honda deauville stottert bij 5000 toeren

viper45

MF'er
7 feb 2008
49
12
den helder
beste MF's
ik heb een Honda Deauville ;) ntv 650 uit 1998 met 33.000km op de teller. Sinds kort tegen de 5000 toeren begint de motor wat te haperen. Valt niet uit of zo. Kan gas bijgeven naar hoger toerental en dan is het probleem weer over. Is vooral bij warme motor en als je langzaam door dat toerental heengaat. Ik rijd woon werk er mee en meestal inderdaad 120km dus rond de 5000rpm. Wat is er onlangs gedaan nieuwe band voor en achter,motorolie+filter,luchtfilter vv bougies zijn iridium net 10000 er in weet iemand wat dit kan zijn?? :? :?
 
bedankt voor jullie reactie, :}

ja het is een fiest met carbs
en ja voor zover ik weet zit er een luchtfilter op voor het juiste bouwjaar (via louis.de besteld)
voor wat betrefd de bougie de vorige eigenaar heeft hij voor deze gekozen om er zeker van te zijn dat hij goede kwaliteit en lange levens duur gekocht had. dus ?? :/

Willem 1940
bedankt voor je "ja" en de links maar nu?? ik kan er niet zozeer kaas van maken kun je wat duidelijker zijn?? bedankt :? :?
 
Ik zocht alleen maar de gegevens om uit te vinden of het een carb-fiets is; de 700+ afgeleiden, zag ik op net, hebben inspuiting.

Wat ik niet vond: of er soms zo'n speciale power-klep (naam ben ik ff kwijt) in/op het uitlaat-gedeelte zit.

Vertel zo veel mogelijk van wat je misschien nog meer merkt, tot hiertoe lijkt het mij een freak-storing met vast wel meer dan 10 mogelijke oorzaken. Hoe meer je weet te vertellen, des te meer kans dat een ervaren rijder (niet ik dus) er iets bekends in ziet.

NB: Zot heeft het vaakst gelijk. :Y
 
Laatst bewerkt:
Had vergelijkbare problemen met mijn slecht weer fietsje.
Een soort van hikken in de 2000/4000 toeren gebied met constante snelheid.
Met stationair en gas geven geen problemen.
Is welliswaar een 1 cilinder freewind maar wel eentje van vonk,brandstof,lucht.

Had ook de carbs schoongemaakt, rubbers tussen carbs en cilinder nagekeken of er geen lek in zat, nieuwe bougies en zelfs een nieuwe bobine.
Bleek tenslotte een te krappe afstelling van de uitlaat kleppen te zijn.
Weer netjes op de waardes gestelt en liep weer als een zonnetje
 
beste MF's
ik heb een Honda Deauville ;) ntv 650 uit 1998 met 33.000km op de teller. Sinds kort tegen de 5000 toeren begint de motor wat te haperen. Valt niet uit of zo. Kan gas bijgeven naar hoger toerental en dan is het probleem weer over. Is vooral bij warme motor en als je langzaam door dat toerental heengaat. Ik rijd woon werk er mee en meestal inderdaad 120km dus rond de 5000rpm. Wat is er onlangs gedaan nieuwe band voor en achter,motorolie+filter,luchtfilter vv bougies zijn iridium net 10000 er in weet iemand wat dit kan zijn?? :? :?

Johan,

onder je blok komen 3 slangetjes uit ( in de buurt van de middenbok). Eén daarvan is de ontluchting van de carburateur. Knip daar een cm of 3 van de onderkant af. Als je niet weet welke slang je moet nemen kort je ze alledrie in. Zorg er wel voor dat de slangen binnen het beugeltje blijven zitten dat de slangen op hun plaats houdt.
 
Johan,

onder je blok komen 3 slangetjes uit ( in de buurt van de middenbok). Eén daarvan is de ontluchting van de carburateur. Knip daar een cm of 3 van de onderkant af. Als je niet weet welke slang je moet nemen kort je ze alledrie in. Zorg er wel voor dat de slangen binnen het beugeltje blijven zitten dat de slangen op hun plaats houdt.
Ow; weet jij dan precies hoe lang die/zijn slangen zijn, ik bedoel dat ze wel 3cm kunnen missen zonder in de lucht te gaan hangen? En als iemand dat al eens eerder gedaan zou hebben ... ?

8-)
 
in principe kan je je vraag ook in het Transalp forum stellen,
want ik meen me te herinneren dat deze gebruik maken van hetzelfde moterblok.
Alleen is de Transalp met ketting en Deauville met cardan.
succes
 
Ow; weet jij dan precies hoe lang die/zijn slangen zijn, ik bedoel dat ze wel 3cm kunnen missen zonder in de lucht te gaan hangen? En als iemand dat al eens eerder gedaan zou hebben ... ?

8-)

Willem,

ik weet niet precies hoelang die slangen zijn. Vandaar mijn waarschuwing ervoor te zorgen dat ze binnen de beugel blijven en dus niet los gaan hangen.

En ja.. het is al eerder gedaan en met succes. Zelf heb ik er jaren geleden ook mee te maken gehad en bij mij hielp deze truc ook. Lees hier ook maar eens..
Gratis forum
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie's
ed
ik heb donderdg om 22.00 gelijk van de 3 slangen ca 3 cm afgeknipt. en ze bleven netjes in het beugeltje
echter niet met het gewenste resultaat. :N de klacht bleef het zelfde. Bij nader onderzoek kwam ik er achter dat een van de slangen de overstroom van de koeling is en de andere twee de ontluchting van de tank. :? Wel zit er een aan de andere zijde volgens de tekeningen zou dat de "air vent tube" van de carbs zijn. Deze is aan het uiteinde vochtig.
ik neem aan dat je deze bedoeld allen wat de invloed van de voet deffelctoren hier op is ??? (Deauville site gelezen)
Ik haal ook daar een stukje af en dan maar weer proberen, we zien wel er waren nog een aantal andere mogelijkheden een daarvan moet toch de juiste zijn lijkt mij :Y

Johan
 
Terug
Bovenaan Onderaan