Honda Deauville Topic

Oh ja, nog een foto van onze nieuwe aanwinst:
DSC01003.JPG


...en hij rijdt heerlijk :]

We hebben al wel een hoger windscherm besteld, want zo'n klein frut-ding is niet prettig. Verder zit er ook nog een Givi topkoffer bij, maar die ligt al in de schuur.
 
Hallo,

juist maar om te zeggen dat hij er in het rood ook wel tof uitziet jullie deauville...

Groetjes deauke :W
 
De host wordt verhuisd. Via http://www.xs4all.nl/~yacon (www.xs4all.nl/~yacon) kan je r nog naar toe.

Ah ja, ik zie het. Thx!

Ik heb overigens die zwarte kapjes aan de kuip verwijderd en een iets hogere ruit geplaatst. De Deauville ziet er nu een stuk leuker uit.
 
Hmmm, weinig Deauville-rijders hier op het forum als je naar het aantal reacties kijkt in dit topic.
 
Even een kickje tegen dit topic en een foto van mijn Deauville met het nieuwe windschermpje en zonder die suffe kapjes op de topkuip.

DSC01011.JPG
 
Beste Deauvillers,

Ik wil mij even voorstellen en gelijk een paar vragen stellen. Mijn naam is Hans, 53 jaar en woonachtig in Scheveningen. Op dit moment ben ik nog druk bezig mijn motorrijbewijs te halen. Eind juni afrijden voor “voertuigbeheersing en ??? voor de rest. Het CBR hier in Rijswijk heeft een aardige “werkvoorraad” oftewel wachtlijst, ook wel achterstand genoemd. Mijn keuze voor een motor heb ik al gemaakt, namelijk een nieuwe Deauville. Waarom een Deauville en waarom nieuw? Nieuw omdat ik beslist ABS wil hebben. Een Deauville om de volgende redenen (willekeurige volgorde). Uitstraling, comfort, remsysteem, bagagemogelijkheden, cardan, prijsklasse, voor een (rustige) beginner een mooi vermogen en koppel. De eerste 2 jaar worden het echt pleziertochtjes en af en toe voor het werk richting Gelderland en Overijssel. Over 2 jaar, als mijn werkgever naar Utrecht verhuist, voor woon-werkverkeer en natuurlijk nog steeds de ritten naar Gelderland en Overijssel en de pleziertochtjes.

Heb ik helemaal geen twijfel over de Deauville? Nee, maar toch ga ik zodra ik mijn rijbewijs heb er een huren en dan wel de 2006 uitvoering. Ik heb al een adres gevonden waar deze te huur is. mocht dat nu echt een afknapper worden, wat eigenlijk niet zou kunnen, dan moet ik natuurlijk een ander plan trekken.

Dan nu mijn vragen. Wie heeft er goede - en minder goede ervaringen met Honda-dealers in Den Haag en omgeving? Bij welke dealer hier in de omgeving valt er het beste over de prijs te onderhandelen? Ik ruil niets in en zal dus moeten onderhandelen over de nieuwprijs, accessoires, afleverkosten etc en neem aan dat daar toch korting op te bedingen valt. Hoeveel korting moet haalbaar zijn? Hebben jullie nog tips voor dit groentje voor wat betreft de aankoop?
 
Dag Motorsnor,

Lijkt mij een goede keuze die Deauville van het laatste model. Ga inderdaad eens proefrijden. Ik denk dat je er geen spijt van krijgt. Houd ons hier op de hoogte!
 
Dan nu mijn vragen. Wie heeft er goede - en minder goede ervaringen met Honda-dealers in Den Haag en omgeving? Bij welke dealer hier in de omgeving valt er het beste over de prijs te onderhandelen? Ik ruil niets in en zal dus moeten onderhandelen over de nieuwprijs, accessoires, afleverkosten etc en neem aan dat daar toch korting op te bedingen valt. Hoeveel korting moet haalbaar zijn? Hebben jullie nog tips voor dit groentje voor wat betreft de aankoop?

Ik heb mijn Pan in onderhoud (en ook gekocht) bij Motor Mercuur aan de Pletterijkade Mijn Transalp heb ik 2ehands in Kamerik gekocht, maar als die uit garantie is (heb ik pas net erbij) gaat die ook naar Mercuur voor onderhoud. Deels uit praktische overwegingen, ze zitten op loopafstand naar mijn huis en de tram naar mijn werk stopt bij ze voor de deur ('s morgens brengen, 's middags weer ophalen).

Voor mijn Kawasaki ZR7S die ik inruilde op de Pan kreeg ik in ieder geval meer terug dan verwacht toen ik de Pan kocht. Maar ik hoor ook van anderen dat zij elders meer inruil konden krijgen.

Verder vind ik het wel een prettige zaak, niet al te groot, je kunt gewoon de werkplaats binnenlopen (en dat kan bij veel dealers niet). En als ik binnenloop weten ze welke motor bij me hoort. Uit de verhalen heb ik het idee dat ze wat duurder zijn dan anderen, maar alle voordelen op een rijtje gezet heb ik er dat in ieder geval wel voor over.

Ga in ieder geval eens kijken zou ik zeggen, vanuit Scheveningen stopt de tram (lijn 1) daar ook voor de deur immers ;)

Wat een Deauville betreft, lekkere motor. Goed voor beginners maar ook erg praktisch inzetbaar.
 
motorsnor

ik ben ook een deaville rijder sinds oktober 2005.
het is mijn eerste motor en bevalt mij prima.
puur voor de hobby.
 
Dag deauville rijders.
Hier een berichtje van een heel tevreden REVERE rijder, is van 1990 en gaf op de testbank 62,4 PK !!!!!!!!, na 15 jaar gereden te hebben !!

Iets meer dan de standaard deauville.

het leuke hieraan is dat je dat bij de deauville ook wel kunt bereiken
er zijn wel een aantal bedrijven die dit voor je kunnen doen.( dyno testen,).

Je zult versteld staan van de verbetering in trekkracht van je deauville.
Je kunt veel makkelijker meekomen met andere motoren.

Ik heb kennissen die hun Deauvile hebben verkocht en nu ook een REVERE rijden om deze reden, en om de instelbare deming .(niet te verwarren met de veervoorspanning)
 
Hallo iedereen,
Ik heb sinds een maandje ook een nieuwe Deauville. Na meer dan 20 jaar met choppers (Kawasaki Vulcan en Suzuki Intruder) gereden te hebben was het wel een hele aanpassing maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, integendeel zelfs. Ik heb er ondertussen een goeie 1000 km mee gereden - zij het louter recreatief.
 
Dag deauville rijders.
Hier een berichtje van een heel tevreden REVERE rijder, is van 1990 en gaf op de testbank 62,4 PK !!!!!!!!, na 15 jaar gereden te hebben !!

Iets meer dan de standaard deauville.

het leuke hieraan is dat je dat bij de deauville ook wel kunt bereiken
er zijn wel een aantal bedrijven die dit voor je kunnen doen.( dyno testen,).

Je zult versteld staan van de verbetering in trekkracht van je deauville.
Je kunt veel makkelijker meekomen met andere motoren.

Ik heb kennissen die hun Deauvile hebben verkocht en nu ook een REVERE rijden om deze reden, en om de instelbare deming .(niet te verwarren met de veervoorspanning)

Met alle respect, maar er moet toch heel wat gebeuren, eer dat ik mijn Deauville inruil voor een Revere. Ik kan met mijn "Dull-villetje" prima meekomen met andere motoren. Onze vorige motor had maar liefst 116pk, maar ik mis er niets van met onze Deauville. Wij kachelen er lekker verder mee. ;)
 
Hallo iedereen,
Ik heb sinds een maandje ook een nieuwe Deauville. Na meer dan 20 jaar met choppers (Kawasaki Vulcan en Suzuki Intruder) gereden te hebben was het wel een hele aanpassing maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, integendeel zelfs. Ik heb er ondertussen een goeie 1000 km mee gereden - zij het louter recreatief.

Hey Magnus2, heb jij nu zo'n 700-versie van de Deauville? Zijn mooie fietsjes geworden!
 
Hallo Steph,
Ik heb inderdaad een nieuwe Deauville met de ietsje zwaardere motor - in feite 680cc maar voor het gemak denk ik dat ze hem NT700V genoemd hebben. De mijne is de versie NT700VA6 waarbij de A6 staat voor de ABS-versie.
Groeten,
 
hallo allemaal,

Ik heb ook n Deauville sinds een half jaar.

Het is mijn eerste motor en het was niet bepaald mijn droommotor, maar toen ik er via via , goedkoop (97.000 km (= 97 Mm :) ) dus ja...) aan kon komen, heb ik hem (zelfs zonder proefrit) toch gekocht. Na een paar ritjes kwam ik er achter dat de Deauville toch wel een heel makkelijke motor is. Hoewel het duidelijk geen sportmotor is, vind ik hem snel zat, ik kon redelijk meekomen met een oom op een Suzuki GSXR 1000 en een neef op een Yamaha R6...

Maar meestal rijd ik er gewoon rustig mee, tank gemiddeld 1:22, op een enkele keer na dan (=> zie 3 regels hierboven :9 ). Mijn motor heeft een hoge ruit, dus ik zit lekker uit de wind. Al heeft dat ook nadelen, want de topsnelheid is nog maar 160 en verder kun je zomaar 120 rijden waar je maar 60 mag, omdat je geen/minder snelheidsbeleving hebt door die ruit. O ja en ik heb er ook nog n grote topkoffer bij die ik ..ehm nog nooit gebruikt heb. Ik heb al genoeg aan de standaard koffers! Ze zijn erg handig voor schoenen en eventueel een jas of iets dergelijks (mijn schooltas past er ook in).

Mijn volgende motor zal waarschijnlijk iets sportievers worden, maar tot mijn afstuderen (nog 1 jaar te gaan) blijf ik lekker op mijn Deauville rijden.

Groeten
GJ
 
hallo allemaal,

Ik heb ook n Deauville sinds een half jaar.

Het is mijn eerste motor en het was niet bepaald mijn droommotor, maar toen ik er via via , goedkoop (97.000 km (= 97 Mm :) ) dus ja...) aan kon komen, heb ik hem (zelfs zonder proefrit) toch gekocht. Na een paar ritjes kwam ik er achter dat de Deauville toch wel een heel makkelijke motor is. Hoewel het duidelijk geen sportmotor is, vind ik hem snel zat, ik kon redelijk meekomen met een oom op een Suzuki GSXR 1000 en een neef op een Yamaha R6...

Maar meestal rijd ik er gewoon rustig mee, tank gemiddeld 1:22, op een enkele keer na dan (=> zie 3 regels hierboven :9 ). Mijn motor heeft een hoge ruit, dus ik zit lekker uit de wind. Al heeft dat ook nadelen, want de topsnelheid is nog maar 160 en verder kun je zomaar 120 rijden waar je maar 60 mag, omdat je geen/minder snelheidsbeleving hebt door die ruit. O ja en ik heb er ook nog n grote topkoffer bij die ik ..ehm nog nooit gebruikt heb. Ik heb al genoeg aan de standaard koffers! Ze zijn erg handig voor schoenen en eventueel een jas of iets dergelijks (mijn schooltas past er ook in).

Mijn volgende motor zal waarschijnlijk iets sportievers worden, maar tot mijn afstuderen (nog 1 jaar te gaan) blijf ik lekker op mijn Deauville rijden.

Groeten
GJ

Kijk, weer een tevreden Deauville-rijder erbij. Vandaag hebben we nog een heerlijk stuk gekacheld op onze Deauville. Die van ons rijdt ook ongeveer 1 op 21. Bovendien is het inderdaad een soepele en wendbare motor. Ach, en wat betreft dat vermogen: 90% van mijn ritten rij ik met duopassagier achterop en ik heb niet het idee dat ik dan écht veel vermogen mis. Het is wel wat anders dan onze vorige motor, een GSX1100G met zo'n dikke 116 pk. Maar ja, echt haast hebben we toch niet tijdens onze toertochtjes.
 
Weet iemand toevallig hoe je het bescheiden uitlaatgeluidje van de Deauville kunt omtoveren in een wat meer stoerdere "brul"?

Ik bedoel, ik heb ooit eens een Kawasaki Vulcan gehad. Die heeft ook een v-blok maar dan ietsje zwaarder (100cc)en die had me toch een lekker geluidje! De "plof" van de Vulcan zal door een Deauville niet geëvenaard kunnen worden, want dat de Vulcan (VN750) heeft een speciaal uitlaatsysteem, die de onverbrande gassen in de uitlaat alsnog verbrandt.
Maar in de Deauville zit hetzelfde blok dat ook gebruikt wordt bij de Shadow's en die hebben vaak ook een prachtig geluid. Ik vrees dat er dan een andere uitlaat onder de Deauville zal moeten en daar is weinig creatiefs voor te koop.

Ik bedenk me ineens ...wellicht dat de uitlaat van een NTV650 "Hawk" eronder past?
 
hallo iedereen,

ik ben hier nog maar net nieuw op de site...

Ik rijd nu nog met een deauville maar moet hem verkopen wegens medische reden (rugoperatie gehad)weten jullie iemand met intresse??
het is een blauwe van kleur van december 2003 met 10.000 echte km op de teller hij heeft een originele topkoffer in kleur van de moto in november 2005 heb ik er hand windbeschermers opgezet alsook een lederen tankbeschermer van het merk Bagstar tevens in dezelfde kleur als motor.
de moto is 100% ongevalvrij is heel goed onderhouden heeft nooit in de regen gereden en heeft altijd binnen gestaan toen er niet mee gereden werd.

alvast bedankt

groetjes deauke

Bovenstaand berichtje is al weer twee maanden oud, maar ik probeer het toch!!

Heb je nog een fotootje of meer van je Deauville?

Ik ben wel geïnteresseerd....
 
Subtiel schopje :)

Sinds een paar weken ben ik ook Deauville rijder, in ouwelullengrijs, en het bevalt me tot nu toe prima ... doet me erg denken aan mijn oude Honda CX500 :)

full


Het is geen snelheidsmonster, maar aangezien 95% van mijn kilometers woonwerkverkeer is heb ik daar geen enkel probleem mee. Alleen al dat plastic had van mij niet gehoeven ... wat eraan zit kan ook kapot.
 
Het is geen snelheidsmonster, maar aangezien 95% van mijn kilometers woonwerkverkeer is heb ik daar geen enkel probleem mee.


Zolang je 'm met legale snelheden gebruikt voelt ie potenter aan dan een 600cc sportmotor. Pas op de snelweg boven de 140 raakt ie voelbaar buiten adem.

Perfect voor IRL, al je het mij vraagt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan