Honda Dax

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Hallo,
Mijn zoon heeft een Skyteam Dax gekocht. We hebben er samen naar gekeken en nu blijkt dat er scheurtjes in de carburateur zitten.. 😔

Kan iemand hier mij op een goed spoor zetten voor onderdelen?

Gr Harold
Loef verkoopt ze:

 
Ik hoorde bij Goedhard dat als je nog geen Dax bestelt hebt, hij pas medio 2023 verwacht word..
Iets met achterstanden bij Honda.... Dat is dus effe balen..

Weet iemand van jullie iets op internet te vinden waar deze versnellingsbak uitgelegd word kwa werking.
Die centrifugaal koppeling is duidelijk, maar hoe ontkoppelt dit bij schakelen van die roterende versnellingen onder het rijden ?
Kun je hiermee van 4 doordrukken naar 1 ?
 
Welk type blok is dit ?
Honda naam, net als bijvoorbeeld een MD21 is een NX250 uit 1988
Is er al een werkplaatshandboek van deze op PDF ?
Of de super cub waar het blok in zit ?
 
Ik hoorde bij Goedhard dat als je nog geen Dax bestelt hebt, hij pas medio 2023 verwacht word..
Iets met achterstanden bij Honda.... Dat is dus effe balen..

Weet iemand van jullie iets op internet te vinden waar deze versnellingsbak uitgelegd word kwa werking.
Die centrifugaal koppeling is duidelijk, maar hoe ontkoppelt dit bij schakelen van die roterende versnellingen onder het rijden ?
Kun je hiermee van 4 doordrukken naar 1 ?
Ik was net bij een Honda dealer en die zei dat als je hem nu besteld je hem in 2024 krijgt misschien, hij had er dertig verkocht maar had geen idee wanneer die zouden komen
Wacht wel af , er is er altijd wel eentje die er snel van af wil
 
Heeft de DAX voldoende vermogen om op de N-wegen een snelheid van 70 ~80 km/u aan te houden? Of zit de toerenteller dan tegen de rode zone?
 
Gisteren was ik bij Arie Molenaar, daar staan er een heleboel, nieuw.
In Zelhem stonden er 2, waarvan er een is verkocht. Er staat nu nog een grijze.

Ik heb erop gezeten en vind hem groter dan verwacht. Ik had ooit een Chinese Dax 125 en die was veel kleiner. Op de nieuwe Dax kom ik niet met mijn hakken aan de grond.
Ik vind de kleuren tegenvallen, waarom zo saai? Zo'n fiets wil ik in geel, blauw of mintgroen.
 
In Zelhem stonden er 2, waarvan er een is verkocht. Er staat nu nog een grijze.

Ik heb erop gezeten en vind hem groter dan verwacht. Ik had ooit een Chinese Dax 125 en die was veel kleiner. Op de nieuwe Dax kom ik niet met mijn hakken aan de grond.
Ik vind de kleuren tegenvallen, waarom zo saai? Zo'n fiets wil ik in geel, blauw of mintgroen.
Wat Ik Vreemd vind dat is die half automaat hak teen schakelen niet zo handig inde Regen . met de handkoppeling kan je dat opvangen als je band slipt . ook Vreemd en niet handig de Richting knipperlichten knop . zit nu verstop onderaan en daarboven zit nu een Mega grijze Claxon knop ? Ik rij zelf een MSX uit 2016 en die heeft het ook ( die knop ) Ik denk dat ze bij Honda de weg kwijt zijn
 
In Zelhem stonden er 2, waarvan er een is verkocht. Er staat nu nog een grijze.

Ik heb erop gezeten en vind hem groter dan verwacht. Ik had ooit een Chinese Dax 125 en die was veel kleiner. Op de nieuwe Dax kom ik niet met mijn hakken aan de grond.
Ik vind de kleuren tegenvallen, waarom zo saai? Zo'n fiets wil ik in geel, blauw of mintgroen.
Vind hem leuk, maar meer ook niet, veel te klein, leuk als je 16 bent.
 
Wat Ik Vreemd vind dat is die half automaat hak teen schakelen niet zo handig inde Regen . met de handkoppeling kan je dat opvangen als je band slipt . ook Vreemd en niet handig de Richting knipperlichten knop . zit nu verstop onderaan en daarboven zit nu een Mega grijze Claxon knop ? Ik rij zelf een MSX uit 2016 en die heeft het ook ( die knop ) Ik denk dat ze bij Honda de weg kwijt zijn
Ik heb een MSX uit 2014 gehad, maar die richtingaanwijzerknop kan ik me niet herinneren.
Hakteen schakelen lijkt mij ook niet ideaal. Het ontbreken van de koppeling vind ik wel handig. Dat had mijn Kymco K-Pipe ook.

@Broos
De fun is juist dat ze zo klein zijn. :Y
 
Hi de Kymco K-Pipe heb ik ook nog eens gehad was toen niet duur gekocht voor duizend euro met 1200 kilometers was toen 1 jaar oud.
1 Jaar gratis mee gereden ..... maar was meer brommer in mijn beleving.
 
ook Vreemd en niet handig de Richting knipperlichten knop . zit nu verstop onderaan en daarboven zit nu een Mega grijze Claxon knop ? Ik rij zelf een MSX uit 2016 en die heeft het ook ( die knop ) Ik denk dat ze bij Honda de weg kwijt zijn

Ik heb een MSX uit 2014 gehad, maar die richtingaanwijzerknop kan ik me niet herinneren.
:Y

Dat van die grote grijze toeterknop boven de richtingaanwijzers ipv andersom doen ze al vrij lang. In 2013 had ik in een test van de MSX al geschreven dat ik het een rare keus vond en later is het gemeengoed geworden bij Honda.
Het went wel, maar is irritant. Zeker als je ook nog andere motoren of motorscooters hebt van een ander merk.

Yamaha deed dit ook op een gegeven moment bij de MT-serie (en ik meen ook deels bij de XSR, in elk geval had de XSR900 dit ook). De toeter werd een ronde knop waar je lastig bij kon bij nood. Het zat voor de duim ook te ver weg. Eigenaren gingen dan soms ook de elektronica aanpassen, zodat de pass-knop bijv de toeterknop werd en die toeterknop de pass-knop. Yamaha is daar afgelopen jaar op teruggekomen en is het in elk geval weer normaal bij de MT-09 en XSR900. Ik hoop dat ze het ook doortrekken bij de rest van de MT- en XSR-serie . Maar aangezien ik me alleen bezig houd met A2-motoren, heb ik ook weer geen kennis van elk model.

Ook irritant bij Honda blijft die remschijf waar geen slot doorheen past. Kleine aanpassing in de productie, grote blij bij de kopers. Maar ook dat zeg ik al 10 jaar en ik kan toch niet de enige op de wereld zijn die zo denkt.
 
Dat van die grote grijze toeterknop boven de richtingaanwijzers ipv andersom doen ze al vrij lang. In 2013 had ik in een test van de MSX al geschreven dat ik het een rare keus vond en later is het gemeengoed geworden bij Honda.
Het went wel, maar is irritant. Zeker als je ook nog andere motoren of motorscooters hebt van een ander merk.

Yamaha deed dit ook op een gegeven moment bij de MT-serie (en ik meen ook deels bij de XSR, in elk geval had de XSR900 dit ook). De toeter werd een ronde knop waar je lastig bij kon bij nood. Het zat voor de duim ook te ver weg. Eigenaren gingen dan soms ook de elektronica aanpassen, zodat de pass-knop bijv de toeterknop werd en die toeterknop de pass-knop. Yamaha is daar afgelopen jaar op teruggekomen en is het in elk geval weer normaal bij de MT-09 en XSR900. Ik hoop dat ze het ook doortrekken bij de rest van de MT- en XSR-serie . Maar aangezien ik me alleen bezig houd met A2-motoren, heb ik ook weer geen kennis van elk model.

Ook irritant bij Honda blijft die remschijf waar geen slot doorheen past. Kleine aanpassing in de productie, grote blij bij de kopers. Maar ook dat zeg ik al 10 jaar en ik kan toch niet de enige op de wereld zijn die zo denkt.
De DAX Heren / Vrouw nog in Winterslaap ? het is zo stil
 
Ik ben gister gebeld door Goedhart dat de eerste Dax is geleverd. Ze gaan hem nu op kenteken zetten en over een 1,5 week kan ik hem waarschijnlijk ophalen. 2e rode dax die zij binnen hebben. In Maart 2022 direct besteld, jaartje later komt die dan eindelijk. Ben erg benieuwd
 
  • Geweldig
Waarderingen: dgr
Terug
Bovenaan Onderaan