Honda crf450r 03 kloppend geluid

JoeyCRF450

Rookie
25 nov 2022
3
0
Hey mensen,

Geen idee eigenlijk of dit forum nog actief is maar omdat ik graag de mening wil van andere mensen probeer ik het toch. Ik heb dus een soort kloppend geluid vanuit de motor. Ik heb recent de kleppen gesteld dus dat zou het niet kunnen zijn. Ook heb ik de nokkenas ketting gecontroleerd en volgens mij is die strak zat ook al weet ik niet welke waardes dat moeten zijn.

Ik heb met een schroevendraaier tegen het blok en mn oor geluisterd waar het geluid ongeveer vandaan komt en dan toch lijkt het alsof het boven uit de cilinder komt aan de nokkenasketting kant.

Ik heb al het een en ander gelezen over de falende automatische ketting spanner maar ik kom er niet echt achter hoe je die precies controleerd en om nou meteen een nieuwe te bestellen zonder andere zaken uit te sluiten vind ik een beetje zonde. Verder heb ik ook recent de motorolie en het filter vervangen en ik zag daar wat fijn metaal in zitten maar niet extreem veel.

Graag hoor ik wat jullie als eerste denken als je dit hoor ook al hoor je t niet super op het filmpje.

Het lijkt ook wel erger te zijn als hij laag/stationair loopt. Het geluid gaat ook niet weg als ik de koppeling inknijp ook al is die wel al licht aan t slippe
 

Bijlagen

  • IMG_2140.MOV
    5,7 MB
Kan zomaar een kantelende zuiger zijn.
Ja die richting was ik ook wel bang voor. Ik ga morgen even de kop eraf halen om de staat van de zuiger te bekijken. Nog tips om te herkennen of de zuiger, zuigerveren en lagers nog goed zijn?
 
Staat van schraapveer is meestal al aan de bovenkant van de zuiger te zien. Die heeft dan van die “mooie” schone randen . Kantelen is te zien aan afgeronde zuiger kroon . Normaal heeft een zuigerkroon rondom dezelfde radius , door het kantelen wordt die radius aan de voor en achterkant veel groter. Geldt ook voor de onderkant.
Voor de rest check de cilinderwand en meet dingen zoals big-end speling.
 
Na een paar uur op de forums kwam ik iets tegen over koppelingdemper rubbers. Toen ik dat las ging ik daar maar is kijken. Tot mijn grote verbazing trof ik daar een grote rotzooi aan. De metalen plaat aan de achterkant van de clutchbasket is door heel mijn blok geslingerd inclusief dus al die dempingsrubbers. Zie fotos.

Ik vraag me af of dit nog valt te redden. Ik vind het nog bizar dat hij nog starte en goed liep. Gelukkig heb ik niet meer gereden nadat ik dat geluid hoorde opkomen
 

Bijlagen

  • AD805315-86D6-49F3-B019-35F9946CC03E.jpeg
    AD805315-86D6-49F3-B019-35F9946CC03E.jpeg
    185,3 KB · Weergaven: 32
  • 8E6782CC-7EFE-4D3A-A1DE-A12D678F7BF8.jpeg
    8E6782CC-7EFE-4D3A-A1DE-A12D678F7BF8.jpeg
    241,1 KB · Weergaven: 30
  • 0145E5F1-DBCF-4188-988E-FEC974792EC6.jpeg
    0145E5F1-DBCF-4188-988E-FEC974792EC6.jpeg
    199 KB · Weergaven: 36
Trek alles maar los. Is niet goed voor alles wat hoor te draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan