Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, 125kg , dat maakt de boel handelbaar en snel. Wat er nog valt te winnen op gewichtsgebied is de uitlaat. Vervangingsexemplaren waar geen katalysator in zit zijn een stuk lichter.Lichter maakt alles beter.
Helaas de Yoshi er moeten af halen wegens veel te luid... Nu terug op stock. Bezin eer je begint. Als je toch offroad wilt rijden dan wil je echt geen luide uitlaat. Loud pipes close trails...Vervangingsexemplaren waar geen katalysator in zit zijn een stuk lichter.
Ik begreep van mijn handelaar dat een Termignoni wel meevalt, deze wordt namelijk speciaal gemaakt voor de Redmoto crf450 XR enduro die ook gekeurd de weg op moet ........Helaas de Yoshi er moeten af halen wegens veel te luid... Nu terug op stock. Bezin eer je begint. Als je toch offroad wilt rijden dan wil je echt geen luide uitlaat. Loud pipes close trails...
Een exc is een lichtere motor die enkel op off Road gericht is. De geometrie van de CRF is een compromis zodat de motor ook vrij normaal rijd op straat. Desondanks is de CRF wel nog capabel om een mx track te doen, zij het iets trager. De CRF heeft ook een 6 bak met aangepaste verhoudingen voor op straat, goede verlichting en een heel sterk sub frame. Dus de 690 enduro is de ware concurrent van de CRF. Ook een goede machine, leuker bij hogere snelheden op straat. Maar de CRF is lichter en leuker off Road.
Een lichte één cilinder emissie compliant make is erg moeilijk. Dus de lichte CRF loopt nogal arm en heeft nogal een rukkerige glasrespons omdat de benzine volledig afgesloten word bij gas dicht. Enkel een vortex ecu lost dat probleem op. De CRF is ook gehomologeerd voor straat gebruik. Een exc-f in principe niet. (Sorry voor slechte tekst. Getypt op smartphone)
ik zou dan eerder voor een Nuda gaan als je toch het koppel wilt.Als je meer asfalt wilt rijden zou ik niet eens naar een enduro(achtige) machine kijken
Dat is voor mij de bestaansreden van de CRF. Geen race machine maar een lichte adv fiets. Heeft enkel ander zadel nodig en misschien een brandstoftank en je hebt een lichte adv fiets met een hele goede vering. Understressed motor. Sterk subframe. Een KTM EXC is een prachtige fiets maar er is iets meer werk aan om te adventurizen. Een nieuw Zeelander heeft wel een 500 exc aangepast dacht ik voor een wereld reis. Dus het kan wel, al zijn er veel meer aanpassingen bij komen kijken.Zoals Hubertje zegt zijn er inderdaad je noppen op de band die vervormen om de eerste klap op te vangen. Maar er zijn ook naven met dempers te koop, die zal je dan zelf in moeten laten spaken of een nieuw wiel mee laten maken. KTM's zijn racemachines, die zijn niet aangepast voor een lange levensduur op de weg. Al zal je goed je best moeten doen om de boel kapot te krijgen door op de weg te rijden, een vloeiende rijstijl scheelt al een hoop.
Puur emissie gerelateerd. De 250/300 is afgeleid van een straat motor. De 450 is afgeleid van een niet gehomologeerde crosser. 450L is slechts euro 4.Ben wel benieuwd waarom die 450 niet meer nieuw aangeboden wordt in NL? Die 250 doet het volgens mij, in bepaald segment dan, wel goed.
Nice dog!Gezondheid nog niet op peil. Wel een cadeautje gemaakt voor de crf. Nog mensen die een motor bruggetje hebben geïmproviseerd?