Honda deauville 650 stottert tussen 2k en 3k toeren

Noah_23

Rookie
25 aug 2020
24
4
Hallo,

Ik ben nieuw hier maar als enthousiast sleutelaar voel ik mij gelijk op mijn plek.

Ik heb een honda deauville opgeknapt en daarbij ook de carburateurs uit elkaar gehad om te verschonen. Nu zit die al een jaar in elkaar en rij ik er dagelijks mee maar hij happert tussen de 2000 en 3000 toeren en vooral s'avonds als het wat kouder is buiten. Nu denk je gelijk aan een paar situatie's: ik dacht hij krijgt te weinig bezine in het "pilot jet" gebied dus heb ik de pilot screw bij gedraaid aan beide kanten (want het is een v-twin dus met 2 carburateurs), leek niet te helpen. Ik heb verschillende sproeiers geprobeerd groter en kleiner en van de pilot en main jet maar ook dat leek het probleem niet te hebben verholpen. Nu zitten de originele sproeiers er weer in en beide pilot screws zijn 1,5x draaien open gezet. Nu is mijn vraag dus heeft iemand een idee waar het aan kan liggen. De motor is origineel op de uitlaat na, deze is vervangen voor een exemplaar die wat meer open is, zit geen db killer meer in.
 
Nee, heb wel het een en ander gelezen hier op de forum over de gasnaald. Die moet bij mij dan met shims worden verhoogd. Zijn deze ergens makkelijk te halen of bestellen?
 
Stationair sproeier, tja de naam zelf zegt t al.. hoofdsproeier is vol gas... gasnaald is afstellen middengebied.. pilot screws is meer hoe ie op t gas lekker gereageerd..maar uiteraard hebben alle wijzigingen onderling wel invloed op elkaar..
 
Waar die te vinden zijn weet vast iemand op t forum hier.. ik heb ze zelf gemaakt met ringetjes die pasten, n stuk schuurpapier en n hoop geduld.. maar dat was ook n zondagmiddagklusje, alles dicht en k moest en zou t die dag voor elkaar hebben.. en ja, de aanhouder wint.. :)
 
Hallo,
Ik rij ook op een Honda Deauville nt650vDeauville (1998)
Volgens mij heb ik dat ook gehad alleen toen had in net winddeflectoren voor de voeten er op geplaatst. er staat wel het eea op het deauville forum. ik heb het allleen niet snel terug kunnen vinden maar uiteindelijk heeft het inkorten van de ontluchting slang van de carb geholpen. er zitten er rechts 3 en links een. die links moets ik hebben. het schokken was daarna over. mogelijke verklaring ik trok bij een bepaalde snelheid (110/120) een soort vacuum rond het uiteinde van het slangetje. ook inwendige vervuiling kan een rol spelen. pprobeer het eens zou ik zeggen.
suc 6
 
Terug
Bovenaan Onderaan