Honda Dominator NX650 heeft probleem

Bennie98

MF'er
7 sep 2012
175
2
Zoals ik in "Het alles dominerende nx650 dominator topic - deel 2" al gezegd heb zit mijn dominator met een probleem bij het draaien.

Ik heb mij vorig jaar een nx 650 RD02 van 1994 gekocht. Hier is een probleem mee.

Als ik hem start draait hij stationair op 1000 toeren. normaal naar het schijnt 1250-1500 toeren.
Als ik gas geef en hem op een vast toerental hou, dan zakt hij na enkele seconden 500 toeren terug.
dit blijft hij doen tot hij stilvalt. Ik kan er wel gewoon mee gaan rijden en dan rijdt hij normaal zolang je optrekt.
Eens je een vaste snelheid houdt of gas lost begint hij te schokken of valt hij stil.

Ik heb bij de carburator volgende kit gestoken:
https://www.ebay.co.uk/itm/Honda-NX...983198&hash=item4d23847666:g:oD8AAOSwsLBbC6Og

Waarbij ik de 148 en 48 sproeier genomen heb. De naald is een D746.
De mengelsschroef is ingesteld op 1 toer en 7/8. Dit zou volgens de honda specs zijn.
Toch blijft hij nog problemen hebben.
Het zou eventueel de vlotter kunnen zijn, maar ik zie niet goed in hoe deze kan problemen veroorzaken, aangezien dit gewoon een plastic stuk is (in één stuk gegoten). Er is geen metalen regelklep ofzo.

Kan het zijn dat het toch de vlotter is? Hoe kan dit dan verslijten? Of zou het de toevoernaald zijn waarbij het staafje dat op en neer gaat te zwak is of niet werkt zoals het hoort? Deze is nochtans ook vernieuwd..

Of zou het kunnen dat het de choke is waarlangs er valse lucht gezogen wordt?
Of zou het een compressieprobleem kunnen zijn?

Volgens de locale hondadealer is het een carburatorprobleem.
Maar alles lijkt in orde als hij de carburator bekijkt.

Ik begin een beetje moedeloos te worden.

Als ik er nog veel geld in pomp dan was het beter geweest om gewoon een Mikuni TM40 te steken.
Kan iemand in de buurt van Gent hier soms eens naar komen kijken of een carburator vervangen om te testen?

Rubbers zijn niet lek. Nog soepel.
Ik heb het met gas gedaan. En dit leek niet te helpen.
Maar ik weet niet of gas even effectief is voor dit soort probleem als deo/starter fluid.


Link naar video van het probleem:

https://www.youtube.com/watch?v=HytPF7lguMU


Als iemand hier een idee heeft wat het zou kunnen zijn, laat gerust iets weten. :Y
Robert Itr zei in het dominator topic dat hier meer mensen zouden naar kijken. :t
 
ahzo, ja dat is nu zo, er zit geen klep meer op de zijkant. dus ongeveer hetzelfde als geen luchtfilter ervoor hebben. :)
ik heb prijs gevraagd bij een motosloop, misschien valt de prijs voor een cdi, carburator, bobijn daar mee en kan ik daar eventueel mee testen. Ook prijs gevraagd voor een eventuele mikuni tm40 en een tm40-6. als ze dit hebben voor een klein prijsje en het probleem ligt effectief aan de carburator dan ben ik al een mooie upgrade verder.
We zien wel wat ze zeggen.

Nieuw filmpje, meer gefocust op de klik.. niet dat je hem hier beter hoort.. maar misschien hoort of merkt iemand iets anders nuttig op.
https://www.youtube.com/watch?v=8p8ZsdyBSJo
 
Kan inderdaad vlotternaald zijn,ook al aan gedacht. maar waarom zou een aftermarket pakket specifiek voor deze carburator nu andere naalden hebben :/ pff je zou toch denken/hopen dat ze de correcte waarden gebruiken.
Mss moet ik eerst die naald eens apart bestellen OEM...
 
ahzo, ja dat is nu zo, er zit geen klep meer op de zijkant. dus ongeveer hetzelfde als geen luchtfilter ervoor hebben. :)

En toen kwam de aap uit de mouw.

Ik had gevraagd of alles origineel en standaard was maar dat blijkt het dus niet te zijn. -O-

Het ding krijgt nu veel meer lucht en een totaal verkeerde luchtstroom door de cv carb.
Wat raar toch dat hij niet goed wil lopen. :X Snap er niks van |( |(
 
Ja,... dit is nu zo omdat ik de hele tijd de luchtfilter eraf moet halen om aanpassingen aan de carburator te doen.. daarom dat ik de zijkant er niet meer opsteek.
Hij heeft hetzelfde effect met zijkant erop.
 
Heb je tijdens dat effect ook de choke er wel eens voorzichtig opgezet? Met choke en zonder luchtfilter rijden kan je richting geven over te rijk of te arm.

Het idee van Halflive om eerst de stationarloop/ralentie af te stellen vind ik een goede basis. Als het stationair al niet goed is, hoef je aan de rest ook niet te beginnen
 
Dat heb ik intussen al gedaan, die draait nu vlot op 1250-1400 toeren.
Ik heb al gemengde resultaten gehad met en zonder choke. Soms is het effect weg en soms niet.
Gisteren heb ik alvast de stroomverdeler en pulsgenerator uitgemeten. Deze vielen mooi binnen de waarden.
De bobijn heb ik toen ook vervangen door eentje die ik van de dealer meegekregen had om te testen.
Het resultaat hiervan was dat de ontsteking een pak beter was. Zowel harder als hoger in toeren.
Dus deze zal ik dan ook laten vervangen, doch was het probleem nog steeds aanwezig.

Dus het lijkt mij alleen nog mogelijk dat het de carburator, de cdi of het spruitstuk is.
 
Vandaag carbu er nog eens vanonder gehaald.
Dit er uit gehaald:

9ROK5aB.jpg


Mss is dit de oorzaak wel?
Hopelijk is alles in orde na dit te vervangen.
 
En zo komen we bij het begin waar ik gevraagd had of de carb wel helemaal uit elkaar was geweest inclusief mengselschroefje en schoon. -O-

Zo jammer dat mensen die je wilt helpen niet willen luisteren maar blijven denken dat ze het zelf beter weten. |(
 
Laatst bewerkt:
Het ding is dat hij wel volledig uit elkaar geweest was, inclusief mengelschroef. :9
Alleen was de dichting en het rondeel er niet uitgehaald.

Maar goed.. blij dat je zo neerkijkt op mensen. :/

Anderzijds is het nog steeds niet zeker dat dit de oorzaak is.
Dus ik laat nog wel iets weten. :W
 
Dat wel, maar het wegvallen van de "ontsteking/roulatie/draaiing" van de motor niet?
Ik heb normaal maandag een test cdi, daarna zal ik zien of het de cdi was of niet.

Hopelijk zijn beide problemen hierdoor opgelost. B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan