Honda dn01

Honda Dn01

  • Honda Dn01 vragen.

    Stemmen: 3 100,0%

  • Totaal aantal stemmers
    3
16 apr 2008
12
0
Eindhoven
Ik ben erg benieuwd hoeveel honda Dn01 rijders er zijn en wat hun ervaring is met onder andere rijden en onderhoud en eventueel reparaties.
Er staan er een stuk of 8 te koop en ja je vind ze mooi of niet daar gaat het voor mij niet om maar ik rij nu zelf een Suzuki an 650 burgman die ik heerlijk vind rijden.
Heb daar ook nog een yamaha Fjr 1300 er tegen over staan en ik te denken om te gaan kijken voor een Dn01 .
Gewoon om dat niet schakelen best lekker rijdt het gaat mij niet om scheuren of hard rijden maar meer het toer/ cruise gevoel.
dus het gaat vooral om ervaringen en niet om de discussie wel of niet mooi!
Groeten Rick



full
 
ik heb hem niet en ik denk weinig tot geen mensen hier.
ik heb er wel een paar keer op gereden.
toen ik nog op mijn burgman 650 rond reed.
ik vind het een fantastische machine.
toen ik erop reed was hij net uit een van de eerste demo s.
de motor rijd soepeler dan de burgman het schakelen is veel beter dan bij de burgman.
ok bij 180 flink wat wind op je torso maar zoals jij al aanhaald daar is deze motor niet voor ontwikkeld.
hij stuurt geweldig wel wat zwaarder dan de burgman.
maar ook hier weer de aantekening dat het een compleet andere wereld is.
dit is meer de wereld van de choppers en dat rijd nu eenmaal anders als een transalp etc.
het blok geeft wel veel warmte af tegen je benen en het vermogen met dat gewicht vond ik persoonlijk net te weinig.
kleine tank en is niet zuinig.
toch als ik zou moeten kiezen tussen de burgman en de dn had ik voor de dn gekozen.
alleen toen waren ze veel te duur voor wat ze te bieden hadden,
tegen de 14.000 euro de burgman koste toen die tijd rond de 8,500 a 9000 euro.
nu vind je ze vanaf 1.700 km voor ongeveer 6500 euro tot 9000 euro.
met deze bedragen zou ik mijn burgman zo ingeruild hebben.
maar tegenwoordig hebben ze de integra en zou mijn keuze daar naartoe gaan.
 
Wil er ook eentje maar momenteel even geen centen voor Arie molenaar en Ten Kate zijn de enige die hem in nederland te koop aanbieden
Zat zelf al te kijken in Duitsland maar daar kosten ze net zo veel als in NL en dan komt er nogeens BPM en keuren bij :(
 
ik ben wel benieuwd wat de prijs gaat worden als je serieus gaat kijken ik heb het idee dat ze er niet snel vanaf komen kijk maar eens naar de kentekens en zoek maar eens op hoelang ze al bij de dealers staan.
 
en eerlijk gezegd vind ik de vultas erg lelijk lijkt wel op de bat mobiel maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak zou zelf voor de dn01 gaan
 
Ik gaat niet in discussie, maar ik vind em mooi.
heb er nooit op gereden, maar als je verslete rug heb, is, lijkt mij
dit niet lekker zitten. Maar dat is een ander verhaal.
Vind de verhoudingen wel kloppen qua model. En zo vaak zie je ze niet.
 
Het blijft merkwaardig dat bij auto's in de hogere klasse een automaat gemeengoed en volledig geaccepteerd is (ik zou ook niet meer zonder willen) maar bij motorfietsen wordt er nog steeds tegen aan gekeken als vroeger bij auto's.
Wat dat betreft zijn veel motorrijders eigenlijk oerconservatief.
 
Grappig he dan te bedenken dat de meeste motorrijders ook gewoon een auto hebben, a, dan niet automatisch.
 
Id Sossa, is wel waar wat jij zegt, zou in de toekomst wel degelijk een auto
willen met automaat. Maar dat zal nog wel ff duren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan