Honda Deauville Topic

Hallo,


Zag net het trapje omhoog, daar kan dit ook voor dienen, niet?

Heb een Deauville overgenomen van een vriend.
Komt uit '99, hij heeft 'm in 2003 ingevoerd vanuit Duitsland.
Ik neem 'm eind deze maand over.
Stemmig zwart en 25.000 op de teller.

[afbeelding]

Zal eens door dit topic grasduinen voor wat meer info.

Marcel
nais, gefeliciteerd!
 
Marcel,

gefeliciteerd met je aanwinst. De kleur zal niet echt zwart zijn, maar Aubergine. Die geeft een hele mooie gloed als je Deauville in de zon staat te blinken :)
 
Marcel,

gefeliciteerd met je aanwinst. De kleur zal niet echt zwart zijn, maar Aubergine. Die geeft een hele mooie gloed als je Deauville in de zon staat te blinken :)

Ben benieuwd Ed.
Ben gisteren bij de huidige eigenaar geweest en afgesproken 'm binnenkort te halen. Nogal wat besneeuwde binnenwegen, dus geen haast hebben.

Marcel
 
Zojuist voor het eerst dit jaar d'n brommert weer gestart en de roest van de remschijven gereden! 4 weken openbaar vervoer en meeliften, kwam geen eind aan, maar maandag weer netjes tussen het blik door over de A9
Enne d'n Deauville na 4 weken onder een zeiltje voor het huis?; twee keer drukken en lopen!
 
Zolang de accu goed is springen de meeste Honda's inderdaad meteen aan :Y

Ik ben deze week alweer met de motor naar het werk gegaan.
 
We gaan 'm morgen ook maar eens even ontwaken. Eerst de accu nog even aan het stroom hangen. Want ik heb 'm schandalig lang stil laten staan.
 
Afgelopen week tweemaal Etten-Leur Utrecht gereden. Nou, de Honda kan goed tegen vocht. Beter dan ik. Alhoewel, m'n motorkleding is waterdicht: als het er eenmaal in staat blijft het er ook in.

Eind volgende week gaat ie weg voor een beurt. Denk dat het vermogen na de beurt wat meer wordt. Heeft ook lang stil gestaan.

Rijd nu met een topkoffer, maar dat was vandaag met die wind geen pretje. Zal 'm als het waait eraf laten, zwabbert die wat minder. Wel een motor met prettige stuureigenschappen. Beter dan m'n Nighthawk.

En de kleur? Ja, iets van aubergine, zoals aan aangegeven werd.

Marcel
 
Ik weet dat de Deauville beperkt vermogen heeft, zo rond de 57 pk. Is genoeg, want ik ben een rustige rijder. Hij moet nog wat onderhouden worden na tweeeneenhalf jaar stlstand, want het toerental komt niet over de 7.000 heen. Ik vermoed dat de carbs schoongemaakt moeten worden en een nieuw luchtfilter. Breng 'm volgende week weg. Rijd overigens als een zonnetje. Precies 120 bij 5.000 toeren.

Marcel
 
Hij moet nog wat onderhouden worden na tweeeneenhalf jaar stlstand, want het toerental komt niet over de 7.000 heen.

Dan is er inderdaad nog wel wat te winnen, denk ik.

Voor woonwerkverkeer heeft de Deauville inderdaad voldoende vermogen, al zou 10pk erbij erg leuk zijn. Maar ja, de NTV700 is nog steeds erg aan de prijs.
 
Na lange afwezigheid ben ik weer terug op motor-forum.nl. :W


Eind november van mijn oude Deauville (type 2002) gereden. 101.000km op de teller en grotendeels gereviseerd in 2010, maar wel total loss ( bij 3500 euro zijn ze gestopt met tellen wat de schade zou kunnen zijn)
http://www.facebook.com/photo.php?pid=221479&l=a06432fe0d&id=100001470528330


Na eindeloos wachten op de papieren uit Italië en allerlei RDW-gedoe sinds een week de trotse eigenaar van een zwarte NT700V uit 2007 - 8800 km op de teller, waarvan 100 van mij tijdens de proefrit - helemaal compleet met topkoffer, extra grote zijkoffers, voet- en anddeflectoren
helemaal happy dus :]

http://www.facebook.com/photo.php?pid=225780&l=01ec7ad104&id=100001470528330
 
Laatst bewerkt:
Ai, dat ziet er pijnlijk uit op die eerste foto. Hopelijk zelf niets eraan over gehouden?

Mooie motor, Jan. Rijdt lekker, hè, zo'n 700-versie van de Deauville! Heb je zelf de import gedaan? Daarmee bedoel ik het zoekwerk in Italië, het transport en de RDW- en belastingdienstbureaucratie.

Even jouw plaatje posten:
156384_132472390145111_100001470528330_225780_2646725_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank.

Ik lag gelukkig aan de goed kant van de motor, en niet aan de kant waar de fiets tegen de auto aan gleed. Veel spierpijn, een deuk in mijn ego en pijn in de portemonnee ...

Import niet zelf gedaan. Motoport Uithoorn haalt met enige regelmaat motoren uit Italië.

Rijdt prima. Ik was al niet ontevreden maar dit is nog even lekkerder.
Afgelopen weken gereden op de Deauville 1998 van mijn zoon.
De overstap merk je echt wel!

Overigens nog wel even wennen aan de brede koffers. Die zijn net even breder dan de vleugeltjes.
Ik heb overigens de ABS nog maar even niet getest.
 
Op de Deauville 650 zit aan de onderkant van de koffers een zwarte kunststof stootrand. Daar landt de motor ook op wanneer je met lage snelheid omvalt (werkt goed; zelf getest).

Waar landt de 700 op? Ik zie dat die dikke zwarte stootrand er niet op zit?
 
Klopt :-/
De vleugeltjes worden prima beschermd door de lak van de bredere kofferset.

Die beschermende dikke laag zal ik wel gaan missen, vrees ik.
Maar ja, daar hebben ze van de carbonstickervellen voor uitgevonden.

Ik zal toch niet weer omvallen?!?
 
Laatst bewerkt:
er zijn twee soorten motrrijders
- die al gevallen / aangereden zijn
- die nog gaan vallen / aangereden worden

er zijn ook 2 soorten automobilisten
- die je niet zien
- die je wel zien maar je toch voor je donder rijden
 
mooi die constant brandende koplamp (NT700V),
maar het heeft wel wat nadelen
- bijvoorbeeld op een marathon-parcours mag je niet met brandende koplamp rijden

heeft iemand ervaring met het uitschakelen van de koplamp?
 
Ik zit toch voorzichtig na te denken over een NT700V, maar dat zou dan eentje uit het eerste jaar zijn. Nog kinderziektes waar ik speciaal op moet letten bij die serie?

De kans is overigens levensgroot dat ik nog een jaartje blijf rondrijden op de 650. Ik heb overigens een pre-CBS model. Hoeveel scheelt dat qua remmen nu werkelijk met de CBS uitvoering?
 
Laatst bewerkt:
Ik had tot voor kort een 650 model 2002 met CBS.
Mijn zoon heeft een 650 model 1998 zonder CBS. Daar reed ik regelmatig op.

Naar mijn ervaring een wereld van verschil.
Met CBS remt veel fijner.
Ik ben de achterrem (met CBS) veel meer gaan gebruiken.
De motor komt dan zonder duiken horizontaal tot stilstand.
Zonder CBS is het blokkeren van het achterwiel niet heel moeilijk - met CBS is me dat niet gelukt.

Bijremmen met het achterwiel om een korte draaicirkel te krijgen voelt op met CBS duidelik anders dan zonder CBS.

De 700 is naar mijn (korte) ervaring anders dan de 650(s)
Naast CBS ook ABS.
Echt vol in de remmen ben ik op de 700 nog niet geweest. Hoewel ik al wel de indruk heb dat de voorrem veel harder aangrijpt.

Kinderziektes?
Eerder afwijkingen van de 650's.
- altijd brandende koplamp
- de "handschoenkastjes" zijn lastiger te openen - en zeker niet meer onder het rijden
- geen benzinekraan - dus geen reservestand
- geen sjorbanden in de zijkoffers
en verder een heeeel fijne fiets! :-D
Rijgedrag anders - heel prettig - meer power, andere overbrenging - rijdt heerlijk! :-D
 
Laatst bewerkt:
Maar met een 700 toch? Of heb jij een 650?

Ik kan me voorstellen dat je achterrem op een nat wegdek minder snel blokkeert met CBS, omdat de "overbodige" remkracht naar het voorwiel wordt geleid.
650 :Y Nog steeds tevreden mee :Y
Vermogen kan wel wat meer, maar voor woonwerk vind ik hem prima
 
Goedendag allemaal,
Ik ben een beginnend motorrijder en mijn oog valt op een Deauville. Ik heb het een en ander gelezen op het forum.
Eerst zat ik op een NT650 te broeden, maar hierbij hoor ik vaak dat het vermogen wat laag is.
Nu is mijn vraag of er een duidelijk verschil merkbaar is bij een NT700 met betrekking tot vermogen?

Alvast bedankt,

Greetz Laurens
 
Eerst zat ik op een NT650 te broeden, maar hierbij hoor ik vaak dat het vermogen wat laag is.
Nu is mijn vraag of er een duidelijk verschil merkbaar is bij een NT700 met betrekking tot vermogen?

Alvast bedankt,

Greetz Laurens

Ja, ik heb inmiddels op een NT700 proefgereden, en het is een groot verschil.

Hij is alleen nu nog fors boven mijn budget.
 
Terug
Bovenaan Onderaan