Honda CX500E winterproject

Wat mij dus verbaasd heeft bij Honda zijn de Comstarwielen, met de geklonken "spaken". Dat ze er op vertrouwen dat die in de loop van de tijd geen speling op de klinknagels krijgen.
In de tijd van de Titanic werden complete schepen geklonken en dat ging ook meestal goed :+
 
In de tijd van de Titanic werden complete schepen geklonken en dat ging ook meestal goed :+
Daar trok de afkoelende klinknagel de platen nog steviger tegen elkaar. Volgens mij werden de klinknagels in de Comstarwielen koud geklonken.

Over de Titanic en klinken gesproken. Daar was het de enige manier om verbindingen te maken. Elektrisch lassen was er niet of stond nog in de babyschoenen.
En elektrisch lassen heeft ook zijn nadelen. In de 2e wereldoorlog werden in een hoog tempo Liberty schepen gebouwd on vracht te vervoeren. De eerste series werden nog geklonken. Maar dat vertraagde het bouwen De latere series werden elektrisch gelast. Ze waren wel sneller afgebouwd maar een probleem was dat bij een bepaalde afstand van de golven de schepen doormidden braken. De romp was te stijf.
 
BCDC7307-02CA-4D74-B83F-26992D5D9614.jpeg
794A8820-6DF8-4C89-BF35-274D8190D754.jpeg
Zo de motor staat op z’n verse banden. Was wat worstelen met de vooras (draad in de voorpoot had een braam). Dank zei Bolman is het gelukt 👍🏻👌🏻

Iets met een trapje M12 x 1.25

Dus kan dus verder. Uitlaat monteren en plastic. Iets met net na de winter gereed. Ben blij dat ik niet gezegd heb welke winter }):+
 
Bekijk bijlage 1862578Bekijk bijlage 1862579 Zo de motor staat op z’n verse banden. Was wat worstelen met de vooras (draad in de voorpoot had een braam). Dank zei Bolman is het gelukt 👍🏻👌🏻

Iets met een trapje M12 x 1.25

Dus kan dus verder. Uitlaat monteren en plastic. Iets met net na de winter gereed. Ben blij dat ik niet gezegd heb welke winter }):+
Ik vind het wel keurig geworden. En troost je, ik ben nog met een Corona project bezig.O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan