moeten je een tijdelijke ruilfiets geven.
Gaat wel om je veiligheid vindt ik.✌
 
Ja, daar heb je ergens wel gelijk aan. En toch wil ik graag weer overstappen naar een weg motor of een andere all roader. ( ook nog een optie natuurlijk ) Maar de CRF is inderdaad een goede fijne motor. Alleen, elke keer als ik denk wel te willen rijden, heb ik het gevoel dat ik zoveel mogelijk off road moet rijden ivm mijn banden. En daarom heb ik liever een wat meer straat georienteerde motor. Ik neem daarnaast een quad om off road te rijden alleen of samen met mijn vrouw. :)

Hij is ook nog niet weg he, maar jullie ( motor - forum ) krijgt wel eerste keus.
Begrijp ik heel goed Malissa.
Ik heb normaliter 2 motoren maar op dit moment alleen de CRF250L en ik mis een "wegmotor" behoorlijk merk ik.
De CRF is leuk maar voor alleen 100% weggebruik voldoet die logischerwijs gewoon niet vanwege het grote gebrek aan power en de verkeerde banden die er dan om liggen dus heb inmiddels iets besteld maar de levertijden zijn op dit moment bedroevend dus we wachten geduldig af ⌛ |( en doe m'n tentje tripjes voorlopig lekker binnendoor en op de TET.
Ohja, en weegt daarnaast ook wel een beetje mee dat ik Nederland alsnog te klein vind worden voor off road en ik mezelf erger aan andere mensen als ik aan het rijden ben en ik moet elke keer stoppen voor paarden etc. T is niet alleen de motor.
Ben ook heel voorzichtig me vizier aan het verzetten om wat jij hierboven schrijft.
Gewoon met een adventure/allroad de makkelijker TET, gravel/green laning tracks door Europa doen lijkt me op dit moment ook erg leuk.
En aangezien ik de langere trips solo doe is dat ook een stuk veiliger in geval van pech of erger.

Ik doe de CRF overigens niet weg, want veel te gave motor, maar overweeg om die voortaan mee te nemen met een aanhanger en dan ergens kamperen/verblijven en daar in de omgeving paar dagen rijden en verder.
Kan ik ook gelijk de goede noppen banden erom leggen zonder dat ze al versleten zijn, meer reserve spul meenemen en in geval van pech op de aanhanger en terug.

Voor hookeniggy ligt dat heel anders, die woont in de perfecte omgeving voor de CRF maar hier in dit kleine en steeds onverdraagzamere landje is ie niet echt in z'n element helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan