Honda CX500 Cafe Racer

Zo weer even een update..
heb afgelopen week voornamelijk alle kroonstenen uit de kabelboom verwijderd en uitgezocht hoe de kabelboom hoort te zitten(vorige "opknapper".......).
In de garagebox waar ik werk aan de motor zit geen elektriciteit dus geen licht, dus ook maar even van de accu en de koplamp me verlichting gemaakt. Tevens kontje afgemaakt en de km teller behuizing waar ook de kabels in weggewerkt worden. Glasvezel en polyesterhars is onderweg.
1rzr5e.jpg

Het kontje gaat gemaakt worden op de motor zelf zodat de lijnen perfect overkopen naar de tank en er een mooie aansluiting ontstaat tussen tank en kontje.
5foo3s.jpg

het achterlicht word geïntegreerd in het kontje inclusief knipperlichten, kon niet echt een juist voorbeeld vinden maar voor het idee...
De spanningsregelaar en startmotor voeding paste precies onder het kontje dus dat is mooi meegenomen.
 
Zo weer even een update..
heb afgelopen week voornamelijk alle kroonstenen uit de kabelboom verwijderd en uitgezocht hoe de kabelboom hoort te zitten(vorige "opknapper".......).
In de garagebox waar ik werk aan de motor zit geen elektriciteit dus geen licht, dus ook maar even van de accu en de koplamp me verlichting gemaakt. Tevens kontje afgemaakt en de km teller behuizing waar ook de kabels in weggewerkt worden. Glasvezel en polyesterhars is onderweg.
[afbeelding]
Het kontje gaat gemaakt worden op de motor zelf zodat de lijnen perfect overkopen naar de tank en er een mooie aansluiting ontstaat tussen tank en kontje.
[afbeelding]
het achterlicht word geïntegreerd in het kontje inclusief knipperlichten, kon niet echt een juist voorbeeld vinden maar voor het idee...
De spanningsregelaar en startmotor voeding paste precies onder het kontje dus dat is mooi meegenomen.

Ben benieuwd naar je teller uiteindelijk!

Waar heb je je glasvezel en hars besteld eigenlijk?
Eventueel wil ik wel wat overnemen als je uiteindelijk wat over hebt (zag dat je ook in DH woonde)
 
Zo weer even een update. voornamelijk bezig geweest met het maken van het kontje en de tellerset.
weet wel dat ik nooit meer onderdelen uit glasvezel ga maken wat een rot werk. maar dat terzijde wel tevreden over het resultaat.
21ci7o0.jpg

xpzvdh.jpg

Helaas kan ik niet het zelfde zeggen over de teller behuizing, de koplamp komt bijna over de band heen..:
ejxvg0.jpg

die licht dus bij het grofvuil. poging 2 volgt later.
Tevens ook "even" nieuwe gas hendel in de oude behuizing verwerkt. hierdoor hoef ik niet 2 rondjes te draaien voor volgas.
2q233w2.jpg

vxo5i.jpg

Tevens nieuw remsetje binnen:
122gh8w.jpg


Vanaf nu zal het ook iets slomer gaan, drukte op school neem toe. En het gestelde budget van 500eurie per jaar is der ook al aan helaas.

Ps lewis de hars en glasvezel is op heb van wat ik over had het kontje versterkt.
 
Laatst bewerkt:
Zo weer even een kleine update.
voornamelijk geschuurd en geplamuurd.
27yjhi.jpg

Teller behuizing gemaakt.. ontwerp nr geen idee
16huf78.jpg

Redelijk tevreden over de plaat, wordt gebeitst in de kleur die het zadel zal gaan worden
rhofw4.jpg


Kon ze niet laten liggen en passen bij de rempomp die ik reeds had gekocht.
koppeling dient licht aangepast te worden.
144bv6a.jpg


Van wat allu en ander spul dat ik had liggen een nieuwe radiator cover gemaakt.
zvra8p.jpg


Iemand nog een flauw benul waarvoor die H brug tussen de uitlaten zit? of kan die weg.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zit die brug erin om een soort balans in de cilinders te krijgen qua druk ofzo. Dit zou ervoor moeten zorgen dat de uitlaatgassen als het ware uit de cilinders word "gezogen". Fuck dat, bij mij gaat ie weg in ieder geval. Weet je wel niet wat dat weegt?
 
Volgens mij een kilo of 4 a 5, eveneens de orginele behuizing van de radiator was al loei zwaar voor zo iets simpels. Heb het aan een "uitlaat expert" gevraagd en indd iets van tegendruk en geluid. Maar als je voor de H simpelweg twee buizen rechtdoor in de plaats neemt heb je een iets betere sound waarschijnlijk, en als je hem opnieuw afstelt een kleine vermogens winst.(met nadruk op kleine).

En de teller was niet geworden zoals gehoopt ben hem nu 3d aan het laten printen even uittesten wat dat nou oplevert.
 
De behuizing komt er bij mij niet meer op, scheelt gewicht en onder die zwarte lak zit een mooi koperen radiateurtje. Hoop er van de winter weer verder mee te kunnen, de garage is nu in orde maar moet nog een hoop andere motoren en auto's aanpakken.

Ben van plan om het hele subframe weg te slijpen en er een monoshock op te maken en waarschijnlijk een USD voorvork.
 
Laatst bewerkt:
Zo eindelijk de teller zoals ik wou *O* 3d printen heeft nog wel wat haken en ogen en nabewerking. uiteindelijk zal de teller matzwart gespoten worden. eveneens als de kroonplaat. De wijzerplaat word geborsteld aluminium uiteindelijk.
2ypj686.jpg

2qapn3b.jpg


aan de binnen kant van de km teller zit een kleine printplaat. Deze zet het "wijzertje" van de temperatuur meter om in een brandend ledje. Ik zal hiervan als die compleet/af is even een foto'tje daarvan uploaden.
en de afgevlakte kroonplaat met 4 verzonken inbusjes
ih5fo3.jpg
 
Zo even een kleine intermezzo/How to
Aan de Printplaat valt opzich niet veel te zien. Daarom even een schema

2n8yp1h.jpg


Omdat het voltage door de kabelboom varieerde tussen de 12en 15V (max en min) moet er een systeempje gemaakt worden met een constante output(dus niet rpm gevoelig)
Daarom word een 7809 spanningsregelaar gebruikt. de input is tussen de 12 en 35V. En output 9V.
De temperatuur sensor heeft een weerstandstabel. Mijne is in dit geval 104ohm op 70 graden en 17 ohm op 120 graden. De led is 1,8-2V en 20mA rekennen met 1,8V

Ubron=Uled+r1*A+r2*a
Led aan:
9V=1,8+17*0,02+r2*0,02 r2=343

Lede uit
9=uled+104*0,02+343*0,02. ->. Uled=9-2,08-6,68=0,06V dus die brand echt niet

Gehele systeempje kost pak em beet 3 euro
 
Laatst bewerkt:
Zo weer even een update:
kontje is af, inclusief achterlicht glas.
20qf3f6.jpg

10fanv5.jpg


en de teller set met aangepaste kroonplaat:
ad26ma.jpg


Volgende stap is de spatborden maken. en dan kan alles
uit elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Achterlicht heb je mooi opgelost!


Ja ben der eigenlijk wel heel tevreden mee. Heb een aanhanger achterlicht gekocht als basis. toen gezaagd met een ijzerzaag, mal maken en dan 10 minuutjes in de over op 160 graden, aandrukken en voila je heb de curve der in die je wilt.
 
Ik heb even een vraagje aan mensen die al vaker een project hebben gedaan. Ik beb waarschijnlijk vrij lang hiermee bezig en heb nu het motorblok los staan. Hoe kan ik deze
Het beste bewaren als het ware... Dit omdat het blok niet uit elkaar hoeft
 
Droog en op kamertemperatuur (zal niet lastig worden met dit weer) Even alle openingen "afdoppen" met een doek oid. Zet m het liefst op de grond. Als ie van je werkbank afdondert terwijl het daar niet hoeft te staan dan heb je er niks meer aan. Misschien even een houten frame maken zodat ie niet om kan rollen, als je m rustig laat zakken dan kan het blok best op het carter rusten.
 
Volgens mij zit die brug erin om een soort balans in de cilinders te krijgen qua druk ofzo. Dit zou ervoor moeten zorgen dat de uitlaatgassen als het ware uit de cilinders word "gezogen". Fuck dat, bij mij gaat ie weg in ieder geval. Weet je wel niet wat dat weegt?


is een balanspijp,

hoe dichter bij de cilinder, des te meer het vermogen in de hoge toeren komt en andersom uiteraard ook,
ergens achteraan, vermogen komt dan eerder (meer koppel)

motor kan je ook aan de buitenkant met WD40 inspuiten, werkt conserverend.


komen er nog spaakwielen in? :]
 
Laatst bewerkt:
Zo na lange tijd weer eens een updatje.
De how to van de teller is best simpel...... heb namelijk de platen onder de scanner gelegt en een tekening van gemaakt in autocad. hierna opgestuurd naar een vriend die de platen in sticker heeft geprint.
Verder is de behuizing 3d geprint aan de hand van een inventor model. Dan de plaat uit allu gemaakt en een printplaat aan de achterkant gemonteerd met alle aansluitingen ledjes weerstandjes etc.. dan een plexiglaasje er boven met een rubberen ring voor de waterdichtheid. Koste totaal iets van 60€ dus kosten vielen mee. Als je intresse hebt in de tellerplaat tekening kan ik die opsturen evenals het inventor idee.(of als je iets wilt in die trant kunnen we wel wat regelen:) ik help graag;)

Zo en nu de echte update, drukte drukte drukte en weinig tidj had ik helaas.
Ben afgestudeerd in tussentijd(sustainable energy technology aan de Tu Delft).
Heb me cb-1 verkocht en een CB600 hornet gekocht.
Me vriendin heeft haar rijbewijs gehaald en een xv250 gehaald.

En verder de belangrijke dingen nu:P
De teller is af:
ixe4w3.jpg

ilyw0m.jpg


Heb besloten de motor in de kelder verder te bouwen:
2qlr0cz.jpg


De koplamp oren gemaakt en even gekeken hoe het zooitje er uit ziet:
2mxpfya.jpg


En de knoppen op het stuur overgespoten en mooi gemaakt:
245kdi8.jpg

Al met al toch nog wat gedaan.
en tenslotte nog een paar spam fotootjes:
cb600 met nieuw windscherm:
30ruom1.jpg

en de xv250 van het vrouwtje:
2pyrzoj.jpg

(en ja het achterlicht heb ik al ingekort:P)
 
Hallo allen hier

Ik heb nog een Honda CX500A in onderdelen liggen incl. kuip en koffers etc.

Alleen blok en frame missen momenteel


Mocht iemand belang hebben dan hoor ik het wel ;)
 
Zo weer even een update,
Heb het frame verhoogd voor de zitting dus die kan binnenkort naar de lasser.
vgs7wh.jpg

Teven alles gezandstraald in een zelf gefabriceerde kast.
2wcelgo.jpg

vq09sg.jpg

En voor de afwerking de onderdelen van alu geglaspareld.
hrecyq.jpg

De afbeelding hierboven zijn de koplamp oren gemaakt van een plaat allu en wat klemmetjes van ebay.
 
Laatst bewerkt:
Heren van het forum. Even een vraagje.
door een miscommunicatie/fout is het lassen van me subframe mislukt.
Buiten dat het fout er op was gelast door een niet te noemen lasbedrijf was het ook nog eens belabberd gedaan. Dus mijn vraag is of iemand hier ergens in de loop van deze maand in het weekend mijn subframe wil lassen(tegen een kleien vergoeding uiteraard). Het lieft regio Zuid holland.

Alvast bedank Daniel. ps fotos van het "werk"
1es0vp.jpg
 
Godzamme!Wat is dat voor een waardeloos lasbedrijf?! :r
Wil het wel voor je netjes tiglassen maar zit niet echt in de buurt. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan