Honda Dax

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Dat is goed om te lezen, dan pas ik er ook op. hij is hier in de buurt (midden limburg) niet te krijgen/proef te rijden. Maar ik moet binnenkort naar Amersfoort om bij SL Grafics mijn nieuwe helm op te halen, dan zou ik wel langs Molenaar kunnen rijden denk ik.
 
ik denk dat je de dax met de monkey hebt verwart, ik heb daarstraks even gebeld. ze verwachten er pas een in week 28.
 
Top, doe je goed, ga je hoop lol aan beleven, ik in ieder geval wel, en de kids vinden het al helemaal fantastisch
 
Zal bij mij 98 in gaan, altijd in mn motoren getankt.

Overigens net het OEM bagagerek besteld.
 
Ik ga zaterdag 10 juni naar Goedhart, wereldreis vanuit Limburg! heel netjes geholpen door de verkoper aan de telefoon, hij begreep de situatie en wilde met alle plezier een van de Daxen op kenteken zetten en rijklaar maken zodat ik een proefrit kon maken. Ik wil wel zeker weten dat ik er fatsoenlijk op kan zitten met mijn 1,90 en ik wil het schakelen proberen, ik heb vorig jaar mijn schakel-enkel uit de kom gehad en hoewel ik mijn mobiliteit redelijk terug heb is hak teen schakelen nieuw voor me. Als de proefrit bevalt laad ik hem in het busje en is het op naar Limburg.

Ik heb natuurlijk ook al rondgekeken voor accessoires en dat oem rekje gaat er ook op komen. ik kan alleen het zijtasje niet met een chromen rekje vinden. En de claxoncover is een must!
 
Die had ik inderdaad ook gevonden. misschien dat het verchroombedrijf hier op de straat er iets mee kan.

Er zijn veel te veel toffe dingen te vinden, gaat weer klauwen met geld kosten dit.
 
Ik ken het 😂 En verwacht dat nu ze langzaamaan beschikbaar komen dat het alleen maar meer gaat worden.

Ohlins achtervering (net als bij de Monkey), eventueel wat leuke uitlaatjes.. you name it.

Moet wel nog ff puzzelen wat ik qua slot ga doen. Misschien zo'n retro leren stuurrolletje ofzo er aan hangen en daar een kettingslot in.
 
Slot ga ik niet vaak nodig hebben, de Dax is voor erbij, rondjes om de kerk, s'avonds een keer een flinke ronde en een sporadisch avontuur naar de eifel.
 
@ Memphis,
Dat schakelen is gewoon ff wennen, ik betrap me er nog steeds op dat ik af en toe naar de koppeling grijp en "mis" de verkeerde kant op schakel.
Je hoeft je hak niet te gebruiken, want terugschakelen lukt ook prima met je teen, alleen dan de andere kant op (om het makkelijker te maken |()
Het enige dingetje is het terugschakelen terwijl de gang er nog in zit, in het begin schrik je je dood, zeker al hij nog niet is ingelopen gaat het helemaal "stroef" maar ook dit draait na de nodige km's alleen maar makkelijker.
Het trucje met terug schakelen is, of 'n "dameshaartje" gas er op houden of een dotje tussen gas exact op het moment van terug schakelen en dan merk je er niks van en rolt hij net zo fijn door.
Het is in het begin ff aan klooien, maar geloof me, in no time weet je niet beter.

Mijn beide zoontjes, 9 en 8 jaar oud rijden er ook vrolijk op rond, en zij weten niet beter, dus het is maar net wat je de "aap" aanleert ;)

Deze mafkees legt dat schakelen met tussengas uit. zo rond de 6min. in het filmpje
 
Die had ik al gezien idd. Goed channel overigens. Koppeling ga ik geen probleem mee hebben. De MV is er ook een met een continue koppeling. Heb er wel zin in. Hopelijk past ie achterin de bus, ik heb 1,1 meter hoogte ongeveer.
 
tempImagek97Trh.jpg

Achter in mijn bus, Transporter dubbel cabine korte wielbasis
 
Ik zat een beetje met de hoogte, maar dan moet het in de Hyundai H300 enkelcabine wel gaan passen. alleen even kijken hoe ik em ga afbinden. De bus is ingericht als werkbus met een zelfgemaakte vlakke vloer erin en geen sjor ogen. maar komt goed!
 
Ik ken het 😂 En verwacht dat nu ze langzaamaan beschikbaar komen dat het alleen maar meer gaat worden.

Ohlins achtervering (net als bij de Monkey), eventueel wat leuke uitlaatjes.. you name it.

Moet wel nog ff puzzelen wat ik qua slot ga doen. Misschien zo'n retro leren stuurrolletje ofzo er aan hangen en daar een kettingslot in.
zo'n stuurrolletje, niet leer wel "chinees" waterdicht krijg je bij Ali had ik gezien. zit ook een telefoon vak in, is met navigatie ook gemakkelijk.
 
Ik zit nog steeds te overwegen om in de achterschijf 2 of 4 tegenover elkaar liggende gaten uit te laten boren zodat het slot er door kan, ben er alleen nog niet aan toe gekomen.

Maja, andere kant, als ze het brommertje mee willen nemen pakken ze hem wel met slot en al op en weg Istie, dus tja, zeg 't maar......
 
een slanke ketting en dan achter de veerpoot langs? dan moeten ze de halve fiets uit elkaar slopen. het enige probleem is transport.
 
Gister avond eerste stukkie over de snelweg gereden...... :]
Das nog best spannend op zo'n klein ding tussen die grote vrachtauto's.......
 
Maar op een zondagmorgen? 95 op de autobaan richting de eifel? Moet toch wel kunnen? Terug kan ik altijd wel binnendoor ofzo!
 
Terug
Bovenaan Onderaan