Honda Deauville model 2004

Vuurtoren

Rookie
23 jan 2004
9
0
Nieuw Vennep
Ik hoor en zie alleen maar verhalen over de Deauville 2002 en ouder.Ik heb helaas mijn 2002 model (destijds nieuw gekocht)twee weken geleden in de finaal in de prak gereden met 30199 kms op de teller. Haarspeld bochtje- net te hard - stepje over de grond - middenberm- zand en dan een frontaal een paaltje = 7000 euro schade, schrammetje op mijn heup en dat was het einde dus van een heerlijke motorfiets. Ik heb gezocht naar BMW's R1150RT/R1200ST/R1200RT/K1200/Yama fjr1300 en geen van allen voldeden aan mijn kritische eisen. Ik moet een degelijke jaarrondfiets hebben, die glad is afgewerkt op het blok ivm pekel/max 260 kgs is/max 87 cm breed ivm schuurdeur. Kortom dan kom je toch weer bij de Deauville terecht. FJR1300 die ik proefreed had de nare eigenschap dat het stuur bij een bochtje om wil klappen en je dus bewust moet tegen duwen.Of dat een miskleun was weet ik niet, maar het reedt niet ontspannen.
Ik heb dus nu een blauwe Honda Deauville model 2004 en ik ben verbaast over de toch opvallende verschillen met het 2002 model.
1-Soepeler blok die beter lijkt te trekken dan het 2002 model die ik echt moest inrijden. 2002 model trok voor geen meter in de eerste 8000 km.Pas vanaf 18000 was ie echt los.2004 model trekt al gelijk verbazend goed en ik heb het idee deze amper hoef in te rijden.
2-zwaarder lakwerk op frame. wat eerst licht behandeld alu was, is zit nu echt stevig in de lak.Toekomst zal het leren of het werkelijk pekelbestendig is.(Na elke pekelrit maakte ik het blok schoon en zette de kachel in de schuur aan!!!)
3-Hazardlight knop ipv aan/uit dimlicht.
4-Frame lijkt stijver te zijn.(2002 model kon ook wel niet goed gelast zijn hoor)
5-Michelin Macadam banden ipv dunlopjes. Volgens mij deed Honda altijd Dunlop, maar dat kan ook aan de motorzaak liggen hoor. dat weet ik niet, maar hij spoort beter.

Kortom ik ben er niet vanaf te slaan. Conclusie: 2004 model rijdt stukken lekkerder dan de 2002 en is een feestje op zich. Als ik alleen in de zomer zou rijden dan was het een BMW R1200ST geworden, want dat is helemaal super. Smoeltje is even wennen, maar het rijdt als de brandweer en trekt als een idioot.

Tis maar dat jullie het weten.
Vuurtoren
 
Zijn wel leuke machines, klopt, al stonden ze bij ons op de avondschool motorfietstechniek bekend als " tupper-ware-brommertjes" :Z
 
Dacht dat de bijnaam voor deauville, Dullville was ivm het weinig vermogen en saaie rijgedrag.
Proest: Fritz rijdt zelf Diversion ehhh :X
 
twee weken op zo'n brommer moeten sturen :+ mijn BM trouble you was ernstig ziek
Er is geen kick uit te halen, zeker niet met de snelheid :Z
Wel ff wat strepen met de stepjes op het asfalt gezet dus waar een wil is ...... :}
Het is dan ook wel een stapje terug van 130 duitse dravers naar 56 japanse fjordknolletjes :]
 
...Als ik alleen in de zomer zou rijden dan was het een BMW R1200ST geworden, want dat is helemaal super...
Vuurtoren
Hey Vuurtoren, de topic is al wat ouder, dus ik dwaal lekker af ;)
Waarom bovenstaande constatering? Kun je toelichten wat er mis is met de R1200ST in de winter :?

Thanx :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan