Honda CX500E winterproject

Zo het balhoofd heeft verse lagers.

Zie bewijs
D23E4218-460A-4515-8007-0BEE6C9DF5B0.jpeg
B4BA10F6-4930-4410-9D5D-4562F3E0C9F8.jpeg


Bij het bovenste lager nog niet aan het knoeien geweest met vet. Hij is er niet droog ingegaan 😉
 
Het gaat niet snel. Maar ik heb toch net een "bosje" remleidingen besteld :Y

Weet alleen zeker dat deze week NIET gemonteerd gaan worden :+
 
Nee, probeer dat ding rijdend te gaan krijgen. Maar ja, er moet ook wel eens wat anders gebeuren (op vakantie, schuttingen plaatsen, tuin aanpassen). En bij dat alles moet ik ook nog werken _O- (noodzakelijk anders kunnen de onderdeeltjes niet thuis afgeleverd worden :+). De schoorsteen (of uitlaat) moet toch ergens van roken })
 
Herkenbaar, m’n Volvo moest een andere dynamo, de gtr1000 had benzine in het carter en de achtertuin moest uitgeruimd worden voor de stratenmakers. Dus er waren bij mij ook wat prio’s. Ik hoop de komende maand mijn project een positieve draai te kunnen geven. En ook ik moest nog werken ook.

Je kunt maar één ding tegelijk en met jouw project komt het ook wel goed.👍
 
Geen foto’s (sorry 😜) maar hedenavond met de kwast bruin naar zwart gebracht.

Verder zit er nu een chromen stuur op met verzwaarde uiteinden (voorkomt trillingen). Verder nog de linkerhanden een beetje aandacht gegeven (is nu weer mooi zwart). Hoop dat er morgen nog wat tijd is om verder te prutsen 😉

De achterkant moet de gedemonteerd worden zodat eea schoongemaakt kan worden en geschilderd. Verder moet de achterbrug verwijderd worden (kan die geschilderd worden en kan de andere achterveer geplaatst worden).

Verder moet ik nog langs een automaterialenhandel voor lampjes (tellerbak krijgt verse lampjes 😉). Hoop dat het een standaardmaat is).

Er zit dus weer een beetje gang in dit project 😎
 
Zo gisteren nog even bezig geweest. Er moet nog wat verf verwerkt worden 😜

En nu verder met het verwijderen van de achterbrug (en vooraf even in het werkplaatshandboek kijken, iets met dit is de eerste keer).
885A9F1E-FAEB-4796-8BF1-8041DDAA6023.jpeg
4158B696-B39F-4923-B7B7-F9B4144EA5F7.jpeg
79CAB3D7-C3A8-410E-B72D-8A3AAB1CAA09.jpeg
 
Dat niet, meer van waar moet ik kwijt. En op dat moment weinig tijd 😉

Maar zoals te zien, nog niet rijdbaar (los van het detail dat er geen kenteken is).
 
Gisteravond nog bezig geweest. Hoop dat tijd en de kruipolie zijn werk doen (niet alles komt heel soepel los). Vanochtend nogmaals de spuitbus met kruipolie gebruikt...

Vanavond proberen...

KUAB3218[1].JPG
 
Goed bezig :9 . Ik ben ook wel eens aan de slag gegaan met verf uit een potje. Dat ging eigenlijk voortreffelijk goed met een redelijk goed resultaat.
 
De bout van de schokdemper annex veerpoot geeft nogal strubbelingen 😬

Vanalles geprobeerd maar nu overgegaan tot het verzagen van de boutkop.

En als die eraf is hopen dat de bout doorgeslagen kan worden. Houdt je van de straat zullen we maar zeggen 😉
 

Bijlagen

  • D02B1CBF-310D-46FC-A1D0-A08630C9A43F.jpeg
    D02B1CBF-310D-46FC-A1D0-A08630C9A43F.jpeg
    209,2 KB · Weergaven: 35
Heb de verfafbrandfohn al gebruikt. Geen beweging in te krijgen. En een goed passende dop (6 kant) kon ik ook al niet kwijt 😬 dus goed kracht zetten was ook niet mogelijk.

Het is dus gewoon veel zaagwerk om de boutkop te verwijderen.

Gevolg, het biertje smaakt nu extra lekker 😋
 
En een Dremel? Zelf wel goed ervaringen mee bij vastzittende en meedraaiende moeren bij onze eend uit 1987. Vooral door detailwerk en in krappe ruimte erg handig.
 
Ach, met mijn ijzerzaagje al een eind gekomen. Morgen als het goed nog wat verder. En eventueel pak ik de dremel (van de Gamma).

Maar verliezen zal die 😈
 
Lekker bezig, en de volhouder wint!

Puur ter interesse; lucht geveerde schokdemper of is dit iets anders?

1626680356644.png
 
Deze CX heeft als achterveerunit een soort voorvorkpootconstructie. En deze is inderdaad lucht ondersteund. De bestaande moet eruit "gesloopt" worden zodat een goed exemplaar kan terugplaatsen. Gelukkig zit in de "verse" veerunit de metalen bus die in de bovenzijde van de unit zit (want in de bestaand zal ik deze bus waarschijnlijk niet los krijgen, want volgens mij is eea "vergroeid" door corrosie.
 
Zo gebeurd er niets met de motoren in de garage en ineens op 1 dag een heleboel.
Voor de XS geldt dat er een frame de garage is ingesleept is om mijn XS-zooi aan op te hangen/verwerken. En voor de CX heb ik een hoeveelheid 'plastic' aangeschaft (en zelfs in de juiste kleur *D). Niet dat het morgen aan de CX gehangen gaat worden, maar het gaat wel zorgen dat de motor er straks redelijk strak uit komt te zien.
IMG_5344.JPG


Tevens heb ik nu de juiste (hele grote) knipperlichten :Y
Alleen nog even kijken of de knipperlichten aan de voorkant die op de motor zaten bij aanschaf dezelfde zijn, want dan kan er nog een 'glaasje' overgezet worden (want 1 van de nu aangeschafte knipperlichten is gescheurd).
 
Niet op de foto maar ook nog aanwezig is het kontje met deksel (waarvan ik een sleutel in bruikleen heb :} zodat er een goedwerkende kopie gemaakt kan worden).
 
Terug
Bovenaan Onderaan