Honda dreigt met stoppen MotoGP

Ik las het nieuws eerder op andere sites, las meer als een "daar ligt de grens, dan is het niet meer interessant voor ons", en niet als een "wij gaan misschien stoppen".

Niet echt een dreigement, wat mij betreft.
 
Kan me best voorstellen dat Honda geen miljoenen meer in de Moto GP stopt als ze vanalles uit de kast halen om de het verschil met de nep GP fietsen kleiner te maken.
Je kan wel regels en veranderingen bedenken om de kosten te drukken, maar veranderingen kosten ook geld voor de teams. Denk dat het zaak is voor de Moto GP om geen merken meer te verliezen.
 
Dat kan natuurlijk, maar waar gaat dit nou nog om?
Op dit moment doen er 2 merken elk met 4 fietsen serieus mee.
De overkoepelende organisatie probeerd van alles om de motoren
zo in te perken dat ze dichter bij de standaard fietsen zitten.

Als nog 1 van de 3 merken uitstapt komt het einde van de Moto GP wel heel dicht bij.
 
Honda moet niet zo zeuren en zeiken. Tis altijd hetzelfde met hen.............geen aandacht aan schenken, want ze proberen alleen maar de zaak zo te draaien in hun eigen voordeel. Die blijven dus gewoon in Moto GP! En het einde van de moto gp zoals hier elders gesuggereerd werd? Wat een quatsch!
En zoals Gerrit1957 terecht zegt. Het zijn alleen maar schijnbewegingen!
 
Laatst bewerkt:
Oprotten Honda!!
Zij hebben alles al verziekt in de racerij.
Kunnen weer terug naar de grote tweetakten etc.
 
Laat Honda de daad nu maar is bij het woord voegen!

meen je dat? :? als Honda echt weg zou gaan... wat is er dan nog over?? dan heb je weer een merk minder, nee als Honda weg zou gaan kun je beter de Motogp opdoeken.
 
meen je dat? :? als Honda echt weg zou gaan... wat is er dan nog over?? dan heb je weer een merk minder, nee als Honda weg zou gaan kun je beter de Motogp opdoeken.

Tuurlijk! Dan staan er echt wel weer andere merken op. Honda heeft een monopoly positie, teveel vingers in de pap, nu ook weer met die rookie rule. Laat ze. Maar lekker opzouten, krijgen we tenminste weer meer merken in de moto2 en 3.
 
Nee Honda en Yamaha hebben nu een mooie strijd met die 1000cc's hopelijk gaan ze dat nog ff doorzetten, het mooiste is idd weg met dat Crt gebeuren... en gewoon fabriek teams terug, Suzuki, Kawasaki, Aprillia, mss BMW.
 
Nee Honda en Yamaha hebben nu een mooie strijd met die 1000cc's hopelijk gaan ze dat nog ff doorzetten, het mooiste is idd weg met dat Crt gebeuren... en gewoon fabriek teams terug, Suzuki, Kawasaki, Aprillia, mss BMW.
...?

"Gewoon fabrieksteams" is juist wat Suzuki, Kawasaki, Aprilia en BMW ervan weerhoudt om in te stappen. Die drempel is gigantisch hoog. Hoewel het nog in de kinderschoenen staat en met vallen en opstaan zal moeten verbeteren, spreekt het CRT-concept mij eigenlijk wel aan. Je neemt een blok, je neemt een frame, je prutst er wat prototype spul op en je gaat racen.
 
...?

"Gewoon fabrieksteams" is juist wat Suzuki, Kawasaki, Aprilia en BMW ervan weerhoudt om in te stappen. Die drempel is gigantisch hoog. Hoewel het nog in de kinderschoenen staat en met vallen en opstaan zal moeten verbeteren, spreekt het CRT-concept mij eigenlijk wel aan. Je neemt een blok, je neemt een frame, je prutst er wat prototype spul op en je gaat racen.

Ik begrijp ook wel dat voor de meeste dit niet op tebrengen is vooral in deze tijden... maar dat is toch de Motogp.. elke fabriek met hun paradepaardje... het hele prototype concept val zo weg met die crt zooi, dit is mijn mening ik vind het helemaal niks.

Edit: en je zult altijd 2 competities in 1 blijven houden... die Crt motoren zullen nooit de fabrieks machines evenaren... alleen als je het Prototype conecpt weghaalt en met een volledig crt veld gaat racen... dan kan je nog beter naar het WSBK kijken vind ik. :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan