Honda Deauville Topic

Zijn er hier rijders die zowel met de deauville 700 als met de pan 1300 hebben gereden. Aangezien ik vooral woonwerk en toerritten doe ben ik van plan één van beiden aan te schaffen. Omdat ik vooral over veldwegen van ongeveer 2m breed naar mijn werk rijd overweeg ik de deauville. (je mag er sinds kort officieel overal nog maar 70 rijden en er is geregeld controle met een anonieme wagen. Ik kan het weten. :( Alsook omdat er een smalle doorgang is naar mijn werk, waar cbr en deuville nog tussen kunnen, maar pan niet. Want een collega heeft een pan en die moet dan bij binnenrijden en uitrijden telkens een code intoetsen om de grote poort te openen. Nu is het ook die collega die constant zaagt dat een deauville gewoon te weinig vermogen heeft en enkel voor vrouwen geschikt is. Wat denken jullie ervan?
Of een transalp?


geen 700 maar de 650 deauville gereden en nu de 1300 pan ... eigenlijk zeg je het zelf al practisch gezien is de 700 geschikter maar die 1300 heeft een grote appeal ? (ik ben enorm fan van de pan natuurlijk maar dat is vooral vanwege het vermogen e.d. je kan er mee rijden alsof je op een sportfiets zit met de comfort van een tourbuffel
 
Tuurlijk is de Pan meer motor, ook meer dan de 700 Deauville. Maar voor mijn dagelijkse woonwerkverkeer ben ik dik tevreden met mijn Deauville (de 700). Overigens was de 650 ook prima geschikt voor gebruik in Nederland, maar de 700 is net wat leuker.
 
Nu heb ik wat zitten klooien en is mijn vraag beland in de Toermotoren index ipv Toermotoren > Deauville rijders. Hij heet "Accessoires 700", als jullie die willen checken. Graag... Het komt erop neer dat op zoek ben naar warm aanbevolen accessoires voor de 700 die het woon/werk door weer/wind en toeren nog verder kunnen veraangenamen.

Bedankt alvast!

Remco
 
Nu heb ik wat zitten klooien en is mijn vraag beland in de Toermotoren index ipv Toermotoren > Deauville rijders. Hij heet "Accessoires 700", als jullie die willen checken. Graag... Het komt erop neer dat op zoek ben naar warm aanbevolen accessoires voor de 700 die het woon/werk door weer/wind en toeren nog verder kunnen veraangenamen.
Bedankt alvast!
Remco

hier dus:
Accesoires 700
 
Jan, bedankt voor je lijstje. Stuurverhogers, daar had ik nog echt niet aan gedacht! Ook in jouw lijst geen andere ruit, is de standaard ruit zo goed? Zelf ben ik 1m83.
Die running lights, gaan die ook maf doen als je remt e.d.?
 
ruit
ik ben 1.87 m - de ruit bevalt mij goed
ik heb bijna altijd mijn vizier half open staan - het lijkt erop dat ik op die manier de luchstroom van ruit via vizier over mij heen wordt geleid

running lights
geen feest verlichting, de lampjes branden simpelweg op "halve kracht"
met die feestverlichting zouden rondom ale lampjes kortstondig gaan knipperen als je remt gaan - ook aan de voorzijde :-/

op de vorige Deauville had ik ook contourverlichting (op de 650 kon je gewoonweg het 2e gloeidraadje van spanning voorzien, maar dat terzijde)
en bij "de" aanrijding zou de dame vrolijk "ik dacht dat u richting aangaf om af te slaan"
dus kennelijk kan het ook verwarrend werken (vandaar dat ik zeker niet wil dat e.e.a. aan de voorkant gaat knipperen als het niet nodig is)
 
Is er hier iemand die weet waar ik een werkplaatshandboek van de Deauville 700 kan vinden ? (downloadbaar).

Heb zelf al wat rondgezocht, maar ik vind er alleen van de oudere 650.
 
Over Pan versus Deauville; ik was blij dat ik vanmorgen niet met een Pan tussen de files door hoefde te rijden.

Ik denk niet dat ik voor woonwerkverkeer in Nederland een Pan zou willen hebben.
 
Over Pan versus Deauville; ik was blij dat ik vanmorgen niet met een Pan tussen de files door hoefde te rijden.

Ik denk niet dat ik voor woonwerkverkeer in Nederland een Pan zou willen hebben.


strange dat ik dan toch met een pan sneller door de file ben dan de gemiddelde sportrijder ....
 
Je zegt dat je blij bent dat je niet met een pan door de file moet, als reactie geef ik daarop dat ik met de pan vaak sneller door een file heel wals als de gemiddelde sportrijder (welke over het algemeen een smalle motor is ook smaller nog als de deauville)

Impliceert ook meteen dat je met bijna elk type motor het kan het ligt aan de rijder of je t aandurft ;)
 
Impliceert ook meteen dat je met bijna elk type motor het kan het ligt aan de rijder of je t aandurft ;)

Ik vind het met de Deauville soms al een toer (ook gebrek aan ervaring, meestal mijd ik de snelwegen), dus met een Pan zou ik het nog vervelender vinden waarschijnlijk. Zwaarder en breder.
 
Mijns insziens is de plaatsing van de spiegels cruciaal. Bij een Pan zitten die ter hoogte van de handen. Dat is ongeveer ter hoogte van de spiegels van een gemiddelde auto. De spiegels van een Deauville zitten hoger, meer in de lijn met de spiegels van busjes. En laten die nou net een stukkie breder zijn = minder ruimte voor ons. Op mijn RT zoef ik ook vrij makkelijk ertussendoor ook al is ie breder dan een Deauville.
 
Mijns insziens is de plaatsing van de spiegels cruciaal. Bij een Pan zitten die ter hoogte van de handen. Dat is ongeveer ter hoogte van de spiegels van een gemiddelde auto. De spiegels van een Deauville zitten hoger, meer in de lijn met de spiegels van busjes. En laten die nou net een stukkie breder zijn = minder ruimte voor ons. Op mijn RT zoef ik ook vrij makkelijk ertussendoor ook al is ie breder dan een Deauville.
Dat zou kunnen inderdaad, want met een busje links en een vrachtwagen rechts zit ik inderdaad af en toe echt te mikken met de spiegels ;)
 
Ik vind het met de Deauville soms al een toer (ook gebrek aan ervaring, meestal mijd ik de snelwegen), dus met een Pan zou ik het nog vervelender vinden waarschijnlijk. Zwaarder en breder.

Het grote voordeel van een Pan is dat de koffers smaller zijn dan de "vleugeltjes" op de zijkuip waardoor je eigenlijk geen enkel probleem hebt om tussen de file door te komen. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad.

Tegenwoordig met de GSA is het iets meer opletten als de koffers er aan hangen want die zijn breder dan de cylinders maar ook dan is het nog prima te doen om door de file heen te komen mits die file nog maar enigszins beweegt. Dan komt de ruimte er eigenlijk altijd wel.

En in de praktijk is het inderdaad zo dat als de ruimte echt te smal is, dan gaat ook de gemiddelde sportrijder er niet meer tussendoor.

Verder ook wel met Pommel eens, filerijden vind ik absoluut niet leuk en zal dan ook in de meeste gevallen bij de eerste afrit erafgaan om een leukere route te zoeken. Maar dat is niet omdat mijn motor ervoor te breed is. Rij ik met de Transalp doe ik precies hetzelfde.
 
Mijns insziens is de plaatsing van de spiegels cruciaal. Bij een Pan zitten die ter hoogte van de handen. Dat is ongeveer ter hoogte van de spiegels van een gemiddelde auto. De spiegels van een Deauville zitten hoger, meer in de lijn met de spiegels van busjes. En laten die nou net een stukkie breder zijn = minder ruimte voor ons. Op mijn RT zoef ik ook vrij makkelijk ertussendoor ook al is ie breder dan een Deauville.


Met file rijden heb ik niet alleen last van de spiegels van de busjes. Ook de Zafira's, Touran's en meer van dat soort types (en ook de 4-wiel aangedrevenen) hebben hun spiegels niet op de fijnste plek zitten. En zo zijn er nog wel meer types die lastig zijn (ik kijk niet altijd wat voor merk het was).

Het maakt niet zoveel uit wat voor motor je rijdt om door de file te rijden. Behalve dan een Goldwing, die zal wat vaker moeten aansluiten. Pans, RT's, FJR's, een hoop rijden er soepel doorheen. Het scheelt er ook aan of je genoegen neemt met 50 cm speelruimte aan weerszijden of met 2 cm.
 
Heren, mag ik even jullie hulp vragen ?

Ik rijd sinds 2 jaar een scootertje (Vespa 125 cc - B-rijbewijs - België) en sta voor de aankoop van iets zwaarders. In eerste instantie had ik m'n oog laten vallen op een SW-T400/600 ... Vermits ik daarvoor m'n A-rijbewijs moet gaan halen ... ligt plots de gehele motor-wereld voor me open !

In m'n zoektochten in showrooms viel m'n oog op een Deauville ... Verdekke wat is dat een leuk compromis tussen comfort, voldoende power (tov m'n 125cc'tje), bagage-mogelijkheden (zeker icm een topbox) en geen kolossale toerbuffel ...

Laat nu dat die zelfde eigenschappen ook voor die SW-T van toepassing zijn !

Ik gebruik m'n Vespa momenteel uitsluitend voor m'n job (heb er in 2 jaar zo'n 25.000 km mee gedaan). Voor m'n job moet ik van adres naar adres, van bouwwerf naar bouwwerf (zo'n 15 à 20 adressen per dag), gelegen in zowel de binnenstad als op "den buiten". 't Gebeurt dat ik meer dan 200 km per dag doe ... De dagen dat ik enkel naar kantoor moet, doe ik 70 km waarvan de helft autosnelweg ...

Waarvoor ik de motor (voorlopig) niet gebruik, is om te toeren in de vrije tijd. Daarvoor heb (neem) ik geen tijd, 't vrouwtje ziet dat niet zitten, de kids zijn nog te klein, ... Soit 't is dus uitsluitend voor 't werk.

Overtuigen jullie me eens om wél voor de Deauville te gaan en niet voor de SW-T ? Voor de prijs moet ik het niet laten ... momenteel loopt hier in België een actie op de Deauville ... incl topbox is deze exact dezelfde prijs als de SW-T600 ...

Bijkomende vraag : staat er een nieuw model Deauville aan te komen omdat ze de "oude" aan 't opruimen zijn ??

Oh ja : dagelijks / wekelijks poetsen van de motor zit er niet in (zo ver reikt de zin en de liefde niet) !! ... is de Deauville dan aan te raden ?
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Net als Dommelvespa rij ik al enkele jaren met een 125cc-scooter, namelijk een Yamaha X-max.
Maar ik wil eigenlijk iets zwaarders. Ik gebruik de scooter voornamelijk voor woon-werk, en daarvoor is hij ideaal. Maar ik wil ook graag eens naar het buitenland, op vakantie en daarom wil ik naar wat zwaarders gaan. Mijn oog viel ook op de Deauville maar ik vraag me af die 600/750cc wel genoeg is om een trip te doen naar de Ardennen, na verloop van tijd naar het buitenland. En bij die trips zal er dan ook meestal een passagier mee zijn.
Kan de Deauville dit makkelijk aan of kan ik beter naar een zwaardere moto uitkijken?
Wie kan me wat raad geven?
 
de 650 had niet voldoende power voor echte toertochten met duo. Met de 700 heb ik wat dat betreft nog geen ervaring.

Waarom je een Deauville zou kiezen ipv een SW-T600? Maak eens een proefrit op beiden, en oordeel zelf welke zitpositie je het meest aangenaam vindt.
 
Met onze Honde Deauville Club zijn we al een aantal keren naar de Eifel in Duitsland geweest. Hierbij nemen zowel de 650- als de 700-Deauville aan deel. Daarnaast gaan ook andere type motoren mee (bijv Goldwing, Pan European etc...). De Deauville kan goed mee in de bergen, ook met duo's en volle verpakking. Alhoewel ik persoonlijk de 700-variant prefereer voor dit soort uitstapjes. Ik rij 90% van mijn ritjes met mijn duo. Voorheen hebben we ook al eens een zwaardere toermotor gehad (GSX1100G), maar de 700 blijft tot op heden nog altijd de prettigste motor. ...ook met volle bepakking en duo achterop door bergachtig gebied.
 
Is de Deauville een handige motor om eens snel een verplaatsing van 5 km doorheen 't stad te doen ? Of is ie daarvoor niet hanteerbaar genoeg voor ??

Wat met een eventueel nieuw aankomend model ? al iets geweten ?

Wat met een poetsbeurt die wel eens enkele weken op zich laat wachten ... is ie dan sneller "versleten" ?
 
Is de Deauville een handige motor om eens snel een verplaatsing van 5 km doorheen 't stad te doen ? Of is ie daarvoor niet hanteerbaar genoeg voor ??

Wat met een eventueel nieuw aankomend model ? al iets geweten ?

Wat met een poetsbeurt die wel eens enkele weken op zich laat wachten ... is ie dan sneller "versleten" ?

het is een heel handige gooi en smijt fiets
650 zowel als 700

poetsen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan