Honda Deauville Topic

Inmiddels trouwens ook dit gevonden

Link: Ruit verhoogd

Lijkt me misschien nog wel beter voor bijna de zelfde prijs ( Alibaba niet meegerekend dan..)

Vandaag i.i.g. 2 bougies en olie filter gehaald. Zondag eerst maar eens verse olie er in gooien voor de 24k beurt.
En dan alle inspectie punten aflopen die in het boekje staan.
Voor zo ver ik gezien heb kan ik de meeste zelf wel aanpakken.
Waar je rekening mee moet houden is dat bij een veel hogere ruit je altijd door de ruit zal moeten kijken,
nadelen daarvan is dat je last krijgt van reflecties als de zon in een bepaalde stand staat,ik zelf zie dan bijna niks meer
en moet langs de zijkant van de ruit gaan kijken om nog wat te kunnen zien,nog iets waar je dan op moet letten is de
klaarheid van de ruit,van een ruit die je beeld vervormt word je gek,dat ben je heel gauw zat,dat komt meestal voor bij de
goedkopere ruiten,nu is Ermax wel een bekend merk,dus zal dat wel goed zijn.
 
Waar je rekening mee moet houden is dat bij een veel hogere ruit je altijd door de ruit zal moeten kijken,
nadelen daarvan is dat je last krijgt van reflecties als de zon in een bepaalde stand staat,ik zelf zie dan bijna niks meer
en moet langs de zijkant van de ruit gaan kijken om nog wat te kunnen zien,nog iets waar je dan op moet letten is de
klaarheid van de ruit,van een ruit die je beeld vervormt word je gek,dat ben je heel gauw zat,dat komt meestal voor bij de
goedkopere ruiten,nu is Ermax wel een bekend merk,dus zal dat wel goed zijn.

Oke bedankt voor de waarschuwing, hoewel ik v.d. week een beetje heb zitten meten. Als ik 10 cm -Dat is wat er aangegeven wordt wat de nieuwe ruit hoger zou zijn- er bij optel zou ik er inderdaad door heen kijken. Maar Ik heb mijn originele ruit in de hoogste stand staan. Dus als die dan 1 a 2 tandjes omlaag gaat zou ik er over heen kijken maar wordt de wind wel beter omgeleid door dat gebogen deel aan de bovenkant...

Volgens mij moet ik het gewoon proberen....
 
Ik kan trouwens ook melden: Met 13 kilo boodschappen in je topkoffer gaat je motor niet beter sturen..!! -O-

Omdat we niet zo vaak meer in NL zijn neemt mijn vrouw altijd de kans waar om een boodschappen lijstje mee te geven als ik er wel eens ben.
Maar dat is niet best voor het stuur gedrag.....

Het slinger euvel is inmiddels wel bekend. Zonder topkoffer en bagage slingert die niet.!!
Blijkbaar is de balans toch niet helemaal berekend op spullen in de koffers. En dus ook geen topkoffer.

Nou ja is ook een stukje sportiever en het scheelt in brandstof. Zo vaak gebruik ik dat ding toch niet.
Dus dan maar lekker zonder kofferbak rond rijden.
 
Toch een GL moeten kopen :Y ,ik kan hem helemaal afladen en dan merk ik er nog weinig van;)
Ik heb ook een compressor aan boord,dus mocht de vering er last van krijgen pomp ik die meer op.
En mocht ik dan nog ruimte te kort komen kan er ook nog een aanhanger achter,
dus laat die boodschappenlijst maar komen :+


naamloos.pngjk.png
 
Laatst bewerkt:
Wat het slingeren betreft,controleer of je bandenspanning niet te laag is,met boodschappen kan het zijn dat je die op het maximum
opgegeven moet zetten,ook zou je de achterschokbreker veer wat meer voorspanning kunnen geven,het kan
zijn dat het slingeren dan verdwijnt of minder word,als de voorvork te verstellen is kan je die ook wat meer voorspanning geven.
 
Banden spanning heb ik pas nog gedaan en die zet ik eigenlijk altijd op het maximum. De achter vering had ik ook al wat straffer gedraaid. Maar morgen lekker een vrije dag hier, morgen ochtend ff rondje in de telefoon zetten en dan ga ik hier eens mooi toeren en nog wat experimenteren. Dan zal ik de banden nog eens nakijken en nog wat aan de vering draaien. Maar vooralsnog lijkt het zonder topkoffer weg te zijn. Voorvork weet ik trouwens niet of dat kan. Waar zou ik dat moeten vinden?

PS. Die GL vind ik wel mooi hoor, maar dat is wel ff een andere klasse... 👍
 
Had al gezien dat er aan de voorvork niets te stellen is,slingeren zal waarschijnlijk komen doordat het voorwiel
lichter word door het extra gewicht en winddruk op de topkoffer,bij wat voor snelheid begon dat slingeren?
 
Eigenlijk als ik mij gas losliet om wat uit te rijden richting stoplicht, even de armen strekken je kent dat wel.
Tja hoe hard rijdt je dan? 70 zakkend naar 40/50 of zo

Ik geef toe dat mijn laatste rit misschien niet helemaal representatief was. Maar het ik had het daarvoor ook al gemerkt toen ik niks mee had. Zal morgen ook eens merk en type band opzoeken. wellicht dat het niet de originele meer zijn.
 
Dat is vreemd,meestal is slingeren door te weinig druk op het voorwiel pas bij veel hogere snelheden merkbaar,
slingeren bij lage snelheid kan komen door een band die niet goed om de velg ligt,onbalans van het wiel,een versleten balhoofdlager of speling op de achterbrug.
 
Oké ik heb wel wat contact met locale motorrijders hier die wat meer technische kennis hebben van motorfietsen dan ik. Dan zal ik eens samen met hun e.e.a. na gaan kijken. Want het blijft altijd lastig antwoorden als je de motor zelf niet voor je hebt staan. Maar dan heb ik in ieder geval enkele punten om van uit te gaan zoeken.
Ik denk zelf dan eigenlijk eerst aan de banden/wielen, want met 26.000 gereden km zou er toch eigenlijk nog geen speling in de achterbrug of balhoofd lager moeten zitten lijkt mij. (of de vorige eigenaar heeft heel veel wheelies gemaakt en hem iedere keer wat hard neer laten ploffen, maar daar lijkt het mij de motor niet naar)
 
Laatst bewerkt:
Nee een Deauville is nou niet echt een motor die uitnodigt om er wheelies mee te maken,verder is het een kwestie
van dingen controleren en uitsluiten.
 
Wat is Denemarken toch een heerlijk land om te rijden. Veel bochtige wegen door glooiend landschap met relatief rustig verkeer. Zondag middag mooie rit naar Køge gemaakt. Alleen, het waait hier tot nu toe behoorlijk. Ik hoop wel dat dat eens een beetje minder gaat worden de komende zomer.
Verder steeds meer kilometers aan het maken met de Honda dus ik raak er steeds meer mee vertrouwd en ga ik de wegen ondertussen wat leren kennen van het woon-werk verkeer en naar de lokale winkels. En zo kom ik vandaag door de bocht heen en hoor ik ineens ggggggg. Oeps.... Ook net even de balans kwijt maar verder goed.

Kijk ik later naar de onderkant zie ik dit:
MURhRuDHQZ+7tBWhX5Yskg.jpg


Het hoekje van de kuip dus mooi over de grond gegaan.... mmmm. Beetje jammer weer dit. En ik vind het eigenlijk vreemd want de bolmoer die onder de voetsteun zit lijkt helemaal niet beschadigd...

Nou ja weet ik meteen hoever ik in de bocht kan hangen. -O-

En ik ben toch echt geen racer.

Verder Zondag nog op het slingeren gelet en het is zonder topkoffer en lege zijkoffers eigenlijk alleen een heel klein beetje tussen de 70 en 80 km p/u met uitrollen. En het lijkt er op dat zodra ik gas geef en de motor weer gaat accelereren het ook meteen weer weg is. Als ik het stuur alleen met de gashandel zo losjes mogelijk beet heb en accelereer vanaf zo'n 40km p/u lijkt het eigenlijk niet eens voor te komen.

Helaas de rondrit voor morgen avond met de lokale toerclub moeten afzeggen omdat ik morgen avond een paar uur langer moet werken. Jammer want die mannen kennen nou net alle leuke weggetjes hier. Hopelijk volgende week beter.
 
Ja beschadigingen zijn klote,maar onder mijn GL zitten er ook genoeg,als er een oneffenheid in de weg zit en de motor
ligt plat en veert net in kan je de pech hebben dat de onderkant net geraakt word.
Wat dat slingeren betreft zou het heel goed onbalans van de voorband kunnen zijn,banden worden gebalanceerd als ze
gemonteerd worden,maar daarna word er nooit meer naar gekeken tot dat de volgende band er op gaat,je hoeft maar een loodje
te verliezen en je balans is weg,ook door slijtage kan de balans veranderen,een bijna versleten voorband kan ook slingeren veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
Ja beschadigingen zijn klote,maar onder mijn GL zitten er ook genoeg,als er een oneffenheid in de weg zit en de motor
ligt plat en veert net in kan je de pech hebben dat de onderkant net geraakt word.
Wat dat slingeren betreft zou het heel goed onbalans van de voorband kunnen zijn,banden worden gebalanceerd als ze
gemonteerd worden,maar daarna word er nooit meer naar gekeken tot dat de volgende band er op gaat,je hoeft maar een loodje
te verliezen en je balans is weg,ook door slijtage kan de balans veranderen,een bijna versleten voorband kan ook slingeren veroorzaken.

Tja zoals ik zei, het is nu zonder bagage en koffer eigenlijk bijna te verwaarlozen. De banden zijn nog niet echt op. Maar die gaan het eind van het jaar i.i.g. niet halen. Dus laat het maar even voor wat het is. Na de zomer vakantie zullen er wel nieuwe op moeten. En dan zal ik eens goed opletten welk merk type etc er onder komen.
De andere punten ga ik binnenkort even controleren met een techneut. Je weet het maar nooit, kan altijd iets kapot zijn waar je niet op rekent.
 
Goedenavond mensen, vraagje aan de kenners. Ik ga morgen kijken naar een NT 650 V DEAUVILLE met ongeveer 55K op het klokje. Bij hoeveel KM dient bij dit type motor de distributieketting vervangen te worden? Ik kan dit helaas nergens terugvinden. Zijn er verder nog zaken waar ik rekening mee moet houden, bijv. bekende aandachtspunten en aankomend onderhoud?
 
55K is niets bij goed onderhoud voor de nt650, ja let wel de koppeling zit er misschien aan te komen bij deze kilomterstand ligt natuurlijk aan verschillende zaken. Voor de rest de standaard dingen zoals banden remmen motorblok zelf nakijken op lekkages kijk de voorvorkkeeringen na of deze niet lekken.
 
Na lang twijfelen, heb ik vandaag mijn Fazer 400 ingeruild op een mooie 650 Deauville!
De Fazer reed lekker, maar ik kreeg last van mijn knieën op langere afstand.
Dus opzoek naar een motor waar ik meer beenruimte had en zodoende tegen deze aangelopen.
Stond bij dezelfde zaak als waar mijn Fazer vandaan kwam en kreeg een mooi inruilbod.

Dus vanaf morgen heerlijk touren op de blauwe Deauville.
40210F0D-71B9-40F0-909E-6D10AEAE58A4.jpeg
 
Na lang twijfelen, heb ik vandaag mijn Fazer 400 ingeruild op een mooie 650 Deauville!
De Fazer reed lekker, maar ik kreeg last van mijn knieën op langere afstand.
Dus opzoek naar een motor waar ik meer beenruimte had en zodoende tegen deze aangelopen.
Stond bij dezelfde zaak als waar mijn Fazer vandaan kwam en kreeg een mooi inruilbod.

Dus vanaf morgen heerlijk touren op de blauwe Deauville.
Bekijk bijlage 1530392
Ziet er als nieuw uit,veel plezier er mee.
 
Ziet er als nieuw uit,veel plezier er mee.
Dat plezier gaat vast lukken!
Het nieuwe klopt bijna... Zit een klein schadeplekje/afgebroken stukje aan de linkerkant bij de bevestiging van het windscherm... Verder een hele mooie Deauville inderdaad
 
Toch een GL moeten kopen :Y ,ik kan hem helemaal afladen en dan merk ik er nog weinig van;)
Ik heb ook een compressor aan boord,dus mocht de vering er last van krijgen pomp ik die meer op.
En mocht ik dan nog ruimte te kort komen kan er ook nog een aanhanger achter,
dus laat die boodschappenlijst maar komen :+


Bekijk bijlage 1511855

En nu ben ik toch benieuwd. Is de ervaring beter? Ik rij een 650 Deauville (naast andere motoren), mijn vrouw een GL1500 met zijspan. Is het echt een vooruitgang zo’n Goldwing, of rijdt het ‘alleen maar’ anders? Ik heb natuurlijk met ons eigen span gereden, maar dat is echt appels en peren vergelijken.
 
En nu ben ik toch benieuwd. Is de ervaring beter? Ik rij een 650 Deauville (naast andere motoren), mijn vrouw een GL1500 met zijspan. Is het echt een vooruitgang zo’n Goldwing, of rijdt het ‘alleen maar’ anders? Ik heb natuurlijk met ons eigen span gereden, maar dat is echt appels en peren vergelijken.
Het is maar net wat je wil,Ik vind 6 cilinders heerlijk om te rijden,altijd voldoende vermogen is ook lekker,en de extra,s zijn ook
mooi meegenomen ,maar ja al die extra,s maken het ook een heel zware motor,en dan is een Deauville toch heel wat makkelijker
om onder controle te houden,want als je een keer een misstap doet of je voet glijd weg of je verliest je evenwicht dan hou je een GL echt niet meer,
je moet dus altijd extra goed opletten wat je doet,ik ben hem 1x bijna kwijt geweest alleen met een uiterste krachtinspanning kon ik hem nog net houden,
dat was wel schrikken,maar als het eenmaal rijd merk je weinig van het gewicht,je kan er nog verbazend hard bochten mee pikken,komt door het
lage zwaartepunt van een boxer motor,een Deauville is veel lichter en zal daardoor makkelijker door de meeste mensen te rijden zijn,
meer een allemansvriend dan een GL.De GL heb ik wel een paar maandjes voor nodig gehad om goed te beheersen,met een Deauville heb je dat probleem niet.
Kortom,gewoon voor het praktische heb je aan een Deauville meer dan genoeg,voor een toermotor is die licht,wendbaar en heeft genoeg vermogen om met
het verkeer mee te komen,daarnaast ook nog eens zuiniger,een GL is meer voor mensen die van alles meer willen en dat krijg je dan ook,meer cilinders,meer vermogen,meer gewicht,meer luxe,meer ruimte en meer verbruik8-),niet omdat het moet maar omdat het kan ;)
 
Het is maar net wat je wil,Ik vind 6 cilinders heerlijk om te rijden,altijd voldoende vermogen is ook lekker,en de extra,s zijn ook
mooi meegenomen ,maar ja al die extra,s maken het ook een heel zware motor,en dan is een Deauville toch heel wat makkelijker
om onder controle te houden,want als je een keer een misstap doet of je voet glijd weg of je verliest je evenwicht dan hou je een GL echt niet meer,
je moet dus altijd extra goed opletten wat je doet,ik ben hem 1x bijna kwijt geweest alleen met een uiterste krachtinspanning kon ik hem nog net houden,
dat was wel schrikken,maar als het eenmaal rijd merk je weinig van het gewicht,je kan er nog verbazend hard bochten mee pikken,komt door het
lage zwaartepunt van een boxer motor,een Deauville is veel lichter en zal daardoor makkelijker door de meeste mensen te rijden zijn,
meer een allemansvriend dan een GL.De GL heb ik wel een paar maandjes voor nodig gehad om goed te beheersen,met een Deauville heb je dat probleem niet.
Kortom,gewoon voor het praktische heb je aan een Deauville meer dan genoeg,voor een toermotor is die licht,wendbaar en heeft genoeg vermogen om met
het verkeer mee te komen,daarnaast ook nog eens zuiniger,een GL is meer voor mensen die van alles meer willen en dat krijg je dan ook,meer cilinders,meer vermogen,meer gewicht,meer luxe,meer ruimte en meer verbruik8-),niet omdat het moet maar omdat het kan ;)

Dank je voor deze uitgebreide vergelijking. Doet me wel denken aan de ST1100 Pan European die ik heb gehad. Daar een keer mee omgegaan toen ik bij te lage snelheid net iets te ver overhelde. Ik heb een luxe probleem, te veel motoren. Rij ook nog CX500 en GL500 (Silverwing, ook de baby wing genoemd) en een GL1000 waar nog aan gesleuteld moet worden, Rijdt allemaal prima, ook lange afstanden. Dat zijspan van ons is zo'n machtig ding om te zien dat ik nu twijfel om er een solo 1500 bij te kopen. Maar die Deauville is ook een genot om te rijden. Ach, je weet wat ze zeggen, 'het bezit van de zaak is het einde van het vermaak'. Ik blijf nog even nadenken en geniet van mijn Deauville.
 
Terug
Bovenaan Onderaan