Honda CX500E winterproject

Winter BBQ 😎

C720DB9B-DE68-443F-88B4-969B5E4AFCF7.jpeg
 
Hahaha waarschijnlijk minder kans op een boze ega dan dat je het in de oven zou doen. Wordt het niet te warm?
 
Dat zou een heel chemisch hamburgertje worden. Lak geeft flink wat rook met een penetrant luchtje af 😐
 
Remklauwen in elkaar gefrot.

CB637455-E6BD-4C95-8875-DE3B46CA0D60.jpeg


Verder nog een vraag: hoeveel kracht (met het handje) is nodig om het blok te laten draaien ?
Of is er een plek waar ik mbv een sleutel (ring/steek/ratel) het blok kan tornen ?

Motor wil namelijk niet op de startmotor rond. Maar dat kan ook in de startmotor zitten (moet nog controleren of deze rond gaat als hij los naast de motor ligt).
 
Je kan de motor in de hoogste versnelling zetten, en aan het achterwiel draaien om het blok rond te draaien. Doe ik bij mijn BMW om de kleppen te stellen. En volgens mij kan je ook bij de meeste motoren het dynamodeksel verwijderen en aan het vliegwiel draaien.
 
Zal morgen eens proberen. Haal ik wel even de bougies eruit (iets met compressie 😉)
 
Zal morgen eens proberen. Haal ik wel even de bougies eruit (iets met compressie 😉)
Dat helpt. Bij de BMW K blokken beveelt BMW aan om dat niet te doen, omdat er dan vuil van de bougies(schroefdraad) tussen de klepzittingen kan vallen, dus ik doe dat dan niet. Iets met bougies die boven de uitlaatkleppen zitten...
 
Motor wil namelijk niet op de startmotor rond. Maar dat kan ook in de startmotor zitten (moet nog controleren of deze rond gaat als hij los naast de motor ligt).
Volgens mij zit er tussen de koppelingsdeksel en het oliefilter een dekseltje (17 of 19 zeskant) waar de krukas achter zit. Daar kan je tornen. Zal wel problemen geven met de radiateur die in de weg zit.
 
Hoi, wimvliss.
Ik kwam dit nog tegen in een doos.
Iets voor jouw?
2x kleppendeksel
Andere weet ik zo snel niet.
5E?
 

Bijlagen

  • 20210102_222522.jpg
    20210102_222522.jpg
    302,7 KB · Weergaven: 13
Zo vandaag tijdens het opruimen maar even de startmotor gewisseld (tweedehands aangeschaft met wat andere CX delen). Daarna vastgesteld dat het blok rondgaat 😎

En ook waarom de startmotor die gemonteerd zat het niet deed
CCE21B73-2799-47CD-A7B7-EFC389B4D32E.jpeg


Denk dat dit voldoende antwoord is waarom eea niet werkte 🤣
 
Roest wil niets zeggen, of die roest moet gezorgd hebben dat het anker niet kon ronddraaien vanwege klemmen.
Ik gok op slechte koolborstels bij die startmotor.
 
Roest veroorzaakte contact tussen het anker en de magneten. Er was fysieke weerstand in de startmotor. Koolborstels waren/zijn niet versleten.

Maar dat maakt niet uit. Er is een andere startmotor gemonteerd en ik ga de originele niet terug monteren.
Eerst zorgen dat het blok echt gaat draaien met carbs en benzine 😎 (carbs zijn twijfelachtig 😥).

Daarna het brik rijwieltechnisch in orde maken. Volgende stap is dan een kenteken zien te verkrijgen 🤞
 
Laatst bewerkt:
;( :( |(

Zo vanavond vastgesteld dat de carburateurset vervangen moet worden. De stationairsproeier is er niet uit te krijgen. Is met vanalles geprobeerd, warmstoken en dan met veel kracht een schroevedraaier(tje) proberen los te draaien. Ook geprobeerd met linkse tap en ook dat werkt niet. Nog geprobeerd uit te boren en ook dat is niet gelukt.

Dus ik moet op zoek naar een carbset voor een CX500E Euro. Staat van de carburateurs niet belangrijk als de stationairsproeiers er maar uit gedraaid kan worden (of reeds eruit ligt), dus als er onderdelen ontbreken geen probleem (huidige set bevat namelijk alle onderdelen, op de stationairsproeier na...8)7), Het gaat dus met name om de carburateur"behuizingen".
 
;( :( |(

Zo vanavond vastgesteld dat de carburateurset vervangen moet worden. De stationairsproeier is er niet uit te krijgen. Is met vanalles geprobeerd, warmstoken en dan met veel kracht een schroevedraaier(tje) proberen los te draaien. Ook geprobeerd met linkse tap en ook dat werkt niet. Nog geprobeerd uit te boren en ook dat is niet gelukt.

Dus ik moet op zoek naar een carbset voor een CX500E Euro. Staat van de carburateurs niet belangrijk als de stationairsproeiers er maar uit gedraaid kan worden (of reeds eruit ligt), dus als er onderdelen ontbreken geen probleem (huidige set bevat namelijk alle onderdelen, op de stationairsproeier na...8)7), Het gaat dus met name om de carburateur"behuizingen".
Past dit?
 
Helaas, gaan deze niet passen. Dit zijn carburateurs voor een eerdere versie.

De CX500 is er namelijk in diverse smaken en er zijn verschillende carburateurset toegepast.

Maar natuurlijk dank voor het zoekwerk :t
 
Heb een zoekvraag gesteld op het CX500 forum komt daar geen antwoord zal het waarschijnlijk wel Marco Becker worden. Maar hier geldt natuurlijk niet geschoten altijd mis :)

En echt haast heeft het natuurlijk niet...
 
Er is een carburateurset betaald en zal per postpakketje afgeleverd worden. Kan dus weer lekker een set carburateurs gaan reinigen ;)

Van deze is trouwens vooraf gecheckt dat alle sproeiers los zitten :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan