Honda Deauville Topic

Ik heb ook een mooie blauwe Deauville, inmiddels ruim 3 jaar oud en jawel inmiddels alweer 6500 km mee gereden. Dit omdat ik veel in het buitenland verblijf voor mijn werk. Maar binnenkort, voorjaar 2009, komt daar een eind aan en ga ik me zeer waarschijnlijk verwennen met iets anders. Dat nieuwe model de "700", een schitterende fiets alleen zijn ze hem vergeten iets meer power te geven. Waarom niet iets van 900-1000 cc en een vermogen van een pk-tje of 85-90?
Het gat met de Pan is zo groot en het verschil in euro's is ook niet mis.
Het aanbod van cardan fietsen met iets van 900 a 1000 cc is helaas zeer beperkt (ik weet er eigenlijk niet 1, nieuw te koop dan en het moet een Toerfiets zijn).

Zullen er ook "opvoersetjes" of "chiptuning" mogelijkheden zijn voor de Deauville 700? Ik wil namelijk iets meer power omdat het hele verkeer sneller geworden is, ik wil meer met een duo passagier gaan rijden en nog comfortabeler toeren van en naar het werk.

Succes en veel plezier allemaal met de Deauville.
 
Sinds juli van dit jaar heb ik ook een deauville...

Mijn eerste motor en hij bevalt prima!!

Makkelijk te hanteren en ideaal voor woon-werk verkeer..

Nadeeltje: kleine kuip... maar ach.... als het regent wordt je sowieso nat....

verder lekker rijden en snelheid en vermogen valt mij nog mee...
 
Dat nieuwe model de "700", een schitterende fiets alleen zijn ze hem vergeten iets meer power te geven. Waarom niet iets van 900-1000 cc en een vermogen van een pk-tje of 85-90?

Het is natuurlijk nog steeds het aangepast oermodel, de twin uit de 600cc revere.
En een 1000cc twin, volgens mij is het gemoedelijke en handelbare er dan vanaf, en er moet iets nieuws ontwikkeld worden. > $$$ 8-)

Op dat moment krijg je een "onduidelijk model" dat niet geschikt is voor beginners.

Opvoeren van motorfietsen is nooit zo'n succes. Kost veel geld, weinig resultaat, kun je beter voor de Pan gaan.
 
Het is natuurlijk nog steeds het aangepast oermodel, de twin uit de 600cc revere.

Oorspronkelijk komt het blok zelfs uit de VT 500 FTE Ascot. Deze werd in 1983 oorspronkelijk als 490 cc op de markt gebracht, maar werd later voor bijvoorbeeld de NTV-serie opgeboord naar 647cc. Uiteraard zijn er sindsdien ook tal van technische verbeteringen aangebracht. Dit blok wordt in vele variaties voor heel veel andere Honda-motoren gebruikt. Te denken valt aan de NTV650 (Revere), de Shadow, de Hawk, de Trans Alp, de Africa Twin en uiteraard de Deauville.
 
Oorspronkelijk komt het blok zelfs uit de VT 500 FTE Ascot. Deze werd in 1983 oorspronkelijk als 490 cc op de markt gebracht, maar werd later voor bijvoorbeeld de NTV-serie opgeboord naar 647cc. Uiteraard zijn er sindsdien ook tal van technische verbeteringen aangebracht. Dit blok wordt in vele variaties voor heel veel andere Honda-motoren gebruikt. Te denken valt aan de NTV650 (Revere), de Shadow, de Hawk, de Trans Alp, de Africa Twin en uiteraard de Deauville.

k, das nog langer dan ik dacht.
Kan me ook voorstellen dat je zo'n blok niet van 500 naar 1000 wil vergroten / aanpassen.
Op een gegeven moment kun je beter opnieuw beginnen.
 
Sinds juli van dit jaar heb ik ook een deauville...

Mijn eerste motor en hij bevalt prima!!

Makkelijk te hanteren en ideaal voor woon-werk verkeer..

Nadeeltje: kleine kuip... maar ach.... als het regent wordt je sowieso nat....

verder lekker rijden en snelheid en vermogen valt mij nog mee...

He Ronald :W
volgens het plaatje heb jij de zelfde HD als ik Het is ook mijn eerste motor en heb hem nu twee zomers en inmiddels 5000km gereden . Hij voldoet mij prima ook met duo pars. Ik gebruik hem puur voor de vrijetijd en lange tochten maken is geen probleem. Als ik later als eens wat anders wil zal het denk ik een Pan worden . Is toch wat groter en zwaarder.
gr S.
 
He, gelukkig, er zijn nog meer liefhebbers van Tupperware Deauville..... Ik rij sinds eind mei op mijn mooie rooie en heb er al 6000 km. opzitten. En dat voor een broekie in motorland.

Vraagje ........ Ik wil mijn stuur een tikje hoger, ik zit net niet goed met mijn rug, oftewel, mijn armen zijn tekort. Wie weet een adres voor een stuurverhoger/verlenger, weet ik veel hoe je dat noemt?

Groet Lian
 
Laatst bewerkt:
@syts66:

ik ben nu na 3 maand over de 7500km, incl woonwerkverkeer....
ik woon in een appartement en heb de deauville in mijn berging staan....
ik had in eerste instantie een bmwr1100rt in gedachten of een Pan, maar die past er niet in....
met de deauville heb ik, met ingeklapte spiegels, 3cm speling bij het stuur....
 
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een maand ook een net niet Pan, maar hij bevalt prima!
Over héél veel kilometers wil ik nog wel eens een echte Pan, of R1200 of ofof.......
En inderdaad de Deau is geen race monster, maar voor mijn woon werkverkeer gaat ie prima mee. Ik heb nog niet met een passagier gereden omdat ik vind dat ik hier nog tekort ervaring voor heb.
 
He, gelukkig, er zijn nog meer liefhebbers van Tupperware Deauville..... Ik rij sinds eind mei op mijn mooie rooie en heb er al 6000 km. opzitten. En dat voor een broekie in motorland.

Vraagje ........ Ik wil mijn stuur een tikje hoger, ik zit net niet goed met mijn rug, oftewel, mijn armen zijn tekort. Wie weet een adres voor een stuurverhoger/verlenger, weet ik veel hoe je dat noemt?

Groet Lian

Kijk op www.deauville.nl

En dan op TEchniek klikken. Vervolgens op Richard klikken en je komt heuse risers tegen.
 
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een maand ook een net niet Pan, maar hij bevalt prima!
Over héél veel kilometers wil ik nog wel eens een echte Pan, of R1200 of ofof.......
En inderdaad de Deau is geen race monster, maar voor mijn woon werkverkeer gaat ie prima mee. Ik heb nog niet met een passagier gereden omdat ik vind dat ik hier nog tekort ervaring voor heb.

goeden avond HD rijder,
Ik ben de eerste paar keer ook even aleen wezen rijden om de motor beter te leren kennen . Maar al snel met mijn vrouw achterop geprobeert. en dat rijdt prima, ook met extra bagage. Alleen vindt mijn vrouw al die minnirotondes vervelend om te nemen, maar dat ligt meer aan haar dan aan de motor.Dus in de lente maar snel even proberen.
gr Syts :]
 
Hallo daar! Nieuw hier! :W
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met de kofferdeksels van de Deauville NT650V, die de inhoud vergroten. Ik was er al snel achter dat ik de koffers erg handig vind, en eigenlijk toch ook nog wel erg klein - en dat terwijl ik eigenlijk echt geen koffers wilde want dát ist wel zó ontzettend suf! :^. Hahaha
Maargoed, ik hoorde dus dat je de koffers kunt vergroten. Weet iemand hoe dat eruit ziet, en of het écht veel scheelt?

Groetjes!
 
Hallo daar! Nieuw hier! :W
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met de kofferdeksels van de Deauville NT650V, die de inhoud vergroten. Ik was er al snel achter dat ik de koffers erg handig vind, en eigenlijk toch ook nog wel erg klein - en dat terwijl ik eigenlijk echt geen koffers wilde want dát ist wel zó ontzettend suf! :^. Hahaha
Maargoed, ik hoorde dus dat je de koffers kunt vergroten. Weet iemand hoe dat eruit ziet, en of het écht veel scheelt?

Groetjes!
Hallo Nicky,
Ik heb zelf ook een deauville met de standaard koffers erop. Heb er ook wel overnagedacht om er grotere op te zetten ,maar vindt dan toch dat het geheel er niet mooier op wordt.Om de koffers groter te maken haal je de deksels eraf en zet er nieuwe op met een bredere rand . Hierdoor wordt de inhoud groter.
groeten en veel rij plezier
S. A.
 
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een maand ook een net niet Pan, maar hij bevalt prima!
Over héél veel kilometers wil ik nog wel eens een echte Pan, of R1200 of ofof.......
En inderdaad de Deau is geen race monster, maar voor mijn woon werkverkeer gaat ie prima mee. Ik heb nog niet met een passagier gereden omdat ik vind dat ik hier nog tekort ervaring voor heb.

Met de DEauville kun je ook heerlijk toeren hoor en met een duo is het ook nog goed te doen. Verwacht geen wonderen qua acceleratie, maar daar is ie ook niet voor.
 
Zullen er ook "opvoersetjes" of "chiptuning" mogelijkheden zijn voor de Deauville 700? Ik wil namelijk iets meer power omdat het hele verkeer sneller geworden is, ik wil meer met een duo passagier gaan rijden en nog comfortabeler toeren van en naar het werk.

Succes en veel plezier allemaal met de Deauville.

Ga maar eens een proefritje maken. Het is nog steeds geen scheurijzer en zal dat ook niet worden. Als je op de snelweg 120 rijdt en je wilt ff flink vooruit dan is het een tandje terug. Maar de nieuwe stuurt wel wat beter dan de oude, is iets sneller en ook sterker. Rijdt gewoon goed :)
 
Hallo iedereen,
Ik heb sinds een maandje ook een nieuwe Deauville. Na meer dan 20 jaar met choppers (Kawasaki Vulcan en Suzuki Intruder) gereden te hebben was het wel een hele aanpassing maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, integendeel zelfs. Ik heb er ondertussen een goeie 1000 km mee gereden - zij het louter recreatief.

Het is ook lang een ondergewaardeerde motor geweest, maar daar is wel verandering in gekomen. :)
 
He, gelukkig, er zijn nog meer liefhebbers van Tupperware Deauville..... Ik rij sinds eind mei op mijn mooie rooie en heb er al 6000 km. opzitten. En dat voor een broekie in motorland.

Vraagje ........ Ik wil mijn stuur een tikje hoger, ik zit net niet goed met mijn rug, oftewel, mijn armen zijn tekort. Wie weet een adres voor een stuurverhoger/verlenger, weet ik veel hoe je dat noemt?

Groet Lian

Het zijn stuurverhogers :) Kijk wel even uit hoeveel hoger die je stuur brengt ivm de lengte van je remleiding. Dat is tenminste zo bij de 650. Je kunt max een cm of 3 1/2 hoger.
 
Ik heb ook een mooie blauwe Deauville, inmiddels ruim 3 jaar oud en jawel inmiddels alweer 6500 km mee gereden. Dit omdat ik veel in het buitenland verblijf voor mijn werk. Maar binnenkort, voorjaar 2009, komt daar een eind aan en ga ik me zeer waarschijnlijk verwennen met iets anders. Dat nieuwe model de "700", een schitterende fiets alleen zijn ze hem vergeten iets meer power te geven. Waarom niet iets van 900-1000 cc en een vermogen van een pk-tje of 85-90?
Het gat met de Pan is zo groot en het verschil in euro's is ook niet mis.
Het aanbod van cardan fietsen met iets van 900 a 1000 cc is helaas zeer beperkt (ik weet er eigenlijk niet 1, nieuw te koop dan en het moet een Toerfiets zijn).

Zullen er ook "opvoersetjes" of "chiptuning" mogelijkheden zijn voor de Deauville 700? Ik wil namelijk iets meer power omdat het hele verkeer sneller geworden is, ik wil meer met een duo passagier gaan rijden en nog comfortabeler toeren van en naar het werk.

Succes en veel plezier allemaal met de Deauville.


Rapid Bike heeft opvoersets voor bijna alle merken. Ook voor Honda, maar niet voor de Deauville.
Deauville is ook geen motor die zich daar voor leent.
Als je een toerfiets zoekt met iets meer vermogen, dan zou je eens naar een BMW F800ST kunnen kijken. Geen cardan, maar een onderhoudsvrije riem.
En veel sportiever te rijden dan een Deauville.
 
Terug
Bovenaan Onderaan