HONDA CX 400 B

Die motor kopen

  • ja zeker doen

    Stemmen: 6 60,0%
  • nee omdat ...

    Stemmen: 0 0,0%
  • toch de CB 400 N kopen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Stop met die ouwe motoren

    Stemmen: 3 30,0%
  • Koop eens een mito

    Stemmen: 1 10,0%
  • Koop eens een super-motard

    Stemmen: 0 0,0%
  • rij met de bus dat is veiliger

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10

SoloMotard

MF veteraan
20 apr 2004
5.553
19
Mechelen (Vlaanderen)
Goed ik ben weer is met iets anders bezig aangezien ik maar 1 CB 400 N op 20kW heb gevonden en de prijs me niet zinde. Nu heb ik een CX 400 B op het oog, heeft 25kW en is een cardan wat wel handig is aangezien ik er veel km's mee ga maken, nl. woon-werk verkeer. Nu is de vraag zijn er tips, hints, ervaringen met deze motor? Ah hoe snel kan ik daar andere remmen opzetten? Het zadel is nieuw en ik krijg er een koffer bij. Hij vraagt er 750 voor.
Shoot!

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/401371/480544f91b800c4557084f062aeae452 (14317416-honda-cx400-b.jpg)​
 
Da's toch zo'n motor?:
25avril2004.jpg


Ik wist niet dat die ook in 400cc-uitvoering zijn gemaakt. De CX'en van Honda staan als erg betrouwbaar bekend. Maar het zal geen jonge motor meer zijn, vrees ik. Van welk bouwjaar is 'ie en hoeveel kilometers heeft 'ie gereden?
 
probeer er nog wat af te krijgen je hebt met oudere fietsen toch altijd onvoorziene kosten, waardoor je toch redelijk duur af bent (eigen ervaring)
 
Let bij zo'n ding erg goed op of de koppeling goed werkt, en of er geen lekkage bij de waterpomp is. Check ook even of de dynamo goed laadt.
Ik mis trouwens de optie; "koop eens een woordenboek" in je poll. ("koop is" en "ouwde" staat wel heel dom namelijk)
 
Euh ja hij is uit Frankrijk ingevoerd ooit en heeft 50000-70000km gedaan weet het niet exact. Maar hij heeft vorig jaar een groot nazicht gehad op factuur. Bouwjaar 82' maar hij heeft in tegenstelling tot de 500 maar 1 remschijf en daar heb ik een beetje schrik van.
 
Ja nu ik heb me ingeschreven voor een avondschool ding voor motor en brommer onderhoud te leren. Gewoon om bij mijn studies voor industrieël ingenieur te nemen. Dus een beetje onderhoud kan geen kwaad op termijn, als hij nu maar in orde is. Verder ja ziet er wel cool uit die V-twin motor.
 
Tja, wat mag je verwachten van een motor die 750 Euro moet kosten? Reken wel op een paar onvoorziene en dure reparatie-uitgaven. En dat 'ie maar één remschijf heeft, daar zou ik me niet zo druk om maken. Koop je 'm als hobby-object of ben je er echt afhankelijk van voor je dagelijks vervoer?

Rijdt zo'n CX nou al op loodvrije benzine of niet? Ik heb ooit een Honda Magna uit 1983 gehad en die was al geproduceerd om loodvrije benzine te verbruiken.

Heb je er geen foto van?
 
ja die steekt bij mijn eerste post. Is wel geen goede maar hij heeft me nog steeds niet de detail foto's gestuurd waarom ik vroeg. Ja het gaat sowieso een studie object worden, daarom dat ik hem nu, 5 maanden voor m'n 18 verjaardag koop. Maar ik ben niet vanplan een auto te kopen voor ik kinderen heb :) en dat kan nog lang duren. Dus ja ik ga er redelijk afhankelijk van zijn.
 
Ik weet niet of het handig is om jezelf afhankelijk te maken van een 25 jaar oude 400 cc motor als enige vervoermiddel. :N
 
Wat zijn de voor tegen punten. Je moet ook naar mijn budget kijken en aangezien ik motor onderhoud ga studeren moet ik toch alles zelf kunnen doen na 3jaar. Het is wat moeilijk maar het is ook maar om te leren rijden voor het zelfde geld plak ik binnen een paar maanden in de vangrails en kunnen we die moto bij 1 keren.
 
Wat zijn de voor tegen punten. Je moet ook naar mijn budget kijken en aangezien ik motor onderhoud ga studeren moet ik toch alles zelf kunnen doen na 3jaar. Het is wat moeilijk maar het is ook maar om te leren rijden voor het zelfde geld plak ik binnen een paar maanden in de vangrails en kunnen we die moto bij 1 keren.

Goede instelling! :?
Wat de nadelen kunnen zijn? Afhankelijk van wat de motor al heeft meegemaakt is 70.000 km al aardig wat voor een lichte motor. (licht in cc's dan, niet in kilo's)
Als alles zo'n beetje "op" is aan deze motor, dan heb je zo twee of meer keer de aanschafprijs aan revisie te pakken.
Als hij net van voor tot achter gereviseerd is dan heb je er een goede deal aan, maar hoe waarschijnlijk acht je dat zelf? :?
 
""
Beste Koen,

Motor heeft een vermogen van 25kw.
Is oorspronkelijk nooit in Belgi� ingevoerd, alleen in Frankrijk, Japan en Canada verkrijgbaar. Is dus, voor ons Belgen een unieke moto!
Alle offici�le papieren zijn er bij! heeft grote beurt gehad, dus nog jaren rijplezier. Factuur te bekijken. Beetje poetswerk aan.
Moto staat een beetje in mijn weg, heb zelf nog een Silverwing waar ik regelmatig op rijd, dus over de prijs praten we wel.
Kan altijd kijken en proefrijden op onderstaand adres.

""
 
Ah trouwens los van deze motor. Je hebt nog nooit met een moto gereden en je weet enkel uit de cursus hoe je moet schakelen. Maar je wil toch met de moto gereden hebben als is het maar honderd meter puur om te zien hoe veel vertrouwen hij je geeft. Wat moet je dan doen?
 
Je kan niet echt beoordelen hoe 'zeker' een motor voelt, als je geen vergelijkingsmateriaal hebt. Tuurlijk, je kan best opstappen en even heen en weer rijden, maar ik denk niet dat je er veel aan hebt.
 
een zzr-600 maar die mens gaat me er alleen laten oprijden als ik eerst op iets anders heb laten zien dat ik dat kan recht houden en schakelen enzo. Maar verder bedoel ik gewoon van slijt dat goed aan, hoe voelt dat...
 
tip wacht nog 2.5 jaar
Ik koop die motor niet omdat die veel vermogen heeft, ik hang vast aan die kinderachtige 25kW regel. Stomme klojo's van ministers, maar met een ferarri sjeezen op je 18 mag wel.

Ja en voor rijlessen ben ik nog te jong. Maar ik wil niet op de moment dat ik 18 ben een moto gaan zoeken, want dan zit ik vast met mijn examens en staan veel moto's op winter stop,... Dus. En dan kan ik al rustig wat zien met een wphb en mijn cursus. Dan heb ik thuis een voorbeeld staan.
 
Zo ik heb voor morgen een afspraak. De moto heeft volgens het inschrijvingsbewijs 25kW want ik heb daar namelijk een kopie van. Verder heeft deze wel een dubbele schijf van voor en de moto heeft een nieuwe achterband en groot nazicht gehad. Detail foto's volgen. Ik mag tevens een stukje rijden op een parking morgen.

Ik heb ondertussen en toch niet zo negatieve recentie gevonden en aangezien ik een onverwoestbare toermotor zoek... http://www.ciao.co.uk/Honda_CX500_V_Twin__Review_5502060

 
Laatst bewerkt:
Goed k heb 'm gekocht. Voor 700 euro. Zeer mooie motor trouwens. Klein beetje werk aan waarvoor ik toch 5 maanden de tijd heb. Over te weinig koppel... Ik zat in no time aan 100 en dit in tweede vitesse (misschien derde ben niet zeker of ik er ene gemist heb). Overigens mooie sound. Ja verder, foto's volgen en zo van die andere zaken die misschien tof zijn om hier te dumpen
 
Laatst bewerkt:
Ga eens naar http://www.hondacx500.nl/ voor heel veel info over dit type en de cx500.. ook handig voor goede info onver info over onderhoud enzo.
Jammer eigenlijk dat je hebt gekozen voor de cx400 wantvolgens mij ids de cx500 toch net iets beter, al was het alleen al vanwege het iets hogere pk/koppel , zelfs bij 25kw.. makkelijk op te heffen zodra je dat mag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan