Honda Deauville Topic

Zit je ruit er al op?
Onze vierwieler is kapot dus ik rij onverwachte veel op de Doof, deze dagen
 
Ja de ruit zit er al op, begin december nog even mee gereden, kan nog geen oordeel geven.
Gezien het weer begint het wel te kriebelen.
De accu er in zetten en gaan met die banaan.
 
Mijn Deauville is inmiddels 9 jaar oud en er staat nu 172000 km op. Al die jaren geen grote verrassingen gehad. Koppeling is bij 150K km vervangen. En recent een nieuwe accu voor de tweede maal. De oude accu was 5 jaar geleden geplaatst na een strenge winter (….als ik mij goed herinner).
Bij 100K km zijn de kleppen een keer gesteld.

Nu is de vraag: Zijn er nog andere zaken waar ik tegenaan kan lopen qua onderhoud?
Het blok is verder nog nooit open geweest. Olieverbruik inmiddels 1 liter op 10.000 km.
 
Kan iemand mij zeggen wat de oorzaak kan zijn dat er cardan olie uit het ontluchtingsgaatje van de cardan kan komen. Ik ben het eerste chroom "dopje" verloren waarna er wat olie uit het gaatje bovenop het cardan kwam. Origineel dopje besteld bij Honda en dat er terug ingezet. Natuurlijk gelijk de cardan olie ververst en 150ml SAE 80 hypoïd olie ingedaan. Eerstvolgende rit lekt het nog meer maar dan uit het ontluchtingsdopje.
RA RA hoe kan dit??
 
Wat is de breedte van de 700 met de gewone koffers en de brede koffers, iemand daar een idee van ik dacht van de gewone 805mm?
 
Heeft er iemand nog een origineel (laag) ruitje liggen waar niks mee gedaan wordt? Ik neem m graag over
 
Even een willekeurig vraagje: weet iemand van welk materiaal de kuipdelen (buiten) van de deauville zijn gemaakt? Ik wil een scheur repareren maar wil eerst weten waar ik precies mee werk... Alvast dank!
 
Heeft iemand hier wel eens de reguliere en max. output van de accu berekend/opgezocht? Ik heb verwarmde handschoenen en wil nu een active dock voor de nav en een usb aansluiting voor opladen telefoon aansluiten, maar ik vraag me af hoe veel de accu aankan.
Ik dacht altijd dat je onbeperkt kon belasten als je rijdende was, maar gezien lampen die ook verbruiken etc blijkt er eel een max te zijn, daar ben ik naar op zoek. Wie weet meer?
 
Ben net terug van een driedaagse tocht door Zeeuws-Vlaanderen. Prachtige routes gereden!
We zijn o.a. in Doel (België) geweest, een bijna verlaten gehucht onder de rook (letterlijk!) van de kerncentrale.
Alle huizen zijn bewerkt met graffiti en dus kun je er mooie foto's maken.

Vandaag zijn we teruggereden via het Deltaplan dat aan de Noordzee grenst, de Alblasserwaard en de Bommelerwaard.
Meer dan 1000 km in 3 dagen gereden. Nu tijd voor bankzaken...
:D
1388098
 
Bij CMS (csmnl.com) een nieuwe topkuip en binnenpaneel besteld. Twee uurtjes werk, maar de brommert is weer als nieuw.
Ideale site als je iets zoekt, want ze hebben vrijwel alles. En als ze het niet hebben halen ze het uit Japan.
Ik had mijn spullen 2 dagen na de bestelling binnen.

qrat35y.jpg
 
Er zaten scheuren in, omdat de schroeven te strak waren aangedraaid. Daardoor begon het ruitje af en toe gevaarlijk naar me toe te buigen. Ook al omdat er van het binnenpaneel een stukje was afgebroken. Twee zwakke plekken aan één kant. Ik heb geprobeerd het op te lossen met ducttape, maar dat is een tijdelijke (en lelijke) oplossing.
 
Ja, je kunt ''m op de site op kleurcode en bouwjaar selecteren. Bij twijfel kun je contact opnemen, dan zoeken ze met je mee. Niet goedkoop, maar je weet wel zeker dat je krijgt wat je wilt hebben.
 
Op zich kan ik goed aan onderdelen komen. Twee weken geleden een aanrijding gehad. Rechterspiegel kapot, remhandel afgebroken en een scheurtje in de topkuip. Balen. Spiegel en handel heb ik alweer. Bij mijn 'huismotorboer' Gert Altena in Kamerik. Topkuip kan ik repareren, maar wordt dan niet zo mooi als origineel. Maar voor nu prima. Op termijn wil ik wel een andere topkuip. Punt is dat ik een origineel witte Deauville heb. Zijn er in Nederland niet of nauwelijk. Dus waarschijnlijk moet ik de (tweedhands) topkuip dan in een andere kleur kopen en op kleur laten spuiten.
 
Weet iemand hier toevallig of de benzinekraan van een deauville past op een honda NTV650? (of andersom?)
 
Er zaten scheuren in, omdat de schroeven te strak waren aangedraaid. Daardoor begon het ruitje af en toe gevaarlijk naar me toe te buigen. Ook al omdat er van het binnenpaneel een stukje was afgebroken. Twee zwakke plekken aan één kant. Ik heb geprobeerd het op te lossen met ducttape, maar dat is een tijdelijke (en lelijke) oplossing.

Heb mijn Deauville nu bijna 2 maanden maar ook bij mij zitten er sinds kort 2 scheurtjes.. Is plastic lassen een optie???
Wat koste die topkuip?
 
Heb mijn Deauville nu bijna 2 maanden maar ook bij mij zitten er sinds kort 2 scheurtjes.. Is plastic lassen een optie???
Wat kostte die topkuip?
Plastic kun je niet lassen. Maar misschien is - via de achterkant - dichtbranden met een soldeerbout te proberen?
Voor een nieuwe kuip ben je vlot 300 euro verder. Misschien moet je eerst kijken of je schroeven allemaal goed vastgedraaid zijn, want als bv je spiegels niet strak vast zitten, gaat het plastic werken, met scheurtjes tot gevolg.
 
Weet iemand een goede en betrouwbare zaak waar ik onderdelen kan bestellen voor mijn NT650V Deauville uit 1999?
Letop, ik ben rijder, mijn buurman onderhoud mijn motor maar rijdt zelf een ander merk. Kortom .... ik heb er weinig verstand van. Ik zoek dingen als een carburateur revisieset, luchtfilter, klepdekselpakkingen en bougies.

Wie kan mij van tips voorzien?
 
Weet iemand een goede en betrouwbare zaak waar ik onderdelen kan bestellen voor mijn NT650V Deauville uit 1999?
Letop, ik ben rijder, mijn buurman onderhoud mijn motor maar rijdt zelf een ander merk. Kortom .... ik heb er weinig verstand van. Ik zoek dingen als een carburateur revisieset, luchtfilter, klepdekselpakkingen en bougies.

Wie kan mij van tips voorzien?
Via japparts bestellen?
Die hebben enorm veel onderdelen dus gok ook wel voor de Deauville

https://www.japparts.nl/
 
Ik heb de deskundigheid van de Honda Deauville eigenaren nodig... De uitgaande as van de versnellingsbak is, vermoedelijk door een te strak gestelde ketting naar z'n grootje. Reperatie is (heel) duur. Ik zit te denken aan een ander blok. Ivm het zoeken... is het blok van de Deauville 700 gelijk aan bv de Transalp xl 700 v ? Alvast dank voor het meedenken.
Grt,
Chris
 
Terug
Bovenaan Onderaan