Honda CRF 250

Bramhonda

Rookie
17 aug 2005
13
0
Deventer
Ik ben van plan een Honda CRF 250 te kopen maar wil er graag weten wat de zwakke punten van deze motorfiets zijn.
Het gaat om een Honda 250 CRF uit 2003.

Als iemand wat weet over deze motorfiets laat het mij dan weten.
 
Zo'n crf250 maakt nogal veel toeren en zeker de jongens die van 125 afkomen raggen zon ding helemaal af. Voor een 2504t is 2003 al vrij oud. Ik weet niet heo je bebouwt bent ofzo, maar ander zou ik zeker voor een 450 gaan. Je kunt er veel meer mee spelen en het is een stuk betrouwbaarder. Als je toch voor wat minder pk's gaat zou ik altijd nog en 125 nemen. Veel bter te betalen en als het stuk loopt ook nog geen drama.
 
De CRF250 is er pas vanaf 2004, dus niet 2003! Dit is wel het modeljaar, dus bouwjaar 2003 zou nog net kunnen. De CRF250 heeft geen echte kinderziektes. Maar de '04 schijnt iets met de koppeling te hebben (te lichte veren, waardoor de platen snel slippen) en ik heb ook wel eens verhalen gehoord over de kleppen. Dit laatste heb ik alleen op een Amerikaanse site gelezen. Ik heb zelf een model '05 en ik hier nog geen problemen mee gehad. Alleen versleten koppelingsplaten, maar dat lag aan mezelf en niet aan de motor :(
 
Ik zou persoonlijk niet al te happig zijn op 2e hands 250 4taktjes. Onderhoudskosten zijn erg hoog, en al helemaal als er wat kapot gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan