Honda Deauville Topic

Goedendag allemaal, laatst heb ik een set DCBS remklauwen van een Deauville overgenomen. Welk type en bouwjaar is helaas onbekend, Deauville dat is alles wat ik er vanaf weet.

1k0.jpg


Nou ben ik absoluut niet thuis in de Honda's, laat staan de ingewikkelde remsystemen die ze af en toe toepassen, en heb dan ook het e.e.a. te vragen.

A) Klopt het dat de voorste remklauwen 3 verschillen cupmaten heeft? Te weten 23, 25 en 27 mm.
B) De achterremklauw 1 X 25 en 2 X 23 mm cups heeft?
C) Wat zijn de typenummers van deze remklauwen en nog liever de revisiesets?

Het is me de bedoeling om 1 klauw (waarschijnlijk de achterste) op het wiel van een zijspan te zetten, om zo met voor en achterremmen het bakwiel te remmen. Denk aan 1 cup op de voorrem, en de andere 2 cups op de achterrem.
 
Ik herken ze niet. Dat komt doordat ik een Deauville 650 van 2001 heb. Die heeft nog de goudkleurige Brembo’s. Daarna kwamen de Deauville’s met Combined Brake System. De Nissin remklauwen. Ik denk dat de latere 700 (vanaf 2006) dezelfde heeft.

Met de hoofdrem op het stuur bedien je de 3 zuigers van de voorrem en eentje op de achterrem. Met de voetrem bedien je die van de achterrem en eentje op de remklauw voor (bij harder remmen).

Via CMSNL kun je aan de nummers kan komen: Honda NT700V 2006 (6) EUROPEAN DIRECT SALES L. FRONT BRAKE CALIPER - buy L. FRONT BRAKE CALIPER spares online
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen welk ART4 schijfrem slot past op een Deauville 700? Ik heb er meerdere geprobeerd echter lijken ze allemaal een te dikke pin te hebben.
 
Ik heb net een 700 uit 2008 gekocht. De 650 gaat naar mijn zwager. We overwegen alletwee een trekhaak zoals we op onze GL500’s hebben. Is hier iemand met een trekhaak op de Deauville?
 
Ik heb net een 700 uit 2008 gekocht. De 650 gaat naar mijn zwager. We overwegen alletwee een trekhaak zoals we op onze GL500’s hebben. Is hier iemand met een trekhaak op de Deauville?
Komt ie dan nog vooruit?;)Buiten dat mag je er alleen in NL nog mee rijden.
 
Kan iemand mij vertellen welk ART4 schijfrem slot past op een Deauville 700? Ik heb er meerdere geprobeerd echter lijken ze allemaal een te dikke pin te hebben.
Al een slot gevonden?
Ik had er 1 maar die heb heb ik aan mijn zoon uitgeleend want het slot wat wij voor zijn scooter hadden aangeschaft paste bij hem niet.
Dat slot gebruik ik nu met een ketting...

Indien nodig zal ik eens gaan spitten naar bonnetjes voor merk en type.
 
Sinds wanneer? Nergens iets over gelezen.
Volgens 'Brussel' is grensoverschrijdend verkeer niet toegestaan en mag je op een motor met aanhanger alleen in eigen land rijden. Deze regels voortvloeiend uit de '3e Rijbewijsrichtlijn' gelden overal in Europa: officieel nergens mag je de grens over op een motor met een aanhangwagen.22 okt. 2015
Nu is dit alweer een oud bericht ,het kan zijn dat de regels inmiddels weer verandert zijn,maar kon daar zo
gauw ff niks over vinden.
 
Laatst bewerkt:
Volgens 'Brussel' is grensoverschrijdend verkeer niet toegestaan en mag je op een motor met aanhanger alleen in eigen land rijden. Deze regels voortvloeiend uit de '3e Rijbewijsrichtlijn' gelden overal in Europa: officieel nergens mag je de grens over op een motor met een aanhangwagen.22 okt. 2015
Nu is dit alweer een oud bericht ,het kan zijn dat de regels inmiddels weer verandert zijn,maar kon daar zo
gauw ff niks over vinden.
😂😂 Serieus? De ANWB heeft dat bericht destijds verspreid, maar was een verkeerde interpretatie. Heeft veel onrust veroorzaakt. Maar tegenwoordig hebben ze info per land. En gelukkig mag het in veel landen nog. Mag het nu wel of niet: motor met aanhanger rijden over de grens, door Europa?
 
Ben zelf ook weer een trekhaak aan het maken dus even weer google-en wat wel en wat niet mag. Zag ook dit bericht op MP en ik kwam ook gedetaileerde info per land tegen. Dus de andere link hier ook maar even posten, iets gedetaileerdere info per land.

 
Wel af en toe met een korrel zout nemen. In Duitsland is de topsnelheid inderdaad officieel 60 km/h. Maar dat wil je echt niet. Die wet dateert van voor de tweede Wereldoorlog. Als je gewoon rechts blijft rijden met een fatsoenlijke snelheid (onder 100 km/h) krijg je voor zover ik heb ervaren geen problemen.

Voor welk model - 650 of 700 - ben je een trekhaak aan het maken? Ben erg geïnteresseerd in foto’s/afmetingen/tekeningen…
 
Ik ben in Duitsland zelfs wel door de politie op de autobahn "gestimuleerd" harder te rijden, mannen duimpje omhoog met een big :).

Ik ben zelf een trekhaak aan het maken voor mijn TDM900. Ik laat enkel het buis buigen door de lokale smederij, de rest is prima zelf allemaal te doen.
 
Ja, dûh. Zeg dat dan meteen. 😂. Had al zo’n vermoeden. Wist niet dat je ook een TDM900 hebt. En volgens mij gaan we hier een beetje off topic..l

On topic: ik heb dus sinds een paar maanden een Deauville 700. De witte 650 is naar zwager Michael gegaan.
 
Goedemorgen, beste Deauville rijders,

Ik zit een beetje met twijfel, misschien kunne jullie ermee een beetje op gang helpen.
Ben zeer gecharmeerd van het Honda 52° v-twin blok, wat al bijna sinds mensenheugenis wordt gebouwd.
Inderdaad dat blok wat ook in de NTV zit, de Transalp en de Deauville(s).
Heb dan ook een NTV, die in hele mooie staat verkeert, en die ook niet weggaat; ik heb er nog steeds heel veel plezier mee.
Heb daarbij ook een bmw boxer (r1100rt); die heel plezierig rijdt, maar best wel wat problemen kent, en eigenlijk denk ik er hard over om die aan de kant te doen, en te vervangen door een Deauville. Waarschijnlijk dan de 700, maar de 650 zou ook goed kunnen.

Wie heeft er ervaring met een "dikke" fiets, en is daarna overgestapt op een lichtere motor als de Deauville, en hoe beviel dit ?
Of ga je het vermogen / koppel van zo'n dikke fiets toch echt wel missen ?
(Ik ben geen racer, hoef echt niet meer bij het stoplicht als eerste weg te zijn, en (veel te) hard rijden is ook niet meer aan mij besteed; heb plezier in het rijden op zich)

Ik heb al wel proefgereden op de Deauville 650, maar die, alhoewel erg soepel en makkelijk rijdend, vond ik daar weinig "muziek" in zitten; eigenlijk best wel een saaie motor, is de Deauville 700 wat 'spannender' ?
Natuurlijk zou de Deauville ook erbij kunnen, maar dat krijg ik helaas met het thuisfront niet voor elkaar. ("DRIE motoren, waarom dat dan, er is al zo weinig ruimte in de garage")
 
Goedemorgen, beste Deauville rijders,

Ik zit een beetje met twijfel, misschien kunne jullie ermee een beetje op gang helpen.
Ben zeer gecharmeerd van het Honda 52° v-twin blok, wat al bijna sinds mensenheugenis wordt gebouwd.
Inderdaad dat blok wat ook in de NTV zit, de Transalp en de Deauville(s).
Heb dan ook een NTV, die in hele mooie staat verkeert, en die ook niet weggaat; ik heb er nog steeds heel veel plezier mee.
Heb daarbij ook een bmw boxer (r1100rt); die heel plezierig rijdt, maar best wel wat problemen kent, en eigenlijk denk ik er hard over om die aan de kant te doen, en te vervangen door een Deauville. Waarschijnlijk dan de 700, maar de 650 zou ook goed kunnen.

Wie heeft er ervaring met een "dikke" fiets, en is daarna overgestapt op een lichtere motor als de Deauville, en hoe beviel dit ?
Of ga je het vermogen / koppel van zo'n dikke fiets toch echt wel missen ?
(Ik ben geen racer, hoef echt niet meer bij het stoplicht als eerste weg te zijn, en (veel te) hard rijden is ook niet meer aan mij besteed; heb plezier in het rijden op zich)

Ik heb al wel proefgereden op de Deauville 650, maar die, alhoewel erg soepel en makkelijk rijdend, vond ik daar weinig "muziek" in zitten; eigenlijk best wel een saaie motor, is de Deauville 700 wat 'spannender' ?
Natuurlijk zou de Deauville ook erbij kunnen, maar dat krijg ik helaas met het thuisfront niet voor elkaar. ("DRIE motoren, waarom dat dan, er is al zo weinig ruimte in de garage")
Toevallig rij ik op een Deauville 650 en op yamaha FJR 1300 zijn alle twee verschillende motoren.
De fjr 1300 is bij het inhalen bloedsnel de Deauville 650 moet je wel even goed inschatten wanneer je inhaalt.

Beide motoren hebben zo hun voordelen. Jij rijdt ook op r1100rt mag aannemen dat je koffers op de motor zitten net als de fjr de Deauville 650 zijn de koffers niet erg groot maar kan wel spullen meenemen.
 
Ik heb een ST1100 Pan European gehad en heb op dit moment ook nog een GL1000 Goldwing. Maar rij vooral veel CX500. Mijn Deauville 700 is iets pittiger dan de 650 die ik hiervoor had, maar spannend gaat het niet worden. Voor mij is de Deauville praktisch en zorgeloos.
 
Ik ben ook van een Pan 1100 overgestapt naar een Deauville 700, heb daar geen spijt van gehad.Kon ook tijdens tourtochten met diverse andere motoren. Nu rijd ik op een NC750S en dat gaat ook prima.:]
 
Precies de reacties die ik eigenlijk al wel had verwacht. Een plezierige gebruikers-fiets (Deauville) die onopvallend maar wel erg goed doet wat hij moet doen. Zonder verrassingen (in negatieve en positieve zin). Ga denk ik een keer proefrijden, met de Deauville 700, dat zou het duidelijker moeten maken. Mijn NTV (zelfde blok als de Deauville 650) is best een leuk machientje wat niet lam aanvoelt, maar misschien komt dat ook wel omdat deze niet veel weegt. Het is toch iedere weer weer leuk als je op die "opgevoerde bromfiets" stapt. Heb ik meer plezier met die dikke bmw ?
Misschien gek genoeg, maar dat is toch echt niet zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan