honda deauville 700nt bruin zwarte benzine

pia100

Rookie
10 mei 2023
12
1
ik heb een probleem ,na het rijden van een korte rit kleurt de benzine bruin zwarten loopt de motor niet meer, heb de benzine tank al meerdere malen gecontroleerd zelfs op roest niks te vinde of te zien ,bezine pomp ook meerder malen proper gemaakt + filter ook , ook al nieuwe bezine geprobeert ,olie en olie filter ook al vervangen probleem blijft ,al aan verschillende personen probleem uitgelegd niemand weet iets,daarom vraag ik het hier eens

Mvg Luc
 

Bijlagen

  • IMG_20230328_163034.jpg
    IMG_20230328_163034.jpg
    195,8 KB · Weergaven: 91
  • IMG-20230328-WA0021.jpeg
    IMG-20230328-WA0021.jpeg
    145,7 KB · Weergaven: 89
ik zou het eens goed controleren
En als de carterontluchting niet op de tankbeluchting is aangesloten, dan zou ik nog eens goed kijken naar de tankbeluchting. Het vuil moet toch ergens vandaan komen. Misschien is de tankbeluchting in het verleden vuil geworden en zuigt dat nu steeds in de tank.
 
ontluchting nogmaals gecontroleerd ,gaat rechtstreeks naar onder + doorgeblazen en proper gemaakt met cleaner ,wat benzine in schaaltje gedaan en inderdaad er blijft wat olie achter ,toerental ook terug gezet naar standaard ,alles nog eens proper gemaakt en ga hem nog eens testen en we zullen zien
 
ontluchting nogmaals gecontroleerd ,gaat rechtstreeks naar onder + doorgeblazen en proper gemaakt met cleaner ,wat benzine in schaaltje gedaan en inderdaad er blijft wat olie achter ,toerental ook terug gezet naar standaard ,alles nog eens proper gemaakt en ga hem nog eens testen en we zullen zien
welke ontluchting?
 
Wat ik mij afvraag, gebeurt het alleen tijdens het rijden? Dus niet als je de motor een week laat stil staan bijvoorbeeld. Anders zou het wellicht een rubber zijn wat aan het oplossen is.

Als het alleen gebeurt tijdens het rijden, gebeurt het dan ook als je de motor stationair laat lopen?
Zou je hem ook met een alternatieve benzine tank kunnen voeden om de tank uit te sluiten.

Geen idee of je er wat aan hebt 😃, Just my 2 cents 🙂
 
heb hem gisteren een 15 tal min. laten draaien niks aan benzine te zien ,na een nachtje stilstand kleurt benzine weer bruin , ik weet het niet meer hoor , het spookt denk ik, zou het kunnen dat die rubber aant oplossen is ,hoe zie je dat
 
Laatst bewerkt:
Maar, als je de carterontluchting van je eigen motor niet kan vinden, is het wellicht beter 'm naar een motorzaak te brengen. Die moeten ze in België toch ook wel hebben?
 
opzich is doorverwijzen naar een ander forum niet helemaal het idee van dit forum.

Maar ik wil wel weten waar het nu door komt :)
Ja, en ik denk met jou vele anderen. Want ook ik vind het een vreemd iets. Maar gezien de antwoorden gaan wij het niet te weten komen, tenzij er iemand met inzicht en verstand van zaken naar gaat kijken (ritje Belgie, iemand?). We kunnen nog wel een gokje wagen:

@pia100 Hoe ziet je tankdop afdichtingsrubber er uit?
 
ik heb een probleem ,na het rijden van een korte rit kleurt de benzine bruin zwarten loopt de motor niet meer, heb de benzine tank al meerdere malen gecontroleerd zelfs op roest niks te vinde of te zien ,bezine pomp ook meerder malen proper gemaakt + filter ook , ook al nieuwe bezine geprobeert ,olie en olie filter ook al vervangen probleem blijft ,al aan verschillende personen probleem uitgelegd niemand weet iets,daarom vraag ik het hier eens

Mvg Luc
zie openingsbericht
 
Terug
Bovenaan Onderaan